Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja
@ravo – musiałbyś sam zapytać Jimmy'ego. Wyślij mu info na PMa.
Nie wiem czy miał jedną parę czy więcej...
Od siebie mogę dodać po kilku nocnych jazdach, że efekt wizualny jest szałowy, a skuteczność biorąc pod uwagę moje nie najmłodsze już szkła też jest zadowalająca. Napewno dużo lepiej jak na zwykłych żarówkach.
Nie wiem czy miał jedną parę czy więcej...
Od siebie mogę dodać po kilku nocnych jazdach, że efekt wizualny jest szałowy, a skuteczność biorąc pod uwagę moje nie najmłodsze już szkła też jest zadowalająca. Napewno dużo lepiej jak na zwykłych żarówkach.
- Od: 15 cze 2006, 13:05
- Posty: 9
- Skąd: plock
- Auto: xedos 1.6 '95
Tak czytam i czytam i jestem jeszcze niezdecydowany ale chyba we wrzesniu montuje i to 8000 k.Widzialem jak kumpel kupil klary do golfa 2 i zalozyl ksenon to normalnie bajera.Ale ja chcialbym zobaczyc jak sie jedzie w nocy i to najlepiej w deszczu.Bo wyglad czy zjechanie auta,ktore jedzie przedemna to niewszystko,tym bardziej ze Madzia to ma swieczki a nie swiatla
.Mi zalezy na maksymalnie jasnym oswietleniu drogi ,oczywiscie nieoslepiajc jadacych z naprzeciwka.Aha dbajmy o czystosc swiatel.
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers napisał(a):.Widzialem jak kumpel kupil klary do golfa 2 i zalozyl ksenon to normalnie bajera.
a jak musiał oślepiac innych:)
mylisz sie.ma naprawde niziutko ustawione 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers napisał(a):Widzialem jak kumpel kupil klary do golfa 2 i zalozyl ksenon
Same klary, bez soczewek? Wybacz, ale nawet niskie ustawienie świateł g**no tutaj pomoże. Sąsiad mojej dziewczyny też sobie do golfa 2 ksenony wstawił i klary założył. Wygląda to tak, że prawie całe lustro wokół żarówki świeci się tak mocno, że oślepia nawet w dzień. Bez soczewek montowanie żarówek ksenonowych nie ma sensu.
Adaś napisał(a):Przeróbka lampy zapewne jest równoznaczna z brakiem homologacji
Czy założenie innych żarówek jest przeróbką lampy?? Akurat w przypadku mojego xedosa minimalna ingerencja w konstrukcję lampy była potrzebna (http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=15045&postdays=0&postorder=asc&start=108), ale w wielu autach wystarczy wsadzić żarówkę, podpiąć przetwornicę do żarówki, zasilanie do przetwornicy i gotowe.
- Od: 7 sty 2006, 17:42
- Posty: 234
- Skąd: Wrocław
- Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps
a ja mam taki problem – w mojej 323f BA (po małej stłuczce) mam 1 lampe h1 a druga h3.
pewnie nie dostane nigdzie takiego zestawu
Czy montaż jest trudny? I czy efekt jest warty takiego wydatku ( dodam, ze niedlugo bede musiał robic dluuugie trasy, takze w nocy) – najpierw musiałbym chyba dokupić lampę, tak zeby mieć komplet np.h1 i dopiero ksenony.
pewnie nie dostane nigdzie takiego zestawu

Czy montaż jest trudny? I czy efekt jest warty takiego wydatku ( dodam, ze niedlugo bede musiał robic dluuugie trasy, takze w nocy) – najpierw musiałbym chyba dokupić lampę, tak zeby mieć komplet np.h1 i dopiero ksenony.
"Waldemar rzadko zaglądał do kieliszka. Pił prosto z butelki." (c) nth
- Od: 18 cze 2007, 10:38
- Posty: 28
- Skąd: Oborniki
- Auto: `96 323F BA 1.5 16v
andreass napisał(a):Czy założenie innych żarówek jest przeróbką lampy?? Akurat w przypadku mojego xedosa minimalna ingerencja w konstrukcję lampy była potrzebna (http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=108), ale w wielu autach wystarczy wsadzić żarówkę, podpiąć przetwornicę do żarówki, zasilanie do przetwornicy i gotowe.
Każda lampa jest homologowana na konkretny typ żarówki np u mnie H1 który to typ jest wypisany na lampie, założenie jakiejkolwiek innej żarówki która nie ma oznaczenia zgodnego z lampą jest niezgodna z przepisami. To że żarówki u ciebie pasowały nie znaczy że jest ok ponieważ nie są to żarówki homologowane pod oznaczeniem H1 mimo iż mają mocowanie zgodne z H1.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
stufa napisał(a):a ja mam taki problem – w mojej 323f BA (po małej stłuczce) mam 1 lampe h1 a druga h3.
pewnie nie dostane nigdzie takiego zestawu![]()
Czy montaż jest trudny? I czy efekt jest warty takiego wydatku ( dodam, ze niedlugo bede musiał robic dluuugie trasy, takze w nocy) – najpierw musiałbym chyba dokupić lampę, tak zeby mieć komplet np.h1 i dopiero ksenony.
Jeżeli chodzi o 323 FBA to montaż zajął nam około 1,5-2 godzin z ładnie schowanymi przetwornicami. W tym modelu jest o tyle dobrze, że nie trzeba praktycznie nic wycinać w lampach/zatyczkach, żeby wszystko super pasowało.
stufa napisał(a):I czy efekt jest warty takiego wydatku ( dodam, ze niedlugo bede musiał robic dluuugie trasy, takze w nocy)
nawet się nie zastanawiaj, tylko kupuj, w Twoim przypadku zagadaj ze sprzedającymi, że potrzebujesz taki zestaw (żarówki H1 i H3), może Ci sprzedadzą, bo i tak większość z nich oprócz zastwów sprzedaje również pojedyńcze żarówki.
Podczas montażu u kolegi w samochodzie zamontowałem na próbę jedną u mnie. Pomimo, że mam żarówki H3 + 50% mega light tungsram to przy ksenonie wyglądała jak świeczka, któa świeciła na żóło
Sprzedam różne części do mx-6
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
A co wy na to.....
? Madzia byla kiedys bita noi dla zminimalizowania kosztow przez poprzednika czy handlarza jedno swiatlo jet oryginalne koito a drugie podroba depo.Jedna soczewka jest zleksza jasniejsza a druga ciemniejsza.pytanie moje.Czy barwa obydwu bedzie taka sama?? (ps;nie polecam Depo)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers napisał(a):jedno swiatlo jet oryginalne koito a drugie podroba depo.
u mojego sąsiada w efce jest jedno koito a drugie TYC, autko było po stłuczce sprowadzone z niemiec i handlarz założył taki zamiennik (oczywiście z silniczkiem do regulacji tak jak ma oryginał)
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
ja tez mam w depo silniczek a ledwo co chodzi szok.lepiej uzywane Koito niz podjebe Depo czy Tyc a ten drugi mialem wczesniej w Punto I :–(
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
jeśli chodzi akurat o TYC z silniczkiem to naprawde silniczek ładnie chodzi i świeci także dobrze ale jednak Koito nic nie przebije 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
ravo napisał(a):kto sie jeszcze zastanawia
Chcialem zalozyc do GF-ki... ale nie mam soczewek
Riki napisał(a): ale nie mam soczewek
to nie warto
ravo napisał(a):za 1500 zl bedziesz mial bixenony i soczewki ale czy warto tyle kasy wlozyc ?
Tak myślałem... ehh... nie warto
a i nie dajcie sie nabrac, ze ktos chce za xenony 900 zl i nie zmieni soczewki
bo same przetwornice i zarniki niczym sie nie roznia ( te drogie ) od tych z allegro
jednyna rzecza ktora mozna zrobic profesjonalnei to wymiana soczewek na soczewki od xenonow i oczywiscie polerka porzadna kloszy – ale to mozna spokojnie zrobic samemu
wiec nie ma sensu przeplacac
a może by tak zrobić edit nazwy tematu?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje