Opony & felgi

Postprzez Blade » 22 cze 2007, 18:59

Witam.

Mam pytanie: Czy felgi 15 calowe o szerokości 7,5 cala, otwór centrujący 65mm ( reszta parametrów ok. – ET 37, śruby 4x100 ) będą pasować do Mazdy 323 BG z 1990r? Z moich informacji wynika ze nominalna szerokość to 7 cali..

Czy wejdą na nie opony 195/50/15?

Z góry dzięki za info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Waluś » 22 cze 2007, 19:12

coś mało to ET W GD zdaje się powinno być w okolicach 35 do 45
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez arcziartur » 22 cze 2007, 21:51

x_trem1 tez mysle ze troszke maly ten motorek do tych opon a po drogie to nasze drogi sa jakie sa i na koleinach bedzie toba prowadzalo a nie daj bog dziura to po feldze i oponie
ja mam 150 kucy i mam 205/60 /16 i czuje koleiny a co dopiero 225
pozdrowiaka
ZOOM ZOOM
W ich sercach-motocykl rozpala ognisko miłości
i choć los czasem nie oszczędza, a życie nie zna litości,
oni pozostaną wierni swej miłości do samego końca
i będą wciąż gnać przed siebie drogą pełną słońca
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 19:52
Posty: 676
Skąd: Sieradz / Warszawa
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 1997r
Honda VFR V-Tec 800 2003r.

Postprzez TALREP » 22 cze 2007, 22:37

ja mam 7 cali i prawda jest taka ze miedzy felga a amorkiem jest okolo 1-1,5 cm (ET 35 wiec mniejsze niz u ciebie) moim zdaniem nie podejda ale jak nie ;przymierzysz to sie nie dowiesz :)

oponki tez raczej za waskie ;)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Cukierek » 23 cze 2007, 09:22

Ja mam założone felgi 7,5 cala ale 16 ET38 i nic nie obciera mimo że felga jest ok.5-7mm od amorka z tyłu.Felgi nie obcierają ani o ranty z przodu ani z tyłu,mieszczą się w obrysie nadkoli.A tego się bałem jak kupowałem felgi.
Jeśli chodzi o oponki najlepiej to założyć na te felgi 215/50(ja mam 215/40ZR16) bo wtedy będzie najlepsza szerokość na tą felgę.195/50 będą za bardzo naciągnięte na felgi i opona w ogóle nie będzie ochraniać rantu felgi.
Bałem się że taka opona zmuli Mazde ale nie jest źle,spalanie też nie wzrosło aż tak jak sie bałem bo średnie spalanie wyszło 7,3/100km.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Blade » 23 cze 2007, 13:33

To chyba odpuszcze.. Klient co je sprzedaje mieszka daleko od Wrocka, opony juz by byly za duże jak na mojego potwora ( 1,7 D – Diesel POWER ;) )

Ale dzięki za info. Poszukam 7 calowych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez modzik » 24 cze 2007, 11:00

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i soory, że nie napisałem w podpiętym temacie.
Z tamtych zrezygnowałem i kupiłem sześcioramienne 14" za 320zł + nowe opony Klebera.
Stwierdziłem, że i tak z tego auta rakiety nie zrobię.
Kupiłem oponki 185/70/14
Profil taki wysoki, gdyz na starych 185/65/14 prędkościomierz przy 100km/h wskazywał mi 110km/h.
pozdrawiem serdecznie
modzik
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez Marek1981 » 25 cze 2007, 22:54

Witam,

Chciałbym Was prosić o poradę. Niedawno nabyłem 323F BA z silniczkiem 1,5, ma założyne seryjne koła 175/70 R13. Chciałbym je zmienić na ciut większe 185/60 R14, tylko nie wiem na jakie parametry zwrócić uwagę w 14 aluskach... wiem tylko że mam 4 śruby rozstawione po 100 mm, ale jak z tym odsadzeniem wygląda sprawa? I czy nie zmieni mi się wskazanie predkosciomierza?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2007, 00:54
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F, BA, 1.5i, 1995

Postprzez Beny » 25 cze 2007, 23:05

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=28342 tu masz troche wpisz w wyszukiwarce kola felgi opony zaznacz przeszukaj tytul wiadomosci i masz lekture do jutra.Pamietaj o ET felgi to wazne.Powodzenia

Ps.1,5 jezdza na 15" 195 tylko nie pamietam wysokosci to chyba takie uniwersalne rozwiazanie.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26807
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Adaś » 25 cze 2007, 23:52

Marek1981 napisał(a):wiem tylko że mam 4 śruby rozstawione po 100 mm,

4x100, srednica otworu centrujacego 54mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez wvx » 26 cze 2007, 00:02

ja jeżdże na 195/50/R15 i takie wlasnie opony maja bardzo małe przekłamanie prędkości...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Gość » 26 cze 2007, 00:49

wvx napisał(a):ja jeżdże na 195/50/R15 i takie wlasnie opony maja bardzo małe przekłamanie prędkości...

ja mam tak samo i jest git :D polecam , jest trochę twardziej ale za to na zakrętach fura się 3ma i wygląd lepsiejszy... :]
Gość
 

Postprzez sps-snipers » 26 cze 2007, 10:44

ja mam 215-40-16 i tez jest git.Wiadomo,ze na dziury trzeba uwazac.I wieksze nierownosci czuc,tym bardziej ze chyba mam ja obnizona.A po za tym na koleinach niema tak zle jak jest prosty samochod hehe.Osobiscie co do 16 calowych polecam profil 45-50 a do 15 calowych profil 50
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Gość » 28 cze 2007, 18:04

hej słcuhajcie jak sie ma wielkość felgi aluminiowej do komfortu jazdy.generalnie jak sie jedzie na 17 to nie jest zbyt głośno w środku albo wrazenie ze to taczka?????
Gość
 

Postprzez norbson » 4 lip 2007, 18:53

witam zastanawiam sie czy nie zmienic felasie do mojej madzi na rozmir 17 nie wiem czy nie bede mial jakis komplikacji prosze o rady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez polnik@studio » 4 lip 2007, 19:01

spokojnie się da koledzy i 18" zakładają ;)

popatrz na mx-3 w dziale

http://forum.mazdaspeed.pl/viewforum.php?f=11

:)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez dplus » 5 lip 2007, 08:13

osobiście mam 16", widziałem mx-3 na identycznych oponach jak moje (205/50 lub 40 OIDP) i wyglądała gorzej.
pakując większe niż 16' opony aby to dobrze wyglądało trzeba obniżać profil, a powyżej 17 trzeba obniżać, żeby wogóle się zmieściły – a tak niski profil na naszych dziurach to proszenie się o kłopoty. na 17"+ potrzebne jest na pewno twarde jak stal zawieszenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez MiHaŁ » 5 lip 2007, 11:41

dplus napisał(a):potrzebne jest na pewno twarde jak stal zawieszenie
nie prawda! Ja jeździłem na seryjnym zawiasie z takimi felgami i nie było twardo! Dopiero po zmianie sprężyn na progresywne auto zrobiło się twarde, ale i tak nie narzekam :) 17" to dobry rozmiar do emiksa (takie moje zdanie) <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez dplus » 5 lip 2007, 13:01

hm.. chodzi mi raczej o to, że jak się założy 17" to trzeba (chyba) skrócić skok koła twardszym zawieszeniem, bo inaczej może dojśc do obtarć podczas jeżdżenia po nierównej nawierzchni z tego powodu, że koło jest większe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Jacol » 5 lip 2007, 13:15

polnik@studio napisał(a):18" zakładają

Kto, kto <lol>

dplus napisał(a):hm.. chodzi mi raczej o to, że jak się założy 17" to trzeba (chyba) skrócić skok koła twardszym zawieszeniem, bo inaczej może dojśc do obtarć podczas jeżdżenia po nierównej nawierzchni z tego powodu, że koło jest większe.

Jeśli nie zmieniasz średnicy koła to nic nie ma prawa sie dziać. Po prostu np. przy 16" masz wiecej opony, mniej felgi, a np. przy 18" masz duuuzo felgi, mało opony :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje