Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2006, 13:10

Nie wiedziałem.
Moja wiedza o instalacjach LPG utknęła na śrubie <lol>
Tzn. wiem że jest SGI na którym nie problemów ze strzałami i strat mocy (a może się mylę)?

Muszę podjechać do moich gazowników, może robią takie przeszczepy?
Ciekawe za ile?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 28 kwi 2006, 13:14

Grzyby napisał(a):Ciekawe za ile?


rozrzut jest duży od 1000zł do 2000zł. A przeszczepy robi sie już od dawna.

A co do bezproblemowości to sypią sie czujniki ciśnienia gazu wtryskiwacze wiec nie jest tak bezproblemowo.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez HexeHarry » 7 cze 2006, 17:03

No dobrze – wy tu sobie dywagujecie ;) , a ja już założyłem blosa (własnoręcznie) <jupi>.
Zrobiłem dopiero 200 km, ale to co już zauważyłem to:
– szybsza reakcja na dodanie gazu
– lepiej wkręca się na obroty, szczególnie powyżej 4.5 tys na benzynie <diabełek>
– hamowanie silnikiem jest lepsze niż poprzednio (tj. na klasycznym mikserze)
– obroty na biegu jałowym stabilne jak cholera

Zużycia paliwa jeszcze nie znam – niedługo podrzucę linka z moich walk z Mazdą, więcj ak ktoś będzie chętny to będzie mógł sobie na bieżąco kontrolować wrażenia z użytkowania blosa :)
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez ravo » 7 cze 2006, 19:02

ile dales za blosa ? regulowales sam ? wiesz ze to nielegalne ? i bardzo mnie ciekawi spalanie :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez HexeHarry » 7 cze 2006, 20:34

ravo napisał(a):ile dales za blosa ? regulowales sam ? wiesz ze to nielegalne ? i bardzo mnie ciekawi spalanie :)


Za Blosa dałem 320zł
Tak, montowałem i regulowałem sam – mam analizator spalin (prosty, ale skuteczny) :D Zresztą wszystkie moje poprzednie instalacje również regulowałem sam :)
Eee tam nielegalne – zanim założyłem Blosa, to miałem mikser+śruba i specjalnych kłopotów nie było :]
Spalanie może teraz być ciężkie do oszacowania, bo właśnie testuję autko na G-techu <diabel> , tylko nie mogę znaleźć dobrej drogi, by mi "wolnojady" nie przeszkadzały...

EDIT:
Najnowsze dane:
Spalanie: 11,2 litra, przy testowaniu pod G-techem
Przyspieszenie 0-60 mph wg G-techa 10,45s
1/4 mili 17,93 s (LPG)
1/4 mili 17,44 s (etylina).

Co do zużycia paliwa, to będę jeszcze informował :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez deejaybialy » 16 cze 2006, 21:27

witam, przymiezam sie do kupna 323 1.5 wczesniej jezdzilem paskiem b3 z mixerem a pozniej z blosem i powiem jak to bylo u mnie poprawa osiagow generalnie mocniej dusilem na gaz a spalanie pozostalo takie samo a wrazenia z jazdy o wiele przyjemniejsze.

pozdrawiam

ps jutro jade ogladac f-ke ;–) co o niej wiem to to ze jest z gazem i po strzale takze przeplywka padnieta i peknieta przednia szyba jesli ja kupie to bede potrzebowal napierwsy ogien przynajmniej szyby ;–) mysle ze kol. pomoga ;–) ogolnie furka zaniedbana alcena...jedyne 5 tysiecy – mysle ze warto przynjmniej obejrzec no i raczej napewno zagosci tam blos.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez ravo » 17 cze 2006, 14:14

ciekawe czy ktos we wroclawiu podjal by sie zalozenia blosu bo twoje spalanie mnie bardzo pozytywnie zaskoczylo
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez deejaybialy » 17 cze 2006, 17:42

witam ponownie troche offtop ale moze mocna na mnie nie nakrzyczycie symbol z przeplywki to b3h7 e5t511715v22 mogla byc juz wczesniej wymieniana ogolnie auto sliczne (zaniedbane!) silnik 1.5 z5 uszkodzone obydwa zderzaki cieknie spod klawiatury nie ma buta brak przegladu na plus wymienione zawieszenie i aluski oryginalne 15" szyby z przodu el. dzialaja ok roczny akku. uszkodzone lusterko od str kierowcy pali ladnie ale auto ogladalem po poludniu generalnie wlasciciel nim nie jezdzi kilka mies. tyle chyba moge powiedziec o tym aucie cena 5tys czy moglby ktos podpowiedziec czy po prostu warto to kupic?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez carlo80 » 24 sie 2006, 19:11

witam,
czy ktos zalozyl BLOS`a i porobil jakies pomiary przed i po na 100m np ?
Albo czas przyspieszen np : 60-100km/s?

Czy jest ktos kto potrafi zalozyc Blosa do 323BG 1.3?
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez HexeHarry » 24 sie 2006, 20:52

Zajrzyj na http://www.skowron.eu/garaz/323F/blos.html.
Co prawda jeszcze nie skończyłem pisać tego wątku, ale może Ci to rozjaśni co nieco...
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez carlo80 » 24 sie 2006, 23:06

hej Hexe
Dzieki za linka. Czekamy w takim razie na efekty instalacji Blosa.
Jesli efekty beda lepsze to moze tez u siebie zaloze blosa. Mikser mam rozumiec, ze usunales z przeplywomierza a Blosa wsadziles w rure dolotowa z tego co widze?
Jutro sie postaram zrobic fotki silnika to moze mi pokazecie gdzie jest .
Sam nie moglem znalezc miksera u siebie w instalacji ale chyba z tego co widze musze miec tak jak Ty w przeplywomierzu.

PS.Hexe, nie wchodzi link z kodami błędów .
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez carlo80 » 30 sie 2006, 11:52

hej hexe,

czy dobrze widze ze mikser do lpg miales na przeplywomierzu? i tam lecial gaz przewodem z reduktora przez silniczek krokowy ? tak miales? bo ja mam tak u siebie z tego co widze.

Jaka czujesz roznice w osiagach auta na blosie?

Co myslisz o zamontowaniu stozka lub sportowego wkladu powietrza? Myslisz ze poprawi osiagi na LPG przy takiej instalacji?

pozdr
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez HexeHarry » 18 wrz 2006, 17:07

Witam ponownie,
Przepraszam za opóźnienie, ale od miesiąca siedzę w Korei i nie bardzo miałem kiedy przejrzeć forum...
Ale do rzeczy
Mikser miałem pomiędzy przepływomierzem a obudową filtra powietrza. Rura fazy lotnej gazu miała 1.7 metra, a silniczka krokowego nie miałem (była tylko śruba regulacyjna)
W miejscu w którym mam teraz blosa wcześniej była klapa antywybuchowa – teraz nie mam jej wogóle

Odnośnie wrażeń na blosie, to:
+ Auto lepiej się wkręca na obroty, zarówno na benzynie, jak i na LPG
+ ma bardzo stabilne wolne obroty
+ przy nagłym zdjęciu nogi z gazu silnik się nie dusi
– przy spokojnej jeździe na etylinie (z małym uchyleniu przepuystnicy) potrafi się zdjawić na chwilę w prawych zakrętach. Muszę nad tym popracować. Szczególnie to jest uciążliwe przy kontemplacyjnej jeździe po mazurskich lub kaszubskich drogach
–/+ auto pali mi ok 9 do 11 litrów LPG na blosie. Na zwykłym mikserze potrafiło zejść do 8l. Z drugiej strony, to dzięki temu, że się lepiej wkręca na obroty to i ja mam cięższą nogę ;)

Tak naprawdę, to na razie jest tylko jeden "–", ale po powrocie do Polski zajmę się jego rozwiązaniem, jak i dokończeniem opisu Blosa na mojej stronce.

Pozdrawiam
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez carlo80 » 18 wrz 2006, 23:27

z checia bym jednak chyba sprobowal i zaplacilbym komus zeby mi jednak sam zalozyl i wyregulowal we wroclawiu ?:>
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez ravo » 19 wrz 2006, 12:02

carlo80 napisał(a):z checia bym jednak chyba sprobowal i zaplacilbym komus zeby mi jednak sam zalozyl i wyregulowal we wroclawiu ?:>

tez bym sie pisal, ale nie znalazlem do tej pory, jak cos to daj znac napewno bede sie pisal
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Globy » 19 wrz 2006, 14:49

Jak bede mial wolna chwile, zahacze o Epi-gaz na Pradze i zapytam o mozliwosc/koszty przerobki na SGI w R4 i V6 oraz blosa. Bardzo interesujace, zwazywszy na prostote instalacji oraz brak zwezki – rozumiem, ze wtedy przy II generacji komputer i tym podobne akcesoria staja sie niepotrzebne? Czy do roznych modeli silnikow idzie ten sam blos?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez HexeHarry » 19 wrz 2006, 15:19

Globy – mając II generację i zakładając blosa masz do wyboru:
a) zostawić "komputerek" sterujący attuatorem po to by emulował sondę lambda
b) sprzedać elektronikę od II generacji i założyć emulator sondy lambda za ok 30zł

Przewód fazy lotnej gazu nie powinien być wyposażony w śrubę regulacyjna / attuator – tym się zajmuje przepustnica w blosie.

Odnośnie drugiego pytania:
Teoretycznie jest kilka "slitów" w zależności od pojemności silnika. W Polsce można najczęściej dostać Blosa ze slitem D, który spokojnie wystarcza do 3l pojemności.

U siebie mam właśnie Slit D – przy silniku 1.6 litra regulację mam skręconą na minimum i silnik chodzi na mieszance 13.8:1 (14.1:1 to mieszanka stechiometryczna, czyli Lambda = 1).
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez deejaybialy » 19 wrz 2006, 15:21

Globy napisał(a):...... oraz blosa. Bardzo interesujace, zwazywszy na prostote instalacji oraz brak zwezki – rozumiem, ze wtedy przy II generacji komputer i tym podobne akcesoria staja sie niepotrzebne? Czy do roznych modeli silnikow idzie ten sam blos?


akcesoria staja sie zbedne mialem blosa w aucie z gaznikiem sic! w zasadzie blos jest jeden do wszystkich aut polecam lekture – uwaga dluugie ale warto.

http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0

oraz:

http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=12911

skarbnica wiedzy o blosie ;–)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez carlo80 » 19 wrz 2006, 21:33

lemon – Pią 07 Kwi, 2006
wlasnie rozmawialem z firma abart we wroclawiu. montuja blosy,. jezeli chodzi o koszt zakupu – u nich blos kosztuje 400 zl, i ustawienie to jakies 50zl. mozna do nich zadzwonic, maja strone internetowa www.abart.com.pl. montowalem u nich instalke brc z kompem blizt i po przejechaniu ok. 30tys km nic sie zlego z nia nie dzieje, nie mialem ani jednego strzalu i auto pali max w granicach 10 litrow przy jezdzie mieszanej. ja dzwonilem do centrali we wroclawiu na ul. krzemieniecka, wspomnialem o naszym klubie, powiedzieli ze moga cos zjechac z ceny jezeli beda wiedziec ile osob zdecyduje sie na montaz, wspomnialem rowniez ze na allegro sa nizsze ceny wiec moze tylko sam montaz? dla nich nie ma problemu, zakladali blosa i mowia ze nie ma z nim problemow. jak chcecie to dzwoncie, ja tez jestem zinteresowany tym blosem, moze sie skusze jeszcze w tym miesiacu? zobaczymy ile osob bedzie chetnych.
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez ravo » 19 wrz 2006, 22:58

to ilu jest chetnych ? moze mam sie tam przejechac i porozmawiac ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG