Otwieranie maski i bagaznika z pilota

Postprzez loudner » 2 wrz 2006, 15:32

Mam do was pytanie nie wiece moze jak zamotaowac oraz jakie zamotwac podnosniki aby otwierac i zamykac z pilota. bylo by to bardzo ciekawe wydaje mi sie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Pit » 2 wrz 2006, 15:44

chodzi Tobie o samo zwalnianie zamków, czy chciałbyś, aby w/w elementy także startowały ku górze? :)

w pierwszym przypadku nie widzę żadnych problemów, w drugim (przy zastosowaniu odpowiednio mocnych siłowników) także....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez loudner » 2 wrz 2006, 19:44

chodzi o to aby sie podnosily i zamykaly
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez jacobs » 2 wrz 2006, 19:46

jeżeli sie mają jeszcze zamykać to chyba potrzeba jakieś silniki liniowe <co?>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez gadula » 3 wrz 2006, 11:06

Nie trzeba silników liniowych :) Tylko kompresor, siłowniki, elektrozawory i elektronikę sterującą :D
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez loudner » 3 wrz 2006, 12:39

robil ktos z was takie cos. a moze wiece dokladniej jak to trzeba zrobic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Pit » 3 wrz 2006, 16:33

loudner napisał(a):robil ktos z was takie cos. a moze wiece dokladniej jak to trzeba zrobic?

...nie mam na ten temat zielonego pojęcia, ale chętnie dołączę się do pytania, chciałbym zrobić tak unoszoną tylną szybę w RX-7 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez gadula » 7 wrz 2006, 19:11

Hmmm, no więc wybieramy czynnik, olej lub powietrze. Z olejem ciężej będzie, ale większą wagę klapy wytrzyma. Do tego potrzebujemy kompresor. Być może przy instalacji na powietrze wystarczy taki mały kompresorek samochodowy do pompowania kół <co?> Do oleju, to trzeba pewnie skorzystać z mocy naszego silnika. Dalej potrzebujemy 2 elektrozawory, do podnoszenia, i opuszczania, 2 wyłączniki krańcowe, oraz przycisk. Na koniec łączymy to wszysytko razem :D
Jeśli kompresor przy instalacji na powietrze byłby wydajny, to można wstawić malutki zaworek, żeby przy podnoszeniu i opuszczaniu było słychać syk powietrza.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez brii » 7 wrz 2006, 22:26

Właśnie myślałem o czymś takim do podnoszenia klapy z szybą w MX3 – zazwyczaj jak podchodzę do samochodu to mam załadowaną kupę rzeczy na rękach i trudno jest klapę podnieść :]
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez letkoletki » 7 wrz 2006, 23:50

Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez gadula » 8 wrz 2006, 15:14

letkoletki napisał(a):Np coś takiego ;) :
http://kamena.com.pl/index.php?m=479&cat=73〈_id=pl


Tylko zależy jak naprawdę jest on silny, bo może nie dać rady, podnosić klapy przy samym zawiasie (tylko 30cm wysuwu).
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez TALREP » 8 wrz 2006, 19:24

ostatni w galezi drzewa na tej stronie wysuwa sie na 70 cm i ma 3200 N sily, tyle chyba wystarczy :D
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez gadula » 9 wrz 2006, 20:55

Ten ostatni by pasował napewno :) Więc tylko trzeba 2 wyłączniki krańcowe, i przełącznik dwubiegunowy. Z chęcią bym obejrzał takie cudo, jeśli ktoś to zrobi. A trudne nie powinnno to być.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez letkoletki » 9 wrz 2006, 23:23

gadula88 napisał(a):2 wyłączniki krańcowe


po co, wystarczy zastosować sterowanie z tej strony:
http://www.starmach.pl/sklep/index.php?wiecej=149

Ten system ma funkcję ustawiania czasowego. Zakładełem to jednemu koleśiowi. Programuje się go tak, trzymasz przycisk pilota, potem puszczasz. Czas trzymania przycisku odpowiada, czasowi podawania +12 lub masy. Polecam to ustrojstwo <lol>
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez Xionc » 10 wrz 2006, 12:17

No dobra, a co z zamkiem bagażnika? Co z otwieraniem maski i jej zabezpieczeniem? dodatkowe siłowniki?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez letkoletki » 10 wrz 2006, 12:46

Zamek jest już nie potrzebny, siłowniki mają przekładnię ślimakową, więc go nie wyciągniesz ręcznie.
Klapy nawet nie ruszysz, chyba, że siłownik będzie zamontowany z jednej strony to wtedy klapa się odchyli z drugiej strony. Tu mamy nowy problem :|

dwa siłowniki, to podwojny wydatek i problem z ich zgraniem (mogą się otwierać z inną prędkością)

Jeszcze nie znalazłem rozwiązania ;) <lol>
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez gadula » 10 wrz 2006, 14:08

Czyli chyba jednak trzeba zostać przy jednym siłowniku do podnoszenia, oraz dodać drugi do otwierania zamka. Ten drugi to wystarczy taki od centralnego zamka, koszt niewielki bo na allegro są po około 10zł. Tylko wtedy potrzebujemy już prościutkiej elektroniki sterującej, żeby najpierw otworzyć zamek, a potem podnieść klapę, no i na odwrót.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez brii » 10 wrz 2006, 14:52

Mam zamek w bagażniku otwierany z pilota – część pracy z głowy :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez gadula » 10 wrz 2006, 15:06

brii napisał(a):Mam zamek w bagażniku otwierany z pilota – część pracy z głowy :D


To teraz tylko podmienić oryginalny siłownik na ten elektryczny, i przerobić troszkę sterowanie :] Bardzo chętnie obejrzę wynik końcowy. Może kiedyś sam się na takie coś skuszę :D
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez marcin20022002 » 2 gru 2007, 15:47

Ktoś zrobił otwieranie klapę bagażnika z pilota, gdzie schował siłownik
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lut 2007, 19:15
Posty: 12
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 323f 1997 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje