Lakier pod kolor auta-z nabiciem w sprayu 400ml – 32zł
Lakier bezbarwny w sprayu – 12zł
Podkład do malowania plastików w sprayu- 14zł
Papier 500-800 – 4zł
Benzyna ekstrakcyjna 0,5l – 3,5zł
Jak to zrobić?
1. Zdemontować boczek.
Boczek demontujemy poprzez odkręcenie wkrętów zaznaczonych na fotce oraz zdjęcie korbki ( wersja manualna podnoszenia szyb, przy elektryce jest łatwiej- wystarczy wypiąć kostkę przełącznika podnoszenia szyb).

2. Wyjąc klamkę – nie ma z tym większych problemów… Niewygodne są tylko zatrzaski na drutach od klamki i zamka-ale można spokojnie z tym sobie poradzić…

3. Wyjąć lusterko- mocowane na trzech wkrętach widocznych na zdjęciu

4. Zmatowić papierkiem 500-800 klamki i lusterka…
Przed zmatowieniem

Po zmatowieniu

5. Okleić taśmą uszczelki na klamkach i lusterkach-oraz inne części, które nie maja być malowane…(np. środek – bębenek zamka). Z uwagi na fakt, iż mazda ma lusterka (ręczne) regulowane cienkimi linkami stalowymi, które niekoniecznie wiedzieliśmy czy po rozłożeniu złożymy


6. Odtłuścić malowane elementy

7. Pomalować je podkładem do plastyków. My zastosowaliśmy tu podkład koloru białego, tylko dlatego, ze nie mogliśmy dostać podkładu bezbarwnego (jest taki dostępny)

8. Pomalować bazą


9. Pomalować lakierem bezbarwnym
10. Złożyć cały bajzel po wyschnięciu części do kupy w odwrotnej kolejności….
Efekt jest taki:


Podsumowanie:
– koszt = ok. 70 złotych
– czas = 4 – 5 h (doliczając czas na wyschnięcie w sprzyjających warunkach)
– stopień trudności ( biorąc pod uwagę fakt nie rozbierania lusterek oraz umiejętność położenia bazy i klaru) = w skali 10- stopniowej jakieś 5
Wykonanie:
Eternity – demontaż lusterek, matowienie lusterek i klamek, zdjęcia, opis, oklejanie lusterek i klamek taśmą
Lcfr – cała reszta