Mazda 3 BL Światła dzienne

Postprzez mariotal » 26 lis 2015, 14:06

Jakiś czas temu zamarzyły mi się światła dzienne do mojej Madzi, ale tak jak wszyscy posiadacze trójek ze zderzakiem europejskim niesportowym miałem do wyboru ATH – Absolutnie Totalny Haracz lub rosyjskie silosy – hand made. ATH mi się nie podobały nie tylko ze względu estetycznego, ale również i ceny. Posiadając jako takie zdolności manualne postanowiłem stworzyć własną interpretację silosów z wlotem powietrza pod filtr stożkowy.

Od samego początku nie było łatwo, gdyż wybór materiału, który jest lekko elastyczny i będzie się trzymał polipropylenu był wyzwaniem. Ostatecznie wybór padł na żywicę odlewniczą FC52. Możliwe, że gdybym robił kształtki jeszcze raz to wyrobiłbym się w opakowaniu 0,5+0,5. Popełniając kilka błędów i przez konieczność poprawek zużyłem 2kg żywicy.

Z diodami był dużo łatwiejszy wybór, gdyż po przeczytaniu całego wątku o DRL'ach do Mazdy 3 wiedziałem, że chcę mieć polecany model HID 502.

Zakupiłem chińskie zaślepki do zderzaka, aby na nich pracować i zabrałem się do rzeźbienia. Jak się później okazało ma to swoje konsekwencje, gdyż podczas wkładania gotowej ramki okazało się, że zaślepka od strony pasażera ma lekko inny kształt i dolna kształtka lekko się odkleiła, ale nie widać tego zbytnio, więc tak zostanie.

Najpierw trzeba było wyznaczyć kąt pod jakim światła mają świecić, a następnie wywiercić otwory pod diody. Jako symulator diod do formy użyłem znalezionych, przez przypadek, w domu rurek PCV, które mają prawie idealną średnicę jak korpus diody (ok 29mm). Następnie przy użyciu plasteliny wymodelowałem formę, aby można ją było zalać żywicą.
CAM00596.jpg

CAM00597.jpg

Od razu podpowiem, że należy bardzo dobrze uszczelnić wszystkie szczeliny plasteliną, gdyż żywica przez pierwsze 5min jest mocno płynna i dwa razy wypłynęła mi. Raz zalewając blat roboczy a drugi raz nauczony doświadczeniem podłożyłem styropian po chinolu :)

Różnica między wyrzeźbioną kształtką a surową jest następująca:
CAM00599.jpg


Po wyszlifowaniu kształtek całość przyjęła taki kształt:
CAM00603.jpg
CAM00604.jpg
CAM00606.jpg
CAM00608.jpg
CAM00609.jpg


Następny etap prac był już dużo mniej pracochłonny, ale wciąż czasochłonny – lakierowanie. Najpierw próbowałem malować sprayami Duplicolor, ale nie dość, że czas schnięcia to 2h to w dodatku po 24h wciąż miał lepką konsystencję i musiałem go zmyć. Możliwe, że nie chciał się zestalić przez podłoże – żywicę. Do lakierowania użyłem sprayów, którymi zregenerowałem swoje felgi, czyli podkład, kolor i lakier bezbarwny, które można kupić w Castoramie. Wychodzą podobnie do Duplicoloru a może nawet taniej, oraz czas pomiędzy nakładaniem warstw to ok 7min. Dostępne są bardzo pomocne filmy jak używać produktów Auto-Fit na stronie http://napraw-sam.pl

W 80% gotowe zaślepki prezentowały się bardzo obiecująco :)
DSC_4173.JPG
DSC_4201.JPG
DSC_4203.JPG
DSC_4204.JPG


Nadszedł czas na kratkę do wlotów powietrza. Najpierw kupiłem piękną, prostą o małych oczkach w Leroyu o wymiarach tak na oko 25x50cm za... 70zł. Po czym pomyślałem, że hmmm, no chyba no nie :) i poszukałem tańszej wersji. W Łodzi trafiłem do sklepu z siatkami metalowymi i za 19zł kupiłem 20cmx100cm siatki aluminiowej, której zostało mi jakieś 3/4 :P Siatkę wyciąłem pod kształt ramki. UWAGA od dołu i od zewnętrznej strony auta musi być docięta idealnie, bo inaczej nie zmieści się w otwór zderzaka. Przycięta i polakierowana wygląda tak:
DSC_4182.JPG
DSC_4184.JPG


Kształtki, diody i kratkę wkleiłem do zaślepek za pomocą uniwersalnego czarnego silikonu.
DSC_4205.JPG
DSC_4206.JPG


Koszt produkcji – ok 450zł + 60-70h
Na koniec prezentacja na aucie:
mazda.jpg


Dla mnie bomba, a dla Was?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2013, 18:49
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 3 2009r. 2.0 DISI 151KM

Postprzez Ścibi85 » 26 lis 2015, 23:00

Dla mnie dwie bomby :) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez brodaM6 » 26 lis 2015, 23:03

Kozak robota,napewno szybko nie zobaczysz takich z naprzeciwka :D <spoko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Danmazda » 26 lis 2015, 23:10

Gratki za pomysł i wykonanie. Jest <spoko>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez bax » 27 lis 2015, 16:21

Ciekawe co na to policja. :P
A tak poza tym to super. ;)
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez mariotal » 27 lis 2015, 16:34

A co ma mieć do tego policja? Szczegółów ustawy nie pamiętam, ale odstępy są raczej zachowane, homologacja wybita na każdym oczku i zestaw daje ok 800 lumenów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2013, 18:49
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 3 2009r. 2.0 DISI 151KM

Postprzez Ścibi85 » 27 lis 2015, 17:32

Jeśli mają DRL napisane i są w odpowiednich odległościach (a wiemy, że tak) to nie ma żadnego problemu. Nigdy nie miałem kontroli DRL, a używam czasami 3 samochodów. Wiec uważam, że policja nie ma najmniejszych podstaw do zwrócenia na to uwagi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje