Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja
- Od: 21 lis 2010, 11:30
- Posty: 691 (0/1)
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij
jedrzej07 napisał(a):Tu zamieniłem przetwornice na drugą stronę aby było widać, że rzeczywiście jest taka różnica
Taka jest różnica na samych przetwornicach?
Masakra! Aż się nie chce wierzyć!
No tak,to juz teraz wiem czym sie miałem kierować jak kombinowałem z xenonami.
Super to porównanie zrobiłeś, na pewno się komus przyda.
To daję teraz pełne porównania dla niedowiarków
Też byłem pozytywnie zszokowany. Wymieniłem kilka kompletów żarników i nic to nie dało, za tą kasę kupiłbym już dawno 2 przetwornice i miałbym święty spokój i maksymalną ilość światła przed autem, ale lepiej późno niż wcale. Pewnie jakbym wyczyścił soczewki to znów podwoiłby się efekt, ale i tak jest ok, a z soczewkami może zimą się pobawię jak będzie czas.
Też byłem pozytywnie zszokowany. Wymieniłem kilka kompletów żarników i nic to nie dało, za tą kasę kupiłbym już dawno 2 przetwornice i miałbym święty spokój i maksymalną ilość światła przed autem, ale lepiej późno niż wcale. Pewnie jakbym wyczyścił soczewki to znów podwoiłby się efekt, ale i tak jest ok, a z soczewkami może zimą się pobawię jak będzie czas.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
A ja przymierzam się do montażu takich oto soczewek
http://www.ebay.co.uk/itm/Angel-Eye-Sup ... 1c324232f3
Mam w motorze dwie wstawione i jest wypas ;p
Do jednej lampy wstawię dwie , odblaski pomaluje na czarno i lekko przyciemnię klosz . Pytanie , może ktoś wie czy można dostać gdzieś przeźroczysty klosz ?
http://www.ebay.co.uk/itm/Angel-Eye-Sup ... 1c324232f3
Mam w motorze dwie wstawione i jest wypas ;p
Do jednej lampy wstawię dwie , odblaski pomaluje na czarno i lekko przyciemnię klosz . Pytanie , może ktoś wie czy można dostać gdzieś przeźroczysty klosz ?
- Od: 16 paź 2011, 17:27
- Posty: 46
- Skąd: Horyniec Zdrój
- Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.
O braku homologacji na reflekorach pod xenon, czy też samopoziomowaniu i spryskiwaczach, nie będą tu wspominał, bo to było w tym (i nie tylko w tym) temacie wielokrotnie wałkowane, więc zakładam, że wiesz w co się "pakujesz"? – bo od tego trzeba zacząć wszelkie dewagacje. A teraz do rzeczy...
Przy takiej barwie światła jaką podałeś, spodziewaj się zatrzymania dowodu przy pierwszej lepszej kontroli drogowej. Bo nie dość że xenon – wiadomo nielegalny – to taką barwą jeszcze bardziej będzie się rzucał w oczy.
Nie jestem przeciwnikiem xenonów, bo jak są założone z głową i przede wszystkim dobrze wyregulowane, tak że nie oślepiają innych użytkowników drogi, to ok., ale jak już miałbym wybierać w barwie, to szukałbym czegoś, co będzie dobrze oświetlało drogę po zmroku (w końcu taki główny cel mają te światła) i nie rzucało się tak w oczy – czyli między 4300 a 6000K (poświata najbardziej zbliżona do światła dziennego). Z doświadczenia wiem (i nie tylko ja to potwierdzę), że powyżej 6000K (poświata robi się bardziej niebieska) widoczność nocą podczas deszczu znacznie się pogarsza, a chyba nie o to chodzi, bo wygląd swoja drogą, ale ja bym przede wszystkim brał pod uwagę praktyczność takiej przeróbki.
A może jednak po prostu skusisz się na zakup lepszych/markowych emitujących więcej światła żarówek – już taka zmiana powinna dać dobry efekt, bo jak tylko masz zamiar bawić się barwą świateł nie biorąc pod uwagę osiąganego efektu świecenia – to nie mam nic do dodania
Przy takiej barwie światła jaką podałeś, spodziewaj się zatrzymania dowodu przy pierwszej lepszej kontroli drogowej. Bo nie dość że xenon – wiadomo nielegalny – to taką barwą jeszcze bardziej będzie się rzucał w oczy.
Nie jestem przeciwnikiem xenonów, bo jak są założone z głową i przede wszystkim dobrze wyregulowane, tak że nie oślepiają innych użytkowników drogi, to ok., ale jak już miałbym wybierać w barwie, to szukałbym czegoś, co będzie dobrze oświetlało drogę po zmroku (w końcu taki główny cel mają te światła) i nie rzucało się tak w oczy – czyli między 4300 a 6000K (poświata najbardziej zbliżona do światła dziennego). Z doświadczenia wiem (i nie tylko ja to potwierdzę), że powyżej 6000K (poświata robi się bardziej niebieska) widoczność nocą podczas deszczu znacznie się pogarsza, a chyba nie o to chodzi, bo wygląd swoja drogą, ale ja bym przede wszystkim brał pod uwagę praktyczność takiej przeróbki.
A może jednak po prostu skusisz się na zakup lepszych/markowych emitujących więcej światła żarówek – już taka zmiana powinna dać dobry efekt, bo jak tylko masz zamiar bawić się barwą świateł nie biorąc pod uwagę osiąganego efektu świecenia – to nie mam nic do dodania
Jey tak się składa, że myślę o barwie 5000k-6000k max! Nie idę w stronę wyglądu zewnętrznego, a raczej o jazdę w nocy, co do żarówek przebierałem większość żarówek i nie zdaję to efektu w lampie soczewkowej... oczy przemęczone i odechciewa się jeżdzić nocą :/ Czytałem też na innych forach, że xenox idzie ustawić w lampie soczewkowej tak aby nie oślepiał ludzi z na przeciwka, soczewka nie rozprasza tak światła jak zwykła lampa. A co do planowanego zakupu widzę, że na aukcjach sprzedawane są zestawy ze spryskiwaczami
Buuu... Mazdy już nie ma...
Kolego wilusjdm wszystko się zgadza, chciałem tylko abyś brał pod uwagę, fakt iż jaki zestaw nie założysz, to ryzykujesz utratą dowodu rejstr. ale zakładam, że to już przemyślałeś, zresztą to tyczy wszystkich którzy mają założone tzw. "zenony" (czyt. nieoryginalne xenony).
Co do ustawienia i świecenia takiego zestawu w soczewce sam mogę potwierdzić, że jest to jak najbardziej możliwe, mało tego regulację świateł robił mi pracownik stacji diagnostycznej podczas corocznego przeglądu i nic nie wspomniał o ich legalności a raczej jej braku (pewnie był jakiś niedoucny ). Dopiero po roku ich używania miałem kontrolę policji, po której wyleczyłem się (jak na razie) z zenonów.
Choć nie powiem od momentu ich założenia jazda nocą stała się przyjemnością, a same lampy, soczewkowe nie raziły kierowców jadących z przeciwka. Choć z drugiej strony każdy patrol policji mijałem jak na szpilkach – także coś za coś
Jeśli celujesz w barwę 5000-6000K – to poświaty o jakiej piszesz wcześniej czyli zielonej tu nie znajdziesz, a raczej białą do białej zimnej, a powyżej 6000K zacznie wchodzić w niebieską – wybór należy do Ciebie.
Wybieraj raczej w tych lepszych bardziej markowych produktach, bo te najtańsze nie dość że będą siały zakłócenia (zwykłe przetwornice) to żarniki będziesz wymieniał kilka razy w roku.
Co do ustawienia i świecenia takiego zestawu w soczewce sam mogę potwierdzić, że jest to jak najbardziej możliwe, mało tego regulację świateł robił mi pracownik stacji diagnostycznej podczas corocznego przeglądu i nic nie wspomniał o ich legalności a raczej jej braku (pewnie był jakiś niedoucny ). Dopiero po roku ich używania miałem kontrolę policji, po której wyleczyłem się (jak na razie) z zenonów.
Choć nie powiem od momentu ich założenia jazda nocą stała się przyjemnością, a same lampy, soczewkowe nie raziły kierowców jadących z przeciwka. Choć z drugiej strony każdy patrol policji mijałem jak na szpilkach – także coś za coś
Jeśli celujesz w barwę 5000-6000K – to poświaty o jakiej piszesz wcześniej czyli zielonej tu nie znajdziesz, a raczej białą do białej zimnej, a powyżej 6000K zacznie wchodzić w niebieską – wybór należy do Ciebie.
Wybieraj raczej w tych lepszych bardziej markowych produktach, bo te najtańsze nie dość że będą siały zakłócenia (zwykłe przetwornice) to żarniki będziesz wymieniał kilka razy w roku.
wtrącę i ja kilka słów co do barwy, jakiś czas temu miałem u siebie palniki 5400k i było w sumie ok ale nie za ciekawie robiło się podczas opadów deszczu nocą, po prostu światło znikało z drogi. Obecnie posiadam palniki 4600 i jest mega dużo światła przed autem nawet podczas jazdy w deszczu
Koledzy poleccie jakies xenony H1 do 626,takie pewne zeby elektryka nie wariowala,(ostatnie wyzucilem bo radio wariowalo)
jakies linki czy namiary na polecane zestawy,oczywiscie barwa 5000k
jakies linki czy namiary na polecane zestawy,oczywiscie barwa 5000k
Poszukaj sobie u NICH. Kupiłem H1 tyle, że 6000K z cyfrowymi przetwornicami, jeżdżę prawie rok i żadnych problemów.
Hej, przerabiał ktoś temat złożenia zestawu (HID) z oryginalnych części? W sensie żarniki Osram, przetwornica jakaś używka np. z modelu z fabrycznymi xenonami ? Dużo tam byłoby dłubania/zmieniania wtyczek czy cokolwiek? Bo pewnie plug&play jak w HIDach z allegro to nie będzie. I co ze starterem? Chyba występuje coś takiego w oryginalnych instalacjach, a w HIDach tego nie widać? Czy coś źle rozumuję?
Trochę mnie te zestawy "za stówkę" nie przekonują, skoro sam żarnik Osram kosztuje ponad 150zł.
Trochę mnie te zestawy "za stówkę" nie przekonują, skoro sam żarnik Osram kosztuje ponad 150zł.
- Od: 15 cze 2007, 01:09
- Posty: 166
- Skąd: gdzieś na wschodzie
- Auto: M6 '02 2.0 Benzin
Skoro zarnik kupujesz Osrama H1 i do tego przetwornice od VW czy audi H1 to dlaczego mialy by nie pasowac kostki??
Nie jestem pewny ale podejrzewam ze pasuje P&P, roznica jest pewnie producenta i wykonania niz z allegro
Nie jestem pewny ale podejrzewam ze pasuje P&P, roznica jest pewnie producenta i wykonania niz z allegro
A co z kostką do żarówki halogenowej jaką mam teraz? Będzie gdzie ją wetknąć? Przecież to z niej musiałby być podany prąd, a nie wydaje mi się, że będzie gdzieś na nią wejście w przetwornicy(czy gdziekolwiek). W oryginalnej instalacji chyba taka kostka nie występuje?
Znalazłem chyba w miarę kompetentny sklep-serwis, xenon-serwis. Jutro do nich zadzwonię i zapytam jak to wygląda.
EDIT: No więc Żeby zamontować firmowe żarniki trzeba albo zamienić reflektory od wersji z xenonami, albo wymienić soczewkę od tych reflektorów. No i oczywiście dokupić przetwornicę.
Znalazłem chyba w miarę kompetentny sklep-serwis, xenon-serwis. Jutro do nich zadzwonię i zapytam jak to wygląda.
EDIT: No więc Żeby zamontować firmowe żarniki trzeba albo zamienić reflektory od wersji z xenonami, albo wymienić soczewkę od tych reflektorów. No i oczywiście dokupić przetwornicę.
- Od: 15 cze 2007, 01:09
- Posty: 166
- Skąd: gdzieś na wschodzie
- Auto: M6 '02 2.0 Benzin
http://allegro.pl/h7-led-cree-2x1800lm-i3716911622.html
ciekawa alternatywa dla xenon tylko ta cena ,
szkoda ze nie mozna na tym legalnie jezdzic
ciekawa alternatywa dla xenon tylko ta cena ,
szkoda ze nie mozna na tym legalnie jezdzic
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje