Strzał gazu i nierównomierna praca przy wys. obr

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez (K..)osa » 3 paź 2010, 17:52

Niedawno miałem strzał gazu, niefortunnie rozwalił przepływomierz, po zakupie nowej przeplywki (używana) auto nie jedzie jak kiedyś. Wszystko jest ok do jakiś 3 tys obrotów, potem od 3 wzwyż czuć ze go szarpie. Na benzynie nie odpala i nie chodzi w ogóle, czuć jakby na obrotach wolnych coś chciał popracować, jeżeli natomiast dam mu trochę gazu momentalnie gaśnie. Przy zakupie przeplywki dostałem w komplecie obudowę filtra powietrza wraz z filtrem, dodam ze minimalnie rożni się on mojej starej obudowy, filtr jest minimalne mniejszy. Przeplywka pochodzi z 323 1.8 (niestety nie wiem dokładniej nic) a ja sam mam 1.8 SOHC BP. Stary filtr i stara obudowę miałem od 1.6 8v. Co może być przyczyna tego ?
Przed chwila wymieniłem obudowę na stara, ale nie czuć poprawy (filtr dałem ten co mi gościu dal w komplecie bo niestety stary filtr wyrzuciłem :/ ) Czy to jest wina starego filtra zapchanego ? i padniętej pompy paliwa ? dodam ze przez ostatnie 50 km nie miałem nic benzyny, ale wątpię ze po takim okresie pompa by się zatarła. Co o tym sądzicie ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez Ania69 » 4 paź 2010, 08:17

Rozlacz przewod doprowadzajacy paliwo i sprawdz czy pomka podaje.Mogla ci sie przytrzec i nie daje odpowiedniego cisnienia.Inaczej tego nie sprawdzisz i nikt ci nie odpowie.Nastepna rzecz czy przeplywka napewno jest sprawna i identyczna.Sprawdz bledy bedziesz wiedzial cos wiecej
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez (K..)osa » 4 paź 2010, 09:54

Jak spawdzic bledy ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez Ania69 » 4 paź 2010, 10:24

Podlacza sie pod kompa i pokaze co jest nie tak z elektronika czujnikami .Nic ci nie powie to napewno na temat pompy paliwa.Jesli masz jednak nie odpowiednia przeplywke to samochod bedzie ciezko palil na pb.Sprubuj odpalic na pb bez przeplywki..Powinien odpalic tylko nie bedzie wolnych obrotow,oile pompa paliwa jest sprawna.Sprawdz dokladnie dolot powietrza bo to moze powodowac problem z pb jak i lpg. W mazdzie 626 mozna samemu wymigac bledy jest opis na forum,ty masz jak rozumie podzespoly z 323,wydaje sie mi ze raczej da rade to zrobic.moze ktos ci podpowie na stronie 323.Co do szarpania na lpg moze trzeba doregulowac instalacje,ale nie doczytalem sie jaka ktorej generacji masz
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez emilMZ » 4 paź 2010, 19:03

na odpietej przepływce niebedzie chodził,odpali na momencik i zgaśnie.Przepływomierz można zdiagnozować tylko mierząc jego parametry elektryczne,odpowiednia przepływka dla tegop silnika ma na srebrej naklejce na górze symbol B6S7.Błędy można zczytać diodą jest opis na forum ;) pompe też łatwo sprawdzić jeśli masz złącze diagnostyczne o identycznych oznaczeniach jak mazda-mostkujesz w złączu diagnostycznym styki GND i F/P,zdejmujesz zasilający przewód z listwy wtryskowej,podstawiasz jakieś naczynko pod zdjęty przewód i sprawdzasz czy leci,tylko niepamietam już czy trzeba zapłon włączać :) fakt to taka metoda na czuja bo może pompa dawać za małe ciśnienie chyba ze masz trójnik i manometr to możesz bawić się w pomiary-ma być chyba coś około 4-5 barów ;) możliwe że właśnie też coś z zapłonem jest,jeśli walnął aparat może wyrzucić kod błędu oznaczający sprzężenie zwrotne-numerku kody niepamietam,wszyskie kody są w opisie na forum ;) lewe powietrze też może ssać gdzieś,sprawdz przewody powietrzne,i ten cienki też prowadzący do elektrozaworu wolnych obrotów,bo mi kiedyś też fiksowała przez niego ;) ogólnie obejrzyj wszystkie przewody mające związek z podciśnieniem (podłączone do kolektora dolotowego,nawet przednią odmę-tą bliżej napędu rozrządu )
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez (K..)osa » 4 paź 2010, 19:15

Jedyne co dzisiaj zdazylem zauwazyc to jest to, ze pompa nie reaguje na zaplon. Musze przeleciec cala instalacje pompy i zobaczyc co jest tegio przyczyna. Wiecie moze gdzie sie znajduje przekaznik od pompy paliwa ? albo jak sprawdzic na krotko czy pompa dziala. Jest tam kilka przewodow i niewiem za ktory sie zabrac. Mam jeszcze problem z tym ze w ogole nie swieci sie rezerwa.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez Ania69 » 5 paź 2010, 08:21

Na odpietej przeplywce odpali i nie bedzie chodzil na wolnych,na wyzszych pracuje normalnie.Co do pompy ,jesli da rade ja zdjac bez demontazu zbiornika to zdemontuj i przejrzyj ,podlaczysz na krotko.Sprawdz czy dochodzi prad przewodami.Mozesz podpiac prad na krotko i zobaczysz czy czy zadziala.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez (K..)osa » 5 paź 2010, 09:55

Jest na forum jakis schemat ? bo ściagnalem wczoraj kanape tylna i odkrecilem ja ale tam jest chyba z 6 przewodow z czego 1 to masa. reszta niewiem
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez (K..)osa » 5 paź 2010, 11:30

Jest moze taka opcja ze sie sam od siebei przekaźnik pompy paliwa zepsuł <co?> Z tego co wiem znajduje sie on w puszcze przekaznikow kolo aku. problem w tym, ze nie wiem jak go sprawdzic. A pompe na krótko podpiac to tez zabardzo niewiem jak ze wzgledu na to, ze jest tam kilka przewodow....
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez (K..)osa » 5 paź 2010, 14:13

Przepływomierz jaki teraz mam to Bj02. Takie ma oznaczenie.

Taki komplet kupilem na allegro
Obrazek

A co do przekaznika pompy paliwa to ktory to ?

Obrazek

Musialem zmienic obudowe filtra na stara wiec teraz mam oryginalna od 1.6 obudowe wraz z filtrem powietrza tez od 1.6
Powinienem zmienic na tamta obudowe i na filtr od 1.8 ? W ogole to dobra przeplywka ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez emilMZ » 5 paź 2010, 16:02

teraz z tym symbolem przepływki zgłupiałem <oczy> chyba ze do kijanki inne były,a który to rok jest?przekaźnik pompy paliwa w maździe jest na tunelu środkowym za sterownikiem silnika a u Ciebie to niewiem,chyba ze na skrzynce bezpieczników masz jakiś opis typu fuel pump albo coś,no ale poszukaj tam gdzie mówie może akurat ;)
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez (K..)osa » 5 paź 2010, 17:38

w tunelu kolo komputera ? Sprawdze to. Rok to jest 1996.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez (K..)osa » 6 paź 2010, 10:03

A wiec tak, przekaźnik sprawny, pompa sprawna, jedyny podejrzamny to przeplywomierz. Zamienie go dzisiaj na inny i zobaczymy co bedzie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez (K..)osa » 6 paź 2010, 18:01

Winowajca znaleziiony. Jednak wian lezala po stronie przeplywki. Temat uwazam za zamkniety ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG