Hej
Mixer mam za przeplywomierzem (patrzac od strony filtru powitrza).
Co do puszki to stracilem ja przy pierwszym strzale,jezdzilem wtedy do paru mechanikow i zaden nie potrafil mi powiedziec do czego ona wogole słóży. Generalnie wszyscy zgodnie twierdzili ze nie jest ona zbyt istotna . Teraz mam w tym miejscu kawal gumowej rury z gwizdkiem na koncu.
Co o tym myslicie???
O tym serwisie LPG na Gdanskiej slyszalem to i owo, niestety nie same superlatywy, no ale wszystkich sie nie zadowoli. Jak bede mial kolejny strzal to sie tam udam. Narazie zmienilem swieczki na Iskra Gaz (tak jak mi radzil 9019).
Pojezdze troszke i zobacze.
Emik:Elementow o ktorych piszesz jeszcze nie sprawdzalem, z racji tego ze zadko jezdze na PB, ale napewno na nie zwroce uwage przy nastepnej wizycie u mechanika.
Dzieki
Mazda 323C 1,5 16V – Strzały na LPG oraz szarpanie na PB
1, 2
No i pierwszy błąd:
mikser MUSI byc przed przepływką bo ona mierzy ilość powietrza i jego temperaturę.
Ta puszka to rezonator i jest wielce istotna na PB – na LPG mniej i tylko zbiera się w niej gaz.
Jednak pewnie warto ją mieć – w końcu nie wstawili by tego bez powodu
Jak te świece? pomogło? ja mam ngk – ale przypatrywałem się tym iskrom – wyglądają całkiem sensownie.
mikser MUSI byc przed przepływką bo ona mierzy ilość powietrza i jego temperaturę.
Ta puszka to rezonator i jest wielce istotna na PB – na LPG mniej i tylko zbiera się w niej gaz.
Jednak pewnie warto ją mieć – w końcu nie wstawili by tego bez powodu
Jak te świece? pomogło? ja mam ngk – ale przypatrywałem się tym iskrom – wyglądają całkiem sensownie.
F-ka – diabelskie nasienie!
- Od: 2 sie 2004, 20:22
- Posty: 160
- Skąd: Grójec / W-wa
- Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6
Nie zgodzę się z Tobą alinoe
, mikser NIE musi być przed przepływomierzem a wręcz nie powinien. Powiedz mi jaki wpływ na ilość powietrza przepływającego przez przepływomierz ma gaz podany przez mikser
? (Pomijam już fakt, że wiele aut ma instalację bez kompa i w tym wypadku przepływomierza "nie ma"). Nie widzę żadnego sensu w zakłądaniu miksera przed przepływomierzem – chyba że chce się zwiększyć
.
Co do tej puszki to tak jak pisałeś zbiera się w niej gaz --- do pierwszego strzału, chyba ze się ją wyciągnie przy zakładaniu gazu
I jest ona istotna na Pb jak nie ma instalacji --- zakładając mikser tak bardzo zmieniasz parametry kanału dolotowego że puszeczka staje się raczej niepotrzebna...

Co do tej puszki to tak jak pisałeś zbiera się w niej gaz --- do pierwszego strzału, chyba ze się ją wyciągnie przy zakładaniu gazu
- Od: 9 wrz 2004, 21:53
- Posty: 22
- Auto: 323f, BG, 1,8 OHC, lpg
Hej
Widze ze z polozeniem mixera jest podobnie jak ze swiecami do gazu (zmniejszona przerwa lub specjalne serie dedykowane do LPG). Jedni twierdza ze mixer ma byc przed , drodzy za przeplywomierzem.
Odnosnie mixera: Slyszalem ostatnio opinie jak stwierdzic poprawnosc mieszania mieszanki w mixerze. Po wykreceniu pierwszej i ostatniej swiecy nalezy porownac osad na obu. Jesli jedna jest przydymiona a nastepna mniej to oznacza ze mixer nie pracuje prawidlowo.
Co do puszki ktora stracilem. Jak myslicie czy szarpanie na PB moze miec zwiazek z jej brakiem???
Alinoe: Zalozylem w zeszlym tygodniu swieczki Iskra Gaz, narazie pracuja bez zarzutu ale zbyt malo przejechalem by sie pokusic o ich ocene.
Pozdrawiam
Widze ze z polozeniem mixera jest podobnie jak ze swiecami do gazu (zmniejszona przerwa lub specjalne serie dedykowane do LPG). Jedni twierdza ze mixer ma byc przed , drodzy za przeplywomierzem.
Odnosnie mixera: Slyszalem ostatnio opinie jak stwierdzic poprawnosc mieszania mieszanki w mixerze. Po wykreceniu pierwszej i ostatniej swiecy nalezy porownac osad na obu. Jesli jedna jest przydymiona a nastepna mniej to oznacza ze mixer nie pracuje prawidlowo.
Co do puszki ktora stracilem. Jak myslicie czy szarpanie na PB moze miec zwiazek z jej brakiem???
Alinoe: Zalozylem w zeszlym tygodniu swieczki Iskra Gaz, narazie pracuja bez zarzutu ale zbyt malo przejechalem by sie pokusic o ich ocene.
Pozdrawiam
- Od: 20 sty 2005, 14:14
- Posty: 12
- Skąd: Tczew
- Auto: Mazda 323 C 95r 1,5 16V
Ja nie mam tej puszki od momentu założenia instalacji. Efekt – minimalnie później reaguje na wciśnięcie gazu. Żadnego szrpania na Pb nie ma. Generalnie miałem 2 razy sytuację że szarpało na Pb – raz przewody, a 2 tygodnie temu świece (najzwyklejsze NGK – wytrzymały ok 40kkm... koszt 60zł komplet 
- Od: 9 wrz 2004, 21:53
- Posty: 22
- Auto: 323f, BG, 1,8 OHC, lpg
A może sonda, podajcie mikser (ile przewodów doprowadzajacych gaz), zabezpieczenie (czy przy filtrze czy na rurze) i jak jeżdzi na Pb??
U mnie mikser zdaje sie palnikowy, doprowadzenie gazu 1 przewodem, zabezpieczenie – klapa zaraz za filtrem powietrza. Jazda na Pb – gdy zimny, w miarę ciagnie, w miare dogrzewana gdy ECU dostosowuje sie do ilości powietrza zaczynają się przytkania i dziura około 2 tys.
Mikser przed przepływomierzem patrząc od filtra.
U mnie mikser zdaje sie palnikowy, doprowadzenie gazu 1 przewodem, zabezpieczenie – klapa zaraz za filtrem powietrza. Jazda na Pb – gdy zimny, w miarę ciagnie, w miare dogrzewana gdy ECU dostosowuje sie do ilości powietrza zaczynają się przytkania i dziura około 2 tys.
Mikser przed przepływomierzem patrząc od filtra.
- Od: 15 cze 2004, 08:03
- Posty: 147
rtoiP napisał(a):Nie zgodzę się z Tobą alinoe, mikser NIE musi być przed przepływomierzem a wręcz nie powinien. Powiedz mi jaki wpływ na ilość powietrza przepływającego przez przepływomierz ma gaz podany przez mikser
? (Pomijam już fakt, że wiele aut ma instalację bez kompa i w tym wypadku przepływomierza "nie ma"). Nie widzę żadnego sensu w zakłądaniu miksera przed przepływomierzem – chyba że chce się zwiększyć
...
Już odpowiadam,
otóż 1. gaz zwiększa objętość powietrza wprowadzonego do kolektora ssącego, jeśli w aucie jest przepływka to powoduje to podawanie błędnych informacji do komputera co w prostej linii zakłuca jego prawidłową pracę (czytaj odczyty i dostosowywanie parametrów pracy silnika). Zgadzam się, że w aucie bez auto_kompa nie ma to wiekszego sensu – ale takie samochody nie są wyposażone w przepływkę :–) więc o co chodzi?
2. Prawda jest taka niestety, że ogólnie to auto z wtryskiem Pb powinno mieć instalacje SGI a to rozwiązuje takie problemy na samym wstepie. kropka
F-ka – diabelskie nasienie!
- Od: 2 sie 2004, 20:22
- Posty: 160
- Skąd: Grójec / W-wa
- Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6
Bombel napisał(a):Dzieki
Skoro to nie sonda to juz sam nie wiem jak ten problem rozwiazac. Pozostanie mi tylko jazdzic na LPG i tolerowac strzaly. Najgorsze jest to ze w Pomorskim nikt nie jest mi w stanie pomoc. Tu chyba nie ma pazadnych mechanikow , nie mowiac juz o serwisie Mazdy.
Co do mechaników polecam W. Gulcza w Bolszewie (koło Wejherowa). A w sprawie gazu podjedź do Gdyni na Karwiny (Olgierda 22)
-
Gość
U mnie po wybuchu okazało się, że strzały były z powodu rypniętej kopułki i palca rozdzielacza. Rezonator został wstawiony nowy, przepływomierz używany, po wymianie tych wszystkich elementów i skasowaniu błędów na kompie objawy szarpania ustały.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Hej aktualnie nie mam problemu z szarpaniem na benzynie bo poprostu nie da sie na niej jezdzic. Padl mi przeplywomierz po kolejnym strzale (na marginesie wina strzalow byly przewody, swiecily w nocy jak choinka na swieta).
Teraz od ponad miesiaca poszukuje przeplywki z mizernym skutkiem, jak ktos wie gdzie takie cacko zakupiec (B3H7) bylbym bardzo wdzieczny.
Jak bym wiedzial ze bede mial takie przygody z gazem niegdy bym sie na to nie decydowal
Teraz od ponad miesiaca poszukuje przeplywki z mizernym skutkiem, jak ktos wie gdzie takie cacko zakupiec (B3H7) bylbym bardzo wdzieczny.
Jak bym wiedzial ze bede mial takie przygody z gazem niegdy bym sie na to nie decydowal
- Od: 20 sty 2005, 14:14
- Posty: 12
- Skąd: Tczew
- Auto: Mazda 323 C 95r 1,5 16V
Bombel napisał(a):Teraz od ponad miesiaca poszukuje przeplywki z mizernym skutkiem, jak ktos wie gdzie takie cacko zakupiec (B3H7) bylbym bardzo wdzieczny.
Jak bym wiedzial ze bede mial takie przygody z gazem niegdy bym sie na to nie decydowal
Szukaj na allegro, a jeśli chodzi o instalke to w naszych modelach warto tylko zakładać SGI, jak miałem 2 gen przechodziłem podobne ceregiele jak Ty
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Bombel napisał(a):Szukalem, na Allegro nie ma szans.
Tak teraz to ja tez wiem ze tylko SGI daje w miare normalne osiagi i przyjemnosc z jazdy ale do tego autka juz raczej w to nie zainwestuje zwlaszcza ze teraz malo jezdze.
Gdy u mnie po wybuchu poszedł przepływomierz na allegro widziałem ze 3 wystawione w cenie koło 800 zł, trzeba po prostu sprawdzać co jakiś czas lub szukać na giełdzie (nowy w ASO kosztuje 3000-4000 pln
Rozważ rezygnacje z gazu ... być może straty które ryzykujesz w przyszłości mogą być większe niż oszczędności jazdy na gazie (szczególnie gdy mało jeździsz).
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości