Turbina zalana wodą

Postprzez bazyl wspaniały » 30 maja 2010, 14:24

Jeden z naszych kolegów Młody 1921 jest równierz poszkodowany ( i to bardzo) przez powódź.
Prosił mnie o założenie tego tematu ponieważ nie ma w tej chwili możliwości aby zrobić to samemu.


Jak postępować z turbiną zalaną wodą (właśnie przez powódź). Do tej pory przepłukał ją ze szlamu, kanały smarowania oraz same wentylatory/wiatraczki (czy jak to się tam zwie) potraktował olejem.
Na co zwrócić uwagę i co z nią dalej, jak ją ratować bez rozkręcania na czynniki pierwsze-to ważne. będzie coś z niej jeszcze??
Turbina to holset hx35

Radźcie panowie a ja będę przekazywał info dalej.
Z góry dzięki :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez jackkpl » 31 maja 2010, 11:05

Nie jestem ekspertem,ale jak na moje to kanaly smarowania (tam gdzie leci olej) nalezy przeplukac olejem pod cisnieniem. Ja bym do tego uzyl duzej strzykawki. Pozostale kanaly (chlodzenie woda, przelot spalin i powietrza) wg mnie sa bezpieczne. Tam mozna po prostu przeplukac jakas ropa ,zeby usunac resztki piasku itp. Najwazniejsze to wlasnie lozyska, ktore sa smarowane olejem. Jak to bedzie zapchane, to turbo sie zatrze i remont kapitalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Lorento » 31 maja 2010, 13:13

Gdzie ta turbina leżała że ją zalało? Na półce w garażu?
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez bazyl wspaniały » 31 maja 2010, 21:35

Lorento napisał(a):Gdzie ta turbina leżała że ją zalało? Na półce w garażu?

Nie wiem, zapytam i dopiszę
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez lukster » 15 cze 2010, 12:56

jak leżała na półce to kibel, piasek wszędzie w środku, oddałbym do firmy regenerującej do rozebrania i wymycia. Chociaż holsa z tego co wiem można rozebrać w garażu bez problemu. Jeśli zaś była na aucie to wg mnie piasek nie miał szans dostać się do środka, więc wymycie ropą np magistrali olejowej wystarczy.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Quaki » 15 cze 2010, 13:39

Zgadazm sie z luksterem z tym ze kazda turbine mozna rozebrac samemu sa tylko dwie zasady
1. nalezy sprawdzic jaka sila byla przykrecana nakretka (klucz dyanmometryczny i wiadomosci z neta) i przykrecic odpwoiednia sila
2. wazniejsza jesli chcesz ruszac wirnik koniecznie zaznacz jego polozenie wzgeledem walka (turbiny sa wywazane z uwagi na bardzo duza szybkosc obrotowa ) jesli tego nie zrobisz i odkrecisz slimak z walka masz bardzo duza szanse ze zobaczysz jak umiera twoja turbina
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez mlody1921 » 19 cze 2010, 08:46

więc turbina leżała na szafie wysoko była pudełku zamknięta, wymyłem ją i zalałem olejem, wirniki kręca sie jak przed zalaniem, sam nie będe jej na pewno rozkręcał, te majchery z regeneracji turbin to sa tak na dwa razy, powtórzę jeszcze raz manewr z ropą i pod ciśnieniem kompresorkiem przeleje kilka razy olejem kanał olejowy zobaczymy, jestem dobrej myśli z tego co obserwowałem to woda na tym poziomie weszła i zeszła w miare szybko, syf jak zostawiała to na samym dole

Dziekuje z góry za zainteresowanie tematem
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje