Strona 1 z 1

Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 30 maja 2010, 20:52
przez djArias
Mam takie pytanie moze ktos wie, albo coś pomoze –> Dlaczego w mx-3 1.6 DOHC 16V do regulatora seryjnego ciśnienia paliwa idą DWA przewody od PODCIŚNIENIA (na schemacie numerek 1 i 2)? jak mam podpiąć uniersalny regulowany? Co zrobić z dwoma podciśnieniami?
tutaj schemat:
Obrazek

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 1 cze 2010, 18:28
przez Kailen
Wychodzi na to ze 2 idzie do "solenoid valve" czyli elektrozawór podciśnienia paliwa (lepiej tego nie omijać :)) a nie lepiej założyć oryginał??

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 1 cze 2010, 18:47
przez djArias
Kailen znalazlem ostatnio opis w Manualu :] sa dwie membrany i wzaleznosci od temperatury silnika pompuje rozne cisnienie paliwa na listwe:
http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php ... F1-125.gif
jak widzisz na Cieplym silniku jest 3.5, ja bede potrzebowal niebawem ze 4... :) Dlatego dokladam reczny regulator – ktory podepne w koncu miedzy linia paliwa a seryjnym regulatorem :] i w nowy nie bede wpinal wogole podciśnienia tylko ustawie 4 i powinno byc cacy :)

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 1 cze 2010, 18:53
przez piwo
jak to tego auto gauge nie chcesz podpinac pod podcisnienie?to jak on ma dzialac.podpinasz tez.czyli na podcisnieniu 0,8 (czyli wolne obroty) ustawiasz jakeis 3 bary a na podcisnieniu 0 (czyli kiedy maks gaz w podlodze) bedzie wtedy 3,8 cisnienie na lsitwie. i tak ma byc.

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 1 cze 2010, 19:12
przez djArias
PIwo do powiedz jeszcze ktore z tych dwoch podciśnień mam podłączyć do auto Gauge?

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 1 cze 2010, 19:22
przez piwo
widzisz kolektor dolotowy?stamtad masz bezpsorednio brac cisnienie na auto gauge a starego regulatora zostaw i cale jego podcisnienia.dajesz tylko jeden dodatkowy trojniczek zebys mial skad ciagnac podcisnienie.przy wezu "A" jest drugi wezyk podcisnienia.rozcinasz go i dajesz trojniczek.

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 2 cze 2010, 10:00
przez djArias
Dzięki Piwo :) A jeszcze takie troche naiwne pytanie czy podbicie ciśnienia na listwie podniesienie zawartość paliwa w mieszance?

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 2 cze 2010, 13:32
przez jackkpl
Tak, podniesienie cisnienia podniesie "wydajnosc" wtryskiwaczy. Sa na to nawet kalkulatory. Standardowo jest 2.7 (lub 3) bary. Cisnienie w listwie nie jest stale, dlatego jest to podcisnienie do regulatora. Im wyzsze cisnienie w kolektorze, tym wyzsze cisnienie na listwie po to, aby zachowac stala roznice cisnien miedzy wtryskiwanym paliwem a cisnieniem powietrza w kolekotrze.

http://www.rceng.com/technical.aspx

Na tej stronce policz, o ile teoretycznie wzrosnie wydajnosc wtrskiwaczy. Standarowe cisnienie to 3 bary (43.5 psi, bo 1 bar to ~14,5 psi).

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 2 cze 2010, 13:57
przez djArias
Jacku wszystko sie zgadza poza tym ze standardowo jest 2.9 albo 3.5 (w zaleznosci od temp. silnika):
http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php ... F1-125.gif

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 2 cze 2010, 14:42
przez jackkpl
W BP tez jest taki mechanizm,ale dziala tylko przy bardzo rozgrzanym silniku i przy bardzo duzej temperaturze powietrza w momencie odpalania silnika (ma ulatwic rozruch). Poza tym podcisnienie z kolektora podlaczone jest non stop :). Na marginesie, to ciekawe po co oni tak kombinuja z tym cisnienem paliwa.

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 2 cze 2010, 15:48
przez djArias
;p Jakbys projektowal samochody w Hiroszimie tez bys tak kombinowal... :D

Re: Regulator Ciśnienia Paliwa

PostNapisane: 24 lip 2010, 14:18
przez djArias
kurcze założyłem FPR i coś jest nie tak na pełnym bucie wskazówka tylko lekko drgnie z 3,9 na 4,2 i od razu wraca do poprzedniej pozycji ...... wr... autogauge nie bylo wiec kupielm taki tanszy z allegro... co z nim nie tak czy cos u mnie w uacie? :S
spodziewalem sie ze to bedzie dzialac tak:
http://www.youtube.com/watch?v=DO40yCxySxk

czy moje dziwne "problemY" moga wynikac z tego ze wpialem sie za seryjnym regulatorem?
Jeszcze taka sprawa :) czy moze byc ze poniewaz regulator jest nowy ciezko chodzi i dlatego na pelnym gazie nie dziala jak powinien? Po odlaczeniu podciśnienia elegancko na wskaźniku rośnie o 0,3... a na pełnym gazie ciagle 0,2 o,3 ... ;/ cos jakby za slabo podcisnienie ciagnelo :D