Ksenony pytanie
Lukas007 napisał(a):Nie. Pytam czy ten zestaw oślepia innych, przez co sprawia na drodze niebezpieczeństwo
Nie wiem, nie mam możliwości, ani wiedzy do zbadania światła rzucanonego przez owe zenony i nadania im, bądź nie homologacji . Nie musze tego wiedzieć. Swoją drogą podejrzewam, że jest na to duża szansa, choćby z uwagi na brak układu oczysczania i samopoziomiowania. Na miejscu twojego ubezpieczyciela bym sie cieszył ( jak masz AC)...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
No widzisz – nie wiesz, czyli nie jest. Stwierdzic można to wyraźnie na podstawie linii odcięcia strumienia świetlnego. W układ samopoziomowania nie jest wyposażone każde auto z fabrycznym zestawem ksenonów. Za to spryskiwacze reflektorów to rzecz z którą mogę się zgodzic, choc skutecznośc ich działania jest dyskusyjna. Tej docinki o ubezpieczycielu nie skomentuje, bo ... jakoś tak słabo Ci wyszła – dam szansę się poprawic. Ja dąże do tego, żeby udowodnic, że własnoręcznie zamontowane xenony w odpowiedniej lampie poprawiają bezpieczeństwo moje jako kierowcy, oraz nie zagrażają innym, mimo tego, że nie posiadają homologacji. Raczej wypadało by zmienic prawo, niż karac tych, którzy robią to z główą i nikomu przy tym nie szkodzą. Jak widzisz miałem na próbę xenony w H4 bez soczewki i uważam, że to powinno byc jak najbardziej tępione. Moja postawa, jako tego złego który łamie prawo, też powinna, byc przez Ciebie negowana, choc jako rozsądny człowiek powinieneś przyznac mi rację. Jednak nie oczekuje tego od Ciebie i wiem, że tego nie zrobisz. Mam nadzieje, że przez naszą dyskusję troche ten temat naświetliliśmy ....
jesli tak ma dzialac policja, jak pisze Lorento – ze bedzie szukal kolesi z zenonani i czekal cierpliwie, az zlapie 5-ciu lub wiecej,
to mozna gratulowac takiej pracy...
jak nie zlapie kolesi z zenonani, to zlapie takich, co maja gasnice bez badania tez i mandacik bedzie – o to chodzi ?
norma dzienna do wyrobienia – jak nie, to nie wracajcie ze zmiany – jaka jest minimalna ilosc mandatow do wlepienia ?
bo wyglada, ze o to tutaj chodzi – nie wazne, czy ta beda zenony, czy inne nielegalne rzeczy...
szkoda dalej dyskutowac...
to mozna gratulowac takiej pracy...
jak nie zlapie kolesi z zenonani, to zlapie takich, co maja gasnice bez badania tez i mandacik bedzie – o to chodzi ?
norma dzienna do wyrobienia – jak nie, to nie wracajcie ze zmiany – jaka jest minimalna ilosc mandatow do wlepienia ?
bo wyglada, ze o to tutaj chodzi – nie wazne, czy ta beda zenony, czy inne nielegalne rzeczy...
szkoda dalej dyskutowac...
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
a jeszcze dodam nt. temat spryskiwaczy – sa o pupę rozbic – mam to wylaczone bo tylko woda idzie – w bloto – wielkie g, daja
trzeba co jakis czas stanac na stacji i po prostu porzadnie wyczyscic swiatla
trzeba co jakis czas stanac na stacji i po prostu porzadnie wyczyscic swiatla
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
Lukas007 napisał(a):No widzisz – nie wiesz, czyli nie jest.
A to ciekawe rozumowanie. Przeprowadzałeś badania w tunelu świetlnym, takim jakim używa się do homologowania nowych reflektorów, gdzie bada sie rozkład strumienia światła ? Ja nie. Jeżeli tak, to szacunek – zwracam honor. Wstawka o ubezpieczycielu nie była nie w temacie. Wielu przeknuje się za późno, niestety...
Co do układu samopoziomu – mówisz delkiatnie nieprawdę. Osobiśce ja też np. wolę ruch lewestronny. Po prostu jestem mańkutem, wolę operowac lewą ręka przy zmianie biegów. Męczę się na prawym pasie. Przepis o ruchu prawostronnym uważam za chory i chyba będę jeździł po swojemu. poniewaz zaś będe robił to z głową, bo umiem jeździć po lewej stronie na pewno nie stworzę zagrozenia dla ruchu. Zresztą ... nie wszytskie samochody na świecie jeżdżą po prawej stronie. Dla mnie przepis jest głupi i mam go gdzieś... O ...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
japoniec napisał(a):a jeszcze dodam nt. temat spryskiwaczy – sa o [tiiit] rozbic – mam to wylaczone bo tylko woda idzie – w bloto – wielkie g, daja
trzeba co jakis czas stanac na stacji i po prostu porzadnie wyczyscic swiatla
Jak lejesz wodę do spryskiwaczy, to fakt – możesz je o kant poopska rozbić...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Dla mnie przepis jest głupi i mam go gdzieś
Panie Władzo ... ojjj ... nie wypada tak publicznie
Nie kumam o co chodzi z tym ruchem i jak można po swojemu robic inaczej niż jadą wszyscy ... na czołówkę chcesz się ustawiac, czy jak
Lorento,
usmialem sie – naprawe jestes niezly – w rozsmieszaniu – tak leje coca-cole – zwykla woda ma za duzo kamienia
skad wiecie, kto to jest Lorento ? dajcie spokoj z tym "Panie Wladzo" itd...
po ip doszedlby, skad to jest pisane – ale ja nie jestem adminem
usmialem sie – naprawe jestes niezly – w rozsmieszaniu – tak leje coca-cole – zwykla woda ma za duzo kamienia
skad wiecie, kto to jest Lorento ? dajcie spokoj z tym "Panie Wladzo" itd...
po ip doszedlby, skad to jest pisane – ale ja nie jestem adminem
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
Lukas007,
to byla podwoja ironia
generalnie, na kazdym wiekszym forum jest taki Lorento, i tez albo strasza, ze lapia samych zenoniarzy a jesli nie lapia, to widzieli jak lapali itd... sieja strach i groze i pisza ze wszystko jest nielegalne i te bajki opowiadaja o ubezpieczeniu AC ...
o kontrolach w SKP – beczka smiechu
to byla podwoja ironia
generalnie, na kazdym wiekszym forum jest taki Lorento, i tez albo strasza, ze lapia samych zenoniarzy a jesli nie lapia, to widzieli jak lapali itd... sieja strach i groze i pisza ze wszystko jest nielegalne i te bajki opowiadaja o ubezpieczeniu AC ...
o kontrolach w SKP – beczka smiechu
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
Lukas007 napisał(a):dajcie spokoj z tym "Panie Wladzo" itd...
japoniec ... Ty serio nie dostrzegasz ironii w moich wypowiedziach ...
Nie zauważyłeś, że gostek jakoś mało rozgarniety jest...
No i przeca on hula na HID forum, to taki lokalny sabat Zenoniarzy... A zresztą co mnie to, ja juz powiedziałem wszytsko: róbta co chceta, a płaczta potem, ale z pretensjami nie do mnie. spadam do roboty. Ciao...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Lukas007 napisał(a):Ja dąże do tego, żeby udowodnic, że własnoręcznie zamontowane xenony w odpowiedniej lampie poprawiają bezpieczeństwo moje jako kierowcy, oraz nie zagrażają innym, mimo tego, że nie posiadają homologacji. Raczej wypadało by zmienic prawo, niż karac tych, którzy robią to z główą i nikomu przy tym nie szkodzą.
Czytam i z podziwu wyjść nie mogę.
Czy jak pędzę bimber – ale z głową(!) – tak żeby przez przypadek metanolu w nim nie było – to mogę to robić? To nic, że prawo nie pozwala – ja mam je w .... – bo mój bimber jest dobry i nikt nie narzeka po spożyciu ... Co więcej – nikt jeszcze nie zszedł był....
W dyńkę wali super – lepiej niż sklepowa. Czyli zadanie spełnia....
Może prawo trzeba zmienić? Bo mój bimber nikomu nie szkodzi – smak jest dobry..... może nieco mętny – ale to nic.... przecież ja go homologować nie zamierzam....
Prawo to prawo. A to, że takich a nie innych reprezentantów wybraliśmy do jego stanowienia to tylko i wyłącznie nasza przewina. Jaka naród taka elita – niestety...
Nie mam Xenonów, mieć nie będę, ale ten temat jest wprost genialny .
Detektyw Lorento z drogówki – pogromca ksenonów na służbie dla dobra i bezpieczeństwa obywateli... Pewnie, że byłoby łatwiej mnie walnąć pałą przez plecy podczas zatrzymania, niż posłużyć się nią w innej sytuacji – takiej, która będzie wymagała nieco więcej odwagi i umiejętności niż wychylanie suszarki zza krzaków i machania lizakiem.
...Detektyw Banan w takim razie
Idę lepiej sprawdzić naklejkę na mojej gaśnicy... bo jeszcze dasz znać o mnie ziomkom z podkarpackiego...
Detektyw Lorento z drogówki – pogromca ksenonów na służbie dla dobra i bezpieczeństwa obywateli... Pewnie, że byłoby łatwiej mnie walnąć pałą przez plecy podczas zatrzymania, niż posłużyć się nią w innej sytuacji – takiej, która będzie wymagała nieco więcej odwagi i umiejętności niż wychylanie suszarki zza krzaków i machania lizakiem.
Lorento napisał(a):Ów mój stan posiadania jednakożowoż wziął się prosto stąd, żem bogaty z domu, a interesy rodzinne nieźle stoją.
...Detektyw Banan w takim razie
Idę lepiej sprawdzić naklejkę na mojej gaśnicy... bo jeszcze dasz znać o mnie ziomkom z podkarpackiego...
Lukas007,
chodzilo o to, zeby obrazic i tyle – olej odpowiedzi Lorento – bajki strach i groza
zamontuje lampy wyladowcze 12k i wielkie g mi zrobia, bo uklad – calosc na homologacje a bedzie swiecic na bialo z odcieniem czerwieni
na lampce jest homologacja tez
chodzilo o to, zeby obrazic i tyle – olej odpowiedzi Lorento – bajki strach i groza
zamontuje lampy wyladowcze 12k i wielkie g mi zrobia, bo uklad – calosc na homologacje a bedzie swiecic na bialo z odcieniem czerwieni
na lampce jest homologacja tez
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
To ja tylko cos przypomne:
1. Tylko samochody od 2003 roku musza miec spryskiwacze i opcjonalnie poziomowanie. Wczesniej przepisy tego nie wymagaly i kazdy z przed tego roku moze miec ksenony bez tych dodatkow.
2. Zeby bylo to zgodne z prawem na lampie (klosz) ma byc numer homologacji i dopisek np: H1 or D2S. Wtedy zero niezgodnosci.
3. Przepisy dopuszczaja barwe biala, do 6000K, kazda wyzsza wartosc, czyli lampki coraz niebieskiej nie sa zgodne z prawem.
I tylko tyle, nie ma innych przepisow regulujacych swiatla.
Aha, chyba kolega japoniec pisal raz o barwie 4300K i jej granatowym zabarwieniu, a potem o HID 12K i jej czerwieni. Tu akurat jest odwrotnie. Im nizsza barwa tym swiatlo bardziej czerwone. Im wyzsza tym bardziej niebieskie, az do fioletu.
Poza tym 4300K przyjmuje sie za idealnie biale, ponizej zolte, powyzej niebieskie. Chociaz z moich doswiadczen wychodzi, ze bardziej idealny bialy to jednak 5500K.
Zwykle zarowki halogenowe maja barwe od 2600K do okolo 3500K zaleznie od typu.
To tak technicznie i przepisowo bylo.
Sam jezdzilem w MX6 na ksenonach (akurat 8000K) i przez ponad trzy lata nikt mi nie mrugnal, mialem okolo 30 kontroli drogowych, z roznych powodow i nie bylo przyczepiania sie do swiatel. Badania techniczne pojazd przechodzil rownie poprawnie, gdyz barwa byla w normie i ksztalt wiazki rowniez. Tyle moze sprawdzic diagnosta. W tej chwili w tej MX6 zarniki zostaly zmienione na 4300K, zeby nie dalo sie tego odroznic od zwyklej zarowki i nie da sie
Mialem tez kilka stluczek tym autkiem i jakos zaden ale to zaden ubezpieczyciel nie przyczepil sie do ksenonow. Nawet nie byli tym zainteresowani (PZU, WARTA, Hestia). Wiecej, podanie, ze sa ksenony zwiekszylo nawet kwote auta.
Obecnie jezdze M6 z fabrycznymi ksenonami o barwie 4300K i niby jest legalnie i cacy. Autko po roku, ze spryskiwacze musza byc i sa itp. Natomiast spryskiwaczy swiatel uzylem do tej pory raz. Nie widze nawet takiej potrzeby. Ten raz to bylo z ciekawosci. Wiec samo posiadanie tego cudka nie zmusza kierowcow do stosowania. I za to juz nie ma zabrania dowodu.
Co ja chcialem napisac, moze to, ze czepianie sie do ksenonow dobrze zamontowanych nie ma sensu? A jak ktos chce je miec i zwiekszyc swoje bezpieczenstwo na drodze to dlaczego nie?
PS. Stosowanie zarowek halogenowych, ktore nie sa homologowane jest tak samo nielegalne jak HIDy , Chinskie postojowki W5W to powinno byc zabranie dowodu rejestracyjnego.
A jeszcze, Lorento, jak taki delikwent wymieni na drodze HIDy na H1 to juz jest OK, dowodu nie zabierzesz, bo wymiana zarowki jest dozwolona jako cos co sie robi samodzielnie, a nie przez wyspecjalizowany warsztat. Nie ma potrzeby robienia ustawien po wymianie zarowki. WIec cos tu nie tak napisales.
1. Tylko samochody od 2003 roku musza miec spryskiwacze i opcjonalnie poziomowanie. Wczesniej przepisy tego nie wymagaly i kazdy z przed tego roku moze miec ksenony bez tych dodatkow.
2. Zeby bylo to zgodne z prawem na lampie (klosz) ma byc numer homologacji i dopisek np: H1 or D2S. Wtedy zero niezgodnosci.
3. Przepisy dopuszczaja barwe biala, do 6000K, kazda wyzsza wartosc, czyli lampki coraz niebieskiej nie sa zgodne z prawem.
I tylko tyle, nie ma innych przepisow regulujacych swiatla.
Aha, chyba kolega japoniec pisal raz o barwie 4300K i jej granatowym zabarwieniu, a potem o HID 12K i jej czerwieni. Tu akurat jest odwrotnie. Im nizsza barwa tym swiatlo bardziej czerwone. Im wyzsza tym bardziej niebieskie, az do fioletu.
Poza tym 4300K przyjmuje sie za idealnie biale, ponizej zolte, powyzej niebieskie. Chociaz z moich doswiadczen wychodzi, ze bardziej idealny bialy to jednak 5500K.
Zwykle zarowki halogenowe maja barwe od 2600K do okolo 3500K zaleznie od typu.
To tak technicznie i przepisowo bylo.
Sam jezdzilem w MX6 na ksenonach (akurat 8000K) i przez ponad trzy lata nikt mi nie mrugnal, mialem okolo 30 kontroli drogowych, z roznych powodow i nie bylo przyczepiania sie do swiatel. Badania techniczne pojazd przechodzil rownie poprawnie, gdyz barwa byla w normie i ksztalt wiazki rowniez. Tyle moze sprawdzic diagnosta. W tej chwili w tej MX6 zarniki zostaly zmienione na 4300K, zeby nie dalo sie tego odroznic od zwyklej zarowki i nie da sie
Mialem tez kilka stluczek tym autkiem i jakos zaden ale to zaden ubezpieczyciel nie przyczepil sie do ksenonow. Nawet nie byli tym zainteresowani (PZU, WARTA, Hestia). Wiecej, podanie, ze sa ksenony zwiekszylo nawet kwote auta.
Obecnie jezdze M6 z fabrycznymi ksenonami o barwie 4300K i niby jest legalnie i cacy. Autko po roku, ze spryskiwacze musza byc i sa itp. Natomiast spryskiwaczy swiatel uzylem do tej pory raz. Nie widze nawet takiej potrzeby. Ten raz to bylo z ciekawosci. Wiec samo posiadanie tego cudka nie zmusza kierowcow do stosowania. I za to juz nie ma zabrania dowodu.
Co ja chcialem napisac, moze to, ze czepianie sie do ksenonow dobrze zamontowanych nie ma sensu? A jak ktos chce je miec i zwiekszyc swoje bezpieczenstwo na drodze to dlaczego nie?
PS. Stosowanie zarowek halogenowych, ktore nie sa homologowane jest tak samo nielegalne jak HIDy , Chinskie postojowki W5W to powinno byc zabranie dowodu rejestracyjnego.
A jeszcze, Lorento, jak taki delikwent wymieni na drodze HIDy na H1 to juz jest OK, dowodu nie zabierzesz, bo wymiana zarowki jest dozwolona jako cos co sie robi samodzielnie, a nie przez wyspecjalizowany warsztat. Nie ma potrzeby robienia ustawien po wymianie zarowki. WIec cos tu nie tak napisales.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Uff, mam chwilę przerwy w robocie więc się odniese nieco. Na początek: mała dygresja: Co wy tak chłopy na Ścianie Wschodniej alegalnie nastawione, chę?
Teraz szybko do uwag Topaza, bo kłamie jak nie przymierzając – sobaka...
ad. 1. niestety nie, samochód któren został doposażon w xeny po 2003 zmienił warunki homologacji udzielonej mu przy dopuszczeniu na rynek w zakresie oświetlenia zewnętrznego ( wszak wcześniej posiadał żarnikowe żródło światła, z reguły halogenowe). Reguła, że przed 2003 r. nie trzeba miec sprysków i samopoziomu dotyczy tylko pojazdów homologowanych z tym źródłem światła przed tą datą.\
ad. 2. nie. mylisz się kulego zarówno co do oznaczeń na kloszu lampy jak całej zasady homologacji źródła xenonowego. Żadne "H1" czy "D2S". Sąd to chłopie wziłąeś? Z oznaczenia żarówek??? W zaufaniu ci powiem, że oznaczenie jest "HC" i "DC" i se to przyswój, jakbyś chcial aspirować do wyroczni świetlanej...
Dalej, to że klosz lampy jest przystosowan do źródła światła halogenowego i xenonowego oznacza tylko tyle, że można weń wkładać oba źródła światła, co wynika z unifikacji produkcji lamp, ale dla żródeł xenonowych aby cały układ otrzymał homologację konieczne jest dodatkowo odpowiednie zmodyfikowanie wiązki światła, system czyszczenia kloszy i układ samopoziomowania. Eo ipso – władowanie samych palników xen do lamp "DC" w żadnym wypadku nie legalizuje zenonów, na Boga... ( skąd taki pomysł )
ad. 3. tutaj wyjątkowo zgoda.
Dalej, są kulego inne przepisy regulujące źródła światła. Jest ich dużo, nie wkleję ich tu, coby forum nie przyblokować.
Dalej, ubezpieczyciel nie przywalił ci się do ksenonów. Gratuluję. A wybacz za zbyt brutalne może pytanie: czy brałeś udział w wypadku w którym były ofiary? Nie? Nie grzebał Ci biegły pod maską? Więc nie wiesz, co to znaczy beknąć za niedopuszczalne samoróbki. Uwierz, że bekają nawet kierowniki USA-wozów za czerwony migacz. Ostatnio mieliśmy własnie taki przypadek, gdzie padł motocylkista stuknięty przez "amerykańca" z czerwonym migaczem. Mecenas rodziny motokrosowca podniósł ów fakt, ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania z OC, bo pojazd nie miał homologacji EU, a był na polandowskich blachach..
Co do spryskiwaczy: Owszem, lenistwo i sknerowatość zniechęca do ich używania, zwłaszcza że większość i tak leje płyny z Biedrony. Tutaj producenci postawili tamę i obecnie większość pojazdków ma system spryskaj szybę i zapomnij ( automat sam spryskuje reflektorasy). W każdym razie: system ma być i koniec, bo tak stanowi przepis...
No jak qrna nie, jak tak... Przeca niedawno zabrałem. Stwierdzenie niehomologowanego źródła światła skutkuje po ewentualnym przywróceniu do stanu poprzedniego koniecznością badania w SKP, czy jest ono zgodne z pierwotną homologacją. Zwykła wymiana żarówki nie powoduje utraty homologacji misiu...
Teraz szybko do uwag Topaza, bo kłamie jak nie przymierzając – sobaka...
ad. 1. niestety nie, samochód któren został doposażon w xeny po 2003 zmienił warunki homologacji udzielonej mu przy dopuszczeniu na rynek w zakresie oświetlenia zewnętrznego ( wszak wcześniej posiadał żarnikowe żródło światła, z reguły halogenowe). Reguła, że przed 2003 r. nie trzeba miec sprysków i samopoziomu dotyczy tylko pojazdów homologowanych z tym źródłem światła przed tą datą.\
ad. 2. nie. mylisz się kulego zarówno co do oznaczeń na kloszu lampy jak całej zasady homologacji źródła xenonowego. Żadne "H1" czy "D2S". Sąd to chłopie wziłąeś? Z oznaczenia żarówek??? W zaufaniu ci powiem, że oznaczenie jest "HC" i "DC" i se to przyswój, jakbyś chcial aspirować do wyroczni świetlanej...
Dalej, to że klosz lampy jest przystosowan do źródła światła halogenowego i xenonowego oznacza tylko tyle, że można weń wkładać oba źródła światła, co wynika z unifikacji produkcji lamp, ale dla żródeł xenonowych aby cały układ otrzymał homologację konieczne jest dodatkowo odpowiednie zmodyfikowanie wiązki światła, system czyszczenia kloszy i układ samopoziomowania. Eo ipso – władowanie samych palników xen do lamp "DC" w żadnym wypadku nie legalizuje zenonów, na Boga... ( skąd taki pomysł )
ad. 3. tutaj wyjątkowo zgoda.
Dalej, są kulego inne przepisy regulujące źródła światła. Jest ich dużo, nie wkleję ich tu, coby forum nie przyblokować.
Dalej, ubezpieczyciel nie przywalił ci się do ksenonów. Gratuluję. A wybacz za zbyt brutalne może pytanie: czy brałeś udział w wypadku w którym były ofiary? Nie? Nie grzebał Ci biegły pod maską? Więc nie wiesz, co to znaczy beknąć za niedopuszczalne samoróbki. Uwierz, że bekają nawet kierowniki USA-wozów za czerwony migacz. Ostatnio mieliśmy własnie taki przypadek, gdzie padł motocylkista stuknięty przez "amerykańca" z czerwonym migaczem. Mecenas rodziny motokrosowca podniósł ów fakt, ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania z OC, bo pojazd nie miał homologacji EU, a był na polandowskich blachach..
Co do spryskiwaczy: Owszem, lenistwo i sknerowatość zniechęca do ich używania, zwłaszcza że większość i tak leje płyny z Biedrony. Tutaj producenci postawili tamę i obecnie większość pojazdków ma system spryskaj szybę i zapomnij ( automat sam spryskuje reflektorasy). W każdym razie: system ma być i koniec, bo tak stanowi przepis...
Topaz napisał(a):A jeszcze, Lorento, jak taki delikwent wymieni na drodze HIDy na H1 to juz jest OK, dowodu nie zabierzesz, bo wymiana zarowki jest dozwolona jako cos co sie robi samodzielnie, a nie przez wyspecjalizowany warsztat. Nie ma potrzeby robienia ustawien po wymianie zarowki. WIec cos tu nie tak napisales.
No jak qrna nie, jak tak... Przeca niedawno zabrałem. Stwierdzenie niehomologowanego źródła światła skutkuje po ewentualnym przywróceniu do stanu poprzedniego koniecznością badania w SKP, czy jest ono zgodne z pierwotną homologacją. Zwykła wymiana żarówki nie powoduje utraty homologacji misiu...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje