Sportowe wałki Z5

Postprzez bobinho » 9 cze 2010, 23:51

Witam mam do dyspozycji 1200 zł na podniesienie mocy w mojej zetpiątce, jako że nie wierze w stożki, strumienice, magnetyzery i ceramizery. Wymysliłem sobie ze zainwestuje w sportowy wałek do tego silnika, wiem że jest taka firma świątek ktora zajmuje sie dorabianiem wałkow.

A pytania moje to czy wymienia sie dwa wałki czyli od ssących i wydechowych czy np. tylko jeden od ssących zaworów?
Czy mam szanse zwiekszyc moc o powiedzmy 20 KM i jak to wpłynie na żywotność głowicy?

Wiem że silnik jest ogolnie bardzo slabo rozwojowy ale proboje kombinowac bo jak sie chce to wszystko można :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez Pit » 10 cze 2010, 10:26

Daj sobie spokój z wałkami do Z5. Za 1200 zł kup zestaw podtlenku azotu.
bobinho napisał(a):... ale proboje kombinowac bo jak sie chce to wszystko

Niestety, realia są bardzo brutalne w kwestii tuningu i totalnie nie zależą od chęci, a od zasobu wolnych środków na koncie :( Oczywiście, o ile ma się trochę pojęcia o temacie, można zaoszczędzić, ale tylko na robociźnie, bo na częściach niestety nie. Chińska produkcja zawsze odbije się czkawką w najmniej oczekiwanym momencie. Najlepiej wydane 1200 zł w Twoim przypadku to MĄDRZE użytkowany mokry zestaw nitro. Firmę "Świątek" oczywiście znamy, jest z tego samego miasta, co moderatorzy tego działu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez no_fear » 10 cze 2010, 10:58

zaatakuj użytkownika o niku ((KeeL)) ;)
on chyba jako jedyny na forum dobił do prawie 100KM w Z5

miał zrobiony kolektor, coś z wydechem, dolot, a wałki chyba seria
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Artiks » 10 cze 2010, 13:47

Możesz jeszcze odchudzić koło zamachowe i splanować głowicę, Udesky tak miał, auto szybciej wkręcało się na obroty miało lepsze przyspieszenie ale straciło trochę V max.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez bobinho » 10 cze 2010, 13:56

Własnie podejrzewam ze nawet jesli bym wydał to 1200 zł na wałki to lawinowo polecą inne wydatki tymbardziej ze auto ma juz spory przebieg.

Chyba nie ma co marzyc o tych marnych 110 KM, przemyslalem troche wszystko i wydaje mi sie ze to moze byc gra nie warta swieczki, bo pozniej dojdzie swap hamulców, uszczelka zapewne zaraz poleci itp itd.

Ale tak to jest jak sie nie zajrzy na forum przed zakupem auta i nie poczyta troche.

pozdrawiam fanatyków dłubania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez Bartg » 10 cze 2010, 14:36

Same wałki nic nie dadzą, dozbieraj drugie tyle i przeswapuj 1.8 BP, bedzie i tak +20km do modowanego Z5.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez bobinho » 10 cze 2010, 16:23

Wkladałes sportowy wałek do swojego Z5 i nic to nie dało? Jesli chodzi Ci o strojenie kompa i ustawienie zapłonu to chyba normalne ze mozna pozniej kombinowac zeby dostosowac charakterystyke do swoich potrzeb.

Według swiątka na najmniej wyśrubowanym wałku z ich serii "GT" mozna zyskac ok. 20% mocy..... Hmm bylo by fajnie gdyby była to prawda ale nawet nie ma nikogo kto juz robił manewry z tymi wałkami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez Bartg » 10 cze 2010, 16:37

Mozna uzyskac 20%, ale niekoniecznie, Z5 jest dosc odporne ma mody, to nie Honda, imho nie warto dla kilkunastu koni. Sprzedaj to co masz i kup 1.8 albo zeswapuj, wydasz 2k zeby dojsc do 100 koni, za niewiele wiecej bedziesz mial 115 z 1.8.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez piwo » 10 cze 2010, 16:49

moim zdaniem lepiej za 500zl kupoic silnik bp i miec te 115km w serii.jesli na p[rawde sie uprzesz to kup te walki.na pewno dadza wiecej niz dolot wydech i inne duperele razem wziete.mysle ze o te 20% moze podskoczyc moc ale zainwestuj wczesniej w jakis regulator paliwka zeby podbic lekko na lsitwie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez hopek » 10 cze 2010, 17:20

piwo napisał(a):moim zdaniem lepiej za 500zl kupoic silnik bp i miec te 115km w serii...

ciekawe tylko ile z tych silników trzyma serie :P :P


poza tym auto pytał o...
bobinho napisał(a):... czy wymienia sie dwa wałki czyli od ssących i wydechowych czy np. tylko jeden od ssących zaworów?
Czy mam szanse zwiekszyc moc o powiedzmy 20 KM i jak to wpłynie na żywotność głowicy?


a nie, moim zdaniem, nieopłacalne, itp :P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez piwo » 10 cze 2010, 17:42

a od keidy w z5 jest dohc? z tego co pameitam ejst tam sohc wiec ejden walek rozrzadu w glowicy.i najprawdopodobniej swiatek nie zrobi do tego silnika walka.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Bartg » 10 cze 2010, 19:01

piwo napisał(a):a od keidy w z5 jest dohc?

Odkąd ja Mazda skonstruowała ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Pit » 10 cze 2010, 19:13

Piwooszzz :) Z'ki są DOHC ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Z_engine
Z tymi 20% z wałków Świątka do Z5 to bym nie szalał ;) Ładuj chłopie nitro. Za niewiele ponad 1000 zł masz bezpiecznie 50 KM przyrostu wymieniając tylko świece na zimniejsze i pompę paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez piwo » 10 cze 2010, 19:15

czlowiek uczy sie cale zycie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 14 cze 2010, 11:14

Zacznijmy od tego, że 1200PLN nie starczy na wałki od Świątka. Chyba że ostatnio ceny spadły.
A poza tym zgadzam się z Piwem, że najrozsądniej wydane 1200PLN to będzie swap na BP z wersji BG.
Nawet jeśli trafimy na padake to i tak będzie miał ponad 100KM. Musiałby to być chyba totalny złom pracujący na 3 tłokach żeby mieć poniżej 100KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 14 cze 2010, 15:59

Jacek176 napisał(a):Zacznijmy od tego, że 1200PLN nie starczy na wałki od Świątka. Chyba że ostatnio ceny spadły.
A poza tym zgadzam się z Piwem, że najrozsądniej wydane 1200PLN to będzie swap na BP z wersji BG.
Nawet jeśli trafimy na padake to i tak będzie miał ponad 100KM. Musiałby to być chyba totalny złom pracujący na 3 tłokach żeby mieć poniżej 100KM.



No moj mial rowno 100 koni na LPG przy mikserze 28mm w dolocie ;). Najgorsze shamowane BP to chyba mial tekkenfan – 114 koni. Podejrzewam,ze zle ustawiony zaplon (albo bledy komputera) + zapchany dolot i wydech skutkuje taka moca.

Pit napisał(a):Piwooszzz :) Z'ki są DOHC ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Z_engine
Z tymi 20% z wałków Świątka do Z5 to bym nie szalał ;) Ładuj chłopie nitro. Za niewiele ponad 1000 zł masz bezpiecznie 50 KM przyrostu wymieniając tylko świece na zimniejsze i pompę paliwa.



A co ile trzeba tankowac gaz i ile to kosztuje? Nitro jest fajne na 1/4, ale na codzien raczej kiepski pomysl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez tekkenfan » 14 cze 2010, 17:02

Jacek176 napisał(a):Zacznijmy od tego, że 1200PLN nie starczy na wałki od Świątka.

tak z ciekawości jaki jest koszt?
jackkpl napisał(a): Najgorsze shamowane BP to chyba mial tekkenfan – 114 koni. Podejrzewam,ze zle ustawiony zaplon (albo bledy komputera) + zapchany dolot i wydech skutkuje taka moca.

Zapłon faktycznie był źle ustawiony i to o kilka stopni, a wydech mam od 1.6 ale nie wiem czy jest jakaś różnica miedzy 1.6 a 1.8.
jackkpl napisał(a):A co ile trzeba tankowac gaz i ile to kosztuje? Nitro jest fajne na 1/4, ale na codzien raczej kiepski pomysl.

na 30 strzałów powinien spokojnie wystarczyć, zależy od ustawień, a koszt ok 50zł/kg jeżeli się nie mylę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Jacek176 » 15 cze 2010, 11:10

tekkenfan napisał(a): a wydech mam od 1.6 ale nie wiem czy jest jakaś różnica miedzy 1.6 a 1.8.

Ma mniejszą średnicę o 5mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Kuklex » 30 cze 2010, 22:56

a myslal ktos o spasowaniu calej glowicy z innego silnika? pierwsze co wpadlo mi na mysl to glowica od 1.3 z 323C. jeszcze nie przygladalem sie im ani nic, ale gdyby podeszla taka glowica to silnik dosyc by sie wzmocnil. przy lepszej kompresji na pewno dobrze wkrecalby sie w obroty. do tego przerobil wydech na 2.25 cala, filtr i koncowy tlumik i juz powinno byc calkiem prztzwoicie.
wszystko rozbija sie czy ta glowica wogole podeszla by do Z5
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez Pit » 1 lip 2010, 15:51

Kuklex napisał(a):a myslal ktos o spasowaniu calej glowicy z innego silnika? pierwsze co wpadlo mi na mysl to glowica od 1.3 z 323C. jeszcze nie przygladalem sie im ani nic, ale gdyby podeszla taka glowica to silnik dosyc by sie wzmocnil. przy lepszej kompresji na pewno dobrze wkrecalby sie w obroty. do tego przerobil wydech na 2.25 cala, filtr i koncowy tlumik i juz powinno byc calkiem prztzwoicie.
wszystko rozbija sie czy ta glowica wogole podeszla by do Z5
pozdro

Jaja sobie robisz? (...) Polecam też zgłębić wiedzę na temat różnic pojęć "kompresja" a "stopień sprężania".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje