Strona 5 z 6

PostNapisane: 4 lip 2013, 09:43
przez CLAU
Nie, ja pisałem tylko o chińskich ksenonach z Allegro. Oryginalne BlueVision są w markecie i ostatnio w Realu były za 80zł (dobra cena) a także były poniżej 100zł w Auchan. Sprzedawane tylko w zestawach 2x H1 + 2x postojówki blue.

Ja u siebie mam postojówki z zestawu BlueVision i teraz tak: te same w Golfie 4 świecą bardziej na biało, a w Mazdzie bardziej wpadają w żółty ze względu na budowę odbłyśnika, kolorów w reflektorze itd.

Odbłyśnik jest w każdym typie reflektorów w każdym aucie – w reflektorze soczewkowym jest on mniejszy i proporcjonalny do wielkości samej soczewki gdyż znajduje się zaraz za soczewką. W reflektorze bez soczewki, np standardowa lampa z Golfa 4 za szkłem jest całe chromowane zwierciadło, które odbija światło i kieruje je przez przednią szybę reflektora. Jest ono tak wyprofilowane aby razem z żarówką budować odpowiedni kształt wiązki świetlnej. W starym polonezie lub golfie, dodatkowo frontowe szkło reflektora miało różne paski, przetłoczenia i wzory robiące właśnie za soczewki, kreujące wiązkę świetlną. W nowszych autach, przednia szyba (plastikowa/akrylowa zwykle) już jest typu Clear i nie bierze udziału w formowaniu wiązki świetlnej – tym zadaniem zajmuje się już odpowiednio ukształtowany odbłyśnik lub soczewka ze swoim odbłyśnikiem.

Po kilku latach odbłyśnik się wypala, śniedzieje i oryginalny reflektor z Mazdy 2002 rok na dzień dzisiejszy już tak dobrze nie świeci.

Światła długie (drogowe) świecą zupełnie inaczej bez względu na typ żarówki gdyż maja inaczej uformowaną wiązkę świetlną i wydaje się, że świecą mocniej, lepiej. W reflektorze soczewkowym częśc światła generowanego przez żarówkę jest odcinana przez metalową przysłonę używaną do formowania i odcinania wiązki. To światło jest marnowane i bez tej blaszki, mijania świeciły by podobnie jak długie. oczywiście odbłyśnik jest inny więc inaczej by to wyglądało ale byłoby podobnie.

W reflektorze biksenonowym, światła mijania i drogowe są realizowane przez jedną żarówkę w soczewce ale mają podnoszoną blaszkę (przesłonę) elektromagnesem i w ten sposób świeci się długimi. Blaszka się podnosi i całe światło z żarnika ksenonowego jest skierowane na wprost – blaszka się opuszcza i wtedy wiązka jest formowana aby stworzyć światła mijania i część światła jest blokowana i tracona na blaszce. Wiele aut, mimo biksenonu ma jeszcze dodatkowe drogowe światła obok, które się zapalają równelegle z podniesieniem przysłony na biksenonie. Np. Skoda Superb tak ma, poprzednie modele Audi itd. Taki zestaw powoduje, że w nocy na długich to jedzie się jak w dzień praktycznie.

Odp: Żarówki ala ksenonowe – opinie

PostNapisane: 4 lip 2013, 11:24
przez QmQ
No u mnie jest 2003... Do tego jedna lampa wymaga delikatnego wyczyszczenia, bo kiedyś jakiś dekiel zgubił dekiel, więc wsadził tam uszczelkę od czegoś na wcisk i tak zostało aż do wymiany kolejnej żarówki, kiedy się zorientowałem.
Skąd masz "nowe" reflektory? ASO?

Patrzyłem na stronie Philips i widzę, że jest też takie coś jak X-treme Vision. Jakieś opinie? Ja nie muszę mieć białego światła, byle dobrze widzieć i nie oślepiać, ale rozumiem że jak kupię oryginalne z homologacją to będzie ok?

PostNapisane: 4 lip 2013, 11:33
przez CLAU
Reflektory mam z Aso bo w Berlinie były wymieniane lampy i maska o właściciel jakoś tak śmiesznie je stłukł i oddał do Aso do naprawy cały przód i mam świeże lampy.

U siebie na długich mam właśnie xtreme vision lub night breaker – nie pamiętam co tam włożyłem na początku roku, ale kupowałem specjalnie takie markowe Philipsy aby dawały dużo światła. I jeździ się w nocy bardzo dobrze. Świecą bardzo daleko i intensywnie. Wszystko kupione w markecie bo akurat jakoś tak taniej wychodziło niż w hurtowni motoryzacyjnej.

Odp: Żarówki ala ksenonowe – opinie

PostNapisane: 4 lip 2013, 12:01
przez QmQ
OK, widzę że muszę po prostu kupić dowolne markowe i sam się przekonam :)
Na Allegro są zestawy 2xH1+2xW5W. Czy są też podróbki tego czy jak zestaw to znaczy że oryginał?

Dopisano 04 lip 2013 12:06:

O to:

http://allegro.pl/philips-2x-h1-blue-vi ... 99458.html

podróbki? Bo tanio...

PostNapisane: 4 lip 2013, 12:45
przez CLAU
Po aukcji nie poznasz i ja osobiście nie zaryzykowałbym bo teraz wszystko ładnie podrabiają. Żarnika ksenonowego podrabianego też nie poznasz bez punktów odniesienia a różnice między chińczykiem a oryginałem są czasami mikroskopijne ale charakterystyczne dla danego produktu.

Chytry dwa razy traci i oszczędność 40 zł nie jest warta ryzyka moim zdaniem.

PostNapisane: 4 lip 2013, 12:49
przez bieski
QmQ napisał(a):Czy są też podróbki tego czy jak zestaw to znaczy że oryginał?

Olej te philipsy i kup Tungsramy blueish. Za ta kase to 4xh1 kupisz :>

PostNapisane: 4 lip 2013, 12:58
przez luki_92_92
Ja mam tungsramy megalight ultra +90% bo kolor światła kolorem światła ale w nocy nic nie widać im bardziej na biało żarówka świeciła tym gorsza widoczność w końcu się wkurzyłem kupiłem te megalighty od tungsrama, też mają barwioną bańkę na niebiesko ale tylko końcówkę i powiem wam że świeci to sporo mocniej niż zwykłe żarówki z całą niebieską bańką (w nocy wreszcie coś widać) a światło też jest trochę bardziej białe niż żółte, ja jestem zadowolony a za dwa opakowania zapłaciłem 40zł w styczniu, jak narazie się nie spaliła jeszcze żadna a na światłach zawsze jeżdżę :) do mx-3 też myślę nad zakupem takich

Re: Żarówki ala ksenonowe – opinie

PostNapisane: 4 lip 2013, 13:03
przez QmQ
Widzę, że ten Tungsram to Węgierska rzecz, obecnie pod skrzydłami GE. Pytanie tylko gdzie jest "made in"? :)

Tak myślę, że kupię dla spróbowania na mijania BlueVision, a na długie coś innego typu 'więcej światła', nie koniecznie białe. Ale białe jak sądzę, dają lepszą widoczność w konsekwencji – stąd zainteresowanie. Inne aspekty jakoś nie są takie ważne.
Może w takim razie postojowe dam żółte, po "amerykańsku" :D Ale by było...

PostNapisane: 4 lip 2013, 13:04
przez luki_92_92
Sprawdziłem ci na pudełku na tungsramach megalight ultra i jest napisane, że wyprodukowano na węgrzech nie żadna czajna pałer <diabełek>

PostNapisane: 4 lip 2013, 13:05
przez QmQ
luki_92_92 napisał(a):Sprawdziłem ci na pudełku na tungsramach megalight ultra i jest napisane, że wyprodukowano na węgrzech nie żadna czajna pałer <diabełek>

O, dzięki wielkie! <piwo>

PostNapisane: 4 lip 2013, 13:07
przez CLAU
No z tym made in china to nie ma co przesadzać – iphone też jest robiony w chinach a jakość wykonania jest wysoka. Sprzęt audio hifi też w chinach i działa i nawet gra przyzwoicie więc nie ma co demonizować.

PostNapisane: 4 lip 2013, 13:11
przez QmQ
CLAU napisał(a):No z tym made in china to nie ma co przesadzać – iphone też jest robiony w chinach a jakość wykonania jest wysoka. Sprzęt audio hifi też w chinach i działa i nawet gra przyzwoicie więc nie ma co demonizować.

Nie no, wiadomo jak jest. Ktoś znany mówił, że zwykle jak chcesz coś wyprodukować to idziesz do odpowiedniej firmy z planami, pokazujesz je i pytasz "Ile za sztukę?".
W Chinach jest inaczej – to oni Ciebie pytają ile za sztukę chcesz dać. Mogą zrobić iPhone za $1, a mogą za $100 :)
Ale też trzeba przyznać, że duża część tego co 'Made in PRC' te jednak badziewie ;)

Re: Żarówki ala ksenonowe – opinie

PostNapisane: 5 lip 2013, 10:55
przez Mandey
Ja powiem tak. Nie zawsze to co kosztuje milion $ jest lepsze od tego co kosztuje 100$. Jeździłem na jakichś niebieskich halogenach po 10 zł za sztukę i wytrzymywały ponad 8 miesięcy. Zamieniłem na chiński xenon i świeci ponad rok, nawet jednego żarnika nie wymieniałem.
Ale co mnie najbardziej wkurza...
CLAU napisał(a):Ledy na postojówkach badziewie świecą, taka prawda. Nawet te hiper lutowane co mają poprzyklejanych pełno róznych ledów dookoła. To badziew i świeci punktowo. BlueVision świeci dość dobrze na postojówkach.

Jak ktoś ma uprzedzenia do LEDów to już nikt na to nic nie poradzi, ale jak TO wg Ciebie jest punktowe to będę musiał się wybrać do okulisty...
A to że są niebieskie to nie ma nic do rzeczy. Czy biały ciepły, czy zimny – kwestia gustu. Wystarczy kupić dobre żarówki i działa. Więcej niż to co na zdjęciu z postojówek nie wyciągniesz bo taka jest budowa reflektora. Choćbyś nawet wsadzil zwykłą wolframową za 100 zł...
Te wszystkie Philipsy i inne "markowe" choćby były pomalowane na czarno to i tak będą świecić tak samo i na żółto oczywiście...

Your decision... :)

Re: Żarówki ala ksenonowe – opinie

PostNapisane: 5 lip 2013, 15:06
przez QmQ
<wow> ale napier****... Co to za LED tam masz? Efekt niebieskiego jest specjalnie czy tak wyszło na zdjęciu? A może dysponujesz zdjęciem w dzień – tak żeby było widać ile światła "zostaje" podczas jasnego dnia.

PostNapisane: 5 lip 2013, 20:08
przez CLAU
No właśnie, zrób foty w dzień bo w nocy od czasu naświetlania w aparacie to na każdej żarówce cały klosz oświetlisz.

W dzień tych ledów już tak nie widać jak tradycyjne żarówki na szklanej bańce. O to chodzi.
Zdjęcia nocne zawsze są przesadzone i nie oddająrzeczywistości. Równie dobrze ze złym balansem bieli można z zółto świecących żarówek zrobić zdjęcie, gdzie świecą na biało i się tym podniecać.

Miałem, widziałem ledy i porównywałem do zwykłych postojówek więc kłócić się nie mam zamiaru ale z samej konstrukcji diody smd nie da się uzyskać światła rozproszonego tak jak w szklanej bańce bo fizyki nie oszukasz.

Re: Żarówki ala ksenonowe – opinie

PostNapisane: 6 lip 2013, 23:20
przez Mandey
CLAU napisał(a):z samej konstrukcji diody smd nie da się uzyskać światła rozproszonego tak jak w szklanej bańce bo fizyki nie oszukasz.

Zgadzam się, tutaj nie ma o czym dyskutować. Dlatego żarówki LED konstruowane są z kilku diod żeby możliwie najbardziej zbliżyć kąt świecenia do zwykłych żarówek.

CLAU napisał(a):W dzień tych ledów już tak nie widać jak tradycyjne żarówki na szklanej bańce.

Tutaj można polemizować, ponieważ za dnia i jedna żarówka i druga nie oświetla reflektora, a jedynie widać ją jako punkcik w lampie.

QmQ napisał(a): <wow> ale napier****... Co to za LED tam masz? Efekt niebieskiego jest specjalnie czy tak wyszło na zdjęciu?

Dokładnie takie sobie tam wsadziłem –> KLIK – moc, coś ok. 1,2W.
Efekt niebieskiego jest specjalnie, ponieważ mam niebieskie postojówki ;)

Zrobiłem takie poglądowe zdjęcie na szybko. Różnica co prawda niewielka jest, jednak nie wydaje mi się żeby za dnia odgrywało to aż taką poważną rolę. Za to w nocy, LED oczywiście miecie zwykłą żarówkę. Ponadto istotną rolę odgrywa też to, że LED jest niebieski. Myślę, że jakby były białe byłoby je znacznie lepiej widać. Takie jest moje zdanie ;) Do tego nie przeszkadza mi to, że za dnia jakoś słabiej ją widać, czy coś, bo i tak jeżdżę na dziennych :P
Wrzuciłem też poglądowe na zwykłych postojówkach.

39319274012_large.jpg

DSCF3676.JPG

PostNapisane: 7 lip 2013, 22:38
przez luki_92_92
mam takie ledy smd w liczniku w mx-3 niebieskie a w efce zielone i daje to rade nawet :)

A apropo białych, może nie w samochodzie ale w skuterze – fotka w dzień, można sobie zobaczyć jak to świeci. skuter ten po prawej na dole pasek ledowy na górze dwie pozycje z białymi w5w 5x smd takie jak tutaj wyżej kolega niebieskie pokazał.

Obrazek

Re: Żarówki ala ksenonowe – opinie

PostNapisane: 7 lip 2013, 23:27
przez Grzegorz K
No właśnie tak się zastanawiam po co ta cała polemika o widoczności postojówek w dzień ... Przecież w dzień jeździsz na DRL albo na mijania, w nocy prawie każda da radę oświetlić klosz...

PostNapisane: 8 lip 2013, 08:55
przez Mandey
Polać mu <piwo>
To samo napisałem powyżej.

Odp: Żarówki ala ksenonowe – opinie

PostNapisane: 16 lip 2013, 08:22
przez QmQ
W ramach eksperymentu kupiłem cały zestaw Philipsa: W5W BV, H1 BV i H1 Xtreme Vision (na długie).
Dla potomności:
Blue Vision: 2xW5W + 2xH1 = 85PLN (H1 ~35PLN/szt)
X-treme Vision (zestaw): 2xH1 = 80PLN (40PLN/szt)
W sklepie motoryzacyjnym pod domem, o którym nie wiedziałem aż do wczoraj :P

Muszę to tylko wsadzić – ciekawe czy na SKP mi to zrobią..? Nie mam ani miejsca, żeby to wygodnie przekładać, ani narzędzi :|