Strona 1 z 7

Montaż siłowników maski

PostNapisane: 13 paź 2006, 12:24
przez mX-MEN
Zainspirowany takim rozwiązaniem zastosowanym w Audi A3, które to niedawno nabył mój sasiad, stwierdziłem że jest to bardzo praktyczne i dlaczego nie miałbym tego mieć w mojej Madzi ;)

Okazyjnie nabyty ( dosłownie za browara ) nowy komplet siłowników od Peugota 206, który w sklepie kosztuje ponad 120 PLN, okazał sie idealnym materiałem na zastosowanie do MX3.

Siłowniki mają długość 290/530 mm.

Obrazek

W pierwszej wersji montażowej (testowej) zastosowałem po dwa kątowniki na każdy siłownik – jeden montowany do środkowej śruby mocowania błotnika, drugi do górnej śruby zawiasu maski.

Okazało sie, że siłownik jest za długi i maska jest extremalnie unoszona przez niego do góry a do tego jest to bardzo nieestetyczne.

W drugiej ostatecznej wersji mocowanie przy zawiasie pozostało a to w rynience zostało przesunięte ku przodowi, kilka centymetrów od śruby błotnika.

W tym właśnie miejscu jest taka mała zaślepka otworu ok 4mm w rynience błotnika.Pod nią w ramie był oryginalnie wywiercony otwór 10mm.
Okazało się więc, że jest to po pierwsze miejsce idealnie pasujace na długość siłownika, po drugie mocowanie w ramie jest bardzo stabilne co jest niezwykle ważne podczas tej modyfikacji.

Obrazek
Obrazek

Wystarczyło więc rozwiercić otwór w rynience do potrzebnych 8mm i zamontować jedną z dwóch główek siłownika.Niestety do tej operacji była konieczność częściowego odkręcenia nadkola aby dostać się z podkładką i nakretką do spodniej cześci ramy.

Obrazek
Obrazek

Drugą główkę montujemy za pomocą kątownika do górnej śruby mocującej zawias do maski.Zastosowałem do tego celu materiał który aktualnie miałem dostepny w garażu, dlatego nie jest to do końca estetyczne.Wymienię go jak tylko znajde coś bardziej odpowiedniego.

Obrazek
Obrazek

Po zamocowaniu wszystkich elementów wystarczy już tylko wpiąć siłowniki i gotowe :D

Obrazek
Obrazek

Przy takim rozmieszczeniu mocowań maskę trzeba unieść do ok 1/2 wysokości, dalej działają siłowniki.Opuszczanie wyglada tak samo.Poniżej 1/2 wysokości maska jest już bezwładna i zamyka się tradycyjnie.

UWAGI dla tunerów chcących wdrożyć projekt do swojego autka :

– długość potrzebnego siłownika jest odległością mierzoną od górnej śruby mocowania zawiasu maski do otworu mocujacego w rynience błotnika

– jest możliwość mocowania na oryginalnej śrubie mocowania błotnika bez zastosowania adaptera ( kątownika, teownika ), jednak w tym przypadku trzeba albo rozwiercić oryginalny otwór z 6mm do 8mm i nagwintować, bądź ztoczyć śrubę główki siłownika i nagwintować do rozmiaru 6mm.Wynika to z tego, że wszystkie siłowniki z którymi sie spotkałem mają mocowanie 8mm, a nasze błotniczki są przykręcane przeważnie na śruby 6mm

– można przenieść punkt mocowania z zawiasu maski ku górze w celu większego odziaływania siłowników na maskę np. w modelach mających dłuższa i cieższą maskę, co wiąże się z utrudnieniem dostepu do komory silnika z boku( siłownik jest pod większym kątem)oraz koniecznością wykonania stabilnego mocowania w masce

– wszystkie mocowania muszą być wykonane stabilnie !!!! Fazy testowe pokazały, że główki mocowane w przypadkowych miejscach mogą narobić wiecej szkód niz pożytku.Siłowniki mają ogromną siłę wyporu i zamontowane niedbale będa gięły elementy karoserii !!!!

– na foto widać, że siłowniki są zamontowane niejako "do góry nogami".Jest tak dlatego że przy zamykaniu maski obudowy siłowników napierały na srube mocująca błotnik i wypinały się z główek.Nie wiem czy ma to jakiś wpływ na ich działanie, ale na razie wstrzymałem się z wykreceniam zawadzającej śruby na stałe.Można ją wykręcić i zaslepić otwór (bo kilka centymetrów dalej błotnik jest dobrze zamocowany poprzez główke siłownika) po czym odwrócić siłownik. W tej sprawie czekam na wasze sugestie ;)

– czas montażu w przypadku MX3 ok 1h

– dyskusja na temat modyfikacji również w tym temacie : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26993


A oto efekt końcowy

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 13 paź 2006, 12:57
przez Fiveopac
Gratuluje modyfikacji i dziekuje ze super opis z fotkami :] Tego nam wlasnie wsyztkim trzeba <diabełek>
Mocny jest opor przy zamykaniu maski?

PostNapisane: 13 paź 2006, 13:04
przez letkoletki
Marcin, może jakiś " Kujawsko-Pomorski poradnik tuningowy" zaczniemy wydawać <lol>
Piękna robota :]

PostNapisane: 13 paź 2006, 13:15
przez mX-MEN
Fiveopac napisał(a):Mocny jest opor przy zamykaniu maski?


Opór jest niewielki, myslę że taki jaki powinien być ;)

letkoletki napisał(a):Marcin, może jakiś " Kujawsko-Pomorski poradnik tuningowy" zaczniemy wydawać <lol>


Dobry pomysł <lol>

PostNapisane: 13 paź 2006, 14:16
przez RULES
świetny pomysł
świetne wykonanie

widać że cały czas kombinujesz

Ciągle nas zaskakujesz gratulacje :)

PostNapisane: 13 paź 2006, 14:51
przez Fiveopac
mX-MEN to nasz klubowy Inspector Gadget <diabełek>

PostNapisane: 13 paź 2006, 16:33
przez pestek
No super relacja. Będe to musiał wykożystać.
Tylko jeszcze na pilota. :D :D
żartowałem. ;)

PostNapisane: 13 paź 2006, 18:24
przez Morder
od dawna o tym myślałem...teraz wiem, że na 100% zrobię :D
Gratulacje ;)

PostNapisane: 13 paź 2006, 18:55
przez MARRUD
Morder napisał(a):od dawna o tym myślałem...teraz wiem, że na 100% zrobię :D


i ja, dzięki za opis <spoko>

PostNapisane: 14 paź 2006, 01:33
przez qlesh
mX-MEN, cos pieknego... Opis zrobiony profesjonalnie i przejrzyscie ukazane wszystko na fotkach. Teraz bym sie odwazyl zabrac za to sam, rowniez z dobieraniem dlugosci silownikow.
Samo wykonanie u Ciebie wyglada idealnie. Dostep do silnika nie jest utrudniony, wlasnie o cos takiego chodzi mi w moim statku.
No i musze dodac jeszcze jedno... piekna felga... :)
Pozdrawiam, mam nadzieje ze kiedys na jakims zlocie bede mial okazje rzucic okiem z bliska :)

PostNapisane: 17 paź 2006, 22:24
przez farciarz
Fiveopac napisał(a):mX-MEN to nasz klubowy Inspector Gadget


Hehe....ważne, że wciąż robi coś ciekawego w swoim aucie....i zawsza czymś zaskakuje :P

Marcin...jak zawsze świetna robota !!

PostNapisane: 17 paź 2006, 22:45
przez Waluś
ooo cool hihi musze wybadać teren u siebie, bo mam 2 siłowniczki od klapy od GC hehe w całkiem zadowalającym stanie :)

PostNapisane: 19 paź 2006, 20:12
przez Pit
Marcin :) niezłą masz wiertarkę :D a tak poważnie – kolejna udana modyfikacja kolejnego członka MazdaSpeed Kujawy :)

PostNapisane: 19 paź 2006, 21:55
przez letkoletki
Widziałem osobiście i super się to prezentuje
Działa tak jak powinno <spoko>
Teraz o wiele lepiej wyglądają siłowniki bo są oklejone karbonową okleiną :] miodzio detal
mX-MEN zapodaj fotkę ;)

PostNapisane: 20 paź 2006, 16:47
przez mX-MEN
letkoletki napisał(a):Widziałem osobiście i super się to prezentuje
Działa tak jak powinno <spoko>
Teraz o wiele lepiej wyglądają siłowniki bo są oklejone karbonową okleiną :] miodzio detal
mX-MEN zapodaj fotkę ;)


Tak jak mówisz nie inaczej ;)

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 21 paź 2006, 05:37
przez adikow
takie proste a takie praktyczne !!!
Wiecie ze w stanach 80% aut ma silowniki w klapie , niestety ja naleze do tych 20% musze cos pomyslec

PostNapisane: 21 paź 2006, 12:24
przez Waluś
ja już mam siłowniczki :D:D muszę teraz znaleźć na nie miejsce pod maską :D

PostNapisane: 21 paź 2006, 13:37
przez Misiek-Bełchatów
Świetna robota – gratuluje pomysłu i wykonania.

Czy długość siłowników w 626 jest taka sama jak w MX :>
Też bym sobie taki bajer założył :)

PostNapisane: 22 paź 2006, 21:23
przez Mev
Mała rzecz, a cieszy :)

PostNapisane: 5 lis 2006, 00:19
przez kitek
Witam
Ten pomysł chodził za mną od jakiegoś czasu , ale jak ktoś to zrobił i pokazał to i we mnie wstąpił większy zapał.
W odrórznieniu od kolegi mx-MENA , ja oparłem sie na orginalnych częściach a nie od francuza.
Zamontowałem siłowniki klapy tylnej ( te cieńsze od mojej madzi,które wymieniłem na mocniejsze bo nie dały rady klapie z dołożonymi spoilerami ), bez żadnej ingerencji w nie , nie musiałem też dorabiać żadnych kontowników itp.
Obrazek
Cała praca ograniczyła sie do nawiercenia 2 otworów 8 mm i 2 po 6 mm. i odchylenia nadkoli z dwóch stron.
Potrzebne materiały to :
4 x śrubki 6 mm. i długości około 1,5 cm.
4 x nakrętki 6 mm
2 x nakrętki 8 mm
maseczke podnosze do 1/3 a dalej leci sama .
całkowity czas poświęcony na tą operacje to jakieś 40 minut.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
No i tak wygląda efekt końcowy.a ten snieg to już tegoroczna zima.