Opony & felgi

Postprzez Lukas007 » 4 gru 2009, 19:06

donmarkos1... Daj mi zdjęcie swojego auta z profilu to Ci zrobię VT z tymi które podałeś, oraz z innymi, alternatywnymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Radex » 4 gru 2009, 20:41

donmarkos1 kazdy ma swoj gust. moim zdaniem felgi ktore pokazales pasuja bardziej do sportowego charakteru auta np do BJ-tki
Xedos to taka limuzyna, do niego powinny być felgi mniej "agresywne"

ale to Tobie ma sie podobać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez donmarkos1 » 5 gru 2009, 10:12

nie no tez tak uważam oczywiście tu kolega ma rację a może coś takiego:

Obrazek

lub

Obrazek

Pozdrawiam
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez Radex » 5 gru 2009, 10:24

mi sie bardziej podobaja te drugie bo podobne do Mugello i mają rant. ale najlepiej "przymierzyc"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez donmarkos1 » 5 gru 2009, 16:26

Ok przymierze zrobie fotki i wam pokażę wtedy efekty.

Pozdrawiam
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez MariuS » 10 gru 2009, 14:15

Panowie, ktoś śmiga w 323F BA na oponach 225/50/16. Szukam jakiś zimówek ale o szerokości 205 albo 195

A znalazłem niedaleko mnie ładny komplet Dunlopów winter 225/50/16 i się zastanawiam nad nimi...

Obecnie śmigam na 215/45/17 letnich


Co mówicie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez DISItune » 10 gru 2009, 14:57

mily200 napisał(a):potrzebuje informacje na temat jakie et i jaka szerośc felgi do mazdy 3 przy felgach rozmiaru 18 :D


oryginalne felgi od 3 MPS mają 7 cali i o ile dobrze pamietam ET 48, Enkei przy szerokosci 7,5 cala maja ET 45, a OZ Ultraleggera przy 8 calach ET48
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez artrinio » 11 gru 2009, 15:31

czesc :) jestem z mazda i forum od kilku juz lat.... niedawno zakupilem H. Coupe GK (2 generacja) Planuje na dniach zaopatrzec sie w opony letnie – tak na zas przed wiosna – bo widze, ze ceny maja na allegro atrakcyjniejsze...
Co sadzicie o oponach NEXEN N3000??? ktos uzywal?
felgi mam 17, i planyje zalozyc na przod rozmiar 215/40/R17 a na tyl 225/45/R17
Prosze o wsze opinie i krytyke... dodam, ze silnik ma 2.0 DOHC i 143 KM wiekszych nie ma sensu pakowac.... mi zalezy bardziej na wygladzie estetycznym...
Była grafitowa Efka ---> jest srebrny H.C. III 2006r. ***–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 13:06
Posty: 68
Skąd: Zwoleń
Auto: Hyundai Coupe GK '06r. ---> 2.0 DOHC 143 HP

Postprzez Radex » 11 gru 2009, 16:01

artrinio napisał(a):czesc :) jestem z mazda i forum od kilku juz lat.... niedawno zakupilem H. Coupe GK (2 generacja) Planuje na dniach zaopatrzec sie w opony letnie – tak na zas przed wiosna – bo widze, ze ceny maja na allegro atrakcyjniejsze...
Co sadzicie o oponach NEXEN N3000??? ktos uzywal?
felgi mam 17, i planyje zalozyc na przod rozmiar 215/40/R17 a na tyl 225/45/R17
Prosze o wsze opinie i krytyke... dodam, ze silnik ma 2.0 DOHC i 143 KM wiekszych nie ma sensu pakowac.... mi zalezy bardziej na wygladzie estetycznym...
bieznik ladny ale nie wiem jak z resztą....
ja szczerze polecam goodyear eagle f1. jestem z nich bardzo zadowolony i pewny gdy na nich jade. nie bujają, ekstra przyczepność!! i ekstra wyrzucają wodę. innych letnich nie kupię
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Maciej Loret » 11 gru 2009, 16:29

artrinio napisał(a):planyje zalozyc na przod rozmiar 215/40/R17 a na tyl 225/45/R17


Takie są w oryginale?

artrinio napisał(a):Prosze o wsze opinie i krytyke... dodam, ze silnik ma 2.0 DOHC i 143 KM wiekszych nie ma sensu pakowac.... mi zalezy bardziej na wygladzie estetycznym...cc


Dlaczego mamy krytykować Twoje poczucie estetyki?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez artrinio » 11 gru 2009, 17:13

Macieju :) nie .... w oryginale sa 215/55/R15 i to jest optimum ;) kompromis miedzy wygladem wizualnym a komfortem jazdy – bo nadmienie, ze Hyundai Coupe ma seryjnie dosyc twarde zawieszenie, ale dla mnie to tylko duzy + :]
Chce zakombinowac tylko z wygladem i dowiedziec sie i wysluchac na ten temat opinii innych ludzi ;–)

Nexen N3000 to praktycznie ta sama polka co Goodyear Eagle f1 tylko, ze mniej znana, mniej ceniona i malo popularna, co za tym idzie 200 PLN tansza na sztuce :P
Była grafitowa Efka ---> jest srebrny H.C. III 2006r. ***–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 13:06
Posty: 68
Skąd: Zwoleń
Auto: Hyundai Coupe GK '06r. ---> 2.0 DOHC 143 HP

Postprzez Radex » 11 gru 2009, 18:27

artrinio napisał(a):Macieju :) nie .... w oryginale sa 215/55/R15 i to jest optimum ;) kompromis miedzy wygladem wizualnym a komfortem jazdy – bo nadmienie, ze Hyundai Coupe ma seryjnie dosyc twarde zawieszenie, ale dla mnie to tylko duzy + :]
Chce zakombinowac tylko z wygladem i dowiedziec sie i wysluchac na ten temat opinii innych ludzi ;–)

Nexen N3000 to praktycznie ta sama polka co Goodyear Eagle f1 tylko, ze mniej znana, mniej ceniona i malo popularna, co za tym idzie 200 PLN tansza na sztuce :P
zaloze sie ze bedzie roznica w jezdzie i musi byc to to jest zupelnie inna guma. tak samo ojciec kupil podobne wredestein kierunkowe. a bujały i piszczały w zakręcie nie tak jak goodyear
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez artrinio » 11 gru 2009, 18:40

No racji troche masz... zgadzam sie :) w sumie kupuje nowe opony, wiec mysle, ze warto zainwestowac te dodatkowe 2 tys. PLN :P i nastepne 5 lat bezproblemowej jazdy przede mna :D :P
Teraz chodzi mi glownie jak dobrac te szerokosc gumy.... dawac szersza na tyl czy zapakowac obie takie same :| :P
Była grafitowa Efka ---> jest srebrny H.C. III 2006r. ***–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 13:06
Posty: 68
Skąd: Zwoleń
Auto: Hyundai Coupe GK '06r. ---> 2.0 DOHC 143 HP

Postprzez Lukas007 » 11 gru 2009, 19:08

A masz napęd na tył ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez artrinio » 11 gru 2009, 19:13

Niestety ten model jeszcze wychodzil z napedem na przod :( naped na tyl dostepny jest dopiero w modelu Hyundai Genessis Coupe (2.0 Turbo 210 HP i 3.8 V6 315 HP :] <list> :D )
Pisalem 2 posty wyzej ze robie to dla wzgledow tylko estetycznych... na zlocie ogolnopolskim byl HC wersja USA i mial gumy 18 --- z przodu odziwo 245 a z tylu 225 :| nie wiem z jakiej paki tak bylo, ale bylo :P ja chce zrobic szerzej z tylu nic wiecej :)
Była grafitowa Efka ---> jest srebrny H.C. III 2006r. ***–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 13:06
Posty: 68
Skąd: Zwoleń
Auto: Hyundai Coupe GK '06r. ---> 2.0 DOHC 143 HP

Postprzez Lukas007 » 11 gru 2009, 19:23

Dla wyglądu można, ale zamulisz sobie auto, zwiększych spalanie i wywołasz uśmiech politowania na twarzach tych którzy wiedzą na którą oś napędzane jest to auto. Idea zakładania szerszych opon z tyłu tyczy się aut z tylnym napędem w celu poprawy przyczepności. Do auta z przednim napędem o dużej mocy sens ma założenie szerszej opony z przodu, przez co uzyska się lepszą przyczepnośc, a węższa opona z tyłu będzie stawiała mniejsze opory toczenia. Najlepiej do normalnego auta użytkowego założyc opony identyczne na obie osie. Jeżeli już bardzo chcesz tylne opony szersze (co IMO nie ma w ogóle sensu) to musisz pamiętac, że profil to procent z szerokości, także 215/40R17 będzie adekwatne do 235/35R17. Już dla przykładu szerokośc 225 nie pozwoli Ci dobrac zamiennika idealnego pod względem średnicy do przednich 215/40R17 (profil 40 będzie za duży, a profil 35 będzie za mały).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez artrinio » 11 gru 2009, 19:49

Obecne kola letnie, ktore zdjalem i leza w piwnicy sa w rozmiarze 225/55/R16. Jednak wczoraj kupilem nowe piekne chromy 17" i chce teraz zalozyc 215 przod i tyl 225 to wszystko :) Tylna bedzie minimalnie szersza i prawie nie zauwazalna... ja nie patrze na osiagi bo 2.0 i te 143 KM szalu nie robi... :P a powim Ci ze mimo tego jezdzac w lato na 225 auto nadal jest bardzo zrywne z miejsca i kreci kolami w miejscu nawet na 3 biegu :] mowie powaznie :)
Była grafitowa Efka ---> jest srebrny H.C. III 2006r. ***–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 13:06
Posty: 68
Skąd: Zwoleń
Auto: Hyundai Coupe GK '06r. ---> 2.0 DOHC 143 HP

Postprzez Maciej Loret » 11 gru 2009, 19:52

artrinio napisał(a):Nexen N3000 to praktycznie ta sama polka co Goodyear Eagle f1 tylko, ze mniej znana, mniej ceniona i malo popularna, co za tym idzie 200 PLN tansza na sztuce :P


To tak jak z Tatą i Mercedesem. Tata jest mniej popularny i ceniony ale jakby mu przykleić gwiazdę...
No i po cholerę różnicować opony z przodu i z tyłu?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Lukas007 » 11 gru 2009, 19:57

Przy zastosowaniu szerszych opon z tyłu musisz zachowac średnicę kół (średnica felgi + profil opony) identyczną na obu osiach (nie możesz miec kół wyższych z tyłu...). Przy założeniu opon 215/45R17 na przód, na tył musisz założyc 235/35R17 aby zachowac średnicę koła. Inaczej się nie da. No chyba, że założysz na przód 205/45R17 a na tył 225/40R17. To jest najlepsze rozwiązanie, ale nadal pozbawione sensu.

Co do obracania kołami na III biegu... trochę nie chce mi się tego komentowac, ale na suchym asfalcie w aucie o niskim momencie obrotowym (więcej niż 200NM nie masz) jest to niewykonalne. Ja swoim PGT z silnikem 2.2T przy momencie grubo powyżej 250NM zrywam trakcję jedynie z I na II... na mokrym inna sprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Grzyby » 11 gru 2009, 20:01

Lukas007, wszystko kwestią opon. Na badziewiach da radę i na 4 biegu <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje