Cześć forumowicze!
Niedawno pytałem się tutaj na forum czy warto kupić Mazdę MX-3 V6, kupiłem, niecały miesiąc zdążyłem się nacieszyć do drugiej kontroli przez Policję.
Oczywiście chodzi o kierownicę:
Trafiłem na zły humorek policemana i zostałem zapytany o atest na kierownicę. Jako, że jest to moje pierwsze auto i nie zdążyłem jeszcze się dobrze wprawić za kółkiem to nie miałem pojęcia o czymś takim jak atest na kierownice. Trochę poczytałem w internecie, jedni piszą o E1 w kółeczku (w moim przypadku po drugiej stronie jest wybite E1 – marka Victor 30mm), a inni piszą o jakiejś książeczce z Homologacją TUV.
Policjant więc poszedł mi na ugodę i dał mi czas do końca września na wymianę kierownicy – cytuję "Twoja mazda jest charakterystyczna w naszym małym miasteczku wiec spodziewaj się kontroli pod koniec wrzesnia, jesli kierownica nie bedzie zmieniona to wlepimy Ci mandat 500zl i zabieramy dowodzik".
Dla świętego spokoju wymieniłem na starą, brzydką, wielką, wytartą i niewygodną kierownicę.
Rozglądam się jednak za czymś o charakterze sportowym i większym (350mm):
Pytając w sklepach, odpowiedziano mi, że wraz z nową kierownicą otrzymuje książeczkę homologacyjną TUV, która dopuszcza do ruchu po drodze publicznej.
Ale wracając do świętego spokoju, może jest możliwość wymiany kierownicy z innych modeli (evo/impreza/integra), które pasowałyby do MX3 takie, które wyglądałyby jak oryginalne/fabrycznie zamontowane w samochodzie? Np:
Bardzo proszę o odp
Tomasz
MX3 – kierownica sportowa a atest
Strona 1 z 1
Symbol E1, oznacza że krajem wystawiającym certyfikat są Niemcy. Kierownica z takim oznaczeniem spełnia wszystkie normy i może być używana w krajach Unii Europejskiej. Pod lub obok "E1" powinny się znajdować symbole/liczby, które zawierają w sobie numer homologacji, rodzaj rok produkcji itp.
Zrób fotkę tego oznaczenia
Zrób fotkę tego oznaczenia
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
sorry nie doczytałem... ty masz 30cm, a minimalny rozmiar w kodeksie drogowym w PL to 32cm więc jednak będziesz musiał poszukać czegoś większego
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
A ja mam inne pytanie związane z kierownicą w MX-3 Jak rozwiązywaliście problem z odbijaniem kierunków i klaksonem w nabie? Ostatnio dość długo z tym walczyłem i nic nie udało mi się zrobić. U mnie problem z klaksonem polega na tym że wcześniej miałem w kierownicy przyciski od sterowania tempomatem i było to powiązane z klaksonem. Doszedłem już które przewody odpowiadają pod klakson, ale niestety ta "obręcz" nie pasuje pod nabe. A z kierunkami jak założe spreżynkę i plastik to okrutnie piszczy tak jakby naba za bardzo dociskała.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: waw102 i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje