zegary – widok od tyłu:

zaznaczenia:
niebieskie – podświetlanie zegarów(obrotomierza, prędkościomierza wskaźnik aliwa i temperatury)
zielone – kierunkowskazy
pomarańczowe – rezerwa paliwa
fioletowe – światła drogowe
Jak widać do zmiany koloru podświetlania potrzeba nam 5 LEDów W5W i 2 zwykłe diody LED(których nie kupiłem – do podświetlania wskaźników poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej). ja zakupiłem takie o szerokim kącie świecenia(koszt – 7 PLN za 2 sztuki):



Wymianę rozpoczynamy od wymontowania licznika z auta – najtrudniejszy moment to odłączenie linki prędkościomierza, po odłączeniu linki odłączamy 3 wtyczki i zabieramy licznik do domu
Dla ułatwienia sobie pracy demontujemy wskazówki prędkościomierza i obrotomierza a następnie demontujemy cyferblaty.

w miejscach oznaczonych na czerwono znajdują się plastikowe osłonki – aby uzyskać lepszy efekt należy je wyłamać.
Po wyłamaniu bierzemy LEDy oraz licznik i wracamy do auta.
W aucie podłączmy 3 wcześniej wypięte kostki i rozpoczynamy instalowanie LEDów(robimy to w aucie ponieważ LEDy świecą gdy są podłączone w kierunku przewodzenia) – wkładamy diody po kolei a po włożeniu włączamy podświetlanie tablicy(np światła postojowe) i sprawdzamy czy LED świeci – jeśli nie wkładamy go odwrotnie, jeśli natomiast świeci przechodzimy do następnej diody.
Po umieszczeniu wszystkich LEDów wracamy do domu.
Licznik wygląda teraz tak:

Teraz można zamontować cyferblaty i wskazówki – po tej czynności zakładamy jeszcze przednią cześć licznika, żarówki odpowiedzialne za kierunkowskazy, rezerwę i światła drogowe i wracamy do auta.
W aucie po raz ostatni sprawdzamy czy wszystko działa jak powinno i jeśli tak jest podłączmy linkę prędkościomierza i składamy wszystko do kupy
Efekty:


PS. nie zmieniłem podświetlania poziomu paliwa i temperatury ponieważ nie spodziewałem się ze jest tam inny rozmiar żarówki – jak tylko dorwę odpowiednie diody na pewno to opiszę.[/b]