Nasze Modyfikacje

Postprzez Pablo » 16 lip 2007, 01:08

Potrzeba wzmocnionego zderzaka do madzi chodziła za mną od dawna. W końcu stało się. Wrogo nastawione drzewo, na ostatniej z imprez zaatakowało mazdę nienacka i odcisnęło się delikatnym wklęśnięciem na prawym nadkolu.

Obrazek

Aby załatwić od razu dwa tematy, zaplanowałem też podniesienie madzi do góry.
W tym celu została zakupiona "laska" ertalonu, która pocięta na 6 cm kawałki i z wywierconymi otworami pod śruby dała nam komplet ładnych podkładek
Obrazek

Sama operacja podniesienia jest banalnie prosta, wystarcza jeden dzień + 6 pak tyskiego lub coktowoli. Dzień, dwa wcześniej dobrze jest prysnąć wszystkie śruby (w sumie 14 szt) jakimś szuwaksem typu WD40, aby operacja odkręcania poszła miło i przyjemnie
Zaopatrujemy się także w przedłużone , wzmocnione śruby w klasie przynajmniej 8,8, którymi zastąpimy oryginalne.
Następnie kilka podnośników, dobre klucze i bierzemy sie do roboty.

Odkręcamy śruby mocowania budy do ramy. 6 sztuk pod paką i 8 pod kabiną (w wersji double cab) Pierwsza para, tuż obok zderzaka,

Obrazek

Druga para zaraz za pierwszym słupkiem kabiny

Obrazek

i kolejna na wysokości środkowego słupka

[img]http://belchatow.com/pablo/lift\6.jpg[/img]

Ostatnia para jest za schowkiem za oparciem kanapy, Aby sie tam dostać, trzeba niestety zdemontować wszystkie okoliczne plastiki. Troche zabawy ze spinkami i ostatnia para jest nasza

Obrazek

Teraz pozostaje tylko poluzowanie mocowania drążka kierowniczego

Obrazek

i stopniowo podnosimy budę ponad ramą, w tak powstałą szczelinę wsuwamy podkłądki. Na to jeszcze tylko nowe śruby, opuszczamy skręcamy i pijemy piwko. I etap za nami.

6 cm o które podniosłem madzie jest w sam raz, ponieważ nie trzeba bawić sie w przedłużanie wężyków hamulcowych, drążek kierowniczy także "wystarcza". Po całej imprezie trzeba tylko sprawdzić jak wchodzą biegi, ewentualnie lekko podciąć metalową osłonę nad skrzynią żeby nie haczyła i przenieść mocowania chłodnicy w dół

Obrazek

II etap w moim przypadku to zderzak. Przekopując fora, internet zaprojektowałem sobie makiete zderzaka, którą przy pomocy wyrzynarki i płyty osb wykonałem w skali 1:1 :)

Obrazek

Teraz pozostało "tylko" oddac sprawę w ręce sprawnego spawacza. Okazało sie ze z fachowcami w obecnych czasach najtrudniej ale to już dłuższa historia o kompetencji naszych rzemieślników. Suma summarum zderzak po wycięciu elementów na plazmie i pospawaniu do kupy prezentuje się tak:

Obrazek

W terenie na razie lekko testowany, wyszedł zwycięsko, do wykończenia pozostała jeszcze kratka wlotu powietrza, do zamontowania dwa halogeny.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Jacol » 16 lip 2007, 08:35

no niezłe cacko :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Misiek-Bełchatów » 26 lip 2007, 17:05

No w końcu fotki ... nieźle to wygląda w realu, w środę obejrzałem z bliska pod blokiem i jestem pod wrażeniem masywności tego zderzaka, wyszło bardzo fajnie ;)
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Pablo » 26 lip 2007, 17:25

A kiedyś Ty go oblukiwał? nie było dać znać/na piwo wejść? Poza tym nic mi nie mów o masywności ;) sam nie dałem rady go założyć, ok 40-45 kg waży. Kumpel z widlakiem mi pomagał. Teraz tył w kolejce czeka. Własnie projektuję. Tam bedzie jeszcze wyciągarka 50 kg dodatkowe hehehe.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Misiek-Bełchatów » 26 lip 2007, 17:43

Pablo napisał(a):A kiedyś Ty go oblukiwał? nie było dać znać/na piwo wejść?


Do Twojego bloku zawoziłem faceta chyba we środę z roboty i nie miałem czasu wejść ... :|


Pablo napisał(a):Poza tym nic mi nie mów o masywności oczko sam nie dałem rady go założyć, ok 40-45 kg waży. Kumpel z widlakiem mi pomagał. Teraz tył w kolejce czeka. Własnie projektuję. Tam bedzie jeszcze wyciągarka 50 kg dodatkowe hehehe.


Hehe nie dziwie się że nie dałeś rady go sam założyć ... ;)
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez sebusiek » 28 lip 2007, 18:36

Witam,
chcialby ktos takie tarcze do MAZDY 323C (predkosciomierz, temperatura wody, paliwo)?
Koszt w tej chwili dla pojedynczej osoby to 800zl !! ale jezeli sie skrzyknie 8 osob to bedzie po 140zl!

http://www.renmark.net/indiglo/indiglo7.jpg
http://www.renmark.net/indiglo/indiglo8.jpg
http://www.renmark.net/indiglo/indiglo9.jpg
http://www.renmark.net/indiglo/indiglo10.jpg
http://www.renmark.net/indiglo/indiglo11.jpg
http://www.renmark.net/indiglo/indiglo12.jpg
http://www.renmark.net/indiglo/indiglo13.jpg
http://www.renmark.net/indiglo/indiglo14.jpg
http://www.renmark.net/indiglo/indiglo15.jpg

chetnych zapraszam na priv

BTW

czy mozna zmienic cale zegary z mazdy 323c na np. 323f? czy to moze spowodowac przeklamania?
sebusiek
 

Postprzez seba323f » 30 lip 2007, 12:22

Pablo fajny samochód. Nadaje się na polskie drogi. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Pablo » 30 lip 2007, 13:26

Nie wiem , nie jeżdzę.....po drogach :) ;)
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Fiveopac » 30 lip 2007, 16:43

sebusiek napisał(a):szt w tej chwili dla pojedynczej osoby to 800zl

Ze ile?? Przeciez na ebay to kosztuje 16$ buahahahha
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez sebusiek » 31 lip 2007, 13:41

Fiveopac napisał(a):
sebusiek napisał(a):szt w tej chwili dla pojedynczej osoby to 800zl

Ze ile?? Przecież na ebay to kosztuje 16$ buahahahha


mowie to co usłyszałem od przedstawiciela www.moman.pl ;)

btw

jak znajdziesz mi do mazdy 323C 95r zapłacę Ci 2 razy tyle :)
sebusiek
 

Postprzez LoboAlien » 9 sie 2007, 14:24

uuu czyli rozbiles ja troszke :) ja w swojej bede teraz robil blachy i wstawial nowe progi i wymienial ta felerna maske hehe. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez wampirek » 9 sie 2007, 21:57

taa... niestety zaliczyłem spotkanie ze słupkiem na zakręcie :( trochę mnie poniosło a potem wyniosło na zewnętrzną :(
Zderzak, prawy błotnik i lampa do wymiany do wymiany.
Maskę wyklepałem, przy okazji kładę na niej czarny matowy kolor. Myślę, że przy granatowo – błękitno – butelkowo zielonym kameleonie, czarny będzie się ładnie prezentował.
Do tego czarny pójdzie na dach i zamiast listew na drzwiach ( listwy też wywalam ).

Prawy próg wymieniłem jak tylko kupiłem Madzie jakieś półtora roku temu, do tego kompletna konserwacja i zaprawki + poprawianie po jakimś "majstrze" który remontował ją po tym jak oberwała w prawy bok.

Kompletny próg kupiłem za niecałe 90 złotych (zastępczy oczywiście), trzeba tylko było odpowiednio go dociąć przy słupku tak żeby spasował do linii cięcia. Zanim się do tego zabierzesz to sprawdź sobie w jakim stanie masz podłogę i podłużnice, jak kiepskie to zaopatrz się od razu z blachę grubości 2mm na odbudowę podłogi i ceownik zimnogięty o szerokości 50mm na podłużnice, tylko ceownik musi być właśnie zimnogięty bo hutniczy ma za grube ścianki i za chiny ludowe go nie spasujesz.
leniwi ożywiają się wieczorem a najbardziej leniwi w sobotę
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2006, 13:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Kolbuszowa
Auto: Ford Mustang SN95 3,8v6

Postprzez wampirek » 9 sie 2007, 23:38

ArtX napisał(a):Uuu a ja myślałem że aby osiągnąć taki efekt to jakoś ingerujecie w mechanikę, nie elektryke, ale efekt i fotorelacja świetna.Teraz te Madzie wyglądają, jakby poginały na biopaliwach z <ganja> :D


A kto tam Madzie wie na czym ona pogina :) chyba na tym co i właściciel, czyli piwie, cygarach i kawie do tego troche PB i jakoś sie toczy :P Z tymi oczkami to Madzia przypomina mi samego siebie jak wstaje po ostrej imprezie rano do pracy.....

Co do ingerencji, to mechanicznie też to można zrobić tylko wtedy będzie jeden poziom wysówania świateł. Wystarczy skrócić cięgno odpowiedzialne za wysokość i po kłopocie.
Tylko wtedy pozostaje albo szukać krótszego odpowiednika lalbo bawić się ze szlifierką kątową i migomatem. trochę więcej zabawy niż w tym przypadku ale da się to zrobić.
leniwi ożywiają się wieczorem a najbardziej leniwi w sobotę
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2006, 13:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Kolbuszowa
Auto: Ford Mustang SN95 3,8v6

Postprzez LoboAlien » 10 sie 2007, 05:35

jak dorwiesz lampy soczewki to daj znac za ile :) a co do progu jesli moglbys mi pomoc to napisz na priv, w ktorym miejscu je najlepiej przyciac. Chodzi mi o cale progi :) boo mam okazje kupic je za 20zl szt tylko sam sobie musze je wyciac hehe, kolesiowi sie nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez polnik@studio » 10 sie 2007, 08:22

przenoszę do Tuning / Nasze modyfikacje :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez LoboAlien » 10 sie 2007, 19:04

no to teraz bedzie szukania w postach echh temat woda :P:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez check » 10 sie 2007, 19:46

Na dawcę soczewek potrzeba 4 lampy przednie od punciaka. Mi jeszcze potrzeba dwie soczewki od punciaka ( dwie już posiadam) i biorę się za robienie światełek. Taki efekt już jest satysfakcjonujący : :)
Obrazek

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez jacobs » 10 sie 2007, 19:50

polnik@studio napisał(a):przenoszę do Tuning / Nasze modyfikacje

polnik, trochę się syf robi przez takie łączenie tematów na siłę :P

no offence ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez pawelMX6 » 24 sie 2007, 13:51

Moja pierwsza zmiana w MX-ie to Short Shifter, ktorego wydlubalem wczoraj :D tutaj szlifnelem, tutaj smarnelem dwa spawy i systemik juz na miejscu :D Teraz czekam na biale migacze i przymierzam sie do CAI.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Waluś » 24 sie 2007, 20:45

pawelMX6 napisał(a):Moja pierwsza zmiana w MX-ie to Short Shifter

odkąd ja to mam to mój ojciec stwierdził że skrzynia mi się sypie bo biegi ciężko wchodzą <lol> ale przynajmniej przestał jeździć moim autem <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje