Strona 1 z 16

Przeróbka tylnych lamp z EU na A-spec – Mazda6 GG/GY

PostNapisane: 5 mar 2008, 09:21
przez kyjg
Cześć!
Naszło mnie ostatnio, żeby coś takiego spróbować zrobić. Robił to już ktoś? Chodzi o dodatkowe światła postojowe w tylnych lampach, tak jak w wer. USA. Koncepcje już mam <lol> taką żeby pociągnąć, kable od post. ze stopami, tylko gdzie dostać takie złączki do żarówki? jedną podłączyłbym jak normalną postojowa (musiałbym zrobić otwór), a drugą na takiej zasadzie jak światło stopu z post., żeby przeciwmgielny też świecił.
Co o tym sądzicie? (tylko się nie śmiejcie :] )

Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 mar 2008, 19:57
przez Pawko_6
Musisz kupić dwie oprawki do żarówek, takie same jakie są w światłach- stop/ postojowe. Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze. Oprawki te mają inne wycięcia mocujące, od tych w światłach przeciwmgielnych. Trzeba je dopasować do lampy w której masz światło przeciwmgielne, a w drugiej zrobić otwór. Operacja trochę skomplikowana, ponieważ wiercenie otworu może strasznie zaprószyć reflektor. Ja robiłem otwór lutownicą.
Połączenie elektryki to już bajka. Postojowe zasilasz z oświetlenia tablicy, a przeciwmgielne, to wiadomo.
Jak zdecydujesz się na montaż, to udzielę Ci szczegółowych informacji.

PostNapisane: 9 mar 2008, 15:36
przez PP89
Jak zdecydujesz się na montaż, to udzielę Ci szczegółowych informacji


tak więc rozebrałem i:

Obrazek


1. z jednej strony mam rozdzielić i podczepić tylko ten zielony kabelek do wtyczki z trzema wejsciami (tak jak w stop/postoje) a z drugiej strony musze poprowadzić czarny i zielony?
2. czy jak rozdziele ten kabelek nie wystąpią żadne problemy z instalacją, tzn. czy te dodatkowe 2 światła nie narobią problemów?
3. oczywiście podopasowywać – najwięcej zabawy...

Dobrze myśle?

PostNapisane: 9 mar 2008, 17:49
przez Pawko_6
Wszystko bardzo dobrze, oczywiście oprawki muszą być "stop/postojowe". Do drugiej poprowadź zielony, a czarny "pożycz" od światła wstecznego, obok. Możesz też, jeśli chcesz podłączyć przeciwmgielne do drugiej. Przewodów nie przecinaj, tylko delikatnie natnij izolację i rozsuń, chyba że masz złączki wpinające.
Żadnych problemów nie będzie, instalacja wytrzyma te 2x5 W.

PostNapisane: 9 mar 2008, 18:08
przez PP89
jeśli chcesz podłączyć przeciwmgielne do drugiej

Tak, wiem, ale mysle że to mi się nie przyda :]

To dzięki wielkie za rady, mało troche czasu mam, więc pewnie wezme się za to dopiero w następny weekend.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 22 mar 2008, 18:39
przez makj1
Abecedeusz. Zrobiłeś już postojówki? Pokaż efekt twojej pracy.Czy w tym też są światła stopu?

PostNapisane: 22 mar 2008, 21:13
przez magicadm
makj1 napisał(a):Czy w tym też są światła stopu?

No właśnie. Czy instalacja/styczniki/przekaźniki (jak są) wytrzyma dodatkowe ampery???

PostNapisane: 27 mar 2008, 10:46
przez PP89
Zrobiłeś już postojówki?

Głupio się przyznawać ale nie... <jelen> Czasu nie miałem, a poza tym nie moge nigdzie dostać tych oprawek. Obdzwoniłem sklepy z częściami japońskimi i mówią że tylko na szrocie albo w ASO, tylko że tam chcą 85zł/szt. :| Nie dam tyle kasy za takie pierdółki...
Pawko_6 napisał:
Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze

Bez problemu fakt, ale 85zł/szt. to dla mnie raczej nie grosze :]

Chyba się zniechęce albo pozostnie mi jakieś kombinowanie...
Czy w tym też są światła stopu?

nie, same 5W, więc skoro u Pawko_6 wytrzymuje instalacja 2x5W to u mnie też powinna..

PostNapisane: 28 mar 2008, 23:59
przez magicadm
Abecedeusz napisał(a):tylko że tam chcą 85zł/szt

A nie idzie tego wywlec z lampy od jakiegokolwiek innego samochodu???
Rozumiem, że rezygnujesz z lewego światła przeciwmgielnego? Czy ładujesz żarówkę dwuwłóknową?
U Ciebie prawa lampa to też tylko atrapa?

Zachowując lewe światło przeciwgielne (wymagania homologacji EU) musisz zastosować żarówkę dwuwłóknową (która i tak ma mniejszą moc niż przeciwmgielna) i dodatkowo to samo wsadzić z prawej – dla symetrycznego efektu.

PostNapisane: 29 mar 2008, 10:02
przez Pawko_6
Oprawkę do żarówki kupiłem nieoficjalnie w serwisie, a właściwie dostałem. Serwis je wyrzuca ponieważ nowe lampy otrzymują z oprawką, a potłuczone lampy po kolizji, które wymieniają, przecież mają oprawki. Spróbuj rozmawiać z kimś w lakierni serwisu.

magicadm napisał(a):Rozumiem, że rezygnujesz z lewego światła przeciwmgielnego? Czy ładujesz żarówkę dwuwłóknową?

Napisałem już wyżej...

Pawko_6 napisał(a):Musisz kupić dwie oprawki do żarówek, takie same jakie są w światłach- stop/ postojowe. Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze. Oprawki te mają inne wycięcia mocujące, od tych w światłach przeciwmgielnych. Trzeba je dopasować do lampy w której masz światło przeciwmgielne, a w drugiej zrobić otwór.

Żarówka dwuwłóknowa ma 21W, tak jak przeciwmgłowa i wymagania homologacyjne będą spełnione w 100%

PostNapisane: 29 mar 2008, 11:29
przez PP89
Oprawkę do żarówki kupiłem nieoficjalnie w serwisie, a właściwie dostałem

Potem właśnie tak sobie pomyślałem, że dostałeś to "na lewo" :D
A nie idzie tego wywlec z lampy od jakiegokolwiek innego samochodu?

Na pewno sie da dopasować tylko trzeba poszukać :]

U Ciebie prawa lampa to też tylko atrapa?

Tak jak w każdej M6 na europe

Dzięki za rady koledzy.

PostNapisane: 30 mar 2008, 00:02
przez makj1
PAWKO masz fotki jak to wygląda centralnie (tzn. centralnie całkiem z tyłu) i czy ty masz w tym swiatło stopu?

PostNapisane: 30 mar 2008, 14:47
przez Pawko_6
makj1 napisał(a):PAWKO masz fotki jak to wygląda centralnie (tzn. centralnie całkiem z tyłu)

Obrazek
Obrazek

makj1 napisał(a):czy ty masz w tym swiatło stopu?

mam przeciwmgielne i pozycyjne, stopu nie

[Usunięte]

PostNapisane: 30 mar 2008, 20:58
przez invert
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 10 sty 2012, 19:52.
Powód: porządki

PostNapisane: 30 mar 2008, 21:40
przez magicadm
Pawko_6 napisał(a):Żarówka dwuwłóknowa ma 21W, tak jak przeciwmgłowa i wymagania homologacyjne będą spełnione w 100%

Faktycznie, masz rację :)
Mi się ubzdurało, że żarowka przeciwmgielna ma z 40W (pisali gdzieś, że "zasłania" STOP )
Teraz to juz tylko "z górki" :D
Dzięki

PostNapisane: 11 lis 2008, 19:11
przez rafaleq
ja mam wersje angielska, u mnie atrapa jest z lewej strony a przeciwmgielne z prawej, wystarczy kupic lampe od wersji odmiennej ktora macie (jak macie euro- kupic ang i na odwrot) no i ze sprzedaniem starej tez raczej nie powinno byc problemu.pozdrawiam :–)
jak bede w Polsce to bede szukal czegos dla siebie

PostNapisane: 15 lis 2008, 14:03
przez Enduro
Pawko_6 napisał(a):Musisz kupić dwie oprawki do żarówek, takie same jakie są w światłach- stop/ postojowe. Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze.

niestety w serwisie nie za grosze!!!
trzeba kilka pln wydac na te oprawki!
ale to jest oplacanle,
co do efektu
E.

PostNapisane: 2 maja 2009, 17:26
przez rafaleq
w razie czego mam dwie oprawki.
a co byscie powiedzieli na jeszcze inna modyfikacje...
zeby sie swiecily wszystkie 4 lampy jak sie wcisnie stop.
tylko pytanie co z przeciwmgielna. jakies pomysly?
w wersji HB niby mozna by dac w miejsce gdzie seryjnie jest trzeci stop....
widzialem tez ze ktos dal diody w miejsce 3stopu....
a jakby to polaczyc? diody – stop, a zarowke zostawic jako przeciwmgielna.
zarowka stopu i przeciwmgielna, obie maja 21W.... co do przeciwmgielnego swiatla musi byc po lewej stronie(anglia po prawej) lub centralnie....
co Wy na to ??

PostNapisane: 7 maja 2009, 00:56
przez varick
Co do swiecacych sie czterech lamp jak sie wcisnie stop – wszystko i tak sie raczej zalacza masa, wiec mozesz podlaczyc kabel od przeciwmgielnych i stopu pod jeden zarnik,jak bedziesz potrzebowal swiatla przeciwmgielnych to zalacza sie przelaznikiem a stop bedzie sie zalaczal jak wcisniesz pedal stopu a jak dwa jednoczesnie to i tak zarowka bedzie swiecic tak jak trzeba, bo obydwa swiatla potrzebuja bodajrze 21W.
Ale trzeba to sprawdzic najpierw dokladnie, ale jakby co to zawsze mozna zamontowac sobie przekaznik i tez bedzie hulac..
pozdro

PostNapisane: 7 maja 2009, 20:30
przez rafaleq
no o tym nie pomyslalem. raczej myslalem o tym czy przeciwmgielne i stop moga byc w jednej lampie