Opony & felgi
mi padł przegób od za szerokich laczków – był co prawda stary ( fabryczny
) ale myślę że na seryjnych 14" 185 polatał by dłużej
Witka. ja również mam pytanko...jakie dobre opony (letnie) pasowałyby (w sensie wymiar i marka-model) do felg w rozmiarze 17", ET 40, szerokość 7? do Mazdy Mx-3 oczywiście (nie zglebionej JESZCZE)
tak by komplet opon nie przekroczył ceny 1500 zł.
Dzięki z góry za pomoc
Pzdr!
ps. a jeśli nic sensownego w tej cenie nie dostanę to jakiej firmy polecilibyście mi za odrobinę więcej, max do 2k PLN?
Dzięki z góry za pomoc
Pzdr!
ps. a jeśli nic sensownego w tej cenie nie dostanę to jakiej firmy polecilibyście mi za odrobinę więcej, max do 2k PLN?
Ja przegubów nigdy nie wymieniałem, choc laczki miałem od 4 lat szersze od fabrycznych, nie mówiąc już o odsadzeniu felg, które z sezonu na sezon było coraz większe. Warto też zwrócic uwagę na wagę kół i tarcz hamulcowych... to wszystko potrafi byc w wersji tuningowej nawet 3-4 kg cięższe od stock'owej. Także felgi o mniejszym niż zalecane odsadzeniu, ale o znacznie mniejszej wadze (1-2 kg na koło) niczemu nie zaszkodzą, a wręcz przeciwnie – przez zmniejszenie masy nieresorowanej, rotacyjnej – mogą zwiększyc trwałośc zawieszenia.
MRk – ja polecam Bridgestone Potenza re050a – bardzo dobrze się trzymają, polecił mi je kolega z Prelude Team Poland – stwierdził że jako nieliczne nadają się do aut powyżej 200KM
ja kupiłem nówki razem z felgami, a cena oscyluje w granicach 500zł za szt. nową. Jedyny minus to szybko się ździerają (takie opinie wyczytałem), sam tego nie zauważyłem bo mam jedyne 105KM. Yokohama też mają dobre opinie.
dzięki za odpowiedź
szczerze mówiąc, na jednym z forum (toyoty) ktoś miał te felgi ,które zamierzam kupić na właśnie Bridgestonach Potenza
ale nie chciałem nic sugerować ponieważ wolałem posłuchać opinii innych osób
a co myślisz o Toyo Proxes?
ps. i jaki wymiar opon powinienem dopasować tak bym zębów nie powybijał ani nie wyglądały jak balonówki na tych 17tkach?
225/45 może? dodam ,że auto zamierzam obniżyć...
ps. i jaki wymiar opon powinienem dopasować tak bym zębów nie powybijał ani nie wyglądały jak balonówki na tych 17tkach?
225?? – to ile ty masz KM?
ja mam 205/45 – i to jest moim zdaniem max wysokośc opony która sensownie wygląda, a co do szerokości to latem mam problem ze zmieleniem opon, małe 'pii' i jedzie – 105KM
Decydując się na 17" już będzie tłukło – chcesz jakiś komfort zachować to weź 16" ale nie oszukujmy się albo komfort albo wygląd
proxes nie uzywałem ale znajdą się osoby na forum które na nich jeździły
ja mam 205/45 – i to jest moim zdaniem max wysokośc opony która sensownie wygląda, a co do szerokości to latem mam problem ze zmieleniem opon, małe 'pii' i jedzie – 105KM
Decydując się na 17" już będzie tłukło – chcesz jakiś komfort zachować to weź 16" ale nie oszukujmy się albo komfort albo wygląd
proxes nie uzywałem ale znajdą się osoby na forum które na nich jeździły
Jeździłem na Toyo Proxes T1R, ale w rozmiarze 15". Nie mogłem złego słowa powiedzieć, ale pod maską miałem tylko 88 koni. Trzymały się drogi świetnie. A oprócz tego świetnie wyglądają 
póki co ok 130, ale myślę ciut przyszłościowo z racji tego ,że (jak dobrze pójdzie) to we wakacje bym jedyną słuszną jednostkę do mx-3 założył
mówić nie muszę
i wiem ,że im większe fele tym mniejszy komfort
jestem tego w pełni świadomy
mx-3 i tak nie jest autem rodzinnym ,więc na komforcie mi nie zalezy
i tak gdyby robili te fele co chcę w rozmiarze 18" (i rozstawie 4x100 rzecz jasne) to bym takie wziął, ale niestety póki co 17tki są największe ,więc takie wezmę
chociaż z drugiej strony 18tki na mx-3 i tak wyglądają na dość bycze i mógłby byćproblem by je tam upchać, więc całkiem możliwe ,że i tak na 17tkach się za3mam..
i masz 17tki u siebie tak?
mi tez się proxesy podobają:) z resztą na moich fabrycznych jeszcze felach też są oponki z bieżnikiem w układzie V i ładnie się to prezentuje
ale opona już niekoniecznie musi mi się podobać
ważne żeby dawała radę
i oczywiście jakość/cena musi iść w parze 
barren napisał(a):ja mam 205/45
i masz 17tki u siebie tak?
Zyg napisał(a):A oprócz tego świetnie wyglądają
mi tez się proxesy podobają:) z resztą na moich fabrycznych jeszcze felach też są oponki z bieżnikiem w układzie V i ładnie się to prezentuje
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
tak, 17" 205/45
ale pewnie na seryjnym zawiasie? chociaż odnośnie grubości ,to poniżej 45 wolałbym też nie schodzić..ew. ciut szersze niż 205, tak na przyszłość:P obecnie na fabrycznych są 205/55 i się nawet dobrze jeździ na nich. jednak te opony chyba nie byłyby mi poóźniej już potrzebne, jako że fabryczne fele zostawiłbym sobie na zimę. czyli jak na felę 17", ET40, 7" , to najlepiej 205/45 ,ew. 215/45 , Bridgestone Potenza lub Toyo Proxes?
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
jeżeli et50 to na"bank"pasują .ja mam et 40lub35 n(nie pamiętam dokładnie)rozglądam się za rozmiarem 215/50r17 ,bo 215/45r17 do pakietu sport wydaje się za mała.daniel2505 napisał(a):Chodzi mi o to że szukam kompletu z oponami i do mojej M6 do 17' felg zalecana jest opona 215/45 R17 a tu jest 205/ 50 R17 i nie wiem czy taka opona razem z tą felgą bedzie pasowała
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Witajcie.
Chcialbym sie Was poradzic odnosnie zakupu felg do nowej Mazdy 6 GH MZR-CD 2.2 Sport, kolor Sparkling Black. Mam problem bo tyle jest ich na rynku i trudno wybrac odpowiedni model tak by moja "Madzia" wygladala super. Bede wdzieczny za wypelnienie ankiety co pozwoli mi chociaz w jakims stopniu na przyblizenie waszej opini. Jesli bedziecie mieli jakies inne pomysly bardzo prosze o podanie.
Chcialbym sie Was poradzic odnosnie zakupu felg do nowej Mazdy 6 GH MZR-CD 2.2 Sport, kolor Sparkling Black. Mam problem bo tyle jest ich na rynku i trudno wybrac odpowiedni model tak by moja "Madzia" wygladala super. Bede wdzieczny za wypelnienie ankiety co pozwoli mi chociaz w jakims stopniu na przyblizenie waszej opini. Jesli bedziecie mieli jakies inne pomysly bardzo prosze o podanie.
Ostatnio ogladalem i przymierzalem felge MAK Veleno Black ale powiem szczeze ze na mojej Madzi zanikla. Wygladala zabardzo delikatnie i nie wiem czy to spowodowane bylo tym ze byly wstawki czarne czy tym ze poprostu felga byla taka jak abyla;) Troche sie boje ze wszystkie z czarnymi wstawkami beda mialy taki rezultat a niechce wydawac prawie 4500zl i byc potm rozczarowany. Mam nadzieje ze rozumiecie:)
LordSeir napisał(a):Ostatnio ogladalem i przymierzalem felge MAK Veleno Black ale powiem szczeze ze na mojej Madzi zanikla. Wygladala zabardzo delikatnie i nie wiem czy to spowodowane bylo tym ze byly wstawki czarne czy tym ze poprostu felga byla taka jak abyla;) Troche sie boje ze wszystkie z czarnymi wstawkami beda mialy taki rezultat a niechce wydawac prawie 4500zl i byc potm rozczarowany. Mam nadzieje ze rozumiecie:)
najlepiej przymierzyć albo poproś kolegów o VT w temacie Virtualny Tuning to będziesz miał obraz

oprócz teo pozostaje kwestia gustu
16tki aez xylo

AEZ, DOTZ nie są tak dorgie jak mówisz...
Drodzy forumowicze mam pytanie odnośnie alufelg do mazdy protege BG 1993r wersja amerykańska
planuje kupic felgi 16"-17" jakie powino byc optymalne ET felgi i maksymalny profil opony czy felgi 7j 8j wejdą bez problemu? a wlasnie i jaki otwór centrujacy felga powinna miec z góry dziekuje
-
mateuszziomek007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje