JDM – części i akcesoria

Postprzez HKSze » 24 lut 2011, 21:59

Kupie dokadke Lip. Eunnos Presso ma moze ktos taka na zbyciu? a moze ktos posiada odew forme?
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez HKSze » 30 kwi 2011, 01:01

sorry ze tak post pod postem :P
ale znalazlem PRAWDZIWY JDM i to na sprzedarz :D <diabełek>


http://www.importconcern.ca/vehicles/in ... smo-jc3se/

kot <diabełek>
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez l3mur91 » 30 kwi 2011, 08:53

Piękny jest <serduszka>
A wnętrze tego auta po prostu miszcz. <serduszka>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez HKSze » 30 kwi 2011, 09:32

tylko dziwne ze to 13B REW a nie 20B :| ale i tak <spoko>
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Pit » 30 kwi 2011, 10:45

HKSze napisał(a):tylko dziwne ze to 13B REW a nie 20B :| ale i tak <spoko>

W opisie jest błąd. W Cosmo nigdy nie występowały 13B-REW. To 13B-RE. Takie coś na pograniczu 13B Turbo z FC a REW z FD. Niemniej drugie na świecie auto (po Porsche 959) z sekwencyjnym TT i pierwsze na świecie z nawigacją :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez l3mur91 » 30 kwi 2011, 11:51

Pit napisał(a):pierwsze na świecie z nawigacją


A z ciekawości w którym roku to było mniej więcej ?

Bo EG5 na Japanownie też miały navi w opcji :P
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez HKSze » 30 kwi 2011, 11:52

Pit napisał(a):
HKSze napisał(a):tylko dziwne ze to 13B REW a nie 20B :| ale i tak <spoko>

W opisie jest błąd. W Cosmo nigdy nie występowały 13B-REW. To 13B-RE. Takie coś na pograniczu 13B Turbo z FC a REW z FD.



wlasnie tez mnie to zdziwlo.

Pit napisał(a): Niemniej drugie na świecie auto (po Porsche 959) z sekwencyjnym TT i pierwsze na świecie z nawigacją :)



wiem o tym <faja> ciekawe czy jest mapa PL hahaha
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Pit » 30 kwi 2011, 22:02

l3mur91 napisał(a):A z ciekawości w którym roku to było mniej więcej ?

AD 1990.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez sq2jul » 30 kwi 2011, 22:06

Jako ciekawostke dodam, ze nawigacja w Cosmo nie działała w oparciu o system gps :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez HKSze » 1 maja 2011, 11:16

sq2jul napisał(a):Jako ciekawostke dodam, ze nawigacja w Cosmo nie działała w oparciu o system gps :)



a o co :| ?
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Paweł » 31 sty 2012, 00:09

Pit napisał(a):W opisie jest błąd. W Cosmo nigdy nie występowały 13B-REW. To 13B-RE.

Sorry, że odgrzewam kotleta, ale poczuwam się do obowiązku sprostowania, że w opisie nie ma błędu, bo nigdy nie było takiego silnika jak 13B-RE. Dwurotorowa jednostka montowana w JC ma fabryczne oznaczenie 13B-REW. Potoczna nazwa, którą podał Pit najprawdopodobniej bierze się z napisu na kolektorze, który brzmi "13B RE", ale nie jest symbolem określającym ten silnik.

HKSze napisał(a):
sq2jul napisał(a):Jako ciekawostke dodam, ze nawigacja w Cosmo nie działała w oparciu o system gps :)

a o co :| ?

Nawigacja w Cosmo wykorzystywała GPS (nazywany wówczas GPSS od Global Positioning Satellite System). Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód na świecie z tym systemem. Antena w formie płaskiego pudełeczka była montowana na dachu, na krawędzi tylnej szyby.

Dotykowy ekran nawigacji, telefonu, systemu audio, tv, komputera pokładowego i klimatyzacji (uff):

1243_11mg.jpg
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Pit » 31 sty 2012, 09:38

tco_tm napisał(a):Sorry, że odgrzewam kotleta, ale poczuwam się do obowiązku sprostowania, że w opisie nie ma błędu, bo nigdy nie było takiego silnika jak 13B-RE. Dwurotorowa jednostka montowana w JC ma fabryczne oznaczenie 13B-REW. Potoczna nazwa, którą podał Pit najprawdopodobniej bierze się z napisu na kolektorze, który brzmi "13B RE", ale nie jest symbolem określającym ten silnik.


Nazwa 13B-RE jest nazwą zwyczajową obecną od dawien dawna w różnych opracowaniach. Służy temu, aby była możliwość formalnego odróżnienia silnika z sekwencyjnym TT montowanego w Cosmo ostatniej generacji (1990) od silnika z RX-7 FD (1992). Dlatego też przyjęło się stosować nazwy 13B-RE i 13B-REW. Ten pierwszy ma większe porty dolotowe od REW'a montowanego w FD. Ma też zupełnie inne turbiny.

Tco jako teoretyk, aczkolwiek świetnie zaznajomiony z oficjalnymi publikacjami internetowymi producenta, gdzie nazwa 13B-RE nie występuje, mógł faktycznie odnieść wrażenie, że to te same silniki i różni je tylko emblemat na kolektorze dolotowym. Oczywiście nie jest to prawdą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Paweł » 31 sty 2012, 23:24

Tak, oczywiście 13B-REW wkładane do FD i JC różnią się w wielu miejscach, podobnie jak różniły się np. wcześniejsze 12A i późniejsze 13B-MSP. Zwróciłem po prostu uwagę na prawidłowe nazewnictwo, o które uważam powinniśmy dbać, zamiast powielać błędy. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Pit » 1 lut 2012, 14:17

Paweł napisał(a):...prawidłowe nazewnictwo, o które uważam powinniśmy dbać, zamiast powielać błędy. :)

Musisz więc zdefiniować termin "prawidłowe nazewnictwo" i zarządzić na swoim forum nakaz tylko takiego nazewnictwa stosowania. <lol> Nie wszystko, co nie jest zawarte na oficjalnych stronach korporacji Mazda, a szeroko rozpowszechnione w wielu innych publikacjach, jest błędem. Dla przykładu nigdzie oficjalnie Mazda nie używa oznaczeń generacji swoich modeli: BA, GE, FD... Jako dyrektor ;) nie powielaj więc błędów i stój na straży dbałości o ich nieużywanie! <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Paweł » 1 lut 2012, 14:51

Pit napisał(a):Dla przykładu nigdzie oficjalnie Mazda nie używa oznaczeń generacji swoich modeli: BA, GE, FD... Jako dyrektor nie powielaj więc błędów i stój na straży dbałości o ich nieużywanie!

Mylisz się Piotrze. W dokumentacjach technicznych oraz wykazie części, Mazda jak najbardziej używa symboli BA, GE i FD do określenia modeli. Swoją nazwę ma tam również mniejszy silnik Cosmo – "13B-REW". Jej stosowanie jest więc jak najbardziej prawidłowe, a nawet prawidłowsze niż "13B-RE" lub raczej "13B RE".

Nie wierzyłbym bezkrytycznie w wikipedię, internetowe fora i różne publikacje. Mam kilka niezależnych książek i albumów, a także tych wydanych pod patronatem Mazdy, w których co jakiś czas zdarzają się różne kwiatki. Sam zresztą łapię się na tym, że muszę weryfikować własną wiedzę. Jeśli będziemy takie rzeczy prostować zawczasu, kiedy jeszcze dostępne są źródła i osoby mogące w tym pomóc, wtedy jest szansa, że patrząc na te dane już jako historyczne, będziemy mogli je uznać za wartościowe. Wbrew pozorom oświecanie w dobie dostępu do informacji wcale nie jest bezcelowe, a w naszym przypadku zaczyna się od zwalczania poglądów jakoby np. "szóstka" była w rzeczywistości przemodelowanym "mondeo", a kończy na przykładowym "13B-RE".
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Pit » 1 lut 2012, 15:21

W EPC zgoda, oznaczenia modelowe są stosowane. Oficjalnie jednak na www Mazdy nie znajdziesz takich oznaczeń... Jeżeli (w co chciałbym wierzyć) nie jesteś czepliwym malkontentem, postaraj się oswoić z faktem, że nazwa 13B-RE jako oznaczenie specyficznej odmiany 13B właściwej dla ostatniego modelu Cosmo jest powszechnie w użyciu i w mojej ocenie absolutnie nie jest błędem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez fusy00 » 12 lut 2012, 13:54

Cześć wam
Słuchajcie czy nie macie lub wiecie może kto by miał tylną od strony kierowcy obudowę do reflektorów JDM (tych scalonych z kierunkami)?. Bo posiadam takie reflektory tylko ten jeden ma poniszczona ta obudowę w okolicach kierunku
Z góry dziękuję za odpowiedz
Poranna słoneczna jazda jest jak mazda hehe
Początkujący
 
Od: 31 gru 2008, 11:16
Posty: 13
Skąd: torunporanna
Auto: GE 94r 2.0L 16V BENZIN

Postprzez mlody1921 » 16 lut 2012, 17:48

Panowie a 20B też szło z Cosmo ??

z 13B-REW dają z rotory i te całe połączenia między nimi i co, tylko kwestia innego "wału" i można powiedzieć że jest 20B ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Rafał_ » 20 lut 2013, 02:37

Mazda Lantis i jej akcesoria:


Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje