Podświetlenie powitalne – Mazda 6 GG
Zdzirson napisał(a):Czyli lampa, a kable spróbować przeciągnąć pod podsufitką w stronę drzwi?
Dokładnie kabel przedkładasz do lampki od strony szyby, potem go wkładasz za podsufitkę przy szybie dochodzisz do słupka wkładasz za słupek lecisz na dół jak się skończy słupek to pod uszczelkę i tak aż do miejsca docelowego.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Obejdzie się bez. Ewentualnie dla wygody, jak będziesz ciągnął mocno, to wyskoczą z zaczepów, i będziesz miał fajny dostęp, ale ich nie ściągniesz, nie wiem co dalej trzyma.
czy istnieje mozliwosc podlaczenia swiatel dziennych do podswietlania wew??
otwieram auto z pilota i swiatla dzienne doswietlaja dojscie do auta, po wejsciu do srodka i przekreceniu kluczyka beda gaslyjak lampka na suficie. po odpaleniu auta zalacza sie zgodnie z modulem swiatel dziennych. po wylaczeniu auta swieca az do zamkniecia pilotem.
otwieram auto z pilota i swiatla dzienne doswietlaja dojscie do auta, po wejsciu do srodka i przekreceniu kluczyka beda gaslyjak lampka na suficie. po odpaleniu auta zalacza sie zgodnie z modulem swiatel dziennych. po wylaczeniu auta swieca az do zamkniecia pilotem.
- Od: 11 lis 2013, 10:35
- Posty: 44
- Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002
To już pisałem, nie dubluj wątków. Moderator będzie krzyczał
Da się. Wystarczy założyć dodatkowy przekaźnik, który będzie wyzwalany załączeniem się oświetlenia wewnętrznego. Oświetlenie zgaśnie, dzienne też. Dla bezpieczeństwa polecam dorzucić na wyjściu obu przekaźników (czyli tego "coming home" i tego co normalnie włącza dzienne po stacyjce/silniku) dziody prostownicze, żeby uniknąć ewentualnego "cofania się" prądu Nic trudnego.
Da się. Wystarczy założyć dodatkowy przekaźnik, który będzie wyzwalany załączeniem się oświetlenia wewnętrznego. Oświetlenie zgaśnie, dzienne też. Dla bezpieczeństwa polecam dorzucić na wyjściu obu przekaźników (czyli tego "coming home" i tego co normalnie włącza dzienne po stacyjce/silniku) dziody prostownicze, żeby uniknąć ewentualnego "cofania się" prądu Nic trudnego.
Witam. Niedawno nabyłem Madzie 6 z 2003 r fajne autko lecz planuje w szybkim czasie zmianę podświetlenia m.in. zegarów i kierownicy – tzn przycisków wielofunkcyjnych.
Czytam na forum już trzeci dzień, niestety nie jestem w stanie wyczytać pewnych informacji i BARDZO PROSZĘ o POLMOC
1. Jak dostać się do płytki drukowanej aby wymienić diody
2. Podświetlenie cyfr białe a wskazówek czerwone, JAKIE DIODY zastosować i czy wymaga to jeszcze jakiejś innej modyfikacji na płytce drukowanej
3. czy po demontażu zegarów należy coś regulować? jeśli tak to w jaki sposób
4. jakie typy żarówek są stosowane w oświetleniu wewnętrznym i czy przy wymianie na LED trzeba dokładać jakieś dodatkowe rezystory (coś gdzieś było ale nie dokładnie)
Byłbym wdzięczny za szczegółowe odpowiedzi, tutoriale, instrukcje jak tego dokonać
Pozdrawiam
Czytam na forum już trzeci dzień, niestety nie jestem w stanie wyczytać pewnych informacji i BARDZO PROSZĘ o POLMOC
1. Jak dostać się do płytki drukowanej aby wymienić diody
2. Podświetlenie cyfr białe a wskazówek czerwone, JAKIE DIODY zastosować i czy wymaga to jeszcze jakiejś innej modyfikacji na płytce drukowanej
3. czy po demontażu zegarów należy coś regulować? jeśli tak to w jaki sposób
4. jakie typy żarówek są stosowane w oświetleniu wewnętrznym i czy przy wymianie na LED trzeba dokładać jakieś dodatkowe rezystory (coś gdzieś było ale nie dokładnie)
Byłbym wdzięczny za szczegółowe odpowiedzi, tutoriale, instrukcje jak tego dokonać
Pozdrawiam
-
elviswo
Używamy szukajki to nie boli.
szukałem lecz nic konkretnego nie znalazłem a juz nic co odpowiada na moje pytania w sposob jasny, do glabow nie naleze jednak ulatwiloby mi to sprawe w szczegolnosci z demontazem i montazem zegarow i zakupie odpowiednich diod a szukam juz naprawde sporo
-
elviswo
elviswo prześledz dział Nasze Mazdy / Mazda 6. Tam kilku kolegów robiło taką modyfikację i odpowiedzi na pytania 2 oraz 3 na pewno padły. Nie mam pewności co do 1 i 4, ale to dlatego, że temat mnie kompletnie nie interesował.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Ten post został usunięty
przez miszugin85 24 lis 2014, 12:05.
Czy ktoś może zrobić zdjęcie i wskazać w które kable w podsufitce się podpiąć żeby zrobić takie oświetlenie?? Z Góry dziękuje
- Od: 31 sty 2014, 16:01
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0CITD rok produkcji 2003 Sedan
Chciałbym podpiąć się pod temat.
Planuje wykonać oświetlenie nóg. Sprzęt mam praktycznie cały kupiony lecz mam mały problem z zasilaniem (ze względu na moje wymagania).
Założenie jest takie, że oświetlenie włącza się po otwarciu drzwi (co było dość szczegółowo opisane w tym wątku) oraz pozostaje włączone przez cały czas, aż do momentu zamknięcia drzwi z pilota (tj. wygaszenia oświetlenia w kabinie).
Krótko mówiąc szukam takiego obwodu, który pozwoli mi na zasilenie sterownika przez cały czas od momentu otwarcia auta, aż do jego zamknięcia.
Myślałem nad rozwiązaniem w postaci dwóch przekaźników (jeden od drzwi, drugi od np. zapalniczkę), które by załączały nową linię bezpośrednio z aku. Tutaj pojawia się problem, ponieważ nie mam możliwości na wprowadzenie kolejnego przewodu pomiędzy komorą silnika a kabiną. Niestety to rozwiązanie może powodować mignięcie w momencie przekręcania kluczyka (oświetlenie powitalne gaśnie, a na zapalniczce pojawia się napięcie), ale również w przypadku jak nie zostanie przekręcony kluczyk (a w międzyczasie zgaśnie podświetlenie drzwi) oświetlenie zostanie wyłączone. Planowane na chwilę obecną obciążenie oświetlenia to około 6-7A@12V. Docelowo planuje "trochę więcej" wycisnąć z tego obwodu ze względu na brak oświetlenia w tylnych drzwiach, ale to jest temat dalszy i jeszcze do przemyślenia.
Sterownik, który sobie wymyśliłem wyposażony jest między innymi w wyłącznik, więc w każdej chwili będę mógł całość wyłączyć (lub użyć innych feature'ów) dlatego też mam takie "wymagania".
Proszę o pomoc.
Planuje wykonać oświetlenie nóg. Sprzęt mam praktycznie cały kupiony lecz mam mały problem z zasilaniem (ze względu na moje wymagania).
Założenie jest takie, że oświetlenie włącza się po otwarciu drzwi (co było dość szczegółowo opisane w tym wątku) oraz pozostaje włączone przez cały czas, aż do momentu zamknięcia drzwi z pilota (tj. wygaszenia oświetlenia w kabinie).
Krótko mówiąc szukam takiego obwodu, który pozwoli mi na zasilenie sterownika przez cały czas od momentu otwarcia auta, aż do jego zamknięcia.
Myślałem nad rozwiązaniem w postaci dwóch przekaźników (jeden od drzwi, drugi od np. zapalniczkę), które by załączały nową linię bezpośrednio z aku. Tutaj pojawia się problem, ponieważ nie mam możliwości na wprowadzenie kolejnego przewodu pomiędzy komorą silnika a kabiną. Niestety to rozwiązanie może powodować mignięcie w momencie przekręcania kluczyka (oświetlenie powitalne gaśnie, a na zapalniczce pojawia się napięcie), ale również w przypadku jak nie zostanie przekręcony kluczyk (a w międzyczasie zgaśnie podświetlenie drzwi) oświetlenie zostanie wyłączone. Planowane na chwilę obecną obciążenie oświetlenia to około 6-7A@12V. Docelowo planuje "trochę więcej" wycisnąć z tego obwodu ze względu na brak oświetlenia w tylnych drzwiach, ale to jest temat dalszy i jeszcze do przemyślenia.
Sterownik, który sobie wymyśliłem wyposażony jest między innymi w wyłącznik, więc w każdej chwili będę mógł całość wyłączyć (lub użyć innych feature'ów) dlatego też mam takie "wymagania".
Proszę o pomoc.
-
TaLL0s
Użyj do sterowania tego układu tylko informacji z wyłączników drzwiowych... im prostszy uklad, tym lepszy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje