Montaż siłowników maski

Postprzez mX-MEN » 13 paź 2006, 12:24

Zainspirowany takim rozwiązaniem zastosowanym w Audi A3, które to niedawno nabył mój sasiad, stwierdziłem że jest to bardzo praktyczne i dlaczego nie miałbym tego mieć w mojej Madzi ;)

Okazyjnie nabyty ( dosłownie za browara ) nowy komplet siłowników od Peugota 206, który w sklepie kosztuje ponad 120 PLN, okazał sie idealnym materiałem na zastosowanie do MX3.

Siłowniki mają długość 290/530 mm.

Obrazek

W pierwszej wersji montażowej (testowej) zastosowałem po dwa kątowniki na każdy siłownik – jeden montowany do środkowej śruby mocowania błotnika, drugi do górnej śruby zawiasu maski.

Okazało sie, że siłownik jest za długi i maska jest extremalnie unoszona przez niego do góry a do tego jest to bardzo nieestetyczne.

W drugiej ostatecznej wersji mocowanie przy zawiasie pozostało a to w rynience zostało przesunięte ku przodowi, kilka centymetrów od śruby błotnika.

W tym właśnie miejscu jest taka mała zaślepka otworu ok 4mm w rynience błotnika.Pod nią w ramie był oryginalnie wywiercony otwór 10mm.
Okazało się więc, że jest to po pierwsze miejsce idealnie pasujace na długość siłownika, po drugie mocowanie w ramie jest bardzo stabilne co jest niezwykle ważne podczas tej modyfikacji.

Obrazek
Obrazek

Wystarczyło więc rozwiercić otwór w rynience do potrzebnych 8mm i zamontować jedną z dwóch główek siłownika.Niestety do tej operacji była konieczność częściowego odkręcenia nadkola aby dostać się z podkładką i nakretką do spodniej cześci ramy.

Obrazek
Obrazek

Drugą główkę montujemy za pomocą kątownika do górnej śruby mocującej zawias do maski.Zastosowałem do tego celu materiał który aktualnie miałem dostepny w garażu, dlatego nie jest to do końca estetyczne.Wymienię go jak tylko znajde coś bardziej odpowiedniego.

Obrazek
Obrazek

Po zamocowaniu wszystkich elementów wystarczy już tylko wpiąć siłowniki i gotowe :D

Obrazek
Obrazek

Przy takim rozmieszczeniu mocowań maskę trzeba unieść do ok 1/2 wysokości, dalej działają siłowniki.Opuszczanie wyglada tak samo.Poniżej 1/2 wysokości maska jest już bezwładna i zamyka się tradycyjnie.

UWAGI dla tunerów chcących wdrożyć projekt do swojego autka :

– długość potrzebnego siłownika jest odległością mierzoną od górnej śruby mocowania zawiasu maski do otworu mocujacego w rynience błotnika

– jest możliwość mocowania na oryginalnej śrubie mocowania błotnika bez zastosowania adaptera ( kątownika, teownika ), jednak w tym przypadku trzeba albo rozwiercić oryginalny otwór z 6mm do 8mm i nagwintować, bądź ztoczyć śrubę główki siłownika i nagwintować do rozmiaru 6mm.Wynika to z tego, że wszystkie siłowniki z którymi sie spotkałem mają mocowanie 8mm, a nasze błotniczki są przykręcane przeważnie na śruby 6mm

– można przenieść punkt mocowania z zawiasu maski ku górze w celu większego odziaływania siłowników na maskę np. w modelach mających dłuższa i cieższą maskę, co wiąże się z utrudnieniem dostepu do komory silnika z boku( siłownik jest pod większym kątem)oraz koniecznością wykonania stabilnego mocowania w masce

– wszystkie mocowania muszą być wykonane stabilnie !!!! Fazy testowe pokazały, że główki mocowane w przypadkowych miejscach mogą narobić wiecej szkód niz pożytku.Siłowniki mają ogromną siłę wyporu i zamontowane niedbale będa gięły elementy karoserii !!!!

– na foto widać, że siłowniki są zamontowane niejako "do góry nogami".Jest tak dlatego że przy zamykaniu maski obudowy siłowników napierały na srube mocująca błotnik i wypinały się z główek.Nie wiem czy ma to jakiś wpływ na ich działanie, ale na razie wstrzymałem się z wykreceniam zawadzającej śruby na stałe.Można ją wykręcić i zaslepić otwór (bo kilka centymetrów dalej błotnik jest dobrze zamocowany poprzez główke siłownika) po czym odwrócić siłownik. W tej sprawie czekam na wasze sugestie ;)

– czas montażu w przypadku MX3 ok 1h

– dyskusja na temat modyfikacji również w tym temacie : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26993


A oto efekt końcowy

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 30 mar 2009, 15:45 przez mX-MEN, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Fiveopac » 13 paź 2006, 12:57

Gratuluje modyfikacji i dziekuje ze super opis z fotkami :] Tego nam wlasnie wsyztkim trzeba <diabełek>
Mocny jest opor przy zamykaniu maski?
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez letkoletki » 13 paź 2006, 13:04

Marcin, może jakiś " Kujawsko-Pomorski poradnik tuningowy" zaczniemy wydawać <lol>
Piękna robota :]
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez mX-MEN » 13 paź 2006, 13:15

Fiveopac napisał(a):Mocny jest opor przy zamykaniu maski?


Opór jest niewielki, myslę że taki jaki powinien być ;)

letkoletki napisał(a):Marcin, może jakiś " Kujawsko-Pomorski poradnik tuningowy" zaczniemy wydawać <lol>


Dobry pomysł <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez RULES » 13 paź 2006, 14:16

świetny pomysł
świetne wykonanie

widać że cały czas kombinujesz

Ciągle nas zaskakujesz gratulacje :)
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 12:35
Posty: 899
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CLS320 CDI

Postprzez Fiveopac » 13 paź 2006, 14:51

mX-MEN to nasz klubowy Inspector Gadget <diabełek>
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez pestek » 13 paź 2006, 16:33

No super relacja. Będe to musiał wykożystać.
Tylko jeszcze na pilota. :D :D
żartowałem. ;)
"Kabura-ya Signal arrow"
Nowy projekt DOHC TURBO już ukończony :) Frajda niesamowita :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 14:10
Posty: 510
Skąd: MALBORK
Auto: MAZDA mx3 BP-T

Postprzez Morder » 13 paź 2006, 18:24

od dawna o tym myślałem...teraz wiem, że na 100% zrobię :D
Gratulacje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez MARRUD » 13 paź 2006, 18:55

Morder napisał(a):od dawna o tym myślałem...teraz wiem, że na 100% zrobię :D


i ja, dzięki za opis <spoko>
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez qlesh » 14 paź 2006, 01:33

mX-MEN, cos pieknego... Opis zrobiony profesjonalnie i przejrzyscie ukazane wszystko na fotkach. Teraz bym sie odwazyl zabrac za to sam, rowniez z dobieraniem dlugosci silownikow.
Samo wykonanie u Ciebie wyglada idealnie. Dostep do silnika nie jest utrudniony, wlasnie o cos takiego chodzi mi w moim statku.
No i musze dodac jeszcze jedno... piekna felga... :)
Pozdrawiam, mam nadzieje ze kiedys na jakims zlocie bede mial okazje rzucic okiem z bliska :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez farciarz » 17 paź 2006, 22:24

Fiveopac napisał(a):mX-MEN to nasz klubowy Inspector Gadget


Hehe....ważne, że wciąż robi coś ciekawego w swoim aucie....i zawsza czymś zaskakuje :P

Marcin...jak zawsze świetna robota !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Waluś » 17 paź 2006, 22:45

ooo cool hihi musze wybadać teren u siebie, bo mam 2 siłowniczki od klapy od GC hehe w całkiem zadowalającym stanie :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Pit » 19 paź 2006, 20:12

Marcin :) niezłą masz wiertarkę :D a tak poważnie – kolejna udana modyfikacja kolejnego członka MazdaSpeed Kujawy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez letkoletki » 19 paź 2006, 21:55

Widziałem osobiście i super się to prezentuje
Działa tak jak powinno <spoko>
Teraz o wiele lepiej wyglądają siłowniki bo są oklejone karbonową okleiną :] miodzio detal
mX-MEN zapodaj fotkę ;)
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez mX-MEN » 20 paź 2006, 16:47

letkoletki napisał(a):Widziałem osobiście i super się to prezentuje
Działa tak jak powinno <spoko>
Teraz o wiele lepiej wyglądają siłowniki bo są oklejone karbonową okleiną :] miodzio detal
mX-MEN zapodaj fotkę ;)


Tak jak mówisz nie inaczej ;)

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez adikow » 21 paź 2006, 05:37

takie proste a takie praktyczne !!!
Wiecie ze w stanach 80% aut ma silowniki w klapie , niestety ja naleze do tych 20% musze cos pomyslec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez Waluś » 21 paź 2006, 12:24

ja już mam siłowniczki :D:D muszę teraz znaleźć na nie miejsce pod maską :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Misiek-Bełchatów » 21 paź 2006, 13:37

Świetna robota – gratuluje pomysłu i wykonania.

Czy długość siłowników w 626 jest taka sama jak w MX :>
Też bym sobie taki bajer założył :)
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Mev » 22 paź 2006, 21:23

Mała rzecz, a cieszy :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez kitek » 5 lis 2006, 00:19

Witam
Ten pomysł chodził za mną od jakiegoś czasu , ale jak ktoś to zrobił i pokazał to i we mnie wstąpił większy zapał.
W odrórznieniu od kolegi mx-MENA , ja oparłem sie na orginalnych częściach a nie od francuza.
Zamontowałem siłowniki klapy tylnej ( te cieńsze od mojej madzi,które wymieniłem na mocniejsze bo nie dały rady klapie z dołożonymi spoilerami ), bez żadnej ingerencji w nie , nie musiałem też dorabiać żadnych kontowników itp.
Obrazek
Cała praca ograniczyła sie do nawiercenia 2 otworów 8 mm i 2 po 6 mm. i odchylenia nadkoli z dwóch stron.
Potrzebne materiały to :
4 x śrubki 6 mm. i długości około 1,5 cm.
4 x nakrętki 6 mm
2 x nakrętki 8 mm
maseczke podnosze do 1/3 a dalej leci sama .
całkowity czas poświęcony na tą operacje to jakieś 40 minut.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
No i tak wygląda efekt końcowy.a ten snieg to już tegoroczna zima.
Ostatnio edytowano 5 lis 2006, 21:23 przez kitek, łącznie edytowano 2 razy
Albo Mazda , albo nic ... Zapraszam na forum : 323-klub.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2004, 23:52
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Auto: MAZDA 323 F BA 1,5 16v 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje