Ja sądze że to jest przepływmoierz który mierzy strumień przepływającego powietrza. Te dwie klapki są połączone na sztywno ze sobą w kształt litery V. Oś obrotu jest na miejscu łączenia obu części. Z jednej strony powietrze wlatujące do silnika powoduje obrót V-ki czemu odpowaida zadana wartość ilości powietrza podawana w komputerze (dane odchylenie – odpowiednia rezystancja –> komputer). Za drugą częścią V-ki jest taka zamknięta komora o stałej objętości która ie pozwala na zbyt mocne wychylenie się całego układu (wiadomo – stała objętość, siła nacisku – ciśnienie po drugiej stronie itd. A przy okazji może też tłumić drgania układu.
A co do bezpieczeństwa przy ewentualnym wystrzale... Trudno powiedziec – na pewno będzie mniej podatny niż "gorący drut" (termoanemometr) i tóry jest bardzo delikatny, aczkowliek przy odpowiednio mocnym strzale uszkodzeniu może ulec np. ta właśnie V-ka. Nie mówiąc o uszkodzeniach obudowy (w końcu plastykowa).
Powyższe opierają sie tylko na moim mniej więcej domyśle i pobieżnej wiedzy w temacie którą kiedyś próbowałem sobie przyswoić
Jeśli trzeba poszukam książeczki w której jest dość dokładie opisany cała zasada działania przepływomierzy (nawet sa jakieś rysunki i wykresy).
Jak dla mnie – kuszące instalowanie "zwykłaj" instalacji ale nie chcę brac na siebie odpowiedzialności za ewentualne strzały
