Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady
Więc tak.. narazie jestem zadowolony.. Nie odczuwam jakiegoś wielkiego wzrostu mocy który to niby był hamowany instalacją rzędu 20KM. Niebyło by to prawdą.. moja mazda śmigała świetnie (bez problemu Calibry w benzynie łykam, BMW 316,318) i nadal śmiga..
Może z 5KM przyrostu, narazie nieodczuwalne.. zobaczymy jak po regulacji będzie.
Natomiast osiągnołem to oco mi chodziło.. samochód jest STABILNY
Silnik nie gaśnie nawet ostrym po hamowaniu, co kilkakrotnie zdarzało mi się na prędkościach rzędu 160.. 180km/h po odpuszczeniu nogi z gazu...
Nadal najlepiej buja się od 3.. do 6200rpm
Co do blosa dałem 300 (mimo problemów z dostawami w tej chwili)
łap mnie na PW dam ci namiar na człowieka który na jutro ma mieć dostawe (czyli teoretycznie powinien mieć już towar na granicy)
Może z 5KM przyrostu, narazie nieodczuwalne.. zobaczymy jak po regulacji będzie.
Natomiast osiągnołem to oco mi chodziło.. samochód jest STABILNY
Silnik nie gaśnie nawet ostrym po hamowaniu, co kilkakrotnie zdarzało mi się na prędkościach rzędu 160.. 180km/h po odpuszczeniu nogi z gazu...
Nadal najlepiej buja się od 3.. do 6200rpm
Co do blosa dałem 300 (mimo problemów z dostawami w tej chwili)
łap mnie na PW dam ci namiar na człowieka który na jutro ma mieć dostawe (czyli teoretycznie powinien mieć już towar na granicy)
Ostatnio edytowano 10 lis 2007, 20:11 przez MadziaForever, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Więc u mnie wygląda to tak..
Tych co mają poj ęcie proszę o podpowiedź czy dobrze to zrobiłem.. (kolejność: kolektor, orginalne kolanko z tym króćcem zaślepionym blaszką na sprężynce, blos, przepływomierz, filtr)
Nic niespieprzyłem?

Tych co mają poj ęcie proszę o podpowiedź czy dobrze to zrobiłem.. (kolejność: kolektor, orginalne kolanko z tym króćcem zaślepionym blaszką na sprężynce, blos, przepływomierz, filtr)

Nic niespieprzyłem?
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
A jednak coś spieprzyłem..
Na LPG Mazda chodzi dobrze, ale na Benzynie nieidzie wcale! Tzn. o ile wcześniej lekko się muliła.. to teraz totalnie się dławi i szarpie.. jakby ten cały blos dawał przelot powietrza tylko nwówczas gdy idzie przez niego gaz..
Mikser ograniczał przelot a blos mi go chyba zatkał.. Co źle zrobiłem?
Na LPG Mazda chodzi dobrze, ale na Benzynie nieidzie wcale! Tzn. o ile wcześniej lekko się muliła.. to teraz totalnie się dławi i szarpie.. jakby ten cały blos dawał przelot powietrza tylko nwówczas gdy idzie przez niego gaz..
Mikser ograniczał przelot a blos mi go chyba zatkał.. Co źle zrobiłem?

- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Przepływomierz podłączyłem.. jest między filtrem a blosem..
pominełem tylko ten drugi czujnik, wbudowany w obudowe filtra.
Co do kompa to niewiem jak się resetuje ale o ile to tylko to to w serwisie przy regulacji blosa to zrobią więc byłoby pół biedy..
Wąż od odmy podłączyłem bezpośrednio do stożka (bo ten miał specjalne wejście) ale to chyba niejest to co?
więc zostaje komp, o ile kolejność podłączenia jest ok.
pominełem tylko ten drugi czujnik, wbudowany w obudowe filtra.
Co do kompa to niewiem jak się resetuje ale o ile to tylko to to w serwisie przy regulacji blosa to zrobią więc byłoby pół biedy..
Wąż od odmy podłączyłem bezpośrednio do stożka (bo ten miał specjalne wejście) ale to chyba niejest to co?
więc zostaje komp, o ile kolejność podłączenia jest ok.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Mam dziwne wrażenie że to niebędzie to..
dolot robiłem na odpiętym.. akumulatorze.
Jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak? Do czego jest ta czerwona śruba w blosie?
dolot robiłem na odpiętym.. akumulatorze.
Jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak? Do czego jest ta czerwona śruba w blosie?
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Już mam.. CYLINDER RĘCZNEGO PODPARCIA PRZEPUSTNICY może to to.. w jakiej pozycji powinna być ta śruba? może ktoś przy tym dłubał..
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Czy ktoś z was zakładał blosa do 323f 2.0 V6.
Jak mam takie autko i instalację II gen. (sterownik Stag 50). Wszystko działa dobrze, ale wydaje mi się, że autko ma słabą górę (wiadomo zwężka). Na pewno znacznie mniej niż 144konie. Nie wiem jak było przed założeniem gazu bo kupiłem już taki.
Teraz rozważam założenie blosa, bo sekwencja w moim przypadku nie ma sensu (zbyt mało jeżdżę). Nie wiem jednak jak to zrobić bo elastyczne elementy przewodu dolotowego są krótkie i nie bardzo jest gdzie wcisnąć blosa (przepływomierz jest zamocowany na sztywno do silnika). Ledwo wciśnięto palnik.
Jeżeli ktoś już sobie z tym poradził to prośba o info.
Może ktoś wie kto może założyć mi coś takiego w Krakowie.
Pozdrawiam
Paweł
Madzia 323F 2.0 V6 '94
Jak mam takie autko i instalację II gen. (sterownik Stag 50). Wszystko działa dobrze, ale wydaje mi się, że autko ma słabą górę (wiadomo zwężka). Na pewno znacznie mniej niż 144konie. Nie wiem jak było przed założeniem gazu bo kupiłem już taki.
Teraz rozważam założenie blosa, bo sekwencja w moim przypadku nie ma sensu (zbyt mało jeżdżę). Nie wiem jednak jak to zrobić bo elastyczne elementy przewodu dolotowego są krótkie i nie bardzo jest gdzie wcisnąć blosa (przepływomierz jest zamocowany na sztywno do silnika). Ledwo wciśnięto palnik.

Jeżeli ktoś już sobie z tym poradził to prośba o info.
Może ktoś wie kto może założyć mi coś takiego w Krakowie.
Pozdrawiam
Paweł
Madzia 323F 2.0 V6 '94
Paweł P
- Od: 28 lut 2007, 20:06
- Posty: 9
- Skąd: Wieliczka
- Auto: 323 BA KF 2.0 V6
Jeśli ktoś miał problemy w regulacji blosa metodą analizatorem spalin. Powiem jedno.. niejest to możliwe w samochodach z katalizatorem bez rozkręcania wydechu.. nikt mi się tego niechce podjąć.. i metoda na 2,5obrotu wykręcania śruby wydaje się jedyna.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Jeśli ktoś miał problemy w regulacji blosa metodą analizatorem spalin
Jezdze na blosie juz kolo roku i sam sobie reguluje go. Zamontowalem tester do sondy lambda a diode wrzucilem na stale na kokpit. Caly czas podczas jazdy wiem jaka mam mieszanke (uboga czy bogata). Na podstawie tej diody wyregulowalem sobie blos i co jakis czas koryguje ustawienia. Moc jest ok, a pali w normie.
- Od: 25 wrz 2006, 14:42
- Posty: 200
- Skąd: Gliwice, Dębica
- Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05
witam dzisiaj założono mi blosa do 626 2.0 ge koszt 400 zł warto autko się wkręca na obroty jak szalone, lepiej chodzi na pb, nie trzeba żadnych krokowców ani śrub regulacyjnych co do spalania to się to się jeszcze zobaczy, ogólnie jest super.
- Od: 9 wrz 2007, 16:04
- Posty: 11
- Skąd: Ryglice
- Auto: Mazda 626 Gle Special 2.0 16V '94r.
Witam
A ja mam inne pytanko – myślę nad zmianą miksera na blos , jednak na podstawie kłopotów znajomego z tym urządzeniem (w mercedesie z mechanicznym wtrysku paliwa ) dotyczącym wolnych obrotów.
Problem polega na tym , że pomimo wielu prób tzw speców od Blosa nie mogą ustawić stabilnych obrotów jałowych silnika na gazie. Uwydatnia się to w najmniej oczekiwanych momentach np. wysprzęglenie auta podczas dojeżdżania do skrzyżowania. Amplituda tzw. wahnięć jest duża od 2000 do 300 obrotów.
Pytanie moje jest takie – czy podczas "przeszczepów" lub montażu blosa mieliście podobne problemy??
Na dzień dzisiejszy obroty na gazie (mikser) stoją prawie nieruchomo na 750 ! i chciałbym żeby tak zostało po założeniu blosa
Pozdrawiam
A ja mam inne pytanko – myślę nad zmianą miksera na blos , jednak na podstawie kłopotów znajomego z tym urządzeniem (w mercedesie z mechanicznym wtrysku paliwa ) dotyczącym wolnych obrotów.
Problem polega na tym , że pomimo wielu prób tzw speców od Blosa nie mogą ustawić stabilnych obrotów jałowych silnika na gazie. Uwydatnia się to w najmniej oczekiwanych momentach np. wysprzęglenie auta podczas dojeżdżania do skrzyżowania. Amplituda tzw. wahnięć jest duża od 2000 do 300 obrotów.
Pytanie moje jest takie – czy podczas "przeszczepów" lub montażu blosa mieliście podobne problemy??
Na dzień dzisiejszy obroty na gazie (mikser) stoją prawie nieruchomo na 750 ! i chciałbym żeby tak zostało po założeniu blosa
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
witam odświeżę temat bo mam instalacje gazową 2 gen w swojej Mazdzie 626ge 2,0 16v FS i zastanawiam sie nad wyjęciem z dolotu miksera i zastąpieniem jego blosem aha czy to nie koliduje właśnie z komputerem sterującym instalacją gazową i w którym miejscu (za czy przed) przepływomierzem zamatować go może macie jakeiś foty po założeniu oraz jak ze spalaniem czy zmalało ?
- Od: 24 paź 2007, 20:21
- Posty: 7
- Skąd: Wołomin
- Auto: 626 GE
Sebek_WWL
nie umarł tylko wszystko o co pytasz jest w tym temacie opisane ( ewentualnie w innych podobnych do znalezienia w opcji szukaj) skoro nie chce ci sie przeczytać 10 stron to nie wymagaj aby ktoś pisał coś po 100 razy
nie umarł tylko wszystko o co pytasz jest w tym temacie opisane ( ewentualnie w innych podobnych do znalezienia w opcji szukaj) skoro nie chce ci sie przeczytać 10 stron to nie wymagaj aby ktoś pisał coś po 100 razy
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Sebek_WWL
Blosa ładujesz tam gdzie mikser (między kolektor a przepływke)
bo to taki mikser tylko inny, z komputerem LPG problemu niema bo blos to sprawa mecheniczna, olewa to co myśli komputer i zanim pomyśli;)
Za to u mnie są jakieś problemy z benzyną.. tak jak pisałem, niewiem czy przez blosa, przepływke, czy pompe paliwa..
Poczytaj troche zanim weźmiesz się do roboty
Blosa ładujesz tam gdzie mikser (między kolektor a przepływke)
bo to taki mikser tylko inny, z komputerem LPG problemu niema bo blos to sprawa mecheniczna, olewa to co myśli komputer i zanim pomyśli;)
Za to u mnie są jakieś problemy z benzyną.. tak jak pisałem, niewiem czy przez blosa, przepływke, czy pompe paliwa..
Poczytaj troche zanim weźmiesz się do roboty
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości