Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

Postprzez Magoor » 15 kwi 2014, 22:55

Też się pochwalę swoimi, które zrobiłem gdzieś już z rok temu. Nie pamiętam dokładnie jakie diody poszły, ale jakieś z polecanych. Nic nie wymyślałem. Chciałem uzyskać lekko niebieski kolor i się udało. Do tego wskazówki na ostry czerwony. Nic innego nie zmieniałem. Radość mam do dziś. Na zdjęciu widać nierównomierność podświetlenia, ale w rzeczywistości nie jest tak zauważalna – nie rzuca się w oczy.

Zegaryb.jpg
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2009, 23:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez mądry » 20 kwi 2014, 09:12

Magoor ale chyba wskazówki masz nie pozasadzane do końca bo widzę poświatę pod spodem.. no chyba że to celowe ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Magoor » 20 kwi 2014, 13:25

Celowo. Poświata jest trochę ale mam dzięki temu widoczne kolorowe ramki dookoła i tak mi się właśnie spodobało. Nie jest monotonnie a kontrastowo. Ostra czerwień obwódki i wskazówek z jasno błękitną tarczą. Na żywo jest super. A z białym czy niebieskim mi się nie spodobało – taka kwestia gustu.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2009, 23:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez mądry » 21 kwi 2014, 20:23

Magoor napisał(a):taka kwestia gustu.

Spooko, mi się podoba :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez lenovoy510p » 20 maja 2014, 23:57

i ja zrobilem swoje podswietlenie zegarow na niebiesko znajde czas to zamieszcze fotki.Moge sie podzielic swoja wiedza na temat tego jak obliczyc bez mierzenia napiec aby dobrac odpowiednie rezystory:
Przykładowo umnie do wymiany byly 5 rezystorow:
oswietlenie wskaznikow paliwa i wody diody 2 sa polaczone szeregowo zabezpieczone rezystorem
oswietlenie tarcz 2 sekscje rowinierz po 2 diody podlaczone szeregowo zabezpieczone rezystorem umnie byly to 711 ohm w oby dwoch sekcjach .
rownierz mamy do podswietlenia wyswietlacza 4 diody ale tu 2 diody sa polaczone 1 z 3 i 2 z 4 szeregowo i te dwa szeregi sa zabezpieczone 2 rezystorami 431ohm
Teraz w prosty sposob jakie dobrac rezystory aby nic nie spalic bardzo proste:
Przykład:
moje np 431 ohm jeden szereg obecnie sa wstawione diody czerwone cos pod leki pomarańcz te diody przyjmuje sie ze maja napiecie maksymalne ok 1,9 V i 20 mA a chce wymienic je na niebieskie ktore maja max 3,2 V i 20 mA a wiec aby obliczyc jakie jest napiecie na plycie przed zmianami
z prawa ohma
moje 431 ohm x 0,02 A = 8,62V+ spadek na diodach czerwonych czyli
8,62V + 1,9 V 1 dioda + 1,9 V 2 dioda = 12,42V teraz od tego napiecia odejmujemy spadek napiecia diod co chcemy wstawic czyli moje niebieskie to
12,42V – 3,1V – 3,1V = 6,22V
a teraz aby miec odpowiedni rezystor wystarczy 6,22V / podzielic przez 0,02A = 311ohm


i taki rezystor stosuje w przyblizeniu z tolerancja od 300 do 330 ohm i tak obliczamy kolejne rezystancje mysle ze prosto i jasno to opisalem dla nieznajacych tematu zaoszczedzi wam to czasu z pomiarami napiec

[
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 19:05
Posty: 10
Auto: MAZDA 6 MZR-CD 2.0 136 KM

Postprzez Robert_K » 4 cze 2014, 23:36

Hej.

Może ktoś coś podpowie bo zrobiłem sobie białe podświetlenie zegarów, wszystko wyszło pięknie ale zobaczyłem że nie do końca docisnąłem wskazówki do tarczy no i zacząłem ustawiać wskazówkę paliwa aż w końcu wyszła mi z igłą no i zaczęły się kłopoty, próbowałem to złożyć do kupy lecz niestety wszytko poległo. Dodatkowo coś po wszystkim ruszyłem przy wskazówce prędkości i teraz jakoś dziwnie działa, do tego chyba pokazuje mi prędkośc prawie identyczną jak GPS. I teraz powstaje pytanie, czy mogę zamówić jakiekolwiek zegary i spróbować przelutować z nich same silniczki wskazówek czy ewentualnie mogę zamówić na przykład zegary z angielskiej 2.3 i przełożyć samą tarczę do tych angielskich. Jak w tym wypadku wygląda sytuacja jeśli chodzi o przebieg auta?

Z góry dzięki! :)


EDIT:

Kupiłem angielskie zegary, zrobiłem mały przeszczep silniczków i wszystko teraz hula aż miło patrzeć. Tutaj efekt :)

zegary1.jpg
Początkujący
 
Od: 4 cze 2014, 23:31
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003r. 2.3 166km LPG

Postprzez thing » 4 gru 2014, 13:45

ja mam małą usterkę w podświetleniu przycisku VOL na kierownicy :) rozebrałem przycisk i diody led bardzo bardzo słabo świecą. Diody walnięte, czy raczej zimny lut?

zegary3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez robaknow » 14 gru 2014, 22:14

Raczej masz zwarcie gdzies. Obejrzyj dokladnie sciezki czy nigdzie nie ma jakiejsc niteczki co zwiera.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 19:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez NIEBO! » 15 gru 2014, 09:20

A ja obstawiam uszkodzenie w tej kolejności:
– dioda LED1
– dioda LED2
– obie diody
– zimny lut
– rezystor R5
– uszkodzenie pcb
– niteczka :)

Daj znać co było :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 21:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez thing » 21 gru 2014, 19:36

Jak tylko będę miał możliwość poprawienia led przy kierownicy dam znać :) prawdopodobnie padła led1, ale nie mam jak przelutowac bo nie wiem jak to wytargac z auta.

Zabrałem sie za zmiane podswietlenia zegarów i mam problem... nie świeci podświetlenie licznika paliwa i temp :(
Wróciłem do starych diod i dalej to samo. Jakiś rezystor trzeba wymienić?

takie kupiłem:
typ : 1206
kolor świecenia : biały 6000K
moc świecenia : 300 mcd
kąt świecenia : 140 stopni
napięcie zasilania : 2.2-2.7 V
prąd : 20 mA

I chyba musze wymienic silnik temp bo wyciagnalem igle i teraz nie wiem jak to wyregulowac..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Solzbi » 28 gru 2014, 21:30

Postanowiłem zmienić podświetlenie zegarów w mojej Mazdzie. A oto efekt końcowy. Wskazówki mają taki krwisty czerwony kolor, zdjęcie nie do końca to odzwierciedla. <jupi> Niestety nie obyło się bez strat. Stan licznika w dolnym lewym rogu ma czarne przebarwienie... :|

zegary4.jpg
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2010, 23:25
Posty: 52
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM

Postprzez thing » 29 gru 2014, 08:32

bardzo fajnie u Ciebie to wygląda :) też chciałem zrobić tylko bez wyświetlacza.
Niestety skopałem bo ruszałem wskazówki i teraz pozostaje kupno nowego licznika..

Czy moge kupić od anglika z przed lifta i przełoże cyfroblat z ramką od starego licznika?

Zrobiłem tak jak Robert, kupiłem anglika i przełożyłem silniczki, teraz jest ok :) niestety dalej nie mam podświetlenia temp i paliwa. Dziwne, zacząłem od podświetlenia paliwa i działało, później przelutowałem reszte diod i już nie działało :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez jackowiak » 21 sty 2015, 16:04

Koledzy a mógłbym poprosić o zaznaczenie gdzie jest + i – na płytce?
jackowiak
 

Postprzez tomasek77 » 26 lut 2015, 09:18

Czy ktoś z szanownych kolegów bawił się w zmianę licznika w Mazdzie 5 ?

Chodzi o zmianę licznika z
20150225_064955.jpg


Według dokumentacji to jest CC45-55-471 lub 471A

Na ten z poliftowej :

lift.jpg


Mam dostęp do takiego jak w tej aukcji tyle że rok 2010 i wersja EU:
http://allegro.pl/mazda-5-lift-ii-09r-1-8-16v-licznik-zegar-ang-i5088584016.html

Według dokumentacji w Madzi 5 z 2010 występuje CG48-55-471.

Zastanawiam się nad wymianą całego licznika lecz czytałem że problem może być immo i potrzeb programowania licznika .
Drugim wyjściem jest podmiana samego cyferblatu (czarnej płytki) tylko pytanie czy płytki są choć zbliżone jeśli chodzi o mocowanie i miejsca podświetleń?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 20:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez Wojtek » 26 lut 2015, 15:50

Ten z poliftowej ma zmienione podswietlenie z bialego na niebieskie... Sam to lutowalem... ;)

user Forum Fiend


edit:

Aukcja przytoczona przez ciebie dotyczy zegarów z "anglika"

Dopisano 26 lut 2015, o 15:57:

thing napisał(a):ziwne, zacząłem od podświetlenia paliwa i działało, później przelutowałem reszte diod i już nie działało :D

Oba zegary (paliwo i temperatura) są w jednym obwodzie... Prawdopodobnie odwrotnie wlutowałeś diodę od podświetlenia temperatury cieczy w układzie chłodzącym... lub masz na niej przerwę czytaj zimny lut...


jackowiak napisał(a):Koledzy a mógłbym poprosić o zaznaczenie gdzie jest + i – na płytce?

A czytałeś ten temat? Masz wszystko dokładnie opisane...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomasek77 » 26 lut 2015, 17:55

Tak Wojtek to jet licznik adas780715 :)

Tak jak pisałem ta aukcja dotyczy anglika ale ja ma wersje EU ,pytanie czy ten licznik z poliftowej wersja EU będzie pasować do mojej Madzi z 2005.
Albo czy da się przełożyć tylko czarną płytkę i przylutować diody w moim liczniku i uzyskać podobny efekt?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 20:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez Wojtek » 26 lut 2015, 18:26

Wystarczy przelutować diody i sprawdzić rezystory by nic nie popalić ;)
Nie kombinuj za duzo...

ps. Ta maskownica (czarna płytka) jest wyskalowana w milach... Prawdopodobnie będą problemy z przejściem badania technicznego lub Policją...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomasek77 » 26 lut 2015, 18:38

Czyli jak przełoże z licznika Mazdy poliftowej tą płytkę ale w km/h do mojej Mazdy z 2005 i przelutuje sobie diody o będzie grać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 20:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez Wojtek » 26 lut 2015, 18:43

Nie wiem... Nigdy nie zamieniałem...

Pytania:
– czy kontrolki pasują?
– czy kształt pasuje?

Zmieniając same diody (podświetlenie) jesteś w pełni oryginalny i zgodny ze specyfikacja auta...
Zmieniając licznik wprowadzasz modyfikację...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomasek77 » 26 lut 2015, 19:23

No właśnie myślałem że wiesz czy będzie płytka pasować z poliftowej do przed liftowej.No trudno trzeba będzie zaryzykować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 20:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje