Ja mysle o tym do BA, ale wtedy to musialbym silnik umyc
Montaż siłowników maski
Beny i jak Ci to wyszlo?
Ja mysle o tym do BA, ale wtedy to musialbym silnik umyc
Ja mysle o tym do BA, ale wtedy to musialbym silnik umyc
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Beny a z Allegro? 
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Jak masz dostęp tylko do dłuższych to możesz obciąć i nagwintować koniec pod końcówkę.
Przerabiałem temat u siebie. Mam siłowniki z mondeo mk3 kombi (515 kN) i skracałem je tak o 4 cm ale tylko po to żeby uniknąć wiercenia dziur pod główki siłowników. Oryginalne główki M8 przetoczyłem na M6 i zamontowałem w je w miejscu śrub mocujących błotnik. Troche kombinacji z mocowaniem do maski bo siła teleskopów jest naprawde duża i patencik działa
Powodzenia.
Przerabiałem temat u siebie. Mam siłowniki z mondeo mk3 kombi (515 kN) i skracałem je tak o 4 cm ale tylko po to żeby uniknąć wiercenia dziur pod główki siłowników. Oryginalne główki M8 przetoczyłem na M6 i zamontowałem w je w miejscu śrub mocujących błotnik. Troche kombinacji z mocowaniem do maski bo siła teleskopów jest naprawde duża i patencik działa
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Powodzenia.
- Od: 19 maja 2009, 19:37
- Posty: 8
- Skąd: czeladz
- Auto: mx6 kl "95
Nie no kolega z madzi bg niezly pomysl jutro sam zakobinuje z tymi amortyzatorami akurat mam skad takich nakaraskac wiec SZACUN KOLEGO
-
grzes2311
A ja wymontowałem z innej MX-3, i okazało się że są !@#$% za DŁUGIE(ok. 420mm złożone i 620mm wyciągnięte). I teraz zastanawiam się czy montować jakby wzdłuż maski i będą trochę nietentes wyglądać czy robić tak jak pisał pawello czyli skrócić i gwintować pod M6... Przerabiał już ktoś siłowniki z MX-3?
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
- Od: 23 cze 2008, 01:32
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC
Witam wszystkich niedawno zrobiłem sobie patent z siłownikami pod klapą w madzi 323F BA i mam trochę inne rozwiązanie niż wszyscy tutaj zgromadzeni i pokazujący zdjęcia... mianowicie po przeanalizowaniu opcji mx mana i reszty doszedłem do wniosku że u mnie trochę by przeszkadzały w taki sposób założone siłowniki... nie chodzi mi o wygląd tylko o ich funkcjonalność... idąc moim trybem myślenia należy wziąć pod uwagę to iż trochę one zasłaniają dostęp do komory silnika i amorków więc niby zastępują one drut ale i tak są formą przeszkadzajki podczas ewentualnych napraw...
po odrobinie namysłu jak rozwiązać problem ich przeszkadzania doszedłem do wniosku że można je zrobić w taki sposób jak tylna klapa jest zrobiona... więc niewiele myśląc zabrałem się do.... wymierzania=( najważniejsza część całej roboty)
zdjęcia przedstawiają już wykonaną całą operację ale opisuję co i jak więc wszystko będzie jasne...
przede wszystkim nie ma potrzeby odkręcać całego błotnika... wystarczy zdjąć plastikowe nadkole od spodu i ujawniają nam się wystarczająco duże otworki żebyśmy mogli się przykręcić do blachy madzi...






tak więc... odkręcamy koło i nadkole plastikowe , następnie wiercimy w miejscu prostokątnego otworu otworek do mocowania siłownika i mocujemy go od spodu nakrętkami na sztywno... tam jest wzmocniona blacha więc będzie trzymało... dalej mierzymy i zaznaczamy sobie na klapie miejsce do mocowania główki kulowej ... tu trzeba nawiercić 2 otworki jeden mniejszy a drugi większy żeby weszły nam nakrętki do przytwierdzenia główki tak jak na zdjęciach 3 i 6 tam widać... ja muszę jeszcze tylko trochę poprawić te otwory bo miałem nietypowe nakrętki i musiałem wydłużyć otworki ale to już szczegół...
wracając do tematu... mocujemy siłownik do klapy i efekt końcowy tak jak na zdjęciach...... muszę tylko uprzedzić iż trzeba zrobić jeszcze jedną ważna rzecz... mianowicie należy zamienić 2 śruby mocujące błotnik... konkretnie te środkowe na takie które nie będą miały wystających łbów bo oryginalne przeszkadzają i powodują minimalne uniesienie klapy po zamknięciu... jak widać na moich zdjęciach klapa jest idealnie spasowana a maska od mniej więcej 1\3 unosi się sama...

Dodam iż siłowniki zastosowałem od mazdy 323 z tylnej klapy... takiej jak ta zielona na pierwszej stronie ...
po odrobinie namysłu jak rozwiązać problem ich przeszkadzania doszedłem do wniosku że można je zrobić w taki sposób jak tylna klapa jest zrobiona... więc niewiele myśląc zabrałem się do.... wymierzania=( najważniejsza część całej roboty)
zdjęcia przedstawiają już wykonaną całą operację ale opisuję co i jak więc wszystko będzie jasne...
przede wszystkim nie ma potrzeby odkręcać całego błotnika... wystarczy zdjąć plastikowe nadkole od spodu i ujawniają nam się wystarczająco duże otworki żebyśmy mogli się przykręcić do blachy madzi...






tak więc... odkręcamy koło i nadkole plastikowe , następnie wiercimy w miejscu prostokątnego otworu otworek do mocowania siłownika i mocujemy go od spodu nakrętkami na sztywno... tam jest wzmocniona blacha więc będzie trzymało... dalej mierzymy i zaznaczamy sobie na klapie miejsce do mocowania główki kulowej ... tu trzeba nawiercić 2 otworki jeden mniejszy a drugi większy żeby weszły nam nakrętki do przytwierdzenia główki tak jak na zdjęciach 3 i 6 tam widać... ja muszę jeszcze tylko trochę poprawić te otwory bo miałem nietypowe nakrętki i musiałem wydłużyć otworki ale to już szczegół...
wracając do tematu... mocujemy siłownik do klapy i efekt końcowy tak jak na zdjęciach...... muszę tylko uprzedzić iż trzeba zrobić jeszcze jedną ważna rzecz... mianowicie należy zamienić 2 śruby mocujące błotnik... konkretnie te środkowe na takie które nie będą miały wystających łbów bo oryginalne przeszkadzają i powodują minimalne uniesienie klapy po zamknięciu... jak widać na moich zdjęciach klapa jest idealnie spasowana a maska od mniej więcej 1\3 unosi się sama...

Dodam iż siłowniki zastosowałem od mazdy 323 z tylnej klapy... takiej jak ta zielona na pierwszej stronie ...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Kolego Slasher
napisz prosze jaśniej jak zamontowałeś te siłowniki do maski. Bardzo mi zależy też chce takiego moda u siebie Madzi 323f BA zapodać Może masz wiecej zdjeć z prac napewno nie tylko mnie sie przydadza ale innym też. ogolnie gruyzłem sie z tym bo w tym modelu własnie jest inaczej siłowniki założyć niż u reszty. jeszcze raz super robota ale jakbyś mógł jeszcze to po podpowiadac byłbym wdzieczny
napisz prosze jaśniej jak zamontowałeś te siłowniki do maski. Bardzo mi zależy też chce takiego moda u siebie Madzi 323f BA zapodać Może masz wiecej zdjeć z prac napewno nie tylko mnie sie przydadza ale innym też. ogolnie gruyzłem sie z tym bo w tym modelu własnie jest inaczej siłowniki założyć niż u reszty. jeszcze raz super robota ale jakbyś mógł jeszcze to po podpowiadac byłbym wdzieczny
- Od: 7 paź 2008, 20:45
- Posty: 45
- Skąd: Knurów
- Auto: Mazda 323f BA
witam a próbował ktoś z was użyć do tego siłowników z tylnej klapy mazdy 323f BA
czy będą za długie.

X LIVE IS YOUR GAME X
- Od: 6 paź 2009, 15:23
- Posty: 227
- Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
- Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti
atrej82 napisał(a):Kolego Slasher
napisz prosze jaśniej jak zamontowałeś te siłowniki do maski. Bardzo mi zależy też chce takiego moda u siebie Madzi 323f BA zapodać Może masz wiecej zdjeć z prac napewno nie tylko mnie sie przydadza ale innym też. ogolnie gruyzłem sie z tym bo w tym modelu własnie jest inaczej siłowniki założyć niż u reszty. jeszcze raz super robota ale jakbyś mógł jeszcze to po podpowiadac byłbym wdzieczny
siema.... otóż jak już napisałem wcześniej w opisie... ja te siłowniki zamontowałem w innt sposób niż reszta... ja zastosowałem rozwiązanie takie jak jest w tylnej klapie... czyli siłowniki są wciągane tak jaby...
przypatrz się tylnym siłownikom... i na ich wzór zrób to u siebie tak jak ja... masz tu więcej fotek... powinny pomoc... tylko musisz sobie wymierzyć dokładnie w którym miejscu w masce wywiercić otworki na jabłuszko... ja zastosowałem siłowniki od tylnej klapy z mazdy 323 chyba bg nie trzeba zdejmować ani odginać nadkola... zdejmij koło i plastikowe nadkole... wyszukaj sobie tam takie prostokątne otwory wystarczająco duże żeby tam wcisnąć palce i przyłapać śruby... potem nawiercasz sobie w zależności ile masz otworków w mocowaniu siłownika i łapiesz sobie od spodu nakrętkami... jak już masz zamontowane w rynience to bierzesz się do mierzenia gdzie ma być w klapie jabłko... u mnie wyszło w tym przetłoczeniu jak widać na foto...









trochę zabawy jest z przykręceniem tam nakrętki na jabłko od środka ale ja miałem gdzieś kwadratowe nakrętki więc tylko rozwierciłem sobie lekko podłużny otwodek i nakrętka mi się tam zablokowała sama i tylko dokręciłem... pooglądaj sobie moje zdjęcia i porównaj ze zdjęciami innych chłopaków którzy robili to w swoich madziach... jak już pisałem ja nosiłem się z tym trochę czasu zanim zrealizowałem operację bo kombinowałem jak to zrobić żeby nie przeszkadzało ... chłopaki mają to fajnie zrobione ale dla mnie ważne było żeby był dobry dostęp z każdej strony pod maskę... i myślę że to rozwiązanie jest ok... jakby co to będziesz musiał jeszcze zmienić 2 śrubki na takie stożkowe na wkrętak bo oryginalne mogą ci przeszkadzać w domykaniu maski... ... jakby były problemy to daj znać to ci wyślę więcej fot na maila...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
puznies0 dzieki ci wielkie za odpowiedzi
głównie chodziło mi w twoim montażu o to jak te jabuszka w masce zamontowałeś. czy wspawywałeś tam nakrętke do której wkreciłeś te jabuszka czy blacha jest na tyle gruba ze te gwinty z tych jabuszek da sie tam wkrecic same. głównie o to mi chodziło jakbyś mi to jeszcze tylko napisał byłbym bardzo wdzieczny. powiem tak wymyśliłeś to mega super i dzieki za zdjecia pozdro
głównie chodziło mi w twoim montażu o to jak te jabuszka w masce zamontowałeś. czy wspawywałeś tam nakrętke do której wkreciłeś te jabuszka czy blacha jest na tyle gruba ze te gwinty z tych jabuszek da sie tam wkrecic same. głównie o to mi chodziło jakbyś mi to jeszcze tylko napisał byłbym bardzo wdzieczny. powiem tak wymyśliłeś to mega super i dzieki za zdjecia pozdro
- Od: 7 paź 2008, 20:45
- Posty: 45
- Skąd: Knurów
- Auto: Mazda 323f BA
atrej82 napisał(a):puznies0 dzieki ci wielkie za odpowiedzi
głównie chodziło mi w twoim montażu o to jak te jabuszka w masce zamontowałeś. czy wspawywałeś tam nakrętke do której wkreciłeś te jabuszka czy blacha jest na tyle gruba ze te gwinty z tych jabuszek da sie tam wkrecic same. głównie o to mi chodziło jakbyś mi to jeszcze tylko napisał byłbym bardzo wdzieczny. powiem tak wymyśliłeś to mega super i dzieki za zdjecia pozdro
ja rozwierciłem tam blachę z boku ... zrobiłem taką jakby fasolkę na wymiar tej nakrętki kwadratowej którą dopasowałem sobie i jako że była to kwadratowa nakrętka to sama mi się zablokowała i wkręciłem tylko jabłuszko i dokręciłem... blacha jest dość gruba bo to jest wzmocnienie maski ale nie na tyle żebyś zrobił tam gwint... musisz pokombinować żeby tam jakoś nakrętkę do środka wpakować... zrob tak jak ja i potem to zaślep jakoś... ja sobie tam kołki potem wcisnąłem...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
ktora wersje moda proponujecie?ktora bedzie lepiej maske podnosic?
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
grzesiek1989cz napisał(a):ktora wersje moda proponujecie?ktora bedzie lepiej maske podnosic?
podnosic będą obydwie wersje.... w końcu tylko do góry ją unoszą
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
kupilem silowniki o mocy 840N od seicento maja 210N ciekawe jak to w praktyce bedzie:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
grzesiek1989cz napisał(a):kupilem silowniki o mocy 840N od seicento maja 210N ciekawe jak to w praktyce bedzie:)
dowiesz się jak zamontujesz... tylko dobrze wymierz wszystko... lepiej 10 razy sprawdzać niż raz spie ... lić na robocie...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
nie da rady:)takimi to mozna drzwi od stodoly otwierac:)jutro jade wymienic na te od seicento:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
grzesiek1989cz napisał(a):nie da rady:)takimi to mozna drzwi od stodoly otwierac:)jutro jade wymienic na te od seicento:)
a od mazdy nie możesz kupić? zrób zdjęcie i wstaw tu ... siłownik to siłownik... zawsze można coś zrobić żeby dopasować...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje