Tarcze indiglo – pytania, wskazówki, porady

Postprzez zieba1982 » 19 wrz 2009, 10:00

Mam pytanko,..
Jestem też zainteresowany tarczami indiglo,będę montował ale
1.czy tarcze maja jakieś ograniczenie czasowe działania,czy sie nie przepala jak żarówka po roku używalności,ile to wytrzyma???
2. Czy jest możliwość przyciemnienia podświetlenia ów tarcz poprzez oryginalny potencjometr przyciemniania tablicy???
3.Wyczytałem że przetwornica pobiera 100 wat aby to działało czyli tyle co 2 przednie żarówki ,czy oby sie coś nie przepali w instalacji od tak dużego obciążenia.
4.Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie
Dziękuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez W_o_j_T_e_K » 19 wrz 2009, 12:59

zieba1982

można regulować intensywność świecenia tarcz indiglo za pomocą oryginalnego pokrętła.
kupuj u MoMan-a ja mam takie i nie narzekam i jak na razie to świecą tak samo jak w dniu montażu czyli od maja :P
zdjecia z ori podswietleniem teraz wskazowki swieca na czerwono ale fotki nie mam.
[img][img]http://images41.fotosik.pl/197/5257b701546e5572med.jpg[/img][/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 17:00
Posty: 101
Skąd: Rzeszów
Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6

Postprzez Borys » 22 wrz 2009, 00:39

Bardzo fajnie, super, ekstra, ale lepiej będzie temacikowi w Tuningu.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez buczos » 28 wrz 2009, 14:20

zieba1982 napisał(a):1.czy tarcze maja jakieś ograniczenie czasowe działania,czy sie nie przepala jak żarówka po roku używalności,ile to wytrzyma?

Niecałe 2 lata jeżdze na indiglo i jak narazie nie mam zastrzezeń :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Borys » 28 wrz 2009, 14:54

–> tuning
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez KrystianR » 12 paź 2009, 09:55

mam tarcze indiglo i zestaw zapasowych wskazowek :) ktos ma pomysl i propozycje jak do tego podejsc by to zalozyc i zeby nie rozkalibrowac tego?jak sciagac wskazowki?a moze odciac je i zeszlifowac?jak z poszczegolnymi zegarami zeby dane sie zgadzaly?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez michasiek » 12 paź 2009, 13:04

Kiedyś słyszałem taką opinię, że wskazówki można zdjąć. Z moich zegarów nie dało się ich zdjąć więc walczyłem z zakładaniem. Kupa potu, trzęsące się dłonie ale udało się bez połamania.
Myślę, że w moim przypadku główna zasługa była w otworach nowych tarcz – były na tyle duże, że bez problemu się udało wszystko.

Jak jest w typowych 'indiglo' z Allegro to nie wiem, słyszałem że wielu złamało wskazówki :)
Jak w twoich zegarach wskazówki w żaden sposób nie chcą zejść z igieł to pozostaje życzyć powodzenia w zakładaniu przez wskazówki :)

Chyba, że rozważyć delikatne powiększenie otworów, tylko pozostaje kwestia tego, czy np. przy wycięciu większego otworka zegary dalej będą świecić. Ktoś musi być pionierem i to sprawdzić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez KrystianR » 12 paź 2009, 13:40

otwory nie sa tak duze by wskazowke przecisnac..wstepnie mysle nad opcja by sciagnac wskazowki normalnie a jak sie nie da to je rozwalic i nowe juz zalozyc normalnie...martwi mnie ta kalibracja pozniej tylko :)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez michasiek » 12 paź 2009, 13:45

Kalibracja jest problematyczna, prędkościomierz ustawiasz jadąc obok innego auta np. 60km i robisz wskazówkę, obrotomierz na jałowym ustawiasz mniej więcej, ale wcześniej dobrze jest sobie zrobić zdjęcia.

A nie zastanawiałeś się nad opcją powiększenia otworków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez KrystianR » 12 paź 2009, 15:41

szkoda mi jakos psuc zegary/a jest ryzyko ze juz nie zaswieca :)

edit: a co z paliwem i temperatura??
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez michasiek » 12 paź 2009, 16:51

paliwo zrobić fotki i nie jeździć albo zalać do pełna ;)
a temperature zrobić fotki na rozgrzanym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez oblivion » 18 paź 2009, 17:25

michasiek gdzie znalazłeś takie ładniutkie tarcze? są do 626/cronos?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez KrystianR » 19 paź 2009, 12:57

ogolnie mam juz wsio przyszykowane, mam tez teraz zapas 2 kompletow wskazowek:) jedne ori drugie takie inne ktore bede probowal zaadaptowac by ladnie swiecily:)

teraz wiec moje pytanie probowac sie bawic wogole w sciaganie ory czy od razu je rozciac/rozwalic by kolejne zalozyc?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez KrystianR » 26 paź 2009, 15:14

moja proba zalozenia indiglo skonczyla sie tym ze obrotomierz zalozylem, predkosc tez a temp i paliwo ulamalem..kupilem zegary od doroty i widze ze tez miala tak ulamane przy probie zakladania..kazdy pisal ze lamia sie wskazowki a dokladnie chodzi o trzpien ktory jest cienszy niz na predkosciomierzu i obrotomierzu-niestety wczesniej tego nie wiedzialem i nie widze szansy tego sciagnac bez..

napisalem do MoMana i nie mozna samemu rozcinac otworow na wieksze itp bo sie rozwarstwia zegary i przestana dzialac wiec trzeba do niego odsylac..i chyba tak zrobie zeby miec idealnie jak fabryka bo tak niema sensu chyba..a plan byl dobry bo zalozylem wskazowy od nowego passata ktore swieca jak swiatlowody i bylby super efekt po ich podswietleniu od dolu..
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez KrystianR » 21 lis 2009, 02:29

ok wiec pokazuje moje, zalozone bez sciagania wskazowek bo dwa razy podchodzilem i nie widze opcji zeby to dobrze chodzilo bez przeklaman wiec dzieki pomocy MoMana ktory wywiercil elipsy by przelozyc przez wskazowki udalo sie zalozyc tarcze, do tego pomalowalem lakierem pod uv wskazowki na czerwony pomarancz i od gory podswietlilem 3 diodami dla kazdej tarczy by wskazowki noca swiecily, z efektu jestem zadowolony bardzo zdjecie nie oddaje tego bo to robione komorka. a do tego nie widac wogole poswiaty uv tylko praktycznie wskazowki sie swieca no i samych diod z normalnej pozycji tez nie widac tylko jak sie czlowiek schyli na wysokosc kierownicy:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Ralph4 » 26 lis 2009, 22:35

Witam panowie a ja mam zupelnie inne pytanie czy ma ktos moze skany tarczy orginalnej z mx6 ale od wersji z automatycnza skrzynia biegow z tymi literkami. Bo chce kupic u moma ale musze miec najpierw ten skan zeby oni mogli je zrobic
Znaczek powinien być tylko dla kierowcy ;]
Pozdrawiam Ralph4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2009, 21:43
Posty: 51
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda MX6, 2.5 V6 (Espec)
"Znaczek dla Kierowcy"

Postprzez luksok45 » 15 gru 2009, 14:00

Ja zmienilem tarcze i nie polamalem wskazowek :D ;P najlatwiej je chyba zdjac podważając widelcem :D Ktos pisal o tym na forum :D Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 17:25
Posty: 31
Skąd: Łęczna
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996

Postprzez mX-MEN » 20 gru 2009, 20:40

zieba1982 napisał(a):Mam pytanko,..
Jestem też zainteresowany tarczami indiglo,będę montował ale
1.czy tarcze maja jakieś ograniczenie czasowe działania,czy sie nie przepala jak żarówka po roku używalności,ile to wytrzyma?pytajnik
2. Czy jest możliwość przyciemnienia podświetlenia ów tarcz poprzez oryginalny potencjometr przyciemniania tablicy?pytajnik
3.Wyczytałem że przetwornica pobiera 100 wat aby to działało czyli tyle co 2 przednie żarówki ,czy oby sie coś nie przepali w instalacji od tak dużego obciążenia.
4.Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie
Dziękuję


Ad.1. Materiał z którego zbudowane są tarcze indiglo nie przepali się jak żarówka, w miarę upływu czasu może jedynie się wypalać.Jak długo trzeba na to czekać – nie wiem.Używam tarcz od MoMana już od blisko 4lat i nie widzę różnicy w świeceniu.

Ad.2. Tak, jest to możliwe.Jednak w różnych położeniach potencjometra możemy zauważyć bardziej lub mniej widoczne mruganie tarcz.Można wnioskować, że inwerter nie pracuje wówczas w swoich normalnych warunkach pracy co może niekorzystnie wpłynąć na jego żywotność.

Ad.3. Bzdura.Inwerter nie pobiera żadnych 100W, jedynie wytwarza na wyjściu napięcie ok100V.

Ad.4. Głównie na to aby dobrać odpowiednie tarcze do swojego modelu auta. W różnych rocznikach tarcze z pozoru wyglądające tak samo mogą ( choć nie muszą ) się nieznacznie różnić. Ponadto do tarcz od MoMana konieczny jest demontaż wskazówek ( ze względu na mały otwór ) .Tarcze z ebay'a z reguły mają większy otwór jednak mimo zapewnień sprzedawcy nie zawsze uda się je przeciągnąć przez wskazówki.Polecam tarcze od MoMana ponieważ w każdym momencie można dokupić pojedyńczy element zestawu bądź inwerter ( gdy któreś zostanie mechanicznie uszkodzone ). W innych zestawach, np. z ebay nie ma na to najmniejszych szans.

michasiek napisał(a):Kiedyś słyszałem taką opinię, że wskazówki można zdjąć. Z moich zegarów nie dało się ich zdjąć więc walczyłem z zakładaniem.


Oczywiście wskazówki można zdjąć, u Ciebie także, co jednak nie jest zbyt proste :)

michasiek napisał(a):słyszałem że wielu złamało wskazówki usmiech


Oj wielu :D jednak nie wskazówki tylko trzpienie na których są osadzone. Pęknięcie tego elementu wymaga niestety wymiany całego mechanizmu wskaźnika.Podczas gdy wskazówka nadal nadaje się do ekspluatacji :)

michasiek napisał(a):Chyba, że rozważyć delikatne powiększenie otworów, tylko pozostaje kwestia tego, czy np. przy wycięciu większego otworka zegary dalej będą świecić. Ktoś musi być pionierem i to sprawdzić usmiech


Sprawdzone już dawno :) tarcze można przycinać w dowolny sposób i będą świeciły nadal. Osobiście powiększałem otwór na zegarek aby zmieścić tam dużo większy wyświetlacz z komputerem pokładowym.Pisałem wówczas do p.Janusza z MoMana i bez problemu po przesłaniu tarczy zrobiliby taki otwór.Tak więc jeśli ktoś bardzo boi się wyjmowania wskazówek może poprosić producenta o wykonanie np. większych otworów do wskazówek jeszcze przed zamówieniem i wysyłką.

luksok45 napisał(a):Ja zmienilem tarcze i nie polamalem wskazowek


luksok45 w BA jest zupełnie inna konstrukcja wskazówek oraz ich mocowania niż np. w MX3. W Twoim przypadku uszkodzenie ich wymagałoby "specjalnych" zdolności ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez djstir » 27 gru 2009, 19:45

ja zmieniałem tarcze i nie miałem z tym żadnych problemów. nie zajęło mi to tyle ile koledze (2 godz) a niecałą godzinkę. wskazówki schodzą bez żadnych problemów trzeba tylko złapać za korpus wskazówki i z wyczuciem pociągnąć. jedyny problem to wskazówka termostatu po jej zdjęciu iglica odkręca się do niższego położenia efektem czego po założeniu tak sobie wstaje prawie że do gotowania się silnika. wszystkie tarcze takiego typu podświetlania są indiglo. nazwa własna charakterystyki tych tarcz. różnią się tylko wzorami. ja wpiąłem się pod zasilanie oryginalne do podświetlania zegarów i pozbyłem się orginalnych żarówek dzięki czemu mamy trzy plusy w tej sprawie.
1 nie szukamy już napięcia właściwego do podświetlania. ( z reguły inwerter ma własną diodę prostowniczą)
2 po usunięciu fabrycznych żarówek mamy którędy wypuścić kabelki z licznika. nie trzeba robić dodatkowej dziury
3 podpinając się pod fabryczną instalacje podpinamy się też do ściemniacza

wbrew instrukcji u mnie wszystko działa do tej pory czyli jakiś rok czasu jak nie dłużej.
trzeba pamiętać tylko żeby założyć tarcze indiglo na fabryczne tarcze bo dzięki temu nie będą się odkształcać pod wpływem różnic temperatur
Początkujący
 
Od: 23 mar 2009, 13:57
Posty: 13
Skąd: łódź
Auto: mazda 323F 1.6 91r.

Postprzez Shadow1701 » 11 sty 2010, 00:31

Mam pytanko jak żeś wskazówki ściągną z zegarów,z tego odkręciłeś dwie te śrubki bo nie chce nic spartolic i na siłę ich nie będę wyciągał a mam fajowate tarcze a nie wiem jak wskazówki ściągnąć pomożesz??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 13:54
Posty: 121
Skąd: Kedzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje