Strona 9 z 10

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 15 kwi 2014, 23:55
przez Magoor
Też się pochwalę swoimi, które zrobiłem gdzieś już z rok temu. Nie pamiętam dokładnie jakie diody poszły, ale jakieś z polecanych. Nic nie wymyślałem. Chciałem uzyskać lekko niebieski kolor i się udało. Do tego wskazówki na ostry czerwony. Nic innego nie zmieniałem. Radość mam do dziś. Na zdjęciu widać nierównomierność podświetlenia, ale w rzeczywistości nie jest tak zauważalna – nie rzuca się w oczy.

Zegaryb.jpg

PostNapisane: 20 kwi 2014, 10:12
przez mądry
Magoor ale chyba wskazówki masz nie pozasadzane do końca bo widzę poświatę pod spodem.. no chyba że to celowe ;)

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 20 kwi 2014, 14:25
przez Magoor
Celowo. Poświata jest trochę ale mam dzięki temu widoczne kolorowe ramki dookoła i tak mi się właśnie spodobało. Nie jest monotonnie a kontrastowo. Ostra czerwień obwódki i wskazówek z jasno błękitną tarczą. Na żywo jest super. A z białym czy niebieskim mi się nie spodobało – taka kwestia gustu.

PostNapisane: 21 kwi 2014, 21:23
przez mądry
Magoor napisał(a):taka kwestia gustu.

Spooko, mi się podoba :D

PostNapisane: 21 maja 2014, 00:57
przez lenovoy510p
i ja zrobilem swoje podswietlenie zegarow na niebiesko znajde czas to zamieszcze fotki.Moge sie podzielic swoja wiedza na temat tego jak obliczyc bez mierzenia napiec aby dobrac odpowiednie rezystory:
Przykładowo umnie do wymiany byly 5 rezystorow:
oswietlenie wskaznikow paliwa i wody diody 2 sa polaczone szeregowo zabezpieczone rezystorem
oswietlenie tarcz 2 sekscje rowinierz po 2 diody podlaczone szeregowo zabezpieczone rezystorem umnie byly to 711 ohm w oby dwoch sekcjach .
rownierz mamy do podswietlenia wyswietlacza 4 diody ale tu 2 diody sa polaczone 1 z 3 i 2 z 4 szeregowo i te dwa szeregi sa zabezpieczone 2 rezystorami 431ohm
Teraz w prosty sposob jakie dobrac rezystory aby nic nie spalic bardzo proste:
Przykład:
moje np 431 ohm jeden szereg obecnie sa wstawione diody czerwone cos pod leki pomarańcz te diody przyjmuje sie ze maja napiecie maksymalne ok 1,9 V i 20 mA a chce wymienic je na niebieskie ktore maja max 3,2 V i 20 mA a wiec aby obliczyc jakie jest napiecie na plycie przed zmianami
z prawa ohma
moje 431 ohm x 0,02 A = 8,62V+ spadek na diodach czerwonych czyli
8,62V + 1,9 V 1 dioda + 1,9 V 2 dioda = 12,42V teraz od tego napiecia odejmujemy spadek napiecia diod co chcemy wstawic czyli moje niebieskie to
12,42V – 3,1V – 3,1V = 6,22V
a teraz aby miec odpowiedni rezystor wystarczy 6,22V / podzielic przez 0,02A = 311ohm


i taki rezystor stosuje w przyblizeniu z tolerancja od 300 do 330 ohm i tak obliczamy kolejne rezystancje mysle ze prosto i jasno to opisalem dla nieznajacych tematu zaoszczedzi wam to czasu z pomiarami napiec

[

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 5 cze 2014, 00:36
przez Robert_K
Hej.

Może ktoś coś podpowie bo zrobiłem sobie białe podświetlenie zegarów, wszystko wyszło pięknie ale zobaczyłem że nie do końca docisnąłem wskazówki do tarczy no i zacząłem ustawiać wskazówkę paliwa aż w końcu wyszła mi z igłą no i zaczęły się kłopoty, próbowałem to złożyć do kupy lecz niestety wszytko poległo. Dodatkowo coś po wszystkim ruszyłem przy wskazówce prędkości i teraz jakoś dziwnie działa, do tego chyba pokazuje mi prędkośc prawie identyczną jak GPS. I teraz powstaje pytanie, czy mogę zamówić jakiekolwiek zegary i spróbować przelutować z nich same silniczki wskazówek czy ewentualnie mogę zamówić na przykład zegary z angielskiej 2.3 i przełożyć samą tarczę do tych angielskich. Jak w tym wypadku wygląda sytuacja jeśli chodzi o przebieg auta?

Z góry dzięki! :)


EDIT:

Kupiłem angielskie zegary, zrobiłem mały przeszczep silniczków i wszystko teraz hula aż miło patrzeć. Tutaj efekt :)

zegary1.jpg

PostNapisane: 4 gru 2014, 14:45
przez thing
ja mam małą usterkę w podświetleniu przycisku VOL na kierownicy :) rozebrałem przycisk i diody led bardzo bardzo słabo świecą. Diody walnięte, czy raczej zimny lut?

zegary3.jpg

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 14 gru 2014, 23:14
przez robaknow
Raczej masz zwarcie gdzies. Obejrzyj dokladnie sciezki czy nigdzie nie ma jakiejsc niteczki co zwiera.

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 15 gru 2014, 10:20
przez NIEBO!
A ja obstawiam uszkodzenie w tej kolejności:
– dioda LED1
– dioda LED2
– obie diody
– zimny lut
– rezystor R5
– uszkodzenie pcb
– niteczka :)

Daj znać co było :)

PostNapisane: 21 gru 2014, 20:36
przez thing
Jak tylko będę miał możliwość poprawienia led przy kierownicy dam znać :) prawdopodobnie padła led1, ale nie mam jak przelutowac bo nie wiem jak to wytargac z auta.

Zabrałem sie za zmiane podswietlenia zegarów i mam problem... nie świeci podświetlenie licznika paliwa i temp :(
Wróciłem do starych diod i dalej to samo. Jakiś rezystor trzeba wymienić?

takie kupiłem:
typ : 1206
kolor świecenia : biały 6000K
moc świecenia : 300 mcd
kąt świecenia : 140 stopni
napięcie zasilania : 2.2-2.7 V
prąd : 20 mA

I chyba musze wymienic silnik temp bo wyciagnalem igle i teraz nie wiem jak to wyregulowac..

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 28 gru 2014, 22:30
przez Solzbi
Postanowiłem zmienić podświetlenie zegarów w mojej Mazdzie. A oto efekt końcowy. Wskazówki mają taki krwisty czerwony kolor, zdjęcie nie do końca to odzwierciedla. <jupi> Niestety nie obyło się bez strat. Stan licznika w dolnym lewym rogu ma czarne przebarwienie... :|

zegary4.jpg

PostNapisane: 29 gru 2014, 09:32
przez thing
bardzo fajnie u Ciebie to wygląda :) też chciałem zrobić tylko bez wyświetlacza.
Niestety skopałem bo ruszałem wskazówki i teraz pozostaje kupno nowego licznika..

Czy moge kupić od anglika z przed lifta i przełoże cyfroblat z ramką od starego licznika?

Zrobiłem tak jak Robert, kupiłem anglika i przełożyłem silniczki, teraz jest ok :) niestety dalej nie mam podświetlenia temp i paliwa. Dziwne, zacząłem od podświetlenia paliwa i działało, później przelutowałem reszte diod i już nie działało :D

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 21 sty 2015, 17:04
przez jackowiak
Koledzy a mógłbym poprosić o zaznaczenie gdzie jest + i – na płytce?

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 26 lut 2015, 10:18
przez tomasek77
Czy ktoś z szanownych kolegów bawił się w zmianę licznika w Mazdzie 5 ?

Chodzi o zmianę licznika z
20150225_064955.jpg


Według dokumentacji to jest CC45-55-471 lub 471A

Na ten z poliftowej :

lift.jpg


Mam dostęp do takiego jak w tej aukcji tyle że rok 2010 i wersja EU:
http://allegro.pl/mazda-5-lift-ii-09r-1-8-16v-licznik-zegar-ang-i5088584016.html

Według dokumentacji w Madzi 5 z 2010 występuje CG48-55-471.

Zastanawiam się nad wymianą całego licznika lecz czytałem że problem może być immo i potrzeb programowania licznika .
Drugim wyjściem jest podmiana samego cyferblatu (czarnej płytki) tylko pytanie czy płytki są choć zbliżone jeśli chodzi o mocowanie i miejsca podświetleń?

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy

PostNapisane: 26 lut 2015, 16:50
przez Wojtek
Ten z poliftowej ma zmienione podswietlenie z bialego na niebieskie... Sam to lutowalem... ;)

user Forum Fiend


edit:

Aukcja przytoczona przez ciebie dotyczy zegarów z "anglika"

Dopisano 26 lut 2015, o 15:57:

thing napisał(a):ziwne, zacząłem od podświetlenia paliwa i działało, później przelutowałem reszte diod i już nie działało :D

Oba zegary (paliwo i temperatura) są w jednym obwodzie... Prawdopodobnie odwrotnie wlutowałeś diodę od podświetlenia temperatury cieczy w układzie chłodzącym... lub masz na niej przerwę czytaj zimny lut...


jackowiak napisał(a):Koledzy a mógłbym poprosić o zaznaczenie gdzie jest + i – na płytce?

A czytałeś ten temat? Masz wszystko dokładnie opisane...

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 26 lut 2015, 18:55
przez tomasek77
Tak Wojtek to jet licznik adas780715 :)

Tak jak pisałem ta aukcja dotyczy anglika ale ja ma wersje EU ,pytanie czy ten licznik z poliftowej wersja EU będzie pasować do mojej Madzi z 2005.
Albo czy da się przełożyć tylko czarną płytkę i przylutować diody w moim liczniku i uzyskać podobny efekt?

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 26 lut 2015, 19:26
przez Wojtek
Wystarczy przelutować diody i sprawdzić rezystory by nic nie popalić ;)
Nie kombinuj za duzo...

ps. Ta maskownica (czarna płytka) jest wyskalowana w milach... Prawdopodobnie będą problemy z przejściem badania technicznego lub Policją...

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 26 lut 2015, 19:38
przez tomasek77
Czyli jak przełoże z licznika Mazdy poliftowej tą płytkę ale w km/h do mojej Mazdy z 2005 i przelutuje sobie diody o będzie grać?

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 26 lut 2015, 19:43
przez Wojtek
Nie wiem... Nigdy nie zamieniałem...

Pytania:
– czy kontrolki pasują?
– czy kształt pasuje?

Zmieniając same diody (podświetlenie) jesteś w pełni oryginalny i zgodny ze specyfikacja auta...
Zmieniając licznik wprowadzasz modyfikację...

Re: Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

PostNapisane: 26 lut 2015, 20:23
przez tomasek77
No właśnie myślałem że wiesz czy będzie płytka pasować z poliftowej do przed liftowej.No trudno trzeba będzie zaryzykować :)