Opony & felgi

Postprzez milan2006 » 7 sie 2010, 20:40

Kuguar napisał(a):powiem wam że efekt mnie nieco zdziwił

że tak powiem "przesrane"...za takie coś możesz stracić dowód czego Ci oczywiście nie życzę. Trochę przesadziłeś z et i dystansami ;)
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez Maciej Loret » 7 sie 2010, 21:26

Kuguar napisał(a):czy zostawić jak jest czy chować...


Na dożynki może być...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pit » 7 sie 2010, 21:52

Promień zataczania poszedł w piiissssdu :( Auto będzie się zachowywać bardzo niebezpiecznie podczas jazdy. Musisz to zdjąć.
(...)
W tym linku kiedyś wyjaśniłem, co się dzieje z fizyką jazdy z czymś takim:
viewtopic.php?p=1736271#p1736271
Enjoy <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez milan2006 » 7 sie 2010, 22:00

Przód to Ci chyba z 5 cm wystaje, co nie? Nawet jak założysz nakrętki pływające zamiast dystansu to będzie kicha.
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez Kuguar » 7 sie 2010, 22:11

No wystaje w kosmos nawet lekko ponad 5cm <lol> Na żywo to lepiej wygląda hahaha Po wstępnych oględzinach miały wystawiać lekko, ale jak założyliśmy z chłopakami to usiedliśmy sobie hmm... no jest hardcorowo ;) Chłopaki z bmw team ze swoimi rantami się schowali, co do właściwości jezdnych pomijając teorie, auto jest przyklejone do drogi, pierwsza kwestia to jak kumpel wsiadł do samochodu i wystawił swój duży zimny łokieć to chyba będzie blizna bo dostał kamykiem w przedramię, druga kwestia zaraz po umyciu lekka kałuża i była fontanna <rotfl> więc boję się o lakier, trzecia kwestia to wchodzą w grę progi nadkola i w tym wypadku musiałby siąść swap, bo z tym silnikiem trochę siara, z zasady nie przerabiam aut poniżej 150KM bo nie ma sensu... Sam nie wiem, zdejmować felgi ale co zostanę z fajnymi MOMO i będę musiał szukać felg na 112 bo zmieniłem rozstaw dystansem też nietanim, ale wygląda to fajnie, taka mała bestia :P

PS. A pytałem was co wybrać!! :P
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez milan2006 » 7 sie 2010, 22:19

skoro okazyjnie kupiłeś fele, to je sprzedaj i poszukaj czegoś z duuuużym et jeśli się upierasz przy dystansach.
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez Pit » 7 sie 2010, 22:27

Kuguar chłopie, nic się nie zmieniło w kwestii "przyklejenia do drogi", nie zmieniłeś amortyzatorów czy sprężyn! Przeczytaj proszę to, jeżeli nie chce Ci się wejść w przytoczony przeze mnie link, to wkleję Ci tekstem:

Pit napisał(a):Przejedziesz się kilka razy po zakrętach ze zmienionym promieniem zataczania (na bank właśnie go sobie zmieniłeś nawet o tym nie wiedząc), to się przekonasz.

Poniżej trochę o tym parametrze, dla Ciebie zapewne jest to nowość, więc bardzo mocno radzę przeczytać:

Promień zataczania naturalny jest zerowy, starsze samochody mają często dodatni, współczesne ujemny.
Należy zwrócić uwagę aby przy stosowaniu szerszych kół wybierać takie felgi które mają dodatkową szerokość równomiernie rozłożoną względem płaszczyzny przylegania do piasty a najlepiej jeśli większość dodatkowej szerokości skierowana jest w stronę samochodu a nie na zewnątrz, przez co zmniejszamy promień zataczania w stronę wartości ujemnych. Dodatni promień zataczania może powodować niebezpieczne zachowanie samochodu przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności po obu stronach samochodu, gdyż siła hamowania skręca i samochód i koło w stronę o większej przyczepności. Promień zataczania ujemny działa w takiej sytuacji samokorygująco gdyż powoduje skręt koła w przeciwną stronę. Zbyt duża wartość promienia zataczania w którąkolwiek stronę powoduje szarpanie kierownicy i skręcanie samochodu na wybojach. Dążenie do uzyskania ujemnego promienia zataczania kłóci się z powszechną tendencją do stosowania szerokich felg o małym offsecie, (wystających na zewnątrz nadwozia). Znaczenie tego parametru podkreśla fakt że nowsze modele Mini wyposażane fabrycznie w szerokie koła 12” lub 13” mają felgi o dużym offsecie mimo że psuje to wygląd autka wyposażonego w szerokie nadkola.


Sprzedaj te dystanse, lub oddaj, jak podobają Ci się koła to kup rzesz te pływające nakrętki (nie rozumiem Twoich obaw, firma Momo je stosuje sprzedając z kołami od wielu lat, osobiście na takich jeździłem) i ciesz się BEZPIECZNĄ jazdą. To, co teraz zrobiłeś z tym ważnym elementem to jakaś katastrofa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez milan2006 » 7 sie 2010, 22:44

Pit, przecież te fele będą wystawać i bez dystansu.
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez Kuguar » 7 sie 2010, 22:46

Na "moją" logikę biorąc szerszy rozstaw kół = lepsza przyczepność. Studiuje ten text który napisałeś, jakbyś podał jakieś wartości to może bym zrozumiał, teraz nic z tego nie kumam... Dystanse kto mi kupi takie przecież zamawiałem z pierścieniem centrującym 65,1/72,1 mm a pływające nakrętki dostałem razem z felgami ale nie pasowało mi jak przymierzaliśmy koło szło nierówno ... jeśli biorę pod uwagę zmianę to na felgi z większym ET, dystanse zostają są naprawdę dobre i póki co i tak mnie żona bije po ramieniu że tyle ubranek dla córy by kupiła za te przeróbki w naszym rodzinnym aucie :D
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez Pit » 7 sie 2010, 23:09

Kuguar napisał(a):Na "moją" logikę biorąc szerszy rozstaw kół = lepsza przyczepność

Muszę Ciebie zmartwić sromotnie. Rozstaw kół nie ma nic wspólnego z przyczepnością. Nie trzeba do tego stwierdzenia przytaczać żadnych wzorów, wystarczy czysta logika i zdrowy rozum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Radex » 8 sie 2010, 10:46

masakra jakas, zdejmuj to jak najszybciej. to nie zadna bestia ale smiech na sali jest.
uzasadniac wiecej nie musze bo chlopaki juz powiedzieli co trzeba i sam sie tez conieco skapnales.

jak bedziesz na tym jezdzil to:
– porysowany lakier na drzwiach
– zabrany dowód
– dziwne spojrzenia ludzi
– no i mozliwe ocieranie

kurde szkoda ze taka rzezba wyszla bo felgi nawet fajne

ale moze faktycznie sprzedaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Kuguar » 8 sie 2010, 12:06

No nie wiem, mi się podoba bardziej bardziej <lol> Prześwit spory więc może jeszcze podniosę i zrobię Jeepa <glupek2> Co do tarcia to nic nie trze, właśnie po to są dystanse żeby na takim kaloszu nie tarło.. O dowód nie muszę się martwić :) Ale chyba faktycznie zmienię na AEZY z rantem, kilka dni pojeżdżę bo hardcorowo to wygląda :)
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez darekk86 » 8 sie 2010, 21:18

no jak by nie patrzec, wtopa niezla...
na pewno na tym nie ma sensu jezdzic bo rozwalisz sobie blotniki jak ci amortyzator dobije na jakiejs dziurze. a wtedy nie dosc ze urwiesz blotnik, rozwalisz opone i samochod.

a przeciez jest tyle kalkulatorow ktore pozwalaja wyliczyc osadzenie kola co do milimetra... ewentualnie warto spytac czasami... bo tak to szkoda pieniedzy. a dystanse zapewne masz ok. 25mm, wiec bedziesz mial baaaaaardzo duzy problem ze znalezieniem felg zeby te dystanse zostawic. bo musisz wtedy zalozyc cos z ET w okolicach 70 wiec praktycznie niedostepne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Bandit » 11 sie 2010, 00:23

zrobię małe OT od felunku kuguara i zapytam was co myślicie:
mam w zamiarze wmianę felg (mam 16' od 323 bj 2.0gt) na 17' na wiosnę, ale pytam już teraz, czy założyć ori od Mazdy 3 2.0, czy chromowane z millenii (obie opcje będą pasowały bez problemu i obie mogę nabyć w tej samej cenie) czy może pozostać przy obecnych (do obejżenia na mojej fotce konkursowej) pytam o estetykę które waszym zdaniem najładniej w mym aucie się zaprezentują (na oponach 205(ew. 215)/45/17)?
Ostatnio edytowano 11 sie 2010, 15:07 przez Bandit, łącznie edytowano 1 raz
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez milan2006 » 11 sie 2010, 00:37

Kuguar napisał(a):O dowód nie muszę się martwić :)

Już Ci zabrali? :D
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez Karol » 2 paź 2010, 14:17

Do Kolegi z M3 jak chcesz mam orginalne fele z M3 Sport w stanie idealnym moge oddac za pare groszy bo to co zrobiles jest karygodne <płacze> <płacze> <płacze> <płacze>
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez szejk78 » 6 paź 2010, 18:54

[quote="Kuguar"] czy zostawić jak jest czy chować...
pod remizę lub wiejską przytupajke
zabiorą ci dowód

<rotfl> <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez eXtas » 6 paź 2010, 21:41

Jak nazywają się felgi co ma ta Madzia?


Obrazek
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2010, 20:31
Posty: 11
Skąd: Opolskie

Postprzez lukaszwnw » 6 paź 2010, 22:34

Witam . :D

Mam pytanie . Czy takie opony
Kod: Zaznacz cały
OPONY ZIMOWE 195/65R15 DĘBICA FRIGO 2 91T

http://moto.allegro.pl/opony-zimowe-195-65r15-debica-frigo-2-91t-i1226880166.html będą pasować na te felgi :

Kod: Zaznacz cały
DANE TECHNICZNE
ŚREDNIA – 15 CALI
SZEROKOŚĆ – 6 CALI
ODSADZENIE (ET) – 45
OTWÓR CENTRUJĄCY – 54


http://moto.allegro.pl/oryg-nowe-felgi-toyota-156j-et45-corolla-i1237030738.html#gallery .

Samochód Mazda 323 f ba z5 . ;)

Czekam na szybką odpowiedź i ewentualne sugestie.

pzdr. Łukasz
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 16:35
Posty: 95
Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`

Postprzez Kamil » 6 paź 2010, 22:38

Kupiłem kołpaki oryginalne, nowe, z salonu mazdy, rozmiar 16" do felg 16". I mam mały problem. otóz, wydaje mi się, że kołpaki są lekko za duże do moich felg, które są Toyotowskie (pasują do nowej nowej 6 miałem okazję to kupiłem, idealnie wszystko pasuje do mazdy 6 tylko tyle że wytłoczony znaczek toyoty). Teraz pytanie, czy jest różnica pomiędzy rantami felg stalowych w zależności od producenta? Możliwe że kołpaki są jakoś przypasowane tylko do felg danej marki? mi się wydaje to wątpliwe, ale boję sie pchac kołpaków na siłe, łatwo połamac, a troche mnie komplet kosztował ;)
Kamil
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje