Strona 44 z 46

PostNapisane: 16 sty 2015, 20:50
przez honda2911
jest juz temat o xenonach
nawet na tej samej stronie
to tam zadaj pytanie a nie kolejny temat zakladasz o tym samym
PS
kazda ingerencja w lampe pozbawia jej homologacji

PostNapisane: 16 sty 2015, 20:54
przez buczos
pentagon napisał(a):Czy policja mogła by wstawić za to mandat ?

Jak montujesz w aucie w którym oświetlenie nie jest fabrycznie przystosowane do takich soczewek, powinna jeszcze zabrać dowód.

PostNapisane: 16 sty 2015, 22:02
przez pentagon
Dzięki za odpowiedz. Do mazdy 323 bj sedan nie ma takich lamp bi xenon'owych ? :)

PostNapisane: 16 sty 2015, 22:11
przez buczos
W BJ fabrycznie nawet nie było zwykłych soczewek a co dopiero xenonów...
Lampy tuningowe z soczewkami może gdzieś kupi na hamerykańskim ebay, ale lampa to nie wszystko. Musisz mieć system samopoziomowania jak i odpowiednie spryskiwacze kloszy...

Re: Bi-Xenon

PostNapisane: 16 sty 2015, 22:32
przez pentagon
Dzięki za szybką odpowiedz :D Pozdrawiam .

PostNapisane: 17 sty 2015, 18:22
przez wilusjdm
Chińskie soczewki za takie pieniądze można sobie darować...

PostNapisane: 22 sty 2015, 23:24
przez luki_92_92
Na allegro za psi grosz można kupić soczewki pod xenon od audi Q7

Virtual Tuning

PostNapisane: 7 lut 2016, 21:10
przez stasik91
Być może nie tu ale ciężko szuka się właściwego wątku.
Pytanie może proste i brzmi tak: czy lampy tzn. sam klosz jest inny do ksenonu niż do zwykłych?

Re: Virtual Tuning

PostNapisane: 8 lut 2016, 14:08
przez rafał88
Nie jest inny. Temat jest o ksenonach wystarczy w szukajke wklepac.

PostNapisane: 23 mar 2016, 01:50
przez kamilq05
Witam. Mam pytanie do wszystkich tych, którzy posiadają hidy. Zestawów na allegro jest mnóstwo. Jakieś chińczyki i inne niby markowe chińczyki. Drogie, tańsze. No mnóstwo. Ale czy poszczególne elementy z tych zestawów są zamienne? No powiedzmy kupuję dowolny zestaw, z żarnikami H7, przetwornicami itp, a potem dokupuję żarnik H7R z kompletnie innej aukcji, z jakiejś innej chińskiej firmy. Będzie to pasować, czy muszę dobierać firmowo, to znaczy, że jeśli kupuję produkt marki X, to muszę potem szukać koniecznie żarników z tej firmy X?
Potrzebuję zestawu z żarnikami H7R, ale na alledrogo są tylko z przetwornicami slim. A wolę zwykłe, bo z tego co widzę powinny być mniej problemowe niż slim. Więc chyba jedynie pozostaje mi poszukać zestawu z H7, a potem dokupić z innego źródła żarniki H7R. No i dlatego wolę spytać, czy to ma znaczenie jak to połączyć, czy gdziekolwiek nie kupię to będzie dobrze.
A takie dodatkowe pytanie jeszcze. Czy ktoś ma może jakieś namiary na hidy, ale 25 watowe? Oczywiście do samochodu.

PostNapisane: 23 mar 2016, 08:44
przez jedrzej07
Wszystkie pasują zamiennie, także możesz nawet sobie kupić same przetwornice na jednej aukcji a na drugiej żarniki. Może nawet się uda u tego samego sprzedawcy więc byłoby za 1 przesyłką.
Jeśli chodzi o same przetwornice to slimy z tego co wiem są trochę słabsze i słabiej świeci na nich żarnik.
Ja ogólnie polecam zawsze 55W bo te dają bardzo ładne, mocne i czyste światło. Po złych doświadczeniach z przetwornicami 35W stosuję tylko 55W i jestem mega zadowolony <spoko>

PostNapisane: 23 mar 2016, 12:22
przez kamilq05
Myślę że tak się właśnie skończy z tymi przetwornicami, że ostatecznie wyląduje 55w. A pomyślałem sobie, żeby zamontować taki wynalazek do citroena, bo samopoziomowanie mam, i to całego nadwozia (hydro), homologacja w lampach jest na ksenon, dodatkowo sam odbłyśnik z wersji z ksenonami niczym, się nie różni od tego halogenowego. Jedynie spryskiwaczy brakuje, ale może czerpiąc któregoś razu na nadmiar czasu i gotówki założę dla formalności, bo i tak i tak przecieram reflektory co dwa dni, nawet teraz ze zwykłymi żarówkami. Oby tylko ogniskowa była dobra.
A do zmiany wystarczy kupić tylko 2 przetwornice i 2 żarniki? Bo w opisie większości zestawów na allegro, widzę jeszcze jakieś "pełne okablowanie". I tak się zastanawiam czy wystarczy mi kupić tylko 4 rzeczy, czy nagle okaże się, że mi przewodów brakuje.

PostNapisane: 23 mar 2016, 12:27
przez jedrzej07
Żadnych przewodów więcej nie potrzeba. Żarniki mają w komplecie przewody idące do wtyczki od żarówki które podłącza się do przetwornicy, a przetwornice mają wypuszczone kable pod które podłączasz żarnik. I to tyle z okablowania. Niczego więcej tam nie ma <spoko>

PostNapisane: 23 mar 2016, 13:09
przez kamilq05
Oki. Dzięki za pomoc <spoko>

PostNapisane: 1 kwi 2016, 14:27
przez kamilq05
Sorry za post pod postem, ale jeśli chcę odpowiedzi, to trzeba się jakoś pokazać.
Znowu odnośnie hidów do C5. Wczoraj próbowałem zamontować, ale poległem. Mianowicie oryginalnie do montażu H7 jest taka sprężynka, którą zapina się w oprawce reflektora. Wkłada się H7, zapina tą sprężynkę/drucik, podpina kostkę, montuje dekielek zamykający lampę i gotowe. Podobna sprężynka jest w MPV i w 626 ge (no i na pewno w innych mazdach i innych markach). Z żarnikiem tak łatwo nie jest, gdyż jeśli zamontuję żarnik na miejscu, to jak wiadomo z tyłu wystają jeszcze przewody. No i przez te przewody właśnie nie jestem w stanie zapiąć tego drucika. Też mieliście taki problem? Jak sobie poradziliście? Mi przeszło przez głowę, żeby przeciąć te przewody, zamocować żarnik, a potem złączyć kostką elektryczną. Tylko mam obawy o napięcie, które jak wiadomo w hidach jest duuuużo większe niż w żarówkach (przynajmniej przy starcie). Będzie to bezpieczne, jeśli przecięte przewody wpuszczę w plastikową kostkę? Nie sfajczy się, albo coś innego nie pożądanego? Nie znam się zawodowo na prądzie, więc wolę zapytać bardziej doświadczonych. Ewentualnie może lutowanie, potem izolacja i koszulka termokurczliwa. Pomysł z kostką stąd, że w razie gdybym musiał wymieniać na H7, to byłoby dużo łatwiej rozkręcić kostkę, wyjąć żarnik i zmontować oryginał. No ale jednak przede wszystkim bezpieczeństwo podłączenia. A może jeszcze inaczej?

PostNapisane: 18 kwi 2016, 12:35
przez Tomek07
Trochę dopiszę w temacie, bo widzę, że sporo mylnych informacji się pojawia.

Wrzucenie zwykłego zestawu w klosz z odbłyśnikiem (np. zamiast H7) to ok. 3-6 miesięcy i dowód poleci (zależy od farta).

Zamontowanie soczewek w lampie może ten okres znacząco wydłużyć.

Oczywiście jak policjant zobaczy stare auto z lat 90-tych i niebiesko walący po oczach xenon od razu się zainteresuje. Dlatego jedyna słuszna barwa światła to 4300K. Świeci na biało z poświatą w kierunku żółtego. Jedynie na linii odcięcia widzimy niebieską poświatę i może być ona z łatwością dostrzeżona jeśli linią odcięcia dostaniemy po oczach.

Co do wykorzystania soczewek chińskich to jak najbardziej polecam Mini H1 6.0. Montujemy w nich zestaw HID pod gniazdo H1. Świeci BDB (równa plama światła na drodze, brak refleksów oślepiających) i bardzo dobra tolerancja jeśli chodzi o mijane radiowozy ;)

Tutaj profesjonalna firma, którą można śmiało polecić:
hidretrofit.pl

Przerobili mnóstwo lamp na soczewki w oparciu o chińskie Mini H1 jak i inne modele (np. Helli). Mają spore doświadczenie a całość mieści się zazwyczaj poniżej 1000zł.

Re: Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja

PostNapisane: 20 kwi 2016, 00:55
przez luki_92_92
Tomek07 napisał(a):Przerobili mnóstwo lamp na soczewki w oparciu o chińskie Mini H1 jak i inne modele (np. Helli). Mają spore doświadczenie a całość mieści się zazwyczaj poniżej 1000zł.


Soczewki oczywiście warto zamontować myśląc o xenonie, bo na zwykłym odbłyśniku będzie oślepiać, natomiast w hidretrofit.pl soczewki H1 mini 6.0 kosztują 250zł – na ebayu te same kupisz za ~100. Soczewki + ich montaż liczą sobie koło 600-700zł (gdzie soczewki kupujesz za 100, a montaż wystarczy rozkleić lampy i samemu sobie zamontować bo soczewki te są uniwersalne i pasują praktycznie do każdego reflektora).

Tomek07 napisał(a):Wrzucenie zwykłego zestawu w klosz z odbłyśnikiem (np. zamiast H7) to ok. 3-6 miesięcy i dowód poleci (zależy od farta).


Na jakiej podstawie to obliczyłeś że 3 do 6 miesięcy? Uwzględniłeś w swoich obliczeniach, że są samochody, które soczewek nie mają, a fabryczny xenon posiadają? (daleko nie szukając: królowa lawet czyli laguna 2). Oczywiście nie polecam jazdy na xenonie bez soczewek, jednakże takie wyliczenia z <dupa> wzięte są bez sensu. Poprostu nie ma co oślepiać innych i tyle, ale te 3 do 6 miesięcy wyssane z palca.

Re: Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja

PostNapisane: 20 kwi 2016, 17:22
przez kamilq05
Ja montuję do C5 żarniki H7R (które już do mnie jadą, bo H7 z zestawu nawet nie montowałem). Do tego próbuję doszukać się jakichś części żeby domontować spryskiwacze. Samopoziomowanie mam w postaci zawieszenia hydropneumatycznego, a na lampie jest homologacja DC (HR oczywiście również). W oryginale C5 pierwszej generacji również nie miało soczewek w ksenonach, stąd były stosowane żarniki D2R, a nie jak w większości samochodów z soczewkami – D2S. Soczewki w ksenonach były w C5 dopiero po lifcie od 2004 roku (w zasadzie to nawet C5 mk2), i to od razu skrętne i chyba nawet biksenonowe (tego nie jestem pewny). To wszystko przełożyło się na to, że postanowiłem zrobić taką przeróbkę. A i tak nie wiem czy będzie wszystko ok. Jak tylko będę oślepiał, to wkładam normalne żarówki, a HID idzie w świat.
Dlatego nie zawsze przeróbka w tym hidretrofit jest konieczna (ponadto to też jest nielegalne i trudniej wrócić do oryginału). Na pewno nie polecałbym wkładać HID do ryflowanych szkieł oraz do modeli samochodów, gdzie halogen jest bez soczewek, a ksenon tak, bo widać różnicę w świeceniu obydwu (kształt wiązki światła). W C5 mk1 wiązka światła jest taka sama dla obu źródeł światła, bo się dowiadywałem i prosiłem ludzi o zdjęcia kształtu ich ori ksenonów i wygląda tak samo jak u mnie w halogenie. Widocznie lampy mają taką samą budowę, a o nieoślepianiu w ksenonach decyduje właśnie żarnik D2R, który to pewnie przez swoją przesłonę odcina górną część światła.
Dlatego nie zgodzę się z opinią, że tylko soczewki i nic więcej, bo jak widać przypadki są różne. Samo istnienie samochodów z ksenonami bez soczewek z fabryki (wiele modeli Volvo, Citroen C5 mk1, Renault Laguna 2, Mercedesy) pokazuje, że nie zawsze soczewka jest niezbędna by prawidłowo świeciło. Jednak zgodzę się z twierdzeniem, że ładowanie jakichś żarników 6000k i większych do wiekowych samochodów i takich gdzie ewidentnie to nie pasuje, i bije po oczach, znacząco zwiększa ryzyko kontroli. 4300k i 5000k to moim zdaniem takie optimum, które nawet nie przyciąga wzroku aż nadto. Ogólnie mało widzę samochodów z hidami w mojej okolicy (albo mało kto zakłada, albo duża ściągalność przez policję). Ale myślę że mam na to wytłumaczenie. Wiadomo, że ksenon z fabryki najłatwiej poznać po spryskiwaczach. Nie dalej niż wczoraj mijam w korku Audi A6 C5, które miało dość niebieskie/białe z silną poświatą niebieskiego światła. Patrzę i sprysków brak. Czyli hid. No ale to było tak ewidentnie widać... . Albo w lubelskim mało kto montuje hidy (a zwłaszcza takie temp), albo policjanci skutecznie ścigają zenoniarzy i tylko poniektórych widzę, których jeszcze nie złapali, albo po prostu nie zwracam większej uwagi na samochody z ksenonami4300k/5000k, gdyż umiejętnie wtapiają się w tłum oryginalnych ksenonów. Tylko jak widzę niezwykle spotykaną barwę światła to patrzę na spryskiwacze. Więc równie dobrze może mnie mijać cała masa hidów 4300k/5000k, na które nie zwracam większej uwagi, gdyż są bardzo podobne do oryginału.
Kończąc ten wywodzik, który miał być krótki sądzę, że zupełnie nowe światło na temat rzuciłyby przetwornice 25W. Wtedy wystarczyłoby mieć "jedynie" homologację DC na reflektorze, a samopoziomowanie i spryskiwacze nie byłyby wymagane. Z tego co wiem to chociażby taki Fiat 500 (nie wiem która wersja – tyle ich jest) posiada bixenony, a nie ma spryskiwaczy ani samopoziomowania. A sekret tkwi w przetwornicach 25W. Inne marki też to już stosują włącznie z "uwielbianym" VW. Fakt, że światła jest mniej niż na normalnych 35W przetwornicach, jednak wciąż jest więcej niż ze zwykłych halogenowych, no i aspekt wizualny ksenonów również jest zachowany. To byłoby dla osób, które chcą zachować pozór legalności i mieć ksenony. Sądzę, że gdyby pokazać policjantowi homologację DC na lampie, oraz przetwornice 25W, to powinien pójść dalej i szukać innego pretekstu na zabranie dowodu. Jednak nigdzie nie udało mi się znaleźć takich przetwornic. Pewnie pojawią się dopiero za kilka lat.

PostNapisane: 20 kwi 2016, 22:05
przez Tomek07
Sporo napisałeś, ale temat przeanalizowany po łebkach.

Co do xenonów D2R to nie tylko dodatkowe odcięcie światła na żarniku, ale przede wszystkim sama budowa klosza i odbłyśnika zapewnia odpowiednie odbicie światła. Jest ono inne (porównywałem na przykładzie CLK W208). Włożenie xenonu do lampy pod halogen powodowało spore oślepianie. Włożenie oryginalnych xenonów załatwiło sprawę i nie zwracało uwagi policji (mimo braku spryskiwaczy i poziomowania).

Co do okresu 3-6 miesięcy to nie wyssany z tyłka, a po prostu tak się udawało znajomym lub ludziom, których posty widziałem na forach. Owszem, sam znam kilka aut co jeżdżą już po kilka lat z takimi druciarskimi xenonami i jest okej. Kwestia wyregulowania, rzucania się w oczy itp.

Do swojego innego auta włożyłem xenon 4300K H7R i tylko jak widziałem kontrolę to miałem lekki stres. Nigdy jednak nie zatrzymali (auto 2006r+). Mimo wszystko jak był deszcz to miałem wrażenie, że minimalnie oślepiam.

Co do samego oślepiania to ileż razy ja dostałem po oczach nowymi Mercedesami, BMW czy Audi z FULL LED/Xenon. Niby matrix led, a potrafią zamroczyć na kilka sekund. Nie ma idealnego oświetlenia. Trzeba wszystko robić z głową :)

Wada H7R to szybkie wypalanie żarówki – ta czarna plamka mająca ograniczać oślepianie wytrzymała u mnie kilkanaście tygodni... Później ewidentnie się wypalała. Co do rozłożenia światła na drodze to było takiej samej jakości jak zwykłe H7.

PostNapisane: 17 maja 2016, 21:16
przez Mr_Bartek
Można ściągnąć z Chin HIDy o wartości 3800k. Jak blisko są one wartości 3800k, nie wiem, ale jeśli są naprawdę 3800k to powinny być koloru zwykłych żarówek halogenowych przy okazji dając o wiele więcej światła. Mamy jakiegoś odważnego, który zechce przetestować? :D

http://www.ebay.com/sch/m.html?_armrs=1 ... &_zpclkd=1