Dolot powietrza – CAI – Xedos KF

Postprzez Barthek » 12 kwi 2010, 11:52

Wiem, że ten temat nadaje się bardziej do działu tuning, ale w tym dziale lepiej wiemy gdzie co da się upchnąć pod maską Xedosa KF.
Mam zamontowane CAI w Xedzie – dedykowane do KL-a (pasuje prawie idealnie).
Stożek umiejscowiony jest pod akumulatorem, ale i tak gorąca chłodnica go trochę grzeje :(
Teraz pytania:
1. Skąd bezpiecznie doprowadzić do stożka zimne powietrze – naprawdę przyglądałem się i nie widzę miejsca a halogenu nie będę wyrzucać?
2. Osłonę termoizolacyjną muszę sam wykonać czy są gotowe patenty? Czy może wystarczy sama folia termoizolacyjna?
Foto dolotu:
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 12 kwi 2010, 18:28 przez Barthek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 10:41
Posty: 1508 (1/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Tubi » 12 kwi 2010, 12:52

A gdyby pociągnąć rurkę z tego wlotu przy halogenie tak by dostarczała na okrągło zimne powietrze na filtr? owszem ciepło od chłodnicy by docierało ale cały czas byłoby chłodzone przez ciąg powietrza z tej rury?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1455 (11/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Barthek » 12 kwi 2010, 13:24

Hmmm, ale jakiego wlotu przy halogenie? :) Tam właśnie mam halogen i raczej powietrza tamtędy zbyt wiele nie dociera <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 10:41
Posty: 1508 (1/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Tubi » 12 kwi 2010, 13:25

Po prawej i lewej od rejestracji masz wlot przecież (no tak jakby :P takie dziury ty masz tam siatke założoną).
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1455 (11/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Barthek » 12 kwi 2010, 14:27

Właśnie całe te wloty zasłania chłodnica, bo już oglądałem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 10:41
Posty: 1508 (1/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Fedu » 12 kwi 2010, 15:31

Masz może foto jak to wygląda dolot pod maską? Planuje wymianę dolotu i nie wiem konkretnie co mam kupić...jaki stożek jaka średnica i długość rur itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 15:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez jarusiek » 12 kwi 2010, 15:39

Fedu napisał(a):Masz może foto jak to wygląda dolot pod maską? Planuje wymianę dolotu i nie wiem konkretnie co mam kupić...jaki stożek jaka średnica i długość rur itd.
Możesz kombinować- choć lepiej będzie jak zamówisz zestaw dedykowany do KL`a firmy BOMZ. Taki własnie u Bartka pod maską się znajduje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 15:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Fedu » 12 kwi 2010, 15:45

A gdzie mogę dostać dedykowany dolot do KL ' a bo na allegro chyba nie znajdę. Jaki koszt?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 15:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez jarusiek » 12 kwi 2010, 15:57

Fedu napisał(a):A gdzie mogę dostać dedykowany dolot do KL ' a bo na allegro chyba nie znajdę. Jaki koszt?
Napisz do PawłaMx6- pomoże ci to ściągnąć z US. O cenę musisz zapytać, bo nie wiem jak teraz stoi- ale pewnie w okolicy 260zł za zestaw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 15:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Fedu » 12 kwi 2010, 16:23

A tak na allegro nie dobrał by coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 15:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez mika1324 » 12 kwi 2010, 16:57

Ja wczoraj właśnie zamówiłem ten zestaw:
http://allegro.pl/item980021376_uklad_d ... imota.html

i teraz też kombinuje jakby to tam można puścić. Jak coś wykombinuje to się podziele
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 17:14
Posty: 216
Skąd: Pszczyna/Gliwice
Auto: Xedos 6 V6

Postprzez Fedu » 12 kwi 2010, 17:09

Jak wykombinujesz to daj znać. Bo bardzo poważnie zastanawiam się nad wymianą dolotu.Zawsze te 2-3 kucy więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 15:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Barthek » 12 kwi 2010, 18:17

Nawet do 6-8KM więcej, ale do tego musi być porządna izolacja i zasysane tylko zimne powietrze ;)
Na razie nic nowego nie wykombinowałem jeszcze, ale nie poddam się <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 10:41
Posty: 1508 (1/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez mika1324 » 12 kwi 2010, 18:37

w sumie to wymyśliłem, że dopóki nie znajdzie się jakiś konkretny pomysł to można by wykorzystać oryginalny dolot, można by go trochę obciąć żeby był bardziej na stożek skierowany i napewno by coś lepiej było, albo jakąś rure nałożyć i skierować ten dolot na stożek.

kombinuje jeszcze dalej..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 17:14
Posty: 216
Skąd: Pszczyna/Gliwice
Auto: Xedos 6 V6

Postprzez AmRoZ » 13 kwi 2010, 17:14

mój poprzedni właściciel Xeda zrobił albo inaczej zainstalował stożek w taki sposób obawiam się że jak przyjdą upały mogę mieć spore problemy czy moje wątpliwości co do jego zamontowania są uzasadnione ?

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez sq2jul » 13 kwi 2010, 17:16

z jakiego powodu problemy? Co do CAI to nie jest to profi instalacja, bo tutaj caly myk polega na tym aby zasysac zimne powietrze, a nie cieple z komory silnika. Dlatego tez, kazdy kto sie w to bawi stara sie wyprowadzic rure jak najdalej od silnika i jego 'cieplych' elementow.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 20:15
Posty: 6699 (268/176)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Hazu » 13 kwi 2010, 17:40

Barthek1983 napisał(a):Nawet do 6-8KM więcej, ale do tego musi być porządna izolacja i zasysane tylko zimne powietrze ;)

Czyli oryginalny dolot co najwyżej filtr można wymienić albo airbox wstawić zamiast oryginalnej obudowy. :D
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3776 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MPV ll FS

Postprzez AmRoZ » 13 kwi 2010, 17:42

no a w moim wypadku to raczej zasysanie zimnego powietrza chyba raczej będzie w takim przypadku znikome jeśli tak jest zainstalowany stożek ... tego się obawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez mika1324 » 13 kwi 2010, 17:52

AmRoZ to raczej pewne, że będzie ciągnął ciepłe powietrze.

za jakąś godzinę wkleję zdjęcia CAI dedykowanego do mx6 zamontowanego w Xedosie, pasuje praktycznie idealnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 17:14
Posty: 216
Skąd: Pszczyna/Gliwice
Auto: Xedos 6 V6

Postprzez AmRoZ » 13 kwi 2010, 18:00

no właśnie dlatego mam takie obawy co do zbliżających się upałów i zapewne muszę już zacząć myśleć o przerobieniu tego stożka prawda ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: adamax4 i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje