PlastiDip – zmiana koloru auta, felg i innych elementów

Postprzez Marcin » 9 kwi 2013, 11:30

No właśnie widzialem :P
I wystarczy jedna nierówność/zadrapanie, żeby tylko woda z lancy miała punkt zaczepienia i jest po powłoce.
Prawdopodobnie filmy sa krecone krótko po nałozeniu preparatu. Jestem ciekaw przy normalnym uzytkowaniu,po czasie, jak to wygląda.
Nalezy pamiętać ,że wiekszość z nas chce troche pojeździć z taka powłoką a nie nagrać tylko filmik a później to już niech sie dzieje co chce.
No nie wiem... W domu jeszcze popatrze na resztę fimików ale jakoś przekonania co do trwałości jak na razie nie nabrałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Wojtek » 9 kwi 2013, 12:06

jak przytrzesz o kraweznik felga, to nic nie pomoze... ani powloki zabezpieczajace (plastidip, foliatec itp) ani "malowanie na lata" proszkowe...
powloki zabezpieczajace powinny dobrze wyschnac i sie utwardzic... nawet do 14 dni nie powinno sie uzywac myjni...
tak jak wspomniales, filmiki sa realizowane po kilku godzinach czy dniach po nalozeniu...
w samym temacie masz kilka filmow z myjni... ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marcin » 9 kwi 2013, 12:14

Wojtek napisał(a):nawet do 14 dni nie powinno sie uzywac myjni...

A no to wszystko tłumaczy.
Wiesz, ja nie twierdze że PlastiDip jest "be" bo sam mocno się zastanawiałem na zastosowaniem i pewnie to kiedys nastapi. Jednak zanim to nastapi to wolę na spokojnie podpytać i dowiedzieć się np. że:
Wojtek napisał(a):powloki zabezpieczajace powinny dobrze wyschnac i sie utwardzic... nawet do 14 dni nie powinno sie uzywac myjni...

Więc śledzę temat ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez lukasssss1 » 9 kwi 2013, 16:11

Według producenta na komplet felg potrzeba 800-1000ml, ale wszystko zależy od położenia, warstw itp.
Sam mam zamiar pomalować na biało, wcześniej myślałem o normalnej powłoce lakieru teraz chodzi mi po głowie Plasti Dip :) wychodzi trochę taniej i o wiele mniej pracy.

Ciekawi mnie jak jest z malowaniem kompresorem i pistoletem lakierniczym ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Wojtek » 9 kwi 2013, 18:46

ciapek napisał(a):Chodzi mi o to że biały to kontrowersyjny kolor.

to nie temat na doradztwo kolorow... <cisza>
a rozwazania "innych" technik zmiany koloru... <głaszcze>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lukasssss1 » 9 kwi 2013, 18:58

ciapek napisał(a):A nie boisz się że gdy pomalujesz felgi na biało będą one wyglądały gorzej niż przed malowaniem :) ? Chodzi mi o to że biały to kontrowersyjny kolor.


Zależy gdzie pasuje dla mnie się podobają białe felgi, po za tym dla ori z Vki nie ma lepszych opcji.

Bardziej chodzi mi czy Plati Dip zda egzamin na felgach ? Czy da się go malować pistoletem z kompresorem ? Bo między Plasti Dip a renowacją z malowaniem lakierem jest różnica 100zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Robo » 9 kwi 2013, 20:56

Chciałem pomalować swoje felgi białym plastdip'em. W związku z tym nabyłem na szczęście tylko jedną puszkę. Według mnie jeżeli już tym malować to lepiej sobie odpuścić. Biały kolor jest właściwie nie do wyczyszczenia. Powłoka jest strukturalna i matowa. Osiadający pył z klocków hamulcowych jest nie do usunięcia. Na YouTube to wszystko ładnie i pięknie wygląda ale rzeczywistość brutalnie sprowadza na ziemię. :| Z bliska wygląda to mało profesjonalnie i odpychająco. Wkurzyłem się i pomalowałem proszkowo. <faja>

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Grzegorz K » 9 kwi 2013, 22:30

Co do trwałości na felgach ... założę w czwartek, jak coś się będzie działo dam znać :P
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez lukasssss1 » 9 kwi 2013, 23:04

Robo napisał(a):Chciałem pomalować swoje felgi białym plastdip'em. W związku z tym nabyłem na szczęście tylko jedną puszkę. Według mnie jeżeli już tym malować to lepiej sobie odpuścić. Biały kolor jest właściwie nie do wyczyszczenia. Powłoka jest strukturalna i matowa. Osiadający pył z klocków hamulcowych jest nie do usunięcia. Na YouTube to wszystko ładnie i pięknie wygląda ale rzeczywistość brutalnie sprowadza na ziemię. :| Z bliska wygląda to mało profesjonalnie i odpychająco. Wkurzyłem się i pomalowałem proszkowo. <faja>

Pozdrawiam. :)


Czyli że nie da się usuwać zabrudzeń z tej gumy ? Lepsze rozwiązanie malować lakierem ? Tak czy tak osiada brud i pył, ale powłoka z Plasti Dip jest tak mało odporna i "miękka" że brud nie chce odchodzić ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Robo » 9 kwi 2013, 23:47

Brud wżera się w strukturę. Z typowej lakierowanej powierzchni brud i osad usuwa się z lekkością to w przypadku Plastidip porościera się go tylko. Druga sprawa to przy pielęgnacji typowej, codziennej przetarłem szmatką i na zawinięciu ramiona obręczy tam gdzie jest krawędź zaczęło się to odwijać. Samo malowanie to też nic przyjemnego. Pryskałem już różne rzeczy lakierami w spray'u ale Plastidip'em malowało mi się trudno. Chlapie strasznie, dysza się zapycha. Kupiłem właściwie z ciekawości. Zobaczyłem, prysnąłem, przekonałem się na własnej skórze i nie chce mieć już z tym do czynienia. :)

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez tomek-waw » 10 kwi 2013, 00:31

Nie chcę nikogo ani namawiać ani zniechęcać.
Jeśli chodzi o kolor, to biały faktycznie może być problematyczny w utrzymaniu czystości.
Co do wytrzymałości-moje emblematy wytrzymały mycie na BP ( bezdotykowo ) już chyba z 20 razy i nic się nie odkleja czy odpada.
A malowałem sprayem bezpośrednio na klapie bez zdejmowania ich.
Jeśli jest to wykonane solidnie ( po odtłuszczeniu ) i nie próbujemy pod ciśnieniem z 5 cm atakować powłoki to na pewno wytrzyma długi czas.


Image595.jpg
Image587.jpg
Image592.jpg
Image597.jpg


Wiadomo, że każde uszkodzenie mechaniczne powłoki można poprawić bez zrywania całości ( są filmy jak to zrobić przy pomocy rozpuszczalnika i nowej warstwy punktowej )
Czy malował bym felgi – nie.
Dlaczego ? Bo jest to element który jest narażony na działanie warunków atmosferycznych, chemicznych i osadu z klocków. Nie wiem jak plastidip by wyglądał po zimie lub po jednym sezonie.
Jedynie tylko ew. czarny kolor wchodził by w rachubę.
Po drugie, osobiście felgi kupuję już w takim kolorze aby nie trzeba było tego zmieniać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Siw-y » 10 kwi 2013, 00:41

A co jakby PlastiDipa zabezpieczyć potem zwykłym bezbarwnym?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez matthies » 10 kwi 2013, 01:43

Siw-y napisał(a):A co jakby PlastiDipa zabezpieczyć potem zwykłym bezbarwnym?

też mi to do głowy przyszło, ale wtedy nie zerwiesz powłoki tak łatwo jak bez klaru. Jak ktoś nie planuje zrywać, to czemu nie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez tomek-waw » 10 kwi 2013, 06:25

Siw-y napisał(a):A co jakby

<nie>
Ani później do naprawy miejscowej ani do zerwania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Siw-y » 10 kwi 2013, 07:20

Naprawy miejscowe to rozumiem, ale czemu nie można zerwać? Przecież ta guma jest na tyle mocna i rozciągliwa, że spokojnie pokona cieniutką warstwę claru. To tak jakbyś pomalował lakierem balon.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez siwy-84 » 10 kwi 2013, 18:03

plastidip też ma w swojej ofercie bezbarwny połysk
http://allegro.pl/plastidip-polysk-plas ... 33000.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez TheKazz » 10 kwi 2013, 23:44

tomek-waw napisał(a):Nie chcę nikogo ani namawiać ani zniechęcać.
Jeśli chodzi o kolor, to biały faktycznie może być problematyczny w utrzymaniu czystości.
Co do wytrzymałości-moje emblematy wytrzymały mycie na BP ( bezdotykowo ) już chyba z 20 razy i nic się nie odkleja czy odpada.
A malowałem sprayem bezpośrednio na klapie bez zdejmowania ich.
Jeśli jest to wykonane solidnie ( po odtłuszczeniu ) i nie próbujemy pod ciśnieniem z 5 cm atakować powłoki to na pewno wytrzyma długi czas.


Image595.jpg
Image587.jpg
Image592.jpg
Image597.jpg


Wiadomo, że każde uszkodzenie mechaniczne powłoki można poprawić bez zrywania całości ( są filmy jak to zrobić przy pomocy rozpuszczalnika i nowej warstwy punktowej )
Czy malował bym felgi – nie.
Dlaczego ? Bo jest to element który jest narażony na działanie warunków atmosferycznych, chemicznych i osadu z klocków. Nie wiem jak plastidip by wyglądał po zimie lub po jednym sezonie.
Jedynie tylko ew. czarny kolor wchodził by w rachubę.
Po drugie, osobiście felgi kupuję już w takim kolorze aby nie trzeba było tego zmieniać.


Czemu litery wewnątrz masz zamalowane? :P
Co do trwałości to zgadzam się z Tobą,mam to bodajże od listopada i trzyma się jak nowe,planowałem myć samochód jedynie ręcznie odkąd je pomalowałem,ze szczególną uwagą jeśli chodzi o elementy z plastidipem-wyszło to tak,że od listopada nie myłem inaczej niż na myjce ciśnieniowej :P Przetrwalo mrozy,okresy częstego mycia, rzadkiego mycia,wszystko bez zarzutów. Plastidipem mam też przyciemnione tylne lampy,paru ludzi próbowało drapać i tez nie odchodzi :) Polecam
I am the last line of defence!

Moja mazda:
viewtopic.php?f=332&t=155576
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2011, 21:22
Posty: 81
Skąd: Stronia
Auto: Mazda 3 BK 09r.

Postprzez tomek-waw » 10 kwi 2013, 23:50

TheKazz napisał(a):Czemu litery wewnątrz masz zamalowane?

Nie mam, zdjęcie zrobiłem przed zdrapaniem środka w "A" i "D"

IMG_6070.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Grzegorz K » 11 kwi 2013, 22:02

Moja M3 z nowymi felami <serduszka>

2013-04-11 18.45.05.jpg
2013-04-11 18.44.56.jpg
2013-04-11 18.44.23.jpg
2013-04-11 17.24.03.jpg
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez lukasssss1 » 12 kwi 2013, 08:32

Pięknie się prezentuje <serduszka>

Daj znać jak zobaczysz o co chodzi z tym pyłem i brudem czy tak źle jest to odmyć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje