Strona 1 z 46

Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja

PostNapisane: 11 paź 2005, 11:30
przez shady
Kurcze do niedawna myslalem ze starcza tylko kupic zarowki ksenonowe i mam w aucie ksenony, a tu ZONK! do tego potrzebne sa przetwornice by nic nie przerabiac, nasuwa sie pytanie, co w takim razie trzeba by bylo przerabiac??

cos z pewnej stronki dla przybliżenia :) jest to w celach jedynie info i wiadomo ze z czasem wszystko idzie do przodu a cena w koncu w dol ;)


Zestaw XENONÓW do każdego auta wyposażonego fabrycznie w żarówki H1, H3, H4 i H7 oraz HB3 i HB4. W przypadku H4 – jedna żarówka (podobnie jak halogenowa) obsługuje światła zarówno mijania, jak i drogowe. W pozostałych, montuje się z reguły tylko na światła mijania. Temperatura koloru: 4500K, 6000K, 8000K i 10000K ...

Ciekawostką jest mozliwość zamontowania zestawu w autach, które fabrycznie mają już xenony, w miejsce żarówek od świateł drogowych, wtedy uzyskujemy system bi-xenonowy.

Szczytem elegancji na drodze, jest wyposażenie w auta z xenonami lub bi-xenonami, w zestaw do halogenów montowanych w zderzaku. Unika się wtedy sytuacji, w której, piękne auto jadące na xenonach i halogenach, bogato wyposażone, mające wszystko co możliwe, szpeci jedynie róznica w kolorze między reflektorem a halogenem przeciwmgielnym.

Zestaw zawiera: żarówki XENONOWE PHILIPS fabrycznie skonstruowane w standardowe gniazdo żarówki halogenowej, z fabrycznie ustawiona ogniskową, przetwornice, regulatory napięcia, komplet okablowania, instrukcję montażu, homologację i gwarancję.

Barwa światła 4500K, 6000K, 8000K i 10000K.
Żywotność żarówek xenonowych jest 10-cio krotnie większa, niż standardowych żarówek halogenowych, dzięki czemu, kilka lat można jeździć bez najmniejszej obawy o przepalenie żarnika xenonowego. Żarniki xenonowe wyposażone są w specjalny filtr UV, chroniący szklane i plastikowe klosze reflektorów przed uszkodzeniem.

PostNapisane: 11 paź 2005, 15:02
przez bajer0
Hmmm

o ksenonach bylo dosc sporo...
Do prawidlowego dzialania potrzebujesz dwoch przetwornic, kabli, zarowek i systemu czyszczenia halogenow. Zarowki + przetwornice to troche ponad 500zl... tak sie zastanawiam, czy nie trzeba troche "przerobic" mocowania standardowej zarowki, wlasnie na xenon. Jezeli nie masz dostatecznie duzo determinacji i kapuchy – kup po prostu dobre, mocne zarowki n.p. philipsy

PostNapisane: 11 paź 2005, 20:54
przez Bimbak
bajer0 napisał(a):tak sie zastanawiam, czy nie trzeba troche "przerobic" mocowania standardowej zarowki, wlasnie na xenon

trzeba przerabiać ale nie mocowanie tylko samą zarówkę xenonową. Poprostu musisz przelutować korone zwykłej żarówki halogenowej na xenona aby wogóle miał się na czym trzymać. Ogólnie ta przeróbka to pracochłonna impreza

PostNapisane: 11 paź 2005, 21:04
przez Gustav
Tak na marginesie – co sądzicie o żarówkach tego typu: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=66979421

Warto wydawać pieniądze na taką namiastkę xenonów? Może ktoś ma takie coś w swoim aucie?

PostNapisane: 11 paź 2005, 21:15
przez Gustav
...

PostNapisane: 11 paź 2005, 21:17
przez bajer0
bylo juz walkowane... nie warto!
lepiej doloz i kup mocne philipsy ;)

PostNapisane: 11 paź 2005, 21:19
przez bajer0
bylo juz walkowane... nie warto!
lepiej doloz i kup mocne philipsy ;)

PostNapisane: 11 paź 2005, 21:23
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 11 paź 2005, 21:42
przez Gustav
Czyli poza zmianą światła na biało-niebieskie nic, poza wyrzuconymi pieniędzmi, to nie da :| Chciałem uzyskać lepszą widoczność, a tu się okazuje, że d..a. W takim razie na otarcie łez pozostanie mi zmiana barwy postojówek na np. niebieską.

PostNapisane: 11 paź 2005, 21:47
przez extreme
A czy są jakieś ciekawe żarówki do mojej madzi?

PostNapisane: 11 paź 2005, 22:17
przez velocity
Zdecydowanie najlepsze są philipsy power2night gt 150. W TKP (toyota klub polska), do którego należę, robiliśmy próby wszelakich żarówek H4 (na przykładzie Yarisa), udokumentowanych zdjęciami oraz zwykłymi subiektywnymi relacjami.Według tych, którzy mieli okazję testować tę żarówkę, Philips GT 150 bije wszystkie żarówki pod względem intensywności światła. Ja sam miałem okazję porównać go do Philipsów allweather, + 30, + 50, Bluevision, oraz Osramów +30 i Cool Blue, a także nowych, niebieskich Boshów (zapomniałem nazwy). Żadne inne nie dotrzymują kroku...

PostNapisane: 11 paź 2005, 22:21
przez Gustav
Na forum znalazłem także pozytywne opinie o Silvestarach (3 post od końca, wypowiedź kol. Smirnoffa)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... r&start=15

i chyba je właśnie wybiorę.

PostNapisane: 13 paź 2005, 09:30
przez shady
aham no to troche drogi i czasochlonny interes, pomysle na philipsami, a te bluevision duzo slabsze od gt150??

PostNapisane: 13 paź 2005, 12:40
przez velocity
GT150 juz na pierwszy rzut oka sa mocniejsze od BlueVision. Nie jest to jakaś kolosalna różnica, ale jak dla mnie (a jestem "zboczony" na punkcie dobrego oswietlenia drogi) na tyle duża , by zdecydowac sie na GT150, ktore lepiej oswietlaja pobocze, jasniej swieca zwlaszcza dalej od samochodu, do samego odciecia swiatel mijania, no i do tego chyba najwieksza róznica w swiatlach dlugich...

PostNapisane: 13 paź 2005, 12:44
przez velocity
I prosze: oto pierwsze porownanie: zwykle (chyba jakies philipsy) i GT150:

Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 13 paź 2005, 12:53
przez velocity
I jeszcze jedno porównanie:

Osram + 30

Obrazek

Philips GT150

Obrazek

PostNapisane: 13 paź 2005, 13:03
przez velocity
Proszę moderatora o pomoc w ogarnięciu moich postów, bo widze tylko jednego posta z porównaniem żarówek, drugi jest natomiast niewidoczny (być moze się nie wysłał). Potem wyslalem jeszcze jednego, składającego sie z przypadkowych literek, którego też nie widzę.
Być może zdjęcia wysyłałem w zbyt małym odstępie czasu.
Przepraszam i z góry dziekuję za pomoc :)

Edit: juz wszystko w porządku – prosze o skasowanie obu ostatnich postów :)

PostNapisane: 13 paź 2005, 13:41
przez XsiX
te dwa ostatnie zdjęcia trudno obiektywnie porównać gdyż były robione z róznych miejsc lub auto zostało przestawione :]

P.S. Mam nadzieję że parametry ekspozycji w aparacie były ustawione manualnie i są identyczne dla każdego porównania :D

PostNapisane: 13 paź 2005, 16:19
przez tomekrvf
Ja mam zamontowane ksenony w swoje madzi. Żarówki mają cokół idealnie pasujący do gnizada reflektora. Przetwornice są chyba z Avensisa lub Accorda. Zwykłe światła czy też te same światła z super żarówkami w porównaniu do ksenonów to zwykłe świeczki.

PostNapisane: 13 paź 2005, 18:57
przez marek
Polecam żarówki philipsa night vision 3in1

Jest to model wyżej od GT 150 (za H4 zapłacilem 96 pln)
Dają znacznie jaśniejsze (bielsze) światło od standardowych żarówek i jazda w nocy jest o wiele przyjemniejsza i bezpieczniejsza.
Poza tym światło ma żółtą obwódkę, ma to pomagać we mgle (jeszcze nie testowałem)

Odradzam wszelkie żarowki 100W itp, chyba że ktoś ma ochotę wymieniać reflektor stopiony od temperatury, albo pozbawić sie dowodu rejestracyjnego