Czy warto przerabiać instalacje z II na I gen ? – ciągłe problemy z obrotami

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez Cysiek » 4 gru 2006, 23:05

Od jakiegoś czasu mam problemy z obrotami. Jak dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło to obroty prawie spadają do zera po czym się normują.Na Pb nie mam żadnych problemów. Jeździłem do kilku gazowników i efekt jest ten sam. Instalka jest na Autronic Al 700. Od jakiegoś czasu wyświetla mi błąd sondy. Sonda jest nówka. Robiłem reset kompa kilka razy i jest dobrze dwa dni i błąd znowu się pojawia. No i tak mi przyszło na myśl czy nie spróbować przerobić na zwykłą instalke. Może ktoś mi coś doradzi, bo to zaczyna być już denerwujące.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Grzyby » 5 gru 2006, 16:55

Cysiek napisał(a):Sonda jest nówka. Robiłem reset kompa kilka razy i jest dobrze dwa dni i błąd znowu się pojawia

To, że nówka nie oznacza że dobra.
Dedykowana do tego silnika czy uniwersalna?

Niech ci wymienią filtr gazu – miałem kiedyś podobne objawy i to było to.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 5 gru 2006, 17:43

Grzyby napisał(a):To, że nówka nie oznacza że dobra.
Dedykowana do tego silnika czy uniwersalna?


Cysiek emulację masz żle ustawioną i tyle to nie jest powodem problemów z obrotami.

Przerabianie II gen na I też wiele nie da będzie to raczej cofanie sie w rozwoju.

U ciebie probem tkwi w żle dobranych elementach (mikser parpwnik) lub żle wyregulowanym mechanicznie parowniku.

Ludzie myślą że centralka od LPG odpowiada ża wszystko a tak naprawdę podstawą dobrze zrobionej instalacji jest prawidłowo dobrany mikser i wyregulowany parownik. Elektronika to tylko dodatek który nieznacznie koryguje ten układ pozwalając poprawić nieco skłąd spalin i spalanie.

Dlatego własnie dobrze wyregulowana I gen chodzi lepiej niż spieprzona II. A dobrze zrobiona II jest o niebo lepsza niż spieprzona IV. :]

A jak już tak bardzo chcesz wiedzieć czy to wina elektroniki to zrób tak.

1. wykręć krokowca, i w jego miejsce wstaw register. Krokowiec podwiąż gdzieś na boku. W ten sposób bedziesz miał I gen.

2. Kup sobie miernik elektroniczny i zmierz napięcie na sondzie lambda na benzynie powinno skakać pomiędzy 0,2-0,8 V cały czas.

3. Register na wężu do miksera ustaw w połowie zakresu

4. obserwując miernik kręć powolutku śrubą na parowniku tak aby znależć miejsce w któym sygnałz sondy zmieni sie z 0.8 na 0.2 V (idelanie jest znależć takie ustawienie parownika aby napięcie skakało ale jak ci sie nie uda to nie ma problemu kręcisz powoli aż przeskoczy 0,8 na 0,2 wtedy cowasz nieznacznie śrubę np 0 1/8 obrotu.

5. Utrzymując silnik na obrotach rzędu 3000-3500 kręcisz śrubą na registerze tak aby zejść z 0.8v na sondzie do punktu kiedy przeskoczy na 0.2 lub mniej, i tak jak na wolnych obrotach cofać sie o 1/8 lub mniej

6. ponownie sprawdzasz napięcie na sondzie na wolnych obrotachi korygujesz tak aby uzyskać punkt w którym napięcie na sondzie sie zmieni,

7 znów korygujesz na registerze

czynności 4-7 powtarzasz tak aby uzyskać zadowalające wynika zarówno na wysokich jak i wolnych obrotach.

8. Sprawdzasz jak auto jeżdzi na takich ustawieniach ile pali itd. powinno być dobrze,

9. Możesz potem na próbe zmienić register spowrotem na krokowca auto powinno chodzić tak samo.

Ja tak robie w swoich autach i zawsze jest dobrze.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Cysiek » 5 gru 2006, 23:39

Grzyby napisał(a):To, że nówka nie oznacza że dobra.
Dedykowana do tego silnika czy uniwersalna?

Niech ci wymienią filtr gazu – miałem kiedyś podobne objawy i to było to.

Sonda brana od Smirnoffa i dedykowana do tego modelu NGK
Sołtys ja w sprawach gazu jestem zielony jak trawa.To moje pierwsze auto na Lpg i już mi się odechciało gazu :| .Postaram się zrobić tak jak napisałeś chociaż nic nie kumam z tego.Chyba wydrukuje to i pojade do gazownika <lol>
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez sodzior » 8 kwi 2007, 13:34

pytanie do sołtysa , na gazie sada ma inny oczyt niz na benzynie wiec jak mozna ustwaic w taki sposob ten gaz.moze cos nie zrozumiałem?
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2007, 23:49
Posty: 5 (1/0)

Postprzez slav » 8 kwi 2007, 22:17

sołtys napisał(a):Przerabianie II gen na I też wiele nie da będzie to raczej cofanie sie w rozwoju.



sołtys napisał(a):Dlatego własnie dobrze wyregulowana I gen chodzi lepiej niż spieprzona II. A dobrze zrobiona II jest o niebo lepsza niż spieprzona IV.


co racja to racja :)
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez kierownik » 8 kwi 2007, 23:08

Ja ostatnio nie mogłem złapać dobrych obrotów na jałowym i wczoraj wyczyściłem przepustnicę, krokowca, i ogólnie cały dolot i teraz z niecałych 800 obr/min zrobiło mi się 1200 i będę musiał obniżać teraz, ale dziś nie miałem czasu. Proponuję najpierw te prostsze rzeczy zrobić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez sołtys » 10 kwi 2007, 10:41

sodzior napisał(a):pytanie do sołtysa , na gazie sada ma inny oczyt niz na benzynie wiec jak mozna ustwaic w taki sposob ten gaz.moze cos nie zrozumiałem?


taaak?? a jaki to inny odczyt ma sonda na gazie w stosunku do benzyny??

powyżej 0.5 bogato poniżej 0.5V ubogo dla sondy 1V i nieważne czy jest to benzyna czy gaz. Jeżeli już chcesz sie bawić w aptekę to dlaa benzyny jest to 0,5 a dla gazu 0,45V z tego co pamiętam.
Jeżeli jest to I gen to prawie niemożliwe jest ustawienie parownika tak aby sonda oscylowała, wiec ustawienie polega na stopniowym zubożaniu mieszanki do momentu przejścia wskazania sondy z mieszanki bogatej na ubogą, pozwala nam to na ustawienie mieszanki zbliżonej do optymalnej.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez arni0000 » 12 kwi 2007, 10:59

k.kierownik napisał(a):Ja ostatnio nie mogłem złapać dobrych obrotów na jałowym i wczoraj wyczyściłem przepustnicę, krokowca, i ogólnie cały dolot i teraz z niecałych 800 obr/min zrobiło mi się 1200 i będę musiał obniżać teraz, ale dziś nie miałem czasu. Proponuję najpierw te prostsze rzeczy zrobić...


A zresetowałeś po tych ustawieniach komputer?
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez kierownik » 12 kwi 2007, 20:51

arni0000 napisał(a):A zresetowałeś po tych ustawieniach komputer?

Tak, ale nie sprawdzałem błędów później. W każdym razie mam uwalony przepływomierz (eehh chyba sobie to w opisie profilu dam..), a poza tym nic nie przestawiałem – tak mi się wydaje. Pewnie Madzia więcej gazu spali, skoro na jałowym mam 1100 obr/min..
A tak bajdałej, to czy ktoś może mi potwierdzić, że ta śrubka na parowniku z iglicą (w parowniku) służy do ustawiania ilości gazu na jałowym i tyle, czy może jeszcze do czegoś, lub do czegoś innego? Może temat osobny założę??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG