Opony & felgi

Postprzez Gajdzin » 6 kwi 2013, 13:11

Guinness napisał(a):Sądzę że nie wagą opony czy felgi powinieneś się martwic a stanem dróg jakich używamy . Wiadomo ogólnie że im wyższa opona tym lepszy komfort a co do felg to w tym przedziale cenowym najlepszym wyborem były by orginalne – jednak są one najmniej podatne na deformacje ( sam widzisz jakie mamy dziury w drogach )

No fakt, masz rację. Z tym, że patrząc na konstrukcję oryginalnych vs. np. Oz Superturismo nie wydaje mi się, żeby Oz'ki były słabsze. Co innego, gdybym założył jakieś super-lekkie Oz'y torowe, te faktycznie wysiadają na dziurach, jak można przeczytać na wielu forach amerykańskich. Bo powiem Ci, że dziury po zimie w Nowym Jorku i New Jersey, np. okolice Secaucus, są gorsze niż w Polsce :| Koszmar absolutny.

Dopisano 6 kwi 2013, o 14:18:

Wojtek napisał(a):Mozna jeszcze zastosowac super lekkie sruby do kol.. np. TPI (sa komplety wraz ze srubami zabezpieczajacymi)

To już chyba podejście wyczynowe, gdzie każdy gram jest ważny :) Sądzę, że na takich śrubach można zaoszczędzić kilkaset gramów, co oczywiście w sporcie też się liczy, ale w jeździe codziennej nie będzie odczuwalne. Co innego opony i felgi – tutaj spokojnie możemy zaoszczędzić 15kg! Różnice opon, o których pisałem, to po 2kg na koło, do tego żaden problem kupić felgi o niecałe 2kg lżejsze od firmowych (i to nie wchodząc nawet w naprawdę lekkie felgi do sportu). A 15kg masy wleczonej ze sobą zawsze i wszędzie powinno już dać sie poczuć i w osiągach i w spalaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez damian26g » 14 kwi 2013, 21:45

Witam , mam pytanie odnośnie felg i w sumie opon . A mianowicie odstawiłem pomysł wstawienia 20" potworów :D ale tylko nieznacznie mniej mierzę aktualnie bo na 19" i kwestia tego że felga jest nieco szersza niż seria http://allegro.pl/c-16-w-19-5x114-3-now ... 88127.html i mam pytanie czy to zagra mi w aucie jak trzeba na oponie 225/30/19 albo 225/35/19 jesli tak to na której oponie będzie lepiej . Pozdrawiam i liczę na odpowiedź :)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2013, 14:31
Posty: 38
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: Mazda 6 GG 2002r 2.3 L3-VE

Postprzez matthies » 14 kwi 2013, 23:20

ja z taką obserwacją. Z ciekawości pooglądałem sobie trochę opon letnich 17" i wyciągnąłem pewien wniosek. Mianowicie, 225x45 są tańsze niż 215x50 czy 215x45. Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo chciałem zejść deczko z szerokości (obecnie 225x45) do 215x50 aby zachować mniej więcej taki sam balon, bo przeważnie jeżdżę po dość wyboistych odcinkach.
Jak jest u was, który profil wg was jest cenowo najkorzystniejszy z w/w ?


@ damian, wg mnie w GG maks to 18" choć i to już lekko za dużo. Chyba że planujesz dużo kolejnych modyfikacji (gleba, jakiś pakiet itd) żeby to ładnie wyglądało, ale to wg mnie zaczynasz nie z tej strony, albo zbyt szybko.

Co do twojego pytania, na której oponie będzie lepiej:
fabryka mówi 215x45x17 –> promień koła 312.65 – obwód koła 1964.44
twoja opcja 1 225x30x19 –> promień koła 308.80 – obwód koła 1940.25
twoja opcja 2 225x50x19 –> promień koła 320.05 – obwód koła 2010.93

To powinno ci nieco rozjaśnić, ale w podjęciu decyzji pewnie niewiele, ale dla porównania,
ja mam 225x45x17 –> promień koła 317.15 – obwód koła 1992.71
nic mi nie obciera, a mam glebę.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Bartoliniusz » 15 kwi 2013, 00:13

Przede wszystkim nie kupuj tanich chińskich felg...
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Gajdzin » 15 kwi 2013, 08:50

matthies napisał(a):chciałem zejść deczko z szerokości (obecnie 225x45) do 215x50 aby zachować mniej więcej taki sam balon, bo przeważnie jeżdżę po dość wyboistych odcinkach.

Jak jeździsz po wyboistych odcinkach, to może nie schodź z szerokości – im więcej powietrza w oponie, tym lepsza amortyzacja wybojów. Ja bym już raczej przeszedł na 225x50, co zwiększy Ci średnicę koła o 3% (na wybojach dobra sprawa). Sam mam w zimówkach opony o jeden nr profilu większe, przy zachowaniu reszty tych samych parametrów, bo wiadomo, jakie są nasze drogi w zimie i zaraz po...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez matthies » 15 kwi 2013, 16:47

zgadza się, ale jeszcze bardziej zwiększać balonu nie chcę. Chciałem albo zejść czyli na 215x45 (zalecany przez producenta), albo mniej więcej utrzymać taki sam czyli 215x50 (fabrycznie zakładane w US). Nie potrzebuję aż takiej szerokości jak 225 bo pomimo, że niewiele ale jednak wpływa to na spalanie. Jeżeli cenowo one rzeczywiście są tańsze niż oba wymiary interesujących mnie 215 to chyba to przeboleję i jak obecne dokonają żywota, to wsiądę na taki sam rozmiar.
Zastanawia mnie tylko czy moja obserwacja cenowa jest słuszna, czy tylko moje złudzenie, bo wiem, że są profile mniej i bardziej popularne (np 195x50R15 – bardzo popularny więc i tani).

PS. A na wybojach to i tak muszę mocno zwalniać ;) gleba
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez euzebisz88 » 16 kwi 2013, 19:04

Witam, zakupiłem felgi które wam pokazywałem 7,5"/16" oponka 225/45 ^^ większość pisała że będzie za szeroko i ktoś nawet napisał że nie widział jeszcze 323 bj na takich kapciach... :) Więc może zobaczyć :) Wszystko pasuje na ulał ;) Musiałem dorobić pierścienie centrujące i nic po za tym :)
Załączniki
P4160101.JPG
P4160092.JPG
P4160095.JPG
P4160103.JPG
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez Mandey » 16 kwi 2013, 21:06

Cacy :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Neonixos666 » 16 kwi 2013, 21:10

jakie ET felg? jak przy obciążeniu auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez euzebisz88 » 16 kwi 2013, 21:20

ET 35 :) Na wybojach trzeba uważać bo można zaszurać nieco o nadkola ale to nie przeszkadza. Póki co dzieci nie mam więc jeżdżę samemu lub z moją narzeczoną :)
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez Magician » 16 kwi 2013, 21:34

Hehe to przyjdzie przewieźć ze dwie osoby z tyłu i coś w bagażniku i będzie zgrzyt :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez Gajdzin » 16 kwi 2013, 22:46

Bardzo zgrabnie to razem wygląda, ładne felgi i pasujące do samochodu. Efekt super wg. mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez zawiszaczarny » 17 kwi 2013, 18:21

Witam mam problem posiadam mazde 323 1.3 bf 1988r która (staram sie doprowadzic do super stanu juz duzo zrobione) posiada felgi 13' 4x114,3 ET 45 otwór 59,6 i opony 155/70 R13 i chciałbym sie dowiedziec jakie maksymalnej wielkosci moge tam załozyc felgi np. 14 . oraz jaka opone wieksza od seryjnej zeby i fajnie wygladało zeby jezdziło jak nalezy by nic nieobdzierało prosze o pomoc
zawiszaczarny
 

Postprzez siwy-84 » 17 kwi 2013, 22:51

zawiszaczarny maxymalnie to by 18" wsadził, ja mam u siebie 17" ale wiekszość zakłada 16" ze wzgledu na nasze dziurawe drogi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez Gajdzin » 17 kwi 2013, 23:14

Ja miałem 323 turbo w Japonii na szestnastkach i było OK, ale i tak mnie trochę trzęsło na na nierównych drogach w Tokio... Tam jest łata na łacie w asfalcie i łaty te nie są najlepiej kładzione, bo robią je rolnicy z Hokkaido w grudniu, kiedy nie ma co robić na polach ryżyowych, a gminy miejskie za pomocą robót drogowych próbują się pozbyć nadmiaru gotówki, żeby im w następnym roku nie obcięli budżetu.

W Polsce asfalt jest jeszcze gorszy, więc zdecydowanie odradzałbym większe felgi niż 16".

Opony weź o numer szersze i użyj przelicznika np. tutaj: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon żeby znaleźć pasujący profil.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Wojtek » 18 kwi 2013, 09:53

masz racje... tylko tutaj jest "specyficzne" podejscie do problemu rozmiaru opon...
filtrem jest wyglad –> czyli tuning optyczny

zagadnienia typowo eksploatacyjne sa w innym miejscu na forum w innym dziale <głaszcze>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Gajdzin » 18 kwi 2013, 10:52

Pozwolę sobie zasugerować, że o ile nie mówimy o typowych show cars, którymi na co dzień praktycznie nie da się jeździć (i nie o nich jest ten dział), to kwestie praktyczno-ekslploatacyjne są immanentnie powiązane z tematyką tuningu i nie da się ich oddzielić.

Możemy więc dyskutować o estetyce spoilera, ale czy nie będzie on negatywnie wpływał na spalanie, albo świszczał powyżej 120km/h, są jak najbardziej w zakresie zaintreresowania tuningu. Albo możemy rozmawiać o przciemnianiu kloszów refklektorów, ale trudno nie poruszyć tematu "jak to wpłynie na oświetlenie drogi" oraz "co na to Policja".

Więc jak najbardziej ten dział :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Wojtek » 18 kwi 2013, 12:09

i tak i nie :P
Jezeli spojrzysz na specyfikacje auta, to lepiej nie wychylac sie z dzialu modelowego (czysta eksploatacja)... tam sie mozna dowiedziec jaki profil najlepszy dla najwyzszego komfortu <ok>
Wedlug ubezpieczalni, nawet zmiana felg juz jest modyfikacja, ktora musi byc zgloszona do nich (zwyzki polisy), a jezeli spojrzysz na zagadnienia Policyjne, a raczej legalne aspekty sprawy, to zalozenie wiekszych felg niz przewiduje producent stawia auto poza prawem o ruchu drogowym... np. w M6 GG/GY zalozenie 18" felg jest zabronione (nie dotyczy M6 MPS)... :P
dlatego ta delikatna granice staramy sie utrzymac i zajmowac sie zmianami glownie pod katem wizualnym, a nie legalnosci czy komfortu...

ps. kazda zmiane w samochodzie jego wlasciciel przeprowadza na wlasna odpowiedzialnosc... <nie powiem>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Gajdzin » 18 kwi 2013, 12:15

No, OK, rozumiem, niemniej jak się prowadzi dyskusję na temat konkretnych felg do konkretnego samochodu, co zawsze zawiera trzy aspekty: wizualne, praktyczne (nie obcieranie, wygoda jazdy, itd.) oraz formalne (gwarancja, policja itd) to wydaje mi się nonsensowne prowadzenie jej na raz w dwóch działach, skoro to jedna dyskusja na jeden temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Gajdzin » 26 kwi 2013, 19:14

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z felgami Tenzo R? Albo nawet opinie o nich bez własnych doświadczeń? :) Myślę o zakupie tych do nowej M6 (GJ):

bs.jpg


O dziwo są dostępne w Polsce i rozmiar do GJ zdaje się dobry: 5x114.3 7,5x17 ET42. Nigdy nie miałem dwu-kolorowych felg, nie mam pojęcia, jak by to wyglądało na srebrnej M6... Opinie? Opcja – grafitowe z obręczą kol. tytanu:

b.jpg


Wszelkie sugestie i opinie mile widziane...
Ostatnio edytowano 26 kwi 2013, 20:55 przez Gajdzin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje