Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

Postprzez djArias » 5 maja 2010, 18:00

Witam serdecznie w końcu, dzięki uprzejmości Panów z firmy Chiptuning.poznan.pl mialem okazje sprawdzić jak się ma dolot Węglarskiego (na wielu forach opisywany jak TOP TOPÓW) do dolotu JACKY (kilka rurek alu i kolanek i stożek na końcu...) Wyniki prezentuje poniżej... podpowiem tylko ze wynik lepszy jest na dolocie JACKY... ;>

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Swoja droga nawet jestem zadowolony z wyniku biorac pod uwage fakt ze to tylko 1.6 107km ...
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 5 maja 2010, 18:45

ladny wynik jak na ten silnik.oprocz dolou cos jeszcze dlubniete?odnosnie samej firmy co robila ci dolot:czegos sie spodziewal chlopie ze moc ci podskoczy o 5 koni czy cu?dajze spokoj.zrobuili ci pewnie co kazda firma tuniongowa czyli pare kolanek pospawali i zalozyli stozek.nic wiecej.nikt w polsce nie wykona ci 10 roznych dolotow i nie bedzie sprawdzal ktory najlepiej sprawdzi sie na hamowni.wszystko w granicach bledu.albo sie uda albo nie.im po prostu nie wyszlo.zla dlugosc dolotu lub zle miejsce montazu stozka.moze sam stozek byl lepiej filtrujacy czytaj gorrszej przepustowosci.ja bym sie tym wszystkim tak nie podniecal.nie wazne kto to robi.lepiej zrobic samemu bedzie taniej.a czy te 2 konie to nie wynik np nieszczelnosci w poprzednim dolocie i zasysanoiu lewego powietrza?kto to wie.jak zrobili porzadnie to pewnie cena byla odpowiednia.porzadnie nie znaczy ze moc ma byc wieksza a ze dolot jest szczelny i z glowa poprowadzony.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 5 maja 2010, 18:53

Piwo masz racje :) ale ta firma akurat na wielu forach tuningowych jest "wyświęcona" i każdy mówi że doloty sątakie super... :) musialem sprawdzić ... :)
A odnośnie samochodu to lekki zamach, lekko splanowana głowica, wydech odetkany (zamiennik kata też węglarski i tłumik też węglarski – co w połączeniu z dolotem w.w. fimy miało dawać cuda...) ...w dalszej perspetkywie czasu albo 4-2-1 i ostre wałki albo Soft Dmuchanie... :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 5 maja 2010, 19:04

no to autko juz pewnie zacnie jezdzi.zeby dolot byl porzadnie zrobiony to musi byc primo szczelny secundo z materialu nie nagrzewajacego sie czyli jakas porcelana wlokna weglowe lub inne badziewie. kolejna sprawa to jaki stozek.np stozek gabkowy ala pipercross czy itg daja wieksza moc niz bawelniane ale tez gorzej filtruja.byl keidys test samych stozkow w gt przy tej samej power rurze.to w zaleznosci od firmy stozka rozbieznosci byly rzady paru koni.poza tym dlugosc dolotu dobrze by bylo dobrac na hamce aby wykorzystac zjawioska falowe napelniania.ale to robi sie powiedzmy 10 roznych dlugosci dolotu kazdy rozny o 1cm i sprawdza ktory najlepiej wypada na hamowni.inaczej to czysta loteria.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 5 maja 2010, 19:10

No niestety... nie mialem mozliwości aż takiego zmieniania dolotu – narazie zostanie tak jak jest :) – musze teraz podjąć decyzje co dalej – w znaczeniu czy pchać się w N/A czy Dmuchać – byłbym zadowolony ze 130koni – na tym moglbym poprzestac ;)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Lukas007 » 5 maja 2010, 19:42

Ładny wykres. Przyrost jak na dłubany dolot, trochę odetkany wydech i minimalnie ściętą głowicę – zaskakująco imponujący. Jeżeli będziesz bawił się w ostre wałki to warto było by też pomyślec o podniesieniu stopnia sprężania – wyższe tłoki, lub mocniejsze planowanie. W przypadku N/A myśle, że te 130KM jest spokojnie do osiągnięcia... powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Dawidoski » 5 maja 2010, 23:00

Teraz to wypadałoby odrobinkę przesunąć odcinkę (ale rym:D) bo max moc jest tuż przed odcinką.
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Rafał_ » 6 maja 2010, 00:50

Dobry wynik. Gratki mocnego b6 DOHC.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Hazu » 6 maja 2010, 06:45

To trochę Ciebie to kosztowało.
Taniej i pewniej było wymienić silnik na 1.8 DOHC z BG (jak dla mnie coś ok 800zł)
A co najmniej moment byłby wyższy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez djArias » 6 maja 2010, 10:13

Hazu nie lubie swap'ow, lubie wyciagac max moc z tego co mam... :) takie zboczenie :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez hopek » 6 maja 2010, 16:45

Lukas007 napisał(a):. Przyrost jak na dłubany dolot, trochę odetkany wydech i minimalnie ściętą głowicę – zaskakująco imponujący..

No nie do końca, bo jeszcze jest lekki zamach...a to troche pomaga :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez djArias » 6 maja 2010, 18:34

hehe :D zapomialem sie pochwalic jeszcze jedna rzecza – jak ją kupiłem miała 101koników ;] takze mysle ze wynik jest ok ;)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez hopek » 6 maja 2010, 19:02

A skąd masz lekki zamach?? toczone, wywazone ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez djArias » 6 maja 2010, 19:09

lekki zamach zrobil mi pan Bryzek z Koszalina :) znany na scenie tuningowej z:
http://www.motoforum.pl/323/spo08.jpg
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Hazu » 6 maja 2010, 19:11

no właśnie jak można odelżyć to koło zamachowe?
Przecież ono i tak jest delikatne jedynie wieniec z bieżnią tarczy trochę waży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lukas007 » 6 maja 2010, 19:12

Lekki zamachy nie podniesie mocy, niby dlaczego miałby to zrobic ?? ... po prostu auto szybciej się wkręca i szybciej wchodzi na obroty, w których uzyskuje daną moc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez djArias » 6 maja 2010, 19:18

zestaw sprzeglo + kolo seryjne ma 12kg, przy okazji zmienilem sprzeglo na nowe ktore bylo troche ciezsze od seryjnego i zestaw sprzeglo + kolo wazyl niecale 9kg
Obrazek
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez hopek » 6 maja 2010, 19:31

A dlaczego po zmianie kolektora moc wzrasta ?? bo zmniejszają sie opory... tak samo po zastosowaniu lekkiego zamachu.
Zresztą wszystko na ten temat...
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=181877&c=0&f=9&orderby=asc&start=20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez djArias » 6 maja 2010, 19:43

a ja zrobie lekki O.T. jak uwazacie co lepiej zrobic glowice GT u Chojnackiego czy wydech w EL-Tec'u?
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Lukas007 » 6 maja 2010, 20:28

hopek przez wymianę kolektora na 4-2-1 zwiększa się jego przepustowośc względem seryjnego przez co szybciej silnik opróżnia się ze spalin.

Przez wymianę koła na lżejsze nie uzyskasz wzrosu mocy – nie na tym to polega.

Wikipedia napisał(a):Moment siły (moment obrotowy) siły F względem punktu O jest to iloczyn wektorowy promienia wodzącego r, o początku w punkcie O i końcu w punkcie przyłożenia siły, oraz siły F:

Siła to iloczyn masy i długości w czasie. Jeżeli zmniejszamy masę to zmniejszamy siłę. Jeżeli zmniejszamy siłę to zmniejszamy moment obrotowy.

Nie miałem lekkiego koła, więc piszę teoretycznie. Według mnie jego odelżenie nie ma prawa zwiększyc mocy, ma za to prawo szybciej wkręcic silnik na obroty, w których uzyskuje on swoją moc maksymalną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje