Tarcze indiglo – pytania, wskazówki, porady
Mam pytanko,..
Jestem też zainteresowany tarczami indiglo,będę montował ale
1.czy tarcze maja jakieś ograniczenie czasowe działania,czy sie nie przepala jak żarówka po roku używalności,ile to wytrzyma???
2. Czy jest możliwość przyciemnienia podświetlenia ów tarcz poprzez oryginalny potencjometr przyciemniania tablicy???
3.Wyczytałem że przetwornica pobiera 100 wat aby to działało czyli tyle co 2 przednie żarówki ,czy oby sie coś nie przepali w instalacji od tak dużego obciążenia.
4.Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie
Dziękuję
Jestem też zainteresowany tarczami indiglo,będę montował ale
1.czy tarcze maja jakieś ograniczenie czasowe działania,czy sie nie przepala jak żarówka po roku używalności,ile to wytrzyma???
2. Czy jest możliwość przyciemnienia podświetlenia ów tarcz poprzez oryginalny potencjometr przyciemniania tablicy???
3.Wyczytałem że przetwornica pobiera 100 wat aby to działało czyli tyle co 2 przednie żarówki ,czy oby sie coś nie przepali w instalacji od tak dużego obciążenia.
4.Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie
Dziękuję
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
zieba1982
można regulować intensywność świecenia tarcz indiglo za pomocą oryginalnego pokrętła.
kupuj u MoMan-a ja mam takie i nie narzekam i jak na razie to świecą tak samo jak w dniu montażu czyli od maja
zdjecia z ori podswietleniem teraz wskazowki swieca na czerwono ale fotki nie mam.
[img][img]http://images41.fotosik.pl/197/5257b701546e5572med.jpg[/img][/img]
- Od: 24 lip 2008, 17:00
- Posty: 101
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6
zieba1982 napisał(a):1.czy tarcze maja jakieś ograniczenie czasowe działania,czy sie nie przepala jak żarówka po roku używalności,ile to wytrzyma?
Niecałe 2 lata jeżdze na indiglo i jak narazie nie mam zastrzezeń
Kiedyś słyszałem taką opinię, że wskazówki można zdjąć. Z moich zegarów nie dało się ich zdjąć więc walczyłem z zakładaniem. Kupa potu, trzęsące się dłonie ale udało się bez połamania.
Myślę, że w moim przypadku główna zasługa była w otworach nowych tarcz – były na tyle duże, że bez problemu się udało wszystko.
Jak jest w typowych 'indiglo' z Allegro to nie wiem, słyszałem że wielu złamało wskazówki
Jak w twoich zegarach wskazówki w żaden sposób nie chcą zejść z igieł to pozostaje życzyć powodzenia w zakładaniu przez wskazówki
Chyba, że rozważyć delikatne powiększenie otworów, tylko pozostaje kwestia tego, czy np. przy wycięciu większego otworka zegary dalej będą świecić. Ktoś musi być pionierem i to sprawdzić
Myślę, że w moim przypadku główna zasługa była w otworach nowych tarcz – były na tyle duże, że bez problemu się udało wszystko.
Jak jest w typowych 'indiglo' z Allegro to nie wiem, słyszałem że wielu złamało wskazówki
Jak w twoich zegarach wskazówki w żaden sposób nie chcą zejść z igieł to pozostaje życzyć powodzenia w zakładaniu przez wskazówki
Chyba, że rozważyć delikatne powiększenie otworów, tylko pozostaje kwestia tego, czy np. przy wycięciu większego otworka zegary dalej będą świecić. Ktoś musi być pionierem i to sprawdzić
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Kalibracja jest problematyczna, prędkościomierz ustawiasz jadąc obok innego auta np. 60km i robisz wskazówkę, obrotomierz na jałowym ustawiasz mniej więcej, ale wcześniej dobrze jest sobie zrobić zdjęcia.
A nie zastanawiałeś się nad opcją powiększenia otworków?
A nie zastanawiałeś się nad opcją powiększenia otworków?
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
paliwo zrobić fotki i nie jeździć albo zalać do pełna
a temperature zrobić fotki na rozgrzanym
a temperature zrobić fotki na rozgrzanym
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
michasiek gdzie znalazłeś takie ładniutkie tarcze? są do 626/cronos?
ogolnie mam juz wsio przyszykowane, mam tez teraz zapas 2 kompletow wskazowek:) jedne ori drugie takie inne ktore bede probowal zaadaptowac by ladnie swiecily:)
teraz wiec moje pytanie probowac sie bawic wogole w sciaganie ory czy od razu je rozciac/rozwalic by kolejne zalozyc?
teraz wiec moje pytanie probowac sie bawic wogole w sciaganie ory czy od razu je rozciac/rozwalic by kolejne zalozyc?
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
moja proba zalozenia indiglo skonczyla sie tym ze obrotomierz zalozylem, predkosc tez a temp i paliwo ulamalem..kupilem zegary od doroty i widze ze tez miala tak ulamane przy probie zakladania..kazdy pisal ze lamia sie wskazowki a dokladnie chodzi o trzpien ktory jest cienszy niz na predkosciomierzu i obrotomierzu-niestety wczesniej tego nie wiedzialem i nie widze szansy tego sciagnac bez..
napisalem do MoMana i nie mozna samemu rozcinac otworow na wieksze itp bo sie rozwarstwia zegary i przestana dzialac wiec trzeba do niego odsylac..i chyba tak zrobie zeby miec idealnie jak fabryka bo tak niema sensu chyba..a plan byl dobry bo zalozylem wskazowy od nowego passata ktore swieca jak swiatlowody i bylby super efekt po ich podswietleniu od dolu..
napisalem do MoMana i nie mozna samemu rozcinac otworow na wieksze itp bo sie rozwarstwia zegary i przestana dzialac wiec trzeba do niego odsylac..i chyba tak zrobie zeby miec idealnie jak fabryka bo tak niema sensu chyba..a plan byl dobry bo zalozylem wskazowy od nowego passata ktore swieca jak swiatlowody i bylby super efekt po ich podswietleniu od dolu..
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
ok wiec pokazuje moje, zalozone bez sciagania wskazowek bo dwa razy podchodzilem i nie widze opcji zeby to dobrze chodzilo bez przeklaman wiec dzieki pomocy MoMana ktory wywiercil elipsy by przelozyc przez wskazowki udalo sie zalozyc tarcze, do tego pomalowalem lakierem pod uv wskazowki na czerwony pomarancz i od gory podswietlilem 3 diodami dla kazdej tarczy by wskazowki noca swiecily, z efektu jestem zadowolony bardzo zdjecie nie oddaje tego bo to robione komorka. a do tego nie widac wogole poswiaty uv tylko praktycznie wskazowki sie swieca no i samych diod z normalnej pozycji tez nie widac tylko jak sie czlowiek schyli na wysokosc kierownicy:)


- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Witam panowie a ja mam zupelnie inne pytanie czy ma ktos moze skany tarczy orginalnej z mx6 ale od wersji z automatycnza skrzynia biegow z tymi literkami. Bo chce kupic u moma ale musze miec najpierw ten skan zeby oni mogli je zrobic
Znaczek powinien być tylko dla kierowcy ;]
Pozdrawiam Ralph4
Pozdrawiam Ralph4
- Od: 17 lis 2009, 21:43
- Posty: 51
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda MX6, 2.5 V6 (Espec)
"Znaczek dla Kierowcy"
zieba1982 napisał(a):Mam pytanko,..
Jestem też zainteresowany tarczami indiglo,będę montował ale
1.czy tarcze maja jakieś ograniczenie czasowe działania,czy sie nie przepala jak żarówka po roku używalności,ile to wytrzyma?pytajnik
2. Czy jest możliwość przyciemnienia podświetlenia ów tarcz poprzez oryginalny potencjometr przyciemniania tablicy?pytajnik
3.Wyczytałem że przetwornica pobiera 100 wat aby to działało czyli tyle co 2 przednie żarówki ,czy oby sie coś nie przepali w instalacji od tak dużego obciążenia.
4.Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie
Dziękuję
Ad.1. Materiał z którego zbudowane są tarcze indiglo nie przepali się jak żarówka, w miarę upływu czasu może jedynie się wypalać.Jak długo trzeba na to czekać – nie wiem.Używam tarcz od MoMana już od blisko 4lat i nie widzę różnicy w świeceniu.
Ad.2. Tak, jest to możliwe.Jednak w różnych położeniach potencjometra możemy zauważyć bardziej lub mniej widoczne mruganie tarcz.Można wnioskować, że inwerter nie pracuje wówczas w swoich normalnych warunkach pracy co może niekorzystnie wpłynąć na jego żywotność.
Ad.3. Bzdura.Inwerter nie pobiera żadnych 100W, jedynie wytwarza na wyjściu napięcie ok100V.
Ad.4. Głównie na to aby dobrać odpowiednie tarcze do swojego modelu auta. W różnych rocznikach tarcze z pozoru wyglądające tak samo mogą ( choć nie muszą ) się nieznacznie różnić. Ponadto do tarcz od MoMana konieczny jest demontaż wskazówek ( ze względu na mały otwór ) .Tarcze z ebay'a z reguły mają większy otwór jednak mimo zapewnień sprzedawcy nie zawsze uda się je przeciągnąć przez wskazówki.Polecam tarcze od MoMana ponieważ w każdym momencie można dokupić pojedyńczy element zestawu bądź inwerter ( gdy któreś zostanie mechanicznie uszkodzone ). W innych zestawach, np. z ebay nie ma na to najmniejszych szans.
michasiek napisał(a):Kiedyś słyszałem taką opinię, że wskazówki można zdjąć. Z moich zegarów nie dało się ich zdjąć więc walczyłem z zakładaniem.
Oczywiście wskazówki można zdjąć, u Ciebie także, co jednak nie jest zbyt proste
michasiek napisał(a):słyszałem że wielu złamało wskazówki usmiech
Oj wielu
michasiek napisał(a):Chyba, że rozważyć delikatne powiększenie otworów, tylko pozostaje kwestia tego, czy np. przy wycięciu większego otworka zegary dalej będą świecić. Ktoś musi być pionierem i to sprawdzić usmiech
Sprawdzone już dawno
luksok45 napisał(a):Ja zmienilem tarcze i nie polamalem wskazowek
luksok45 w BA jest zupełnie inna konstrukcja wskazówek oraz ich mocowania niż np. w MX3. W Twoim przypadku uszkodzenie ich wymagałoby "specjalnych" zdolności
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
ja zmieniałem tarcze i nie miałem z tym żadnych problemów. nie zajęło mi to tyle ile koledze (2 godz) a niecałą godzinkę. wskazówki schodzą bez żadnych problemów trzeba tylko złapać za korpus wskazówki i z wyczuciem pociągnąć. jedyny problem to wskazówka termostatu po jej zdjęciu iglica odkręca się do niższego położenia efektem czego po założeniu tak sobie wstaje prawie że do gotowania się silnika. wszystkie tarcze takiego typu podświetlania są indiglo. nazwa własna charakterystyki tych tarcz. różnią się tylko wzorami. ja wpiąłem się pod zasilanie oryginalne do podświetlania zegarów i pozbyłem się orginalnych żarówek dzięki czemu mamy trzy plusy w tej sprawie.
1 nie szukamy już napięcia właściwego do podświetlania. ( z reguły inwerter ma własną diodę prostowniczą)
2 po usunięciu fabrycznych żarówek mamy którędy wypuścić kabelki z licznika. nie trzeba robić dodatkowej dziury
3 podpinając się pod fabryczną instalacje podpinamy się też do ściemniacza
wbrew instrukcji u mnie wszystko działa do tej pory czyli jakiś rok czasu jak nie dłużej.
trzeba pamiętać tylko żeby założyć tarcze indiglo na fabryczne tarcze bo dzięki temu nie będą się odkształcać pod wpływem różnic temperatur
1 nie szukamy już napięcia właściwego do podświetlania. ( z reguły inwerter ma własną diodę prostowniczą)
2 po usunięciu fabrycznych żarówek mamy którędy wypuścić kabelki z licznika. nie trzeba robić dodatkowej dziury
3 podpinając się pod fabryczną instalacje podpinamy się też do ściemniacza
wbrew instrukcji u mnie wszystko działa do tej pory czyli jakiś rok czasu jak nie dłużej.
trzeba pamiętać tylko żeby założyć tarcze indiglo na fabryczne tarcze bo dzięki temu nie będą się odkształcać pod wpływem różnic temperatur
- Od: 23 mar 2009, 13:57
- Posty: 13
- Skąd: łódź
- Auto: mazda 323F 1.6 91r.
Mam pytanko jak żeś wskazówki ściągną z zegarów,z tego odkręciłeś dwie te śrubki bo nie chce nic spartolic i na siłę ich nie będę wyciągał a mam fajowate tarcze a nie wiem jak wskazówki ściągnąć pomożesz??
- Od: 23 lis 2008, 13:54
- Posty: 121
- Skąd: Kedzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje