Opony & felgi

Postprzez MariuS » 13 paź 2009, 10:21

darekk86 napisał(a):Ale 8" szerokosci beda juz problemem bo najprawdopodobniej beda ocieraly z tylu o nadkola.



Mam niedaleko mnie te felgi także podjadę i przymierzę, teraz obecnie mam 16X7,5" też ET 35 i jest ok, felga nie jest schowana w nadkolu co mi isę podoba,.

darekk86 napisał(a):przy 18x8" i ET45 z przodu jest ok, natomiast z tylu trzeba bylo dac dystans 10mm zeby odejsc od amortyzatora.



a może przy 17X8 i ET 35 o amorek nie bedize ocierać, bo im mniejsze Et tym bardziej odchodzi od amorka, problem może być chyba jak piszesz z nadkolem, chociaż mam twarde zawieszenie i żadko wiozę wiecej osób niż 2 w aucie, także przymierzę i zobaczę
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez darekk86 » 13 paź 2009, 10:51

Przy ET35 i 8" o amorek juz nie bedzie ocieralo, bo ja wlasnie musialem z et45 zrobic 35 zeby nie ocieralo. Natomiast wtedy ociera o nadkole na wiekszych nierownosciach. No chyba ze masz naprawde twarde zawieszenie, to moze bedzie ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez cordelo » 13 paź 2009, 11:15

Hej

Jestem właścielem mazdy 323f 1999 Diesel bylem własnie u oponiarza i zmierzył mi że felgi potrzebne sa et35 4x100 czy to moga byc poprawne dane ponieważ do mazdy podobno pasują et 45 ??

Pozdrawiam
cordelo
 

Postprzez darekk86 » 13 paź 2009, 12:51

powinienes miec ET38-42/45. Ale et35 tez wejdzie, poprostu beda felgi bardziej odsuniete od wnetrza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez cordelo » 13 paź 2009, 12:57

A nie będzie nic ocierać ? Ale wezme dla pewnosci 45
cordelo
 

Postprzez atrej82 » 13 paź 2009, 19:36

darekk86 dzieki za wypowiedzi a moze oriętujesz sie jak jest z zurzywaniem sie goodyearów bo niektórzy twierdza że bierznik bardzo szybko znika i po dwuch sezonach niby wymiana. Wiesz coś może o tym. Czytałem nawet testy ADAC tych opon i niby ich opinia o zurzywaniu wyszła na 2,8 punkta (to i tak nisko ale michelin ma tylko 0,5) Chyba wybiore goodyear UG 7+185/65 R14<jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 20:45
Posty: 45
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez Maciej Loret » 13 paź 2009, 19:58

atrej82 napisał(a):a moze oriętujesz sie jak jest z zurzywaniem sie goodyearów bo niektórzy twierdza że bierznik bardzo szybko znika i po dwuch sezonach niby wymiana.


http://sjp.pwn.pl/
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez darekk86 » 13 paź 2009, 23:41

Im szybciej sie opona zuzywa tym jest mieksza czyli lepiej trzyma. Tak wiec tutaj zawsze trzeba wybrac kompromis. Jesli bedzie za twarda to ludzie narzekaja ze jest glosna, twarda i sie nie da jezdzic. Jak jest za miekka to narzeka sie ze sie za szybko zuzywa. Tak wiec to juz kwestia indywidualnego podejscia. No i wszystko zalezy od stylu jazdy, przebiegow, pokonywanych odcinkow.
Ja niestety, tak jak pisalem, nie jestem w stanie odczuc az tak minimalnych roznic w oponach, bo jezdzac ostrzej normalne ze opony sie zuzyja nawet po sezonie. Jesli wytrzymaja dluzej to znaczy ze jezdzilem spokojniej, a nie ze te opony sie mniej scieraja od innych.
Ale kazda opona wytrzyma i tak te 3 do 4 sezonow, pozniej i tak powinno sie je wymienic. Wiec nawet jesli wydamy po 300zl/szt na opone i pojezdzimy 4 sezony to wychodzi nam 300zl rocznie kosztow. Mysle ze to nie jest jakas gigantyczna kwota zeby miec zapewnione sensowny poziom bezpieczenstwa :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez atrej82 » 14 paź 2009, 06:08

Dzieki wielkie za odpowiedzi. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 20:45
Posty: 45
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez Radex » 14 paź 2009, 16:48

Fulda KRISTALL MONTERO 2

czy

KLEBER KRISALP HP 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez MariuS » 15 paź 2009, 10:27

Panowie a jak to jest z montażem felg o rozstawie 5x112 na piastę 5x 114,3 ?

Bo jest więcej felg od mesia czy audi i to w dobrych cenach :D

Można latać na takiej kombinacji, czy szpilek nie można doprowadzić do takiej sytuacji żeby się zwężały??
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Radex » 15 paź 2009, 12:08

ja bym się bał takie coś montować. chyba ze rozwiercisz otwory <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez darekk86 » 15 paź 2009, 12:58

skoro jest inny rozstaw to oczywiste ze sie tego nie montuje. A plywajace szpilki nie sa dobrym rozwiazaniem nigdy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Dawo99 » 17 paź 2009, 13:29

Witam jeszcze jedno pytanie? Czy podejdzie do mazdy 3 felga o et-38? Bo z tego co wiem to zalecają od 42 wzwyż? W czym to może ewentualnie przeszkadzać? I jeśli mam felgi o średnicy otworu centrującego 72,6 – to czy wystarczy dokupić pierścienie centrujące na 67,1 i będzie ok?
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 09:54
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3, 2007, 1.6 diesel

Postprzez darekk86 » 17 paź 2009, 14:51

jesli nie jest jakos wyjatkowo szeroka to wejdzie. bedzie bardziej wystawala na zewnatrz wiec jak masz miekkie zawieszenie to przy duzym obciazeniu moze cos ocierac o blotnik ale raczej nie powinno.
a do otworu trzeba kupic pierscienie centrujace i nie ma problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Dawo99 » 17 paź 2009, 15:18

felga ma szerokość 7 więc chyba ok, myślę,że do tego opona o szerokości 205/55/16 będzie dobra. Mazda 3 jest wg mnie sztywna i raczej nie powinno obcierać. Dzięki za szybką odpowiedź. Forum to jednak "kopalnia wiedzy" <jupi>
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 09:54
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3, 2007, 1.6 diesel

Postprzez sony213 » 18 paź 2009, 20:30

witam zalozylem felgi stalowki od opla r14 do mojej mazdy czy nie bedzie z tego powodu zadnych problemow mazda 323f bj
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 17:26
Posty: 14
Skąd: starachowice-zielona gora
Auto: mazda 323f 2002r 2.0 DITD

Postprzez sony213 » 18 paź 2009, 20:42

rozstaw srub jest ten sam 4x100 tylko roznica jest w otworze centrujacym w mazdzie jest 54mm a w oplu 56,6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 17:26
Posty: 14
Skąd: starachowice-zielona gora
Auto: mazda 323f 2002r 2.0 DITD

Postprzez Pyton162 » 18 paź 2009, 21:22

przy większych prędkościach możesz mieć bicie na kierownicy
Pyton162
 

Postprzez sony213 » 18 paź 2009, 21:48

nic mi sie nie dzieje takiego nawet przy duzych predkosciach pozdrawiam pytona mozemy sie zgadac bede na swieta w domu tzn. w zielonce
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 17:26
Posty: 14
Skąd: starachowice-zielona gora
Auto: mazda 323f 2002r 2.0 DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje