Diody, neony i inne stroboskopy
ale chodzi o to że chciałem od razu pod aku i mieć jeszcze włącznik żeby móc wyłączać je kiedy chce a nie mieć cały czas włączone gdy zapłon jest włązcony
- Od: 2 paź 2010, 15:04
- Posty: 10
- Skąd: Pomorskie-Jastarnia
- Auto: Madzia 323f BG 1.6 16v (only pB) 92'
Możesz się podpiąć chyba pod bezpiecznik "room" w skrzynce bezpieczników jakbyś umiał i dołożyć przełącznik, czy tak jak kolega pisał pod zapalniczkę + dołożyć przełącznik i na jedno wyjdzie, co za różnica czy z akumulatora czy nie 
luki_92_92 napisał(a):Możesz się podpiąć chyba pod bezpiecznik "room" w skrzynce bezpieczników jakbyś umiał i dołożyć przełącznik, czy tak jak kolega pisał pod zapalniczkę + dołożyć przełącznik i na jedno wyjdzie, co za różnica czy z akumulatora czy nie
dokladnie. ja u siebie wlasnie mialem pod zapalniczke i tez mialem odzielny wlacznik. z tym ze u mnie jest on 3 pozycyjny. dziala tak jak lampka w podsufitce-
1.wlaczony
2.wyłaczony
3.swieca sie gdy sa otwarte drzwi
w najblizszym czasie chce je jeszcze przerobic i podlaczyc pod podswietlenie stacyjki i beda mi sie na 3 pozycji palily 20sec po zamknieciu drzwi. a gasly po odpaleniu samochodu
jak bedziesz potrzebowal pomocy z montarzem to napisz to zrobie i przesle ci schemat co do czego
- Od: 11 lis 2010, 00:58
- Posty: 261
- Skąd: Bodzanów/Płock
- Auto: Mazda 323C BA 1,3 16V 95r
masz jeszcze kostki na tunelu środkowym od podgrzewania foteli
ja mam do nich podpięty przekaźnik do światełek dziennych – prąd na nich również pojawia się po przekręceniu kluczyka (jeśli dobrze pamiętam niebieski przewód z czerwonym paskiem).
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
ja bym wcale nie dawał bezpiecznika, podłączył to wszystko pod aku tak jak ja mam.Tylko że ja mam swiatełko z filmu knigh ridera na przodzie, przełącznik mam w podłokietniku który wmontowałem w kable od plusa albo minusa i tez kiedy chce wtedy włacze niezaleznie czy jest zapłon właczony. Zrób tak u siebie.
- Od: 23 lip 2010, 18:31
- Posty: 215
- Skąd: Werbkowice
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V
Witam kupiłem takie diody jaki potrzebny jest rezystor by podłączyć pod 12V
http://allegro.pl/show_item.php?item=1894221603

- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Jeśli ma wytrzymać 14,5 V to obliczasz opornik wg wzoru:
Napiecie zasilania = Napiecie na R + Napiecie na diodzie Uz = Ur + Ud, U=I*R
I = 0,02A, Ud = 3,2V
Uz=Ur+Ud => Ur =Uz-Ud => I*R = Uz-Ud => R = (Uz-Ud)/I => R = (14,5-3,2)/0,02 = 565 Omów
Napiecie zasilania = Napiecie na R + Napiecie na diodzie Uz = Ur + Ud, U=I*R
I = 0,02A, Ud = 3,2V
Uz=Ur+Ud => Ur =Uz-Ud => I*R = Uz-Ud => R = (Uz-Ud)/I => R = (14,5-3,2)/0,02 = 565 Omów
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Warszawa – Wawer
Tomek
- Od: 12 lut 2007, 14:04
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Witam, niedawno kupiłem swoje pierwsze auto,jest nim Mazda 323c, od tego czasu obniżyłem ją nieco,wprowadziłem kilka własnych poprawek, czeka ją na wiosne nowe ogumienie
no i wydech.
Samochodzik bez rdzy, zdrowiutki.
Kolega znalazl neony (takie z allegro) gdzieś w domu i dostałem 2 zielone neonki 30cm długie na 12V i teraz mam pytanie: Czy ktoś jest w stanie mi jakoś wytłumaczyć ...jesli sie da ... jak zamocowac je w podwoziu żeby ładnie wyglądało i nie było aż tak narażone na urwanie i gdzie się podpiąć kabelkami???A żeby było trudniej,chciałbym mieć gdzies w środku włącznik owych neonów.
Nie znam się na elektryce w ogóle,tak więc prosze o wyrozumiałość.
Samochodzik bez rdzy, zdrowiutki.
Kolega znalazl neony (takie z allegro) gdzieś w domu i dostałem 2 zielone neonki 30cm długie na 12V i teraz mam pytanie: Czy ktoś jest w stanie mi jakoś wytłumaczyć ...jesli sie da ... jak zamocowac je w podwoziu żeby ładnie wyglądało i nie było aż tak narażone na urwanie i gdzie się podpiąć kabelkami???A żeby było trudniej,chciałbym mieć gdzies w środku włącznik owych neonów.
Nie znam się na elektryce w ogóle,tak więc prosze o wyrozumiałość.
"Ale herbatka dobra" :)
- Od: 13 paź 2011, 23:14
- Posty: 84
- Skąd: Knurów
- Auto: Mazda 323C
1.5 PB
90KM
65kW
16V
1995r.
nie ma tu nic trudnego, wiedzy z elektryki to tu większej wiedzy nie potrzeba.
musisz po prostu wejść na kanał i sam zobaczyć gdzie by się tu "wkręcić" z mocowaniami na neon.
jeśli już będziesz popełniał tą zbrodnię to sugeruje zrobić jakąś obudowę/osłonę z pleksy bo inaczej neon szybko może skończyć swe żywota.
najlepiej puść kabelki prosto od aku do kabiny grodzią silnika i zamontuj gdzieś przełącznik, a od niego kabelki z powrotem poprzez grodź silnika i na dół do neonufff.
mam jednak nadzieję że zrezygnujesz z pomysłu.
pokaż auto
musisz po prostu wejść na kanał i sam zobaczyć gdzie by się tu "wkręcić" z mocowaniami na neon.
jeśli już będziesz popełniał tą zbrodnię to sugeruje zrobić jakąś obudowę/osłonę z pleksy bo inaczej neon szybko może skończyć swe żywota.
najlepiej puść kabelki prosto od aku do kabiny grodzią silnika i zamontuj gdzieś przełącznik, a od niego kabelki z powrotem poprzez grodź silnika i na dół do neonufff.
mam jednak nadzieję że zrezygnujesz z pomysłu.
pokaż auto
Jak są tylko dwa, i do tego takie małe (30cm....) to proponuję je wykorzystać jako dodatkowe oświetlenie bagażnika np., tam się bardziej przydadzą. Jak już robić neony pod autem to jakieś konkretne a nie takie malutkie 
Radex napisał(a):kabelki prosto od aku do kabiny grodzią silnika i zamontuj gdzieś przełącznik, a od niego kabelki z powrotem poprzez grodź silnika
Nie potrzeba dwoch kabelków do kabiny ciągnąć. Wystarczy jeden. Plus dajesz bezpośrednio do odbiornika (nena) a masę ciągniesz do kabiny przez włącznik i nie musisz przeciągać kabla z powrotem do aku
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
Hmm w sumie w bagażniku też fajnie by wyglądały.
Choć wymyśliłem by je np. po bokach podsufitki przytwierdzić jakoś i jakiś włącznik do tego,ładnie by szło oświetlić wnętrze
Tylko gdzie się podłączyć, zeby kabelków tak nie było widac?
Choć wymyśliłem by je np. po bokach podsufitki przytwierdzić jakoś i jakiś włącznik do tego,ładnie by szło oświetlić wnętrze
Tylko gdzie się podłączyć, zeby kabelków tak nie było widac?
"Ale herbatka dobra" :)
- Od: 13 paź 2011, 23:14
- Posty: 84
- Skąd: Knurów
- Auto: Mazda 323C
1.5 PB
90KM
65kW
16V
1995r.
Kwestia gustu... Ja tam zakładałem katody z komputera do swojego caszworda bo leżały i się kurzyły
Nie miałem co robić to znalazłem sobie zajęcie:


Ostatnio kuzyn też dostał 2 sztuki niebieskich listw ledowych do komputera z przekaźnikiem i sterowaniem zrobionym już pod 12v więc mu założyłem:


Kradniesz prądownie np z zapalniczki samochodowej. W środek tej jakże trudnej i skomplikowanej instalacji wstawiasz pstryczek elektryczek (on / off) i po problemie
On akurat miał ładnie hermetycznie zamknięte rurki więc przyczepiłem je na trytytki pod hokej i ładnie się trzymają...
Nie miałem co robić to znalazłem sobie zajęcie:


Ostatnio kuzyn też dostał 2 sztuki niebieskich listw ledowych do komputera z przekaźnikiem i sterowaniem zrobionym już pod 12v więc mu założyłem:


Kradniesz prądownie np z zapalniczki samochodowej. W środek tej jakże trudnej i skomplikowanej instalacji wstawiasz pstryczek elektryczek (on / off) i po problemie

Tutaj http://www.neoled.pl/technika-led/liczn ... d-led.html masz kalkulatorek, bierze pod uwagę ilość diod i typ połączenia, a na dodatek nic nie musisz sam liczyć
.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
Cześć!
Oglądałem Amerykańskie fora i chce założyć u siebie podświetlenie podwozia. Zastanawiam się tylko skąd pociągnąć zasilanie i jak rozwiązać sprawę włącznika. Wie ktoś jak się przedostanę z kablem do kabiny?
Taki efekt chce mieć mniej więcej

Dopisano 11 lut 2013, 23:01:
Sprawę wodoodporności mam przemyślaną. Są na allegro dobre neony, do tego termokurczliwe koszule i taśmy i będzie elegancko tylko sprawa zasilania mnie ciekawi żeby nic nie spalić. Włącznik bym umieścił tam gdzie wyłączanie ESP jest.
Oglądałem Amerykańskie fora i chce założyć u siebie podświetlenie podwozia. Zastanawiam się tylko skąd pociągnąć zasilanie i jak rozwiązać sprawę włącznika. Wie ktoś jak się przedostanę z kablem do kabiny?
Taki efekt chce mieć mniej więcej

Dopisano 11 lut 2013, 23:01:
Sprawę wodoodporności mam przemyślaną. Są na allegro dobre neony, do tego termokurczliwe koszule i taśmy i będzie elegancko tylko sprawa zasilania mnie ciekawi żeby nic nie spalić. Włącznik bym umieścił tam gdzie wyłączanie ESP jest.
- Od: 11 lut 2013, 22:50
- Posty: 45
- Skąd: Biłgoraj / Mikołów
- Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel
Wiesz po co jest FAQ działu i opcja "szukaj"?? Jest już wątek na temat neonów
.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje