Jaka to instalacja gazowa?? Jaki powód wysokiego spalania??

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez Lukano » 13 paź 2007, 13:08

Moja mazda paliła 16 miasto,10-12 na trasie(miasto obr. do 3500, trasa do 120). Spalanie lekko spadło po regulacji przepustnicy. Okazało się, że winny jest aparat zapłonowy.
Zaraz po kupnie spalała 7,5-8 na trasie do 140km/h
Miasto równe 10. Wyniki prawie takie same jak na benzynie.
Tak więc przy okazji przejrzyj wysokie napięcie no oczywiście sondę, bo też może mieć spory wpływ.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Fleya » 20 paź 2007, 10:14

Wczoraj odstawiłem samochód do gaziarza, dzwoniłem i diagnoza jest jedna: skopana sonda lambda. Więc teraz czekam na wymianę sondy i sprawdzę ile pali, to Wam napisze. Pozdrawiam i dziekuję za wszystkie podpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Fleya » 2 gru 2007, 14:59

Jestem po wymianie sondy, no i pierwsze tankowanie do pełna i przejechanie pełnego baku i wyszło mi spalanie na poziomie 18,5l/100km :/. Czyli niby nic nie dała wymiana sondy, pisze niby ponieważ tankowałem na innej stacji, gdzie podobno nieźle chrzczą gaz, bo nie tylko u mnie spalanie było większe po zatankowaniu na tej stacji. Dlatego tez zatankowałem na innej (sprawdzonej) i sprawdzam jeszcze raz ile spali. Ale juz wiem, że będzie dużo palił, bo przjeechałem niecałe 200km, a juz mało gazu zostalo w butli (pojemność 40l).
Moje pytanie jest nastepujące:
Słyszałem, że przy zrabanej sondzie silnik ma nierówne obroty, a u mnie po wymianie sondy nadal są nierówne obroty (na postoju oborty skaczą od 1000obr do prawie 0obr).
Czy to wina źle wygrgulowanej instalacji gazowej? Czyli czy z sondą jest wszystko ok, ale źle gaziarz wyregulował instalację i przez to tyle pali?
Dziekuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez BratCukierka » 3 gru 2007, 20:03

Fleya sprawdź przepływomierz.... może coś z nim nie tak??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Fleya » 11 gru 2007, 23:26

Wróciłem od mechanika.
Wymienony filtr powietrza i wyregulowany zapłon.
Pierwsze wrażenia: Madzia w końcu trzyma obroty :)
Teraz czas na pojeżdżenie trochę i sprawdzenie ile pali.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Fleya » 1 sty 2008, 20:39

No niestety, madzia spaliła 21 litrów w mieście :/. Zadzwoniłem do mechanika, powiedzał abym ją sprawdził w trasie, sprawdziłem i na 130 km splailem 15,5l gazu ( z czego ok 100km w trasie a 30km w mieście). Zadzwoniłem do mechanika i powiedzał, że w trasie spaliła prawidłowo, a w mieście bedzie mi tak dużo palić, ponieważ robię krótkie trasy (mniej niż 10km) i samochód jeszcze nie zdąży się dogrzac i dlatego tyle pali. Moje pytanie jest nastepujące, czy mechanik ma rację, czy powiedzał tak tylko dlatego, bo nie umie naprawić samochodu?
Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Hazu » 2 sty 2008, 23:13

Mechanik nie ma racji do końca.
sołtys napisał(a):Bzdura Autronik jest conajmniej tej samej klasy co Bingo i montuje go pół polski z bardzo dobrymi rezaultatami, wymiana kompa nic nie da podstawa to prawidłowa regulacja i sprawne podzespoły w tym przypadku sonda.( w głownej mierze chodzi o regulację parownika a nie ustawień w kompie lpg, 1/10 gaziarzy reguluje parownik reszta tylko kopie w ustawieniach elektroniki do tego 3/4 aut w tym kraju jeżdzi na źle dobranych (zazwyczaj za małych mikserach))

Potwierdzam.
Brat ma w accordzie 2,0 136KM
Zaczeła mu spalać do 15l/100 okazało sie że uszkodzona lambda.
Program Autronika wykazał to.
Po wymianie sondy i kalibracji/ regulacji sterownika oraz regulacji biegu jałowego spalanie oscyluje w okolicach 10/100 w zimie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Gib » 10 sty 2008, 19:39

słuchaj, jeśli robisz krótkie trasy to przecież przynajmniej 1/3 z nich śmigasz na benzynie, chyba że na benzynie wogóle nie jeździsz, 21L to lekka przesada, wcześniej było 19 i co poprawił ci na 21?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Fleya » 12 sty 2008, 17:33

W ogóle nie jeżdze na bezynie, chociaż teraz mam zamiar sprawdzić ile spali na bezynie. Mechanik nie poprawił z 19 na 21, po prostu ja ostatnio jeżdze tylko po mieście, a wcześniej raz na tydzień trafiła mi się jakaś dłuższa trasa (ok 60km).
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Gib » 12 sty 2008, 20:02

Mój FS z 93 roku pali wyłącznie po mieście, Warszawie, na krótkich trasach 3-10 km, poniżej 12L, przebieg 224tkm, przymierzam się do założenia gazu, ale sekwencji coby wigoru nie straciła.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Fleya » 27 sty 2008, 22:33

Witam ponownie,
Sprawdziłem na bezynie, jazda po samym mieście i Mazda spaliła 12,5 litra na setkę, co o tym sądzicie?
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Fleya » 27 sty 2008, 23:09

Jeszscze jedno pytanie. Czy to prawda, że jak mi padnie akumulator w samochodzie to może się przez to rozzregulować instalacja gazowa, bo komputer się wtedy resetuje?
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez mackoGD » 20 lut 2008, 20:19

sluchaj tzn czytaj... kup blosa!!! za pieniadze ktore straciles na machanika i paliwo moglbys kupic duzo piwa :D
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez mackoGD » 20 lut 2008, 20:20

oczywiscie na blosa tez by starczylo :)
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez Gib » 20 lut 2008, 21:04

albo zrobic upgrade do sekwencji, nie wiadomo kiedy przepływka powie bye.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Fleya » 20 lut 2008, 23:40

Co to jest tenn blos, ile kosztuje i co mi to da jak go zamopntuje?
Dlaczego przepływka miałaby powiedzieć bye?
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez waldik » 25 lut 2008, 10:51

Blos to taki gaznik dla instalacji gazowej. Zobacz na Allegro, wpisując hasło blos. A przepływka może zrobić bye, jak się cofka w gazie zrobi i ci strzeli w przepływomierz. Aczkolwiek, wszystko zależy od dobrze dobranego miksera i zabezpieczenia antywybuchowego. Zdania są co rpawda podzielone że nic to nie daje, jak strzeli to i tak szlak trafi przepływkę. Ale mam znajmoego co zęby na tym zjadł i sam tak wymodził że 0 strzałów. Dużo zależy od dobranego zaworu antywybuchowego. Ale 100% pewności nigdy nie ma, minimalizujesz tylko ryzyko strzału.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2008, 11:32
Posty: 13
Skąd: Nasielsk
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0, v16, 99r

Postprzez Gib » 25 lut 2008, 13:29

dużo to zależy od sprawnego układu zapłonowego bo chyba tym są spowodowane strzały gazu, a nie jaki mikser i ile klapek, chociaż ja się tak bardzo dobrze na tym nie znam. Wydaje mi się także, że przepływki mogą się skończyć naturalnie z biegiem lat i kilometrów niezależnie od tego czy gaz był czy nie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez waldik » 25 lut 2008, 13:43

No zapewne duże znaczenie ma sam aparat zapłonowy czy jakt kto tam ma w zależności od modelu i rodzaju auta. Tak samo świeczki i przewody. A prawda jest taka że większość gaziarzy dobiera mikser na pałę, a jak mu sie chce to zrobi zabezpieczenie antywybuchowe lub nie. Pomijam rodzaj użytego materiału.
Z gazem bywa róznie. Ja mam jeszcze starego poldka i od i od 2000 roku ma gaz 1 gen i jakość nigdy nie strzelił. Jeżdzi, jak narazie i ma to to wtrysk jednopunktowy i żadnego grzybka od antywybuchu ni ma ;)
A świece i przewody to hmm, nie pamiętam kiedy zmieniałem, co rpwada cza by mu przepustnice przeczyścić, A tak idzie jak burza, co prawda zaczyna go rdza jeść, mam egzemplarz kupiony od gościa co w FSO-Daewoo robił i eheh , to nie te same auto co szło na Polski rynek :) Samochód nie garażowany :D
Początkujący
 
Od: 28 sty 2008, 11:32
Posty: 13
Skąd: Nasielsk
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0, v16, 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG