Maska carbon-look czy true-carbon

Postprzez ravo » 24 sty 2010, 16:11

wlokna – koszt do subaru w zaleznosci od firmy to okolo 4,5-6 tys
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez piwo » 24 sty 2010, 16:15

weszlem na strone firmy ktora podales.faktycznie robia kompozyty aramidowe, aramidowo-carbonowe oraz carbonowe, które wykonywane sa metoda prózniowa.
szok.
ale cena wiadac karbonowych tez nie ejst jeszcza dla zjadaczy chleba dostepna.wiekszosc skusi raczej na te najtansze czyli aramidowe.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Aramidy
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Lukas007 » 24 sty 2010, 16:28

ravo –> http://www.horsepowerfreaks.com/performanceparts/Subaru/Impreza/Body/Hoods

... te za 4,5k- 6k to nie wiem z czego są zrobione ... carbon to carbon :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez piwo » 24 sty 2010, 16:31

no wiesz takie wlokna trzeba wypalic w piecu prozniowym.troche to musi kosztowac.
a tak ajk podaje wikipedia niektorzy dodaja do alminatow wlokna karbonowe i sprzxedaja je jko karbonowe.a to nieporozumienie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Lukas007 » 24 sty 2010, 16:37

Maski Seibona z tego co czytałem mają szkielet z włókla szklanego, a pokrycie powierzchni wykonane w 100% z włókna węglowego. Doczytałem się także o suchym i mokrym rodzaju elementów z włókna węglowego. Ten drugi jest bardziej popularny i tańszy, ten pierwszy jest 3-4 razy droższy, ale dużo lżejszy i mocniejszy. Maski które mają w ofercie to właśnie "mokre" włókno węglowe – według nich idealne połączenie wyglądu, redukcji masy i ceny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez piwo » 24 sty 2010, 16:40

widac jest troche tych kosmicznych technologi o ktorych malo sie czyta i niewiele wie.a w sumie taki kewlar karbon to przyszlosc.stal to przezytek.jedyne cena sie broni.ale z drugiej strony przez o ze neiznany temat mozna sie niezle naciac i kupic cos co jest gow..o warte za kosmiczna cene, bo ktos sobie dopisal ze karbon.i z tegoi co napsiales te mokre technologie to najprawdopodobiniej laminaty aramidowo karbonowe stad nazwa mokre bo na rozpuszczalnikach.
Ostatnio edytowano 24 sty 2010, 16:44 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez ravo » 24 sty 2010, 16:43

Lukas007 napisał(a):.. te za 4,5k- 6k to nie wiem z czego są zrobione ... carbon to carbon

tak czy siak to 800$ ( nawet nie wiem po ile jest ) ale razy 3 daje 2400 plus wysylka i inne problemy :) wszystko w USA jest przeciez tansze ;)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Lukas007 » 24 sty 2010, 16:53

mokre technologie to najprawdopodobiniej laminaty aramidowo karbonowe

Najprawdopodobniej tak jest.

ravo... maska z carbonu (nie wnikajmy w jakiej technologii zrobiona) kosztuje dokłądnie 640$ ... co daje przy kursie USD na poziomie 2.86 ... 1830zł. Koszta przesyłki + cło i duże ryzyko, że maskę otrzymamy w kawałkach ... całośc wyjdzie na poziomie 3000-4000zł + jak już wspominałeś – masa kłopotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez jacobs » 24 sty 2010, 17:09

piwo napisał(a):stal to przezytek

Ze względu na koszty raczej będzie jeszcze długo stosowana.
Lukas007 napisał(a):Maska z prawdziwego, czystego karbonu

Lukas007 napisał(a): maska z carbonu (nie wnikajmy w jakiej technologii zrobiona)

Maska z carbonu raczej byłaby bezużyteczna :P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Lukas007 » 24 sty 2010, 17:25

Mówiąc "carbonu" miałem na myśli z włókna. Chyba logiczne jest, że z czystego węgla maski nie zrobisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez jacobs » 24 sty 2010, 17:43

Lukas007 napisał(a):Mówiąc "carbonu" miałem na myśli z włókna. Chyba logiczne jest, że z czystego węgla maski nie zrobisz.

Ale maska to też chyba nie jest "czyste włókno-węglowe" tylko laminat/kompozyt?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez piwo » 24 sty 2010, 17:48

nie uwazales na lekcji.jeszcze raz.jest wiele metod wytwarzania masek.stalowe, roznego rodzaju alminaty w tym aramidowe, karbonowo amarmidowe oraz karbonowe wypiekane w piecach prozniowych.oczywiscie kazda maska to inny koszt i inna waga i wytrzymalosc.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jacobs » 24 sty 2010, 17:58

piwo napisał(a):nie uwazales na lekcji.jeszcze raz.jest wiele metod wytwarzania masek.stalowe, roznego rodzaju alminaty w tym aramidowe, karbonowo amarmidowe oraz karbonowe wypiekane w piecach prozniowych.oczywiscie kazda maska to inny koszt i inna waga i wytrzymalosc.

No właśnie, czyli maska z czystego włókna węglowego nie istnieje, tylko jeżeli już będzie to chyba laminat epoksydowo(?)-węglowy. Tak samo aramid jest włóknem, więc jeżeli powstaje laminat przekładany aramidowo-węglowy to potrzebny jest do tego jeszcze jakiś lepik (czy jak to tam się nazywa? jakiś poliester/epitlenek czy coś :P).
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez piwo » 24 sty 2010, 18:02

no wlasnie czyste wlokna istnieja.tylko trzeba je wypalac tak sie utwardzaja.a laminaty to sa tylko z dodatkiem wlokien weglowych i wtedy te laminaty sie usztywniaja pod wplywem ropzpuszcalnikow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jacobs » 24 sty 2010, 18:16

piwo napisał(a):o wlasnie czyste wlokna istnieja.tylko trzeba je wypalac tak sie utwardzaja

Że istnieją to oczywiste, tylko czy mają właściwości pozwalające na zastosowanie ich jako np. maska samochodu? Bo wydaje mi się, że nie, przez to uwaliłem kolosa z materiałoznawstwa :p
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez pawelMX6 » 24 sty 2010, 18:24

Z tego co pamiętam to mokry karbon jest tworzony na dokładnie takiej samej zasadzie, jak laminat poliestrowo-szklany – mata węglowa nasączona żywicami. Sucha technologia polega na wypalaniu materiału. O ile pamiętam :P Co nie zmienia faktu, że widziałem elementy wykonane z tkaniny węglowej, która była nasączona żywicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez piwo » 24 sty 2010, 18:52

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez hajdi2 » 25 sty 2010, 14:35

czyli z carbonem to sobie daruje (finanse) :( pozdrawiam a co do tarcz to trudno zapuzno
Początkujący
 
Od: 23 gru 2009, 17:38
Posty: 19
Skąd: grudziadz
Auto: mazda 626 2.0 16v

Postprzez pawelMX6 » 25 sty 2010, 15:39

hajdi2, zresztą, moim zdaniem, do seryjnej 626 GE to przerost formy nad treścią. Lepiej tę kwotę przeznaczyć na zmiany w silniku, lepsze zawieszenie i dobre koła. A jeśli tak bardzo zależy Tobie na "czarnej" masce to pryśnij w czarny mat ;) Będzie prawie jak karbon ;) Inne rozwiązanie to elementy z włókna szklanego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez damian » 25 sty 2010, 15:49

a przecież chodziło o samo oklejenie, a koszt folii to ok 300-400zł, więc to nie jest tak dużo...

hajdi2 napisał(a):czesc wszystkim mam pytanie co myslicie o oklejeniu carbonem przedniej maski w madzi 626 ge madzia posiada kolor czarny pozdrawiam i czekam na opinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje