Strona 1 z 1

MX3 – kierownica sportowa a atest

PostNapisane: 12 wrz 2013, 21:44
przez designer
Cześć forumowicze!

Niedawno pytałem się tutaj na forum czy warto kupić Mazdę MX-3 V6, kupiłem, niecały miesiąc zdążyłem się nacieszyć do drugiej kontroli przez Policję.

Oczywiście chodzi o kierownicę:
Obrazek

Trafiłem na zły humorek policemana i zostałem zapytany o atest na kierownicę. Jako, że jest to moje pierwsze auto i nie zdążyłem jeszcze się dobrze wprawić za kółkiem to nie miałem pojęcia o czymś takim jak atest na kierownice. Trochę poczytałem w internecie, jedni piszą o E1 w kółeczku (w moim przypadku po drugiej stronie jest wybite E1 – marka Victor 30mm), a inni piszą o jakiejś książeczce z Homologacją TUV.
Policjant więc poszedł mi na ugodę i dał mi czas do końca września na wymianę kierownicy – cytuję "Twoja mazda jest charakterystyczna w naszym małym miasteczku wiec spodziewaj się kontroli pod koniec wrzesnia, jesli kierownica nie bedzie zmieniona to wlepimy Ci mandat 500zl i zabieramy dowodzik".

Dla świętego spokoju wymieniłem na starą, brzydką, wielką, wytartą i niewygodną kierownicę.

Rozglądam się jednak za czymś o charakterze sportowym i większym (350mm):
Obrazek
Pytając w sklepach, odpowiedziano mi, że wraz z nową kierownicą otrzymuje książeczkę homologacyjną TUV, która dopuszcza do ruchu po drodze publicznej.

Ale wracając do świętego spokoju, może jest możliwość wymiany kierownicy z innych modeli (evo/impreza/integra), które pasowałyby do MX3 takie, które wyglądałyby jak oryginalne/fabrycznie zamontowane w samochodzie? Np:
Obrazek
Obrazek

Bardzo proszę o odp :)
Tomasz

Re: MX3 – kierownica sportowa a atest

PostNapisane: 12 wrz 2013, 22:53
przez Rafał_
Symbol E1, oznacza że krajem wystawiającym certyfikat są Niemcy. Kierownica z takim oznaczeniem spełnia wszystkie normy i może być używana w krajach Unii Europejskiej. Pod lub obok "E1" powinny się znajdować symbole/liczby, które zawierają w sobie numer homologacji, rodzaj rok produkcji itp.


Zrób fotkę tego oznaczenia :)

PostNapisane: 12 wrz 2013, 23:04
przez honda2911
tylko ze kierownica żeby miała homologacje dopuszczajaca do ruchu na drogach publicznych nie może być mniejsza niż 350mm

Re: MX3 – kierownica sportowa a atest

PostNapisane: 12 wrz 2013, 23:37
przez Rafał_
sorry nie doczytałem... ty masz 30cm, a minimalny rozmiar w kodeksie drogowym w PL to 32cm więc jednak będziesz musiał poszukać czegoś większego <faja>

PostNapisane: 13 wrz 2013, 00:08
przez honda2911
a to chyba się zmienily przepisy bo kiedyś minimalny był 350mm
chyba musze postudiować przepisy :P

Re: MX3 – kierownica sportowa a atest

PostNapisane: 11 gru 2013, 13:25
przez witek
A ja mam inne pytanie związane z kierownicą w MX-3 :) Jak rozwiązywaliście problem z odbijaniem kierunków i klaksonem w nabie? Ostatnio dość długo z tym walczyłem i nic nie udało mi się zrobić. U mnie problem z klaksonem polega na tym że wcześniej miałem w kierownicy przyciski od sterowania tempomatem i było to powiązane z klaksonem. Doszedłem już które przewody odpowiadają pod klakson, ale niestety ta "obręcz" nie pasuje pod nabe. A z kierunkami jak założe spreżynkę i plastik to okrutnie piszczy tak jakby naba za bardzo dociskała.