Opony & felgi

Postprzez Adaś » 18 lut 2008, 21:22

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Fiveopac » 18 lut 2008, 22:01

Naswet nei chce mi sie pisac ze lacze z tematem Opony & felgi.... przeciez jest on taki malutki, niewidoczny.... tylko mieszkancy szuflandii sa w stanie go zobaczyc, wiec jakie szanse wobec tego mialby duzy pawełek?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez krzywonos » 18 lut 2008, 22:08

Radek89 napisał(a):
Masz rację – są tego plusy ( suchy równy asfalt) i minusy ( deszcz, dziury, żwirek na drodze ). Chciałbym poruszyć jeszcze temat spalania, wiele osób sprzecza się że wieksza felga to większe spalania, a w gruncie rzeczy felga nie ma nic do rzeczy. Liczyą się 2 rzeczy:

– obwód koła
– szerokość opony i skałd jej mieszanki

Tak więc w przeliczeniu 175/70 R13 = 195/50 R15



http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
Początkujący
 
Od: 4 lut 2008, 12:49
Posty: 7

Postprzez Myjk » 20 lut 2008, 11:45

Witam ponownie, chciałem się poradzić specjalistów w kwestii opon.
Goodyear EAGLE F1 GSD3 205/55R16 91 W
Czy ktoś używa i może coś napisać na ich temat?
Wydają się być stosunkowo tanie...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciej Loret » 20 lut 2008, 14:12



oponytanio –> zaoszczędzisz prawie stówę na komplecie...

Myjk napisał(a):Czy ktoś używa i może coś napisać na ich temat?
Wydają się być stosunkowo tanie...


To opony klasy UHP. Czyli dobra trakcja w zamian za szybkie zużycie...
Jak się moje opony skończą, to takie właśnie chyba kupię...
Albo szarpnę się na Pirelli PZero Nero...
Inne porządne opony, to Dunlop SP SportMaxx, Bridgestone RE050 lub S-03, Conti SportContact3...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Myjk » 20 lut 2008, 15:19

Maciej Loret napisał(a):To opony klasy UHP. Czyli dobra trakcja w zamian za szybkie zużycie...

Dzięki, a czy możesz rozszerzyć pojęcie "szybkie zużycie" ? Ja jeżdżę raczej jak beret z antenką...
3 sezony się na tym przetoczę przy normalnej jeździe?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciej Loret » 20 lut 2008, 15:23

Myjk napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):To opony klasy UHP. Czyli dobra trakcja w zamian za szybkie zużycie...

Dzięki, a czy możesz rozszerzyć pojęcie "szybkie zużycie" ? Ja jeżdżę raczej jak beret z antenką...


To tak jak ja... :D
Są tacy, którzy robią z nich slicki w ciągu jednego lata, ale oni bywają na torach...

Myjk napisał(a):3 sezony się na tym przetoczę przy normalnej jeździe?


Nie powinieneś mieć problemu...
Choć dla mnie sezon, to jakieś 6kkm...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Myjk » 20 lut 2008, 15:51

Maciej Loret napisał(a):Choć dla mnie sezon, to jakieś 6kkm...
Czyli dwa berety jesteśmy ;) bo ja maks 7kkm hahaha
Chyba łyknę te GY-F1, są teraz w dobrej cenie, i opinie w necie też całkiem niezłe mają... Dzięki.

PS powinny się chyba dobrze "trzymać" na felgach mak invidia ice
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciej Loret » 20 lut 2008, 16:00

Myjk napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Choć dla mnie sezon, to jakieś 6kkm...
Czyli dwa berety jesteśmy ;) bo ja maks 7kkm hahaha


Też będziesz kręcił licznik w górę przy sprzedaży, żebyś dziadkiem, co to tylko do kościoła nie został... :D

Myjk napisał(a):Chyba łyknę te GY-F1, są teraz w dobrej cenie, i opinie w necie też całkiem niezłe mają...


Poszukaj po sklepach, poniżej 1200PLN/kpl. z dostawą gratis znajdziesz bez problemu...

Myjk napisał(a):PS powinny się chyba dobrze "trzymać" na felgach mak invidia ice


Dla 205 zalecane są chyba 6,5-7 cali...
Nie są brzydkie, ale można znaleźć felgi 100-200PLów/szt. tańsze...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez polkar » 20 lut 2008, 16:25

Myjk napisał(a):PS powinny się chyba dobrze "trzymać" na felgach mak invidia ice


Sprzedałem juz kilka kompletów MAKow, z wygladu zabójcze są, na razie moi klienci nie mogą powiedzieć nic o trwałości, bo dopiero w tym sezonie cos sprzedałem. Jak cos to zapraszam.
www.upolkara.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2007, 22:24
Posty: 176
Skąd: Wieruszów
Auto: Mitsu Grandis, Mazda 5, CRX del Sol

Postprzez Artiks » 27 lut 2008, 09:47

Co sądzicie o felgach Titan (trwałość, waga,podatność na uszkodzenia) ,najpopularniejszy wzór -sześcioramienna gwiazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez yiabol » 1 mar 2008, 09:33

Witam
Niedługo czeka mnie zakup alufelg i opon letnich. Stąd moje pytanie czy do mx-3 v6
można założyć 15 tki o szerokości 7 cali i jak najmniejszym et. Standardowo et w oryginalnych
felgach jest chyba 38.
Czy ktoś z was orientuje się jakie najmniejsze et felgi podejdzie do mx-3?

aha oponki mają być 205/55
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez anonimka » 1 mar 2008, 09:58

Ja też ponowie pytanie co do felg ATT, mam już wybrany model i utwierdziłam się, że to te jak zobaczyłam je na żywo :)

Czy ktoś miał z tym styczność ?? Wiem, że śmiaga na nich Kasia Brii, ma je w Subarce – postaram się wypytać też jego. I jeszcze mam pytanie o opony do nich. Stawiam na felgi 16' ale nie wykluczam też 15' – jaki rozmiar proponujecie??

Obrazek
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez alf28 » 1 mar 2008, 11:19

anonimka napisał(a):felgi 16'
to minimum
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Fiveopac » 1 mar 2008, 16:46

ATT – Auto Tip Top – fajna nazwa firmy, dlatego pisza ja w skrocie ;) sa to felgi strikte polskiej produkcji, wzory maja fajne bo kopiuja je z "zagramanicznych", mialem felgi ich produkcji w punto i po dwoch sezonach wszystkie byly krzywe. Moze ostatnio sie poprawili z jakoscia ale jesli chodzi o lakier jakim pokrywaja felgi to nieporozumienie, jesli postawisz taka obok felgi allesio to zobaczysz roznice. Plus maja taki, ze sa w miare tanie :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez pawelMX6 » 2 mar 2008, 01:01

Było kiedyś pytanie czy felgi od 323F BA pasują do MX'a – tak, pasują. Właśnie założyłem i mam za sobą jakieś 200km przejechane na oponach 205/55/16 i muszę powiedzieć, że prowadzenie, przyjemność jazdy jest zdecydowanie na plus, w porównaniu do ori 195/65/14.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Adaś » 2 mar 2008, 01:40

pawelMX6 napisał(a):Było kiedyś pytanie czy felgi od 323F BA pasują do MX'a

ale tylko od 323F BA z 2.0 V6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez brii » 2 mar 2008, 11:51

anonimka napisał(a):Ja też ponowie pytanie co do felg ATT, mam już wybrany model i utwierdziłam się, że to te jak zobaczyłam je na żywo

Czy ktoś miał z tym styczność Wiem, że śmiaga na nich Kasia Brii, ma je w Subarce – postaram się wypytać też jego. I jeszcze mam pytanie o opony do nich. Stawiam na felgi 16' ale nie wykluczam też 15' – jaki rozmiar proponujecie??

ATT kiedyś robiło ewidentnie złe felgi – mieliśmy je w Vectrze – pogięły się trasznie mimo profilu gumy 70 :|
Na szczęście od 2003r. zaczęli stawiać na jakość (ojciec Kasi zna właściciela ATT – stąd to info). Kupiliśmy do Subaru felgi 16" ATT na zimę (na lato są oryginały 17" ;)) jak narazie jest OK. Większość ludzi jak je widzi to sądzi, że to strasznie drogi i lanserskie felgi ;)
Jakby cuś to radzę wystrzegać się tańszych modeli felg od nich, te z cenami niewiele odbiegającymi od innych znanych producentów są OK (wcale nie są gorsze niż renomowane – mam nadzieję, że za 3 lata nie będę musiał tego odszczekiwać ;)).
Co do rozmiaru – ja bym do MX-3 nie ładował 16", zostałem przy oryginalnych 15", bo są bardzo lekkie i superwytrzymałe. Zawieszka MX-3 jest dopasowana do profilu gumy 55. Jeśli chcesz się lansować to większy rozmiar wskazany, ale jeśli Ci na tym nie zależy to daj sobie z większymi felgami spokój :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Riki » 2 mar 2008, 12:07

anonimka napisał(a):Stawiam na felgi 16' ale nie wykluczam też 15' – jaki rozmiar proponujecie??


Założyłbym felgi 16" a na nie opony 205/55 (ostatecznie 50) :) nie lubię z auta robić "taczki" stąd wybrałbym taki profil..
Warto też rozważyć 15", brii ma tutaj rację :) większe felgi to praktycznie tylko lepszy "look" (trzeba wziąć pod uwagę także droższe opony)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez anonimka » 2 mar 2008, 15:03

brii napisał(a):Co do rozmiaru – ja bym do MX-3 nie ładował 16", zostałem przy oryginalnych 15", bo są bardzo lekkie i superwytrzymałe. Zawieszka MX-3 jest dopasowana do profilu gumy 55. Jeśli chcesz się lansować to większy rozmiar wskazany, ale jeśli Ci na tym nie zależy to daj sobie z większymi felgami spokój



napewno zostawiam orginalne na zime – z zimówkami, nie zależy mi na lansie dlatego zastanawaim sie czy 16 czy 15, myśle że 16 będzie optymalnym rozmiarem na lato i nie powinno być kłopotów...
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje