Oklejanie całego auta folią

Postprzez piotrriv » 9 lip 2014, 21:17

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Wojtek » 9 lip 2014, 22:54

piotrriv, fajny temat ;)
Wrzucam jako zakotwiczony załącznik:



Z racji charakteru tego działu (eksploatacyjnego) pozwolę sobie temat ten przenieść z działu CX do Tuningu Optycznego... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Blixten » 9 lip 2014, 23:29

Niezłe, a są inne kolory ? Jak do końca poobijają fabryczny lakier pod Lidlem, to można będzie pomyśleć ;–)

Dopisano 9 lip 2014, 23:43:

a tutaj takie wdzianko i z takimi felgami.....

2013-mazda-cx-5-urban-SEMA-02.jpg
Ostatnio edytowano 12 lip 2014, 22:54 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Osadzenie fotki
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 12:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez Tigro » 10 lip 2014, 21:20

Ciekawe ile taka przyjemność "zawijania" kosztuje kosztuje?
Ja interesowałem się trochę produktem PlastiDip.
Można samemu zmatowić wybrane elementy albo cały samochód.
Na pewno zamówię do felg, więc we wrześniu podrzucę fotki.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 maja 2014, 21:07
Posty: 13
Skąd: Okolice Katowic

Postprzez bercikz » 12 paź 2014, 17:33

Bawiłem się kiedyś czymś takim. O ile płaskie powierzchnie są ok o tyle przy zagięciach ciężko się nakłada. Problemem też są zakończenia- miejsca gdzie jest zakończona folia. Trzeba pilnować żeby się woda nie dostawała bo po pewny czasie okleina zaczyna się kruszyć jak wyschnięty liść. Oczywiście mysie myjką ciśnieniową oraz chemią odpada. Nie wiem jak okleina będzie wyglądać za np. 10 lat, i czy nie lepiej samochód by wyglądał jeśli by ją zedrzeć, ale wtedy będzie odchodzić z lakierem
Oklejanie też nie jest proste. Coś w stylu oklejania drzwi z wypukłościami. Trzeba też uważać na bąble powietrza, żeby nie zostały pod okleiną. Impreza wmiarę opłacalna, ale np. maskę od Mazdy z foto 4h w pięć osób trzeba liczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez hrabia82 » 13 paź 2014, 22:10

To może ja coś dodam w kwestii car wrappingu. z racji posiadanego doświadczenia.

Jeśli lakier jest fabryczny, lub nawet jeśli było już coś robione i jest to dobrze zrobione to folia przy zrywaniu nie zdejmie lakieru z blach. A dla pewności i przede wszystkim dla ułatwienia zrywania folii najlepiej jest podgrzewać suszarką lub opalarką, wówczas folia chodzi razem z klejem nie pozostawiając najmniejszych śladów. Jeśli resztki kleju pozostaną, wystarczy benzyna ekstrakcyjna i po sprawie.

Specjalne folie samochodowe tzw "wylewane" idalnie nadają się do wyklejania wszelakich obłości i nie tylko, także zderzak dla takiej folii to nic nadzwyczajnego.

Takie folie ogólnie są przewidziane przez producentów z reguły 5-7 lat. Co jest ogromną zaletą, ponieważ po tym okresie zrywając folię zyskujesz lakier bez żadnych zarysować, bez odprysków, nie wyblaknięty. Zupełnie taki sam w jakim był stanie przed oklejeniem.

Są także folie ochronne bezbarwne, bardzo grube i wytrzymałe ich zadaniem jest tylko i wyłącznie ochrona przed mechanicznymi uszkodzeniami, nawet delikatna "przycierka na parkingu" może uszkodzić jedynie folię którą można wymienić, zaś lakier na blacharce lub zderzakach będzie nietknięty.

Pokazany zaś przykład Mazdy CX-5, to przykład zadrukowanej folii i dopiero wówczas wyklejonej na aucie. Z reguły folię po zadruku laminuje się dodatkowo laminatem foliowym z filtrami UV, co opóźnia efekt starzenia wydruku (najprościej mówiąc blaknięcia) oraz zabezpiecza go przed uszkodzeniami mechanicznymi zwłaszcza chemią używaną do mycia.

To tyle, jakby ktoś miał jeszcze jakieś pytania, służę pomocą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 21:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez Domelxp » 4 paź 2015, 23:34

Zastanawiam się nad oklejeniem folią Chrom moją Mazde3 BM Sedan ;)
Możecie polecić jakieś miejsce w Warszawie lub orientujecie się ile to może kosztować?
I czy to jest legalne?
Jak się ma gwarancja do tego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2015, 22:20
Posty: 73 (1/2)
Skąd: Warszawa - Pruszków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Automat Sky Energy 2015
Sedan

Postprzez totalover » 5 paź 2015, 13:42

Chrom może być nielegalny, tak jak z szybami których nie wolno obkleić chromem
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez luki_92_92 » 5 paź 2015, 18:14

Widziałem kilka aut w chromie na żywo więc chyba nielegalny nie jest, bo nie sądzę, żeby ktoś miał ochotę zrywać folię z całego auta (a są przecież też lakiery chromowane, których się nie da zerwać w razie problemów)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez LadyDina » 6 paź 2015, 21:39

Zasadnicze pytanie – ile taka uroczystość kosztuje?
Początkujący
 
Od: 6 paź 2015, 14:18
Posty: 15
Auto: M6

Postprzez hrabia82 » 6 paź 2015, 22:41

duuużo, folie chromowane są praktycznie najdroższe. w zależności od producenta nawet 10-15 tys. na całe auto.

do tego dochodzi usługa oklejenia.

Nadane telegrafem Z1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 21:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez Picker » 23 sie 2016, 01:46

Cześć wam !

Ciekawi mnie od jakiegoś czasu kwestia zmiany koloru samochodu ,
słyszałem o typ dipie , laku i innych specyfikach typu guma w spray . folii termo..
i chciałbym wiedzieć ile kosztowało by oklejenie całej 323f ba ,
kupiłem niedawno okazyjnie takową , super się nią jeździ ale blacharsko nie jest idealna
tragedii też nie ma ale no swoją drogą mógłbym coś wyłożyć żeby była taka jak chce.

Jak mi wiadomo lakier klasycznie około 200 zł za element.. nie chce przeliczać ile za całą furkę ale no
– sporo ..

Oddanie do foliowania wychodzi taniej ? A może lepszą opcją jest plastidip ,
od razu mówię że nie mam zamiaru robić nic sam , chce oddać madzie do specjalisty od tego ,
bo ja kompletnie się na tym nie znam więc nie chce się tykać bo szkoda kasy jak efekt będzie do pupy.
Robią to jacyś fachowcy ? Miał ktoś z was styczność z czymś takim , grzebałem troche po forum ale nie znalazłem , jestem nowy więc też cieżko mi się odnaleźć .

Proszę o przerzucenie postu jeżeli coś źle na klikałem i sorry jeżeliby tak było ,
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 20:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez jachu36 » 23 sie 2016, 11:57

Hej. Dowiadywałem się kiedyś, mając poprzednie auto i powiem Ci że jeżeli zapłaciłeś okazyjnie za swoje auto ,nie wiem ile, to podwoisz jego wartość po takim zabiegu. Na tej wielkości autko musisz liczyć około 2,5 tys w firmie która się specjalizuje w tego typu rzeczach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez Mandey » 23 sie 2016, 15:17

Swego czasu chciałem oklejać Colta, ale błyszczącą folią. Zleżało mi żeby folia była porządna, nie jakieś biedronkowe badziewie, żeby się nie marszczyło, odklejało, targało itd. Wyszło, że użyta byłaby folia 3M, HEXIS, MACTac albo inne tym podobne. Wycenili mnie w przybliżeniu na 3200 zł. I dwa dni roboty.
Jest jednak pewien haczyk... Folię można kleić praktycznie na każdą powierzchnię i element, z tym, że na element naprawiany (czyli przyklejenie folii na np. szpachlę, podkład itp.) nie dostałbym gwarancji.

Zastanawiałem się również nad malowaniem całości. I ceny chyba wychodziłyby przybliżone. No chyba, ze chciałbyś sobie strzelić perłę albo kameleona :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Picker » 24 sie 2016, 09:00

Czyli cenowo wcale nie jest to bardziej oplacalne..hmm , chyba taniej juz mi wyjdzie odmalowanie kilku elementow

Dopisano 24 sie 2016, 14:20:

Biorac pod uwage to ze cena za lakierowanie i za foliowanie jest porownywalna to chyba lakier lepszy.. Jak nie ma gwarancji na to zr folia dobrze bedzie lezec , trzymac sie i wygladac na szlifie
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 20:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez Mandey » 24 sie 2016, 19:48

Dlatego też ja się wtedy wstrzymałem, bo Colt miał dużo poprawek do zrobienia. Zacząłem od maski (na gotowo), zostały jeszcze zderzaki i tylny błotnik i można malować :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez People_Hate_Me » 30 sie 2016, 11:03

łączę.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje