Strona 1 z 2

Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 5 maja 2010, 18:00
przez djArias
Witam serdecznie w końcu, dzięki uprzejmości Panów z firmy Chiptuning.poznan.pl mialem okazje sprawdzić jak się ma dolot Węglarskiego (na wielu forach opisywany jak TOP TOPÓW) do dolotu JACKY (kilka rurek alu i kolanek i stożek na końcu...) Wyniki prezentuje poniżej... podpowiem tylko ze wynik lepszy jest na dolocie JACKY... ;>

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Swoja droga nawet jestem zadowolony z wyniku biorac pod uwage fakt ze to tylko 1.6 107km ...

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 5 maja 2010, 18:45
przez piwo
ladny wynik jak na ten silnik.oprocz dolou cos jeszcze dlubniete?odnosnie samej firmy co robila ci dolot:czegos sie spodziewal chlopie ze moc ci podskoczy o 5 koni czy cu?dajze spokoj.zrobuili ci pewnie co kazda firma tuniongowa czyli pare kolanek pospawali i zalozyli stozek.nic wiecej.nikt w polsce nie wykona ci 10 roznych dolotow i nie bedzie sprawdzal ktory najlepiej sprawdzi sie na hamowni.wszystko w granicach bledu.albo sie uda albo nie.im po prostu nie wyszlo.zla dlugosc dolotu lub zle miejsce montazu stozka.moze sam stozek byl lepiej filtrujacy czytaj gorrszej przepustowosci.ja bym sie tym wszystkim tak nie podniecal.nie wazne kto to robi.lepiej zrobic samemu bedzie taniej.a czy te 2 konie to nie wynik np nieszczelnosci w poprzednim dolocie i zasysanoiu lewego powietrza?kto to wie.jak zrobili porzadnie to pewnie cena byla odpowiednia.porzadnie nie znaczy ze moc ma byc wieksza a ze dolot jest szczelny i z glowa poprowadzony.

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 5 maja 2010, 18:53
przez djArias
Piwo masz racje :) ale ta firma akurat na wielu forach tuningowych jest "wyświęcona" i każdy mówi że doloty sątakie super... :) musialem sprawdzić ... :)
A odnośnie samochodu to lekki zamach, lekko splanowana głowica, wydech odetkany (zamiennik kata też węglarski i tłumik też węglarski – co w połączeniu z dolotem w.w. fimy miało dawać cuda...) ...w dalszej perspetkywie czasu albo 4-2-1 i ostre wałki albo Soft Dmuchanie... :)

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 5 maja 2010, 19:04
przez piwo
no to autko juz pewnie zacnie jezdzi.zeby dolot byl porzadnie zrobiony to musi byc primo szczelny secundo z materialu nie nagrzewajacego sie czyli jakas porcelana wlokna weglowe lub inne badziewie. kolejna sprawa to jaki stozek.np stozek gabkowy ala pipercross czy itg daja wieksza moc niz bawelniane ale tez gorzej filtruja.byl keidys test samych stozkow w gt przy tej samej power rurze.to w zaleznosci od firmy stozka rozbieznosci byly rzady paru koni.poza tym dlugosc dolotu dobrze by bylo dobrac na hamce aby wykorzystac zjawioska falowe napelniania.ale to robi sie powiedzmy 10 roznych dlugosci dolotu kazdy rozny o 1cm i sprawdza ktory najlepiej wypada na hamowni.inaczej to czysta loteria.

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 5 maja 2010, 19:10
przez djArias
No niestety... nie mialem mozliwości aż takiego zmieniania dolotu – narazie zostanie tak jak jest :) – musze teraz podjąć decyzje co dalej – w znaczeniu czy pchać się w N/A czy Dmuchać – byłbym zadowolony ze 130koni – na tym moglbym poprzestac ;)

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 5 maja 2010, 19:42
przez Lukas007
Ładny wykres. Przyrost jak na dłubany dolot, trochę odetkany wydech i minimalnie ściętą głowicę – zaskakująco imponujący. Jeżeli będziesz bawił się w ostre wałki to warto było by też pomyślec o podniesieniu stopnia sprężania – wyższe tłoki, lub mocniejsze planowanie. W przypadku N/A myśle, że te 130KM jest spokojnie do osiągnięcia... powodzenia.

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 5 maja 2010, 23:00
przez Dawidoski
Teraz to wypadałoby odrobinkę przesunąć odcinkę (ale rym:D) bo max moc jest tuż przed odcinką.

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 00:50
przez Rafał_
Dobry wynik. Gratki mocnego b6 DOHC.

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 06:45
przez Hazu
To trochę Ciebie to kosztowało.
Taniej i pewniej było wymienić silnik na 1.8 DOHC z BG (jak dla mnie coś ok 800zł)
A co najmniej moment byłby wyższy.

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 10:13
przez djArias
Hazu nie lubie swap'ow, lubie wyciagac max moc z tego co mam... :) takie zboczenie :)

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 16:45
przez hopek
Lukas007 napisał(a):. Przyrost jak na dłubany dolot, trochę odetkany wydech i minimalnie ściętą głowicę – zaskakująco imponujący..

No nie do końca, bo jeszcze jest lekki zamach...a to troche pomaga :)

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 18:34
przez djArias
hehe :D zapomialem sie pochwalic jeszcze jedna rzecza – jak ją kupiłem miała 101koników ;] takze mysle ze wynik jest ok ;)

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 19:02
przez hopek
A skąd masz lekki zamach?? toczone, wywazone ??

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 19:09
przez djArias
lekki zamach zrobil mi pan Bryzek z Koszalina :) znany na scenie tuningowej z:
http://www.motoforum.pl/323/spo08.jpg

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 19:11
przez Hazu
no właśnie jak można odelżyć to koło zamachowe?
Przecież ono i tak jest delikatne jedynie wieniec z bieżnią tarczy trochę waży.

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 19:12
przez Lukas007
Lekki zamachy nie podniesie mocy, niby dlaczego miałby to zrobic ?? ... po prostu auto szybciej się wkręca i szybciej wchodzi na obroty, w których uzyskuje daną moc.

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 19:18
przez djArias
zestaw sprzeglo + kolo seryjne ma 12kg, przy okazji zmienilem sprzeglo na nowe ktore bylo troche ciezsze od seryjnego i zestaw sprzeglo + kolo wazyl niecale 9kg
Obrazek

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 19:31
przez hopek
A dlaczego po zmianie kolektora moc wzrasta ?? bo zmniejszają sie opory... tak samo po zastosowaniu lekkiego zamachu.
Zresztą wszystko na ten temat...
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=181877&c=0&f=9&orderby=asc&start=20

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 19:43
przez djArias
a ja zrobie lekki O.T. jak uwazacie co lepiej zrobic glowice GT u Chojnackiego czy wydech w EL-Tec'u?

Re: Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

PostNapisane: 6 maja 2010, 20:28
przez Lukas007
hopek przez wymianę kolektora na 4-2-1 zwiększa się jego przepustowośc względem seryjnego przez co szybciej silnik opróżnia się ze spalin.

Przez wymianę koła na lżejsze nie uzyskasz wzrosu mocy – nie na tym to polega.

Wikipedia napisał(a):Moment siły (moment obrotowy) siły F względem punktu O jest to iloczyn wektorowy promienia wodzącego r, o początku w punkcie O i końcu w punkcie przyłożenia siły, oraz siły F:

Siła to iloczyn masy i długości w czasie. Jeżeli zmniejszamy masę to zmniejszamy siłę. Jeżeli zmniejszamy siłę to zmniejszamy moment obrotowy.

Nie miałem lekkiego koła, więc piszę teoretycznie. Według mnie jego odelżenie nie ma prawa zwiększyc mocy, ma za to prawo szybciej wkręcic silnik na obroty, w których uzyskuje on swoją moc maksymalną.