Polerowanie, malowanie i renowacja felg

Postprzez CLAU » 21 kwi 2014, 11:57

Nie wiem, nie znam się na tym. Nie mam ciśnienia aby męczyć tego gościa o szczególy. I tak to nie jest raczej dostepne w zwykłym sklepie tylko na zamówienie z zakładów chemicznych.

Pomysł jest słaby tak czy siak, ale jak się upierasz to możesz spolerowac alu i go nie zabezpieczać – aluminium się pokrywa samo od razu warstwą tlenku glinu przy kontakcie z powietrzem, która jest sama w sobie powłoką zabezpieczającą. Jeżeli będziesz dbał i czyścił felgi płynami bez chlorków, które nie są kwaśne lub mocno zasadowe to alu nie powinno skorodowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rrrobson » 21 kwi 2014, 11:58

W tym roku na wiosnę przygotowywałem nowe felgi. Rant został zmatowiony do papieru 2000, potem polerka filcem na wiertarce no i całość w lakier bezbarwny. Wyglądało to tak, że po polerowaniu porządnie odtłuściłem ranty benzyną ekstrakcyjną i cała felga poszła w klar.

Foto (przepraszam za jakość, jeśli byś potrzebował to mogę lepsze fotki zrobić):
download/file.php?id=31500&mode=view
download/file.php?id=31499&mode=view

A tu taką samą metodą jak felgi zrobiona stalowa końcówka tłumika:
download/file.php?id=30864&mode=view

Co do połysku to muszę przyznać, że lakier bezbarwny lekko tłumi ten blask, ale tragedii nie ma ;)

Lakier to zwykły klar firmy NOVOL. Już nie pierwszy raz malowałem nim felgi, także mam pewność, że nic nie będzie odpadać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 18:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez pawelc » 22 kwi 2014, 06:09

Prędzej czy później lakier będzie odpadał ,po prostu nie ma przyczepności po polerce aby trzymał się tak jak na elemencie zmatowionym ,czy mniej dokładna polerka (mniejsze lustro) tym przyczepność lakieru lepsza . Jakiś czas po winno wytrzymać ale trzeba uważać z myjką ciśnieniową aby sobie nie zedrzeć lakieru ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez patryk5_95 » 22 kwi 2014, 13:34

Witam. Niedługo zabieram się z odnowienie felg. Na zdjęciu tego nie widać, ale felgi są porysowane, mają kilka uszkodzeń. Chcę je wyczyścić i pomalować na czarny mat. Mam do tego kilka pytań:

1. Jak wyczyścić alufelgi ? Wystarczy je to zrobić papierem ściernym, zmatowić ?
2. Czy pod farbe będzie konieczny podkład ?
3. Czy na kolor matowy daje się jakiś lakier bezbarwny ? Czy są takie lakiery dla kolorów matowych ?

Obrazek

Nie mogę znaleźć w necie zdjęcia jak wygląda podobna BJ na czarnych matowych felgach. Proszę też o opinie co do koloru :)
Początkujący
 
Od: 19 sty 2014, 22:09
Posty: 20 (2/0)
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 98'

Postprzez Kamil91 » 22 kwi 2014, 16:56

1. Wystarczy zmatowić lakier na feldze. Jeśli są uszkodzenia, to musisz je zaszpachlować szpachlą do felg aluminiowych.
2. Jeśli wyrównałeś powierzchnie po szpachlowaniu to musisz położyć warstwą podkładową.
3. Moim zdanie nie ale nie jestem pewien. Są lakiery bezbarwne matowe ale nie wiem jak to wygląda po malowaniu.

Pisze z góry że nie jestem lakiernikiem ale malowanie też nie jest mi obce :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2011, 23:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez rrrobson » 22 kwi 2014, 20:05

pawelc napisał(a):Prędzej czy później lakier będzie odpadał ,po prostu nie ma przyczepności po polerce aby trzymał się tak jak na elemencie zmatowionym ,czy mniej dokładna polerka (mniejsze lustro) tym przyczepność lakieru lepsza . Jakiś czas po winno wytrzymać ale trzeba uważać z myjką ciśnieniową aby sobie nie zedrzeć lakieru ...


Zgodzę się z tym, ale wątpię aby aż tak słabo trzymał się lakier jak mówisz. Zobacz, że jak malujesz dany element to już bazy nie matujesz, a klar trzyma się bardzo dobrze.

Ja na razie nie narzekam. Było już parę testów myjki wysokociśnieniowej i jest ok. Także i potem nie powinno odlecieć ;)

A jeszcze co do polerowanego rantu dodam, że oryginalnie przez producenta również były one pokryte lakierem bezbarwnym. Ale jakich dokładnie lakierów używają producenci felg – tego nie wiem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 18:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez pawelc » 23 kwi 2014, 14:42

rrrobson napisał(a):Zobacz, że jak malujesz dany element to już bazy nie matujesz, a klar trzyma się bardzo dobrze
a wiesz co to jest aktywność chemiczna ? -większość baz możesz pokryć bezbarwnym po odparowaniu rozcieńczalnika (sucha w dotyku) ,ale baza wcale nie jest wyschnięta -pokrywać bazy można nawet do 12h po położeniu ,po tym czasie może już schodzić klar bo nie dochodzi do połączenia bazy z lakierem .
Problemy ze schodzeniem klaru rzadko zdarzają się od razu – mija czas ,nie raz jest to pół roku ,a nieraz i 2-3lata i takie historię wychodzą .. ,Widziałem fabrycznie pokryte lakierem polerowane ranty i też lakier nie trzymał się tam jak powinien ,zaczynał schodzić .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez patryk5_95 » 23 kwi 2014, 14:53

Kamil91 napisał(a):1. Wystarczy zmatowić lakier na feldze. Jeśli są uszkodzenia, to musisz je zaszpachlować szpachlą do felg aluminiowych.
2. Jeśli wyrównałeś powierzchnie po szpachlowaniu to musisz położyć warstwą podkładową.
3. Moim zdanie nie ale nie jestem pewien. Są lakiery bezbarwne matowe ale nie wiem jak to wygląda po malowaniu.

Pisze z góry że nie jestem lakiernikiem ale malowanie też nie jest mi obce :D


Wielkie dzięki, na takie odpowiedzi czekałem :)
Początkujący
 
Od: 19 sty 2014, 22:09
Posty: 20 (2/0)
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 98'

Postprzez rrrobson » 24 kwi 2014, 20:03

pawelc napisał(a):
rrrobson napisał(a):Zobacz, że jak malujesz dany element to już bazy nie matujesz, a klar trzyma się bardzo dobrze
a wiesz co to jest aktywność chemiczna ? -większość baz możesz pokryć bezbarwnym po odparowaniu rozcieńczalnika (sucha w dotyku) ,ale baza wcale nie jest wyschnięta -pokrywać bazy można nawet do 12h po położeniu ,po tym czasie może już schodzić klar bo nie dochodzi do połączenia bazy z lakierem .
Problemy ze schodzeniem klaru rzadko zdarzają się od razu – mija czas ,nie raz jest to pół roku ,a nieraz i 2-3lata i takie historię wychodzą .. ,Widziałem fabrycznie pokryte lakierem polerowane ranty i też lakier nie trzymał się tam jak powinien ,zaczynał schodzić .


Przyznam szczerze, że nigdy nie słyszałem o tej aktywności ;) Ale już sporo różnych elementów malowałem i nigdy nie miałem problemów z odchodzącym lakierem czy bazą. Najważniejsze jest porządne przygotowanie malowanej powierzchni ;) Lakier może szybko zejść jeśli będzie odprysk od kamienia lub jakieś zadrapanie i podbijemy go myjką pod ciśnieniem, potem zostaje już tylko renowacja :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 18:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez patryk5_95 » 4 maja 2014, 19:00

Witam.
Z racji tego że w weekend majowy miałem trochę wolnego czasu skorzystałem z dobrej pogody i zabrałem się za odnowienie swoich alufelg w BJ :) Nie jestem żadnym specjalistą jeśli chodzi o malowanie ale myślę że każdy da rade to zrobić :)

Felgi wcześniej wyglądały tak (na zdjęciu nie widać wielu rys i otarć) :
Obrazek

Dla swojej BJ dobrałem czarny kolor alufelg. Rzeczy jakie potrzebowałem to:
– 3/4 puszki czarnego matu,
– 3/4 puszki podkładu (do koloru czarnego najlepiej dobrać ciemny podkład jest łatwiejszy do pokrycia),
– benzyna ekstrakcyjna
– papier ścierny P400

Za puszkę farby płaciłem 14 zł, puszka podkładu 10 zł. Całość to około 80 -90 zł :)
Obrazek

Zabieramy się za zdemontowanie kół, później spuszczamy powietrze. Gdy już to zrobiliśmy warto poszukać kawałków starego węża ogrodowego. Naginamy opone i między rant felgi a opone wkładamy wąż, będziemy mogli pomalować dokładnie ranty.
Jeśli ktoś ma możliwość łatwiej będzie ściągnąć opony na czas malowania :D

Zabieramy się za czyszczenie papierem P 400, wymaga to trochę czasu i cierpliwości. Czyścimy do momentu zmatowienia całej felgi. Ważne aby zrobić to dokładnie, a podkład będzie dobrze trzymał.
Obrazek

Gdy już skończyliśmy czyszczenie czas na oklejenie opony i przemycie felgi benzyna ekstrakcyjna :D
Obrazek

Kiedy już tak przygotowaliśmy swoje alufelgi możemy zabierać się za malowanie podkładem. W moim przypadku to były 2-3 cienkie warstwy podkładu <oczko> Zakrywa on pozostałe nierówności i rysy, felga po malowaniu podkładem musi być idealnie gładka :)
Obrazek

Po nałożeniu podkładu, czekamy około godziny i można zabierać się za nałożenie farby. W razie jakiś nierówności podkład można szlifować, lecz pełną twardość ma po 15 – 18 godzinach.
Podobnie jak podkład nakładamy 2-3 cienkie warstwy lakieru.
Obrazek

Obrazek

Po wyschnięciu wygląda to tak :D :
Obrazek

Obrazek

P.S. Nie wiem czy wrzuciłem ten temat do dobrego działu :) Z góry proszę o przeniesienie, tam gdzie trzeba
Początkujący
 
Od: 19 sty 2014, 22:09
Posty: 20 (2/0)
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 98'

Postprzez priester » 9 maja 2014, 10:58

Mam ori `16 z mazdy 6
niestety na felgach porobiły się małe burchle ...

zacząłem przygotowania do polerki, lecz w sprzedaży nie ma czerwonego Scansola <glupek2>

Czy jest coś skutecznego? (w jakim sklepie / cena)
btw. doczytałem, że zielony scansol nie już nie radzi sobie tak dobrze z lakierem.
sprzedam filtr paliwa znajdujacy się w zbirniku do BJ 1.3 16V
Avatar użytkownika
 
Od: 30 mar 2008, 09:43
Posty: 41
Skąd: Pasłęk
Auto: 323 (BJ) 1,3 16V 1998r.
PREMaCY 1,8 +lpg 2002r.

Postprzez Dejv323 » 24 maja 2014, 12:11

Witam,jako że przymierzam się do renowacji felg w mojej madzi,mam do was pytanie jaki jaki kolor felgi by był odpowiedni do tego lakieru nadwozia? oczywiście rant zamierzam polerować na lustro.Z góry dziękuje za sugestie :)
Załączniki
601924_519487434776079_860338973_n.jpg
Mazda
Dejv323
 

Postprzez snake33 » 19 lip 2014, 11:10

Witam
W zwiazku z tym ze 6stki maja tragiczna powloke na felgach, u mnie wlasnie ona zaczyna cos lekko odchodzic I pojawiaja sie pechyrzyki postanowilem cos z nimi zrobic. W poprzednim aucie mialem wypolerowane felgi na tzw lustro, I mysle zorbic cos takiego tutaj.
Moj problem polega na tym ze nie jestem pewien jak madzia by wygladala przy takich felgach I chcialbym zapytac o wasze opinie. znalazlem tylko 2 zdjecia z takimi felgami w necie, nie stety nie sa na samchodze takze trzeba sobie to wyobrazic, Mam takie same felgi, o tym samym rozmiarze, bardzo mi sie podobaja jak wygladaja tutaj na zdjeciu, ale ciagle sie waham czy bedzie to pasowac do mojego Avanta;–]
Tutaj foto, co o tym myslicie?
SDC13719.jpg
Załączniki
SDC13722.jpg
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2014, 17:00
Posty: 14
Skąd: United Kingdom
Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant

Postprzez Paolo » 19 lip 2014, 14:21

Masz od tego odpowiedni temat :http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=8699
wrzuć fotke auta i tych felg, a ktos to ogarnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 13:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez MX6-CZARNY » 21 lip 2014, 10:32

Jak masz ciemnego woza to jak najbardziej :)
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 20:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez Beny » 21 lip 2014, 10:55

Chcesz ten wzór ogarnąć ręcznie sam rozumiem czy oddać do jakiegoś zakładu? Tak jak kolega napisał jak ciemna mazda to będzie pasowac :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez People_Hate_Me » 21 lip 2014, 16:27

Istnieje temat o polerowaniu zatem łączę.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez snake33 » 23 lip 2014, 21:36

Dziekuje za podlaczenie postu do odpowiedniego tematu i przepraszam za nieumiejetne umieszczenie <rotfl> mysle ze zabral bym sie za to samodzielnie, po prostu musze dokupic pare rzeczy do takiej polerki, robilem juz raz cos takiego, ale duzo prosciejszy wzor, no mazda jest ciemno niebiska, zastanawiam sie tylko jak czesto sie to bedzie utlenialo bez lakieru...
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2014, 17:00
Posty: 14
Skąd: United Kingdom
Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant

Postprzez muzyk » 26 lip 2016, 09:11

Witam,

Chcialbym odrestaurowac moje alumy w cx 7 2.2 Pelno pechcerzykow od wewnatrz i przy wentylu. Mam tez pare ubytkow.
Chcialbym zachowac oryginalny kolor.

Czy ktos moglby polecic sprawdzony zestaw w sprayu (podklad, lakier, szpachla etc)

Moja mazda to stormy blue mica


Bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 21:20
Posty: 48
Skąd: Tamworth UK
Auto: Mazda cx7 2.2 2010

Postprzez meridian » 27 mar 2018, 06:56

Hej,
Może ktoś polecić porządny zakład malujący felgi w okolicach Katowic/Dąbrowy G./Sosnowca ? :D
Najlepiej jakby mieli od razu wulkanizację, do przekładki opon za jednym zamachem <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2016, 08:09
Posty: 54 (1/2)
Skąd: Silesia
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB 120KM

Mazda CX-5 KF 2019 160KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje