Jaki układ dolotowy do mx-3 1.6 sohc??

Postprzez kubik » 20 lut 2010, 13:28

Witam! znalazłem na allegro takie coś: http://moto.allegro.pl/item895849086_uk ... _3_l4.html . Zastanawiam się nad kupnem, tylko nioe wiem, czy po założeniu tego dolotu nie będę miał problemu z czujnikami znajdującymi się w starym dolocie. co o tym sądzicie? chodzi mi o to, żebym nie miał większych problemów z przeróbkami. No i moje podstawowe pytanie, to czy wogóle doda to więcej mocy? Prosze o pomoc
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Pit » 20 lut 2010, 20:42

kubik, weź chłopie użyj w końcu szukajki, to już nie pierwszy Twój nowo zakładany wątek na temat 357652473562 razy poruszany na tym forum. Co do aukcji, ot zwykły stożek i to niekoniecznie renomowanej marki. Problemów z czujnikami mieć nie będziesz, bo poza przepływomierzem żadnych po prostu nie masz. Tak, jak mogę Ci coś podpowiedzieć, bo widzę, że coś próbujesz kombinować z SOHC – nie tędy droga do mocy. Sprzedaj ten samochodzik, kup coś z mocnym silnikiem, odpowiednim potencjałem i wtedy myśl o modyfikacjach. Z tego co masz – nic szybkiego nie zrobisz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez kubik » 7 mar 2010, 10:12

No fakt moze 1.6 16v sohc nie jest demonem do tuningu, ale nie tedy droga...zawsze jakas moc mozna wyciągnąć. Chce poprostu wiedziec czy warto w to inwestować, nie wierze, ze na forum nie ma ludzi którzy nie bawili sie w modyfikacje silnika b6 sohc. Wiec ten dolot simota plus dobry wydech poprawia osiągi?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez piwo » 7 mar 2010, 10:20

kubik.heheheh.kurcze juz od 20 lat jest wielka fascynacja stozkami innymi pirdolkami typu strumiennice swiece sporotowo- zarowe.hahahah.kurcze czlowieku ogarnij sie.nie zrobisz modyfikacjami za 500zl z samochodu wyscigowki.chcesz to wsadz stozek kto ci broni.ale zadawac durne pytania czy poprawia to osiagi jakbys przespal 20 lat na necie,nie czytal nigdy gazet motoryzacyjnych czy jakichs forow.tak stozek i wydech daja cos.glosniejsza prace i wzrost mocy do 5% mocy w serii pod warunkiem wlasciwego montazu.uzyskasz jeszcze wiecej jak twoj obecny tlumik z katem jest zapchany a obecny filtr powietrza nie wymeiniany 10lat.ale jakbys wymienil na seryjne elementy nowe bys zyskal rowniez na mocy :) wiec podsumowujac robisz dolot ze stozkiem za 300zl wydech przelot za 1500zl i zyskujesz 5% z 100 koni czyli mask 5 km.zastanow sie czy warto.pozdrawiam.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez kubik » 7 mar 2010, 10:31

Dobra to kierując sie twoimi sugestiami- na wiosnę szykuje mi sie spory dopływ gotówki i z tego względu wymieniam uszczelkę pod głowica bo troche sie poci, wiec z tego co mowisz przy okazji robiąc uszczelkę moge np.wymienić pierścienie itp? Nie kazdy ma takie doświadczenie jakie moze ty posiadasz wiec chociaz nie skreślaj ludzi którzy dopiero zaczynają przygodę z motoryzacja...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez piwo » 7 mar 2010, 19:28

ale ja nie skreslam.cos ty.jestem takim samym forumowiczem jak ty :) proponuje w szukajce wpisać słowa kluczowe typu stożek, sportowy dolot, cold air intake, sportowy tłumik,albo te same wyrazy w google.znajdzie Ci tysiące postów do poczytania :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez kubik » 7 mar 2010, 20:27

Piwo, doskonale rozumiem co masz na myśli. Ale uwierz mi ze gdy przeczytałem miliony postow gdzie raz piszą ze stozek plus wydech to strata mocy i gorsza praca silnika, a raz ze zysk mocy i to duży to sam nie wiem co mam robic. Takich artykułów moge ci tysiące pokazać. Jednak pisząc tu liczę ze trafie na ludzi którzy cos takiego juz robili i powiedzą mi cos z własnego doświadczenia a nie jak wczesniej napisalem, ze ludzie sie nie znają i piszą jak w swoim golfie zrobili wydech z rynny, i w efekcie zaśmiecaja mnóstwo for internetowych...mowisz zeby silnik przywrócić do serii, ja na bieżąco wymieniam paski filtry itp. Silnik nie bierze oleju wiec grzebanie w nim aby przywrócić serię nie ma sensu. Dlatego chce zacząć delikatnie od wydechu i dolotu zeby widzieć na początek jak zachowuje sie silnik. No i nadal nikt nie odpowiedział na moje pytanie, czy wydech ulter od 1,8 v6 bedzie dobrze działał w moim 1,6 sohc?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez piwo » 7 mar 2010, 20:37

czy dobrze tego nikt ci nie powei.chyba ze ma taki konkretnie wydech.jest tyle roznych wynikow takich prac bo kazdy silnik inaczej reaguje na zmiany.w jednym aucie filtr powietrza byl czysty i wydech drozny to po wymianie na sporotowe prawie nic to nie dalo, a jak ktos mial niedrozny dolot i wydech to po wymianie odnosi wrazenie ze to nie to auto i ze zyskal 100 koni :). ogolnie wydane kupe kasy a zysk raczej niewielki.oczywiscie zyskasz pare koni.moze byc ulter moze byc inne g@wno.co to za roznica.mozesz dolot robic z pcf do klozetow.to nie ma zadnej roznicy.masz zamontowac drozny stozek tak zeby zaciagal zimne powietrze.a wydech robisz tak zeby mial jak najmniej zagiec pod katem prostym i nie za szeroki,maks 2,25 cala.i najlepiej jakies tlumiki markowe bo te tanie sa czesto bardzo glosne.ja mam u siebie trzy tlumiki i przy srednicy 2,25 cala jest bardzo glosno.wiec ogolnie nie polecam przerobek tlumika.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 7 mar 2010, 23:24

Jaki jest sens inwestować ponad 450PLN w dolot do silnika, który nie zostal stwożony do sportowych osiągów i nigdy takich nie będzie miał?
Prawie za ta samą cenę mozna kupić silnik 1.8 BP DOHC, który pasuje plug & play i nawet w stanie agonalnym będzie krzesał z siebie większą moc niż B6 SOHC w super stanie po jakimkolwiek tuningu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Badyl » 8 mar 2010, 22:01

jeśli jak mówisz – będziesz miał przypływ "większej gotówki" polecam sprzedaż swojego padła i zakup Morderowej mx-3 z kl-ze, która będzie miała już wszystko zrobione a Ty będziesz mógł skupić się na wybieraniu zapachów do auta i tuningu dywaników
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez piwo » 8 mar 2010, 23:12

rozsadna mysl.morda chce sie pozbyc autka? :(
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez kubik » 9 mar 2010, 20:45

Generalnie moj przypływ gotówki to zaledwie 2,5 tys. A wiadomo zanim sprzedam swoje autko i wogole to raczej chyba mnie nie stać na taki wyczyn... Ale mnie bardziej od mocy imponuje fakt, ze sam robie z silnikiem co mi sie podoba :D hehe a gdyby kazdy mial myśleć w ten sposób ze po co ci tuning gdy mozesz odrazu kupić większy silnik, to w efekcie nikt nie kupował by innem auta tylko same turbo, v12 i inne bestie. Czy tedy droga panowie?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez piwo » 9 mar 2010, 21:22

dokladnie tedy. teraz juz znasz sekret :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez kubik » 19 mar 2010, 13:45

A dlaczego niby inwestycja w sohc mija sie z celem? Do dohc fakt jest wiecej części, ale wkońcu wychodziły np. Silniki ktore miały turbo i jeden wałek w głowicy
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez piwo » 19 mar 2010, 15:07

bo koszt poniesiony na wyciagniecie 1 konia mechanicznego jest znacznie wyzszy niz w przypadku wsadzenia silnika z weresji gt, gtx czy gtr.
prosty przyklad:
masz 1,8 sohc 103 konie:
wydajesz na tlumik przelotowy 1000zl
kolektor wydechowy 1000zl
walki ostrzejsze 1000zl
pompe paliwa,wtryskiwacze wydajniejsze 500zl
obrobke glowicy 1500zl
dolot 300zl
swinke storisz 1000zl
masz w sumie 6 tys zl a z 103 koni robi sie w porywach 130 koszt to okolo 6000zl/30 koni =200zl za 1kon mechaniczny

teraz druga opcja:
masz 1,8 sohc przekladasz silnik na 1,8 dohc.
wydajesz na silnik 1000zl
przekladke 500zl
plyny paski 500zl
koszt laczny 2 tys zl za wzrost z 103 na 128 lub 137 w zaleznosci od wyboru silnika, czyli 2000/30=67zl za 1kon mechaniczny
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez kubik » 19 mar 2010, 15:32

Nie rozumiemy sie, ja mam na myśli tylko tuning a nie swap. Mam na myśli to, ze to nie ma znaczenia czy dohc czy sohc- oba te silniki mozna w taki sam sposób poddać modyfikacjom.
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez damian » 19 mar 2010, 16:10

można, tylko pytanie po co grzebać w gów*ie? zmieniasz silnik i masz ponad 30 koników więcej, a jak będziesz chciał dłubać w tym co masz, to nawet jeśli wpakujesz w niego 2 razy więcej niż byś wpakował w przekładkę to i tak nie uzyskasz takiego wyniku.

piwo, on ma 1.6 sohc, a nie 1.8 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez kubik » 19 mar 2010, 16:16

To po co np. niektórzy inwestują w 1,6 DOHC i kładą np. N2O lub turbo ??
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez piwo » 19 mar 2010, 16:57

bo lubia tuning.ale to nie jest racjonalne.zreszta rob po swojemu.i nie zadawaj wiecej pytan glupich.rob mocne 1,6 sohc.powodzenia.bedziesz dostawal w du@e od kazdego gt chodzbys 5 tys zl wlozyl.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez kubik » 19 mar 2010, 17:04

Bo niektórzy robią coś dla przyjemności a nie po to, by wyciągać z małego auta 500 koni
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje