zwiekszenie cisnienia oleju – modyfikacja seryjnej pompy

Postprzez radekkm » 16 lut 2010, 02:43

co myslicie o modyfikacji zaworu sterujacego cisnieniem poprzez podmiane sprezyny lub wstawienie podkladek pod seryjna w celu uzyskania wyzszego ciesnienia w ukladzie ??
jakies skutki uboczne oprocz zywotnosci pompy ??
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Fiveopac » 16 lut 2010, 16:19

Po co? Nie widze zadnego sensu tej modyfikacji. Chcesz wieksze cisnienie, zmien olej ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez radekkm » 17 lut 2010, 00:25

moze sie przydac przy kreceniu do 8 tys po modyfikacji glowicy na przyklad
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez brawo84 » 17 lut 2010, 08:54

widziałem co się działo po zastosowaniu podkładek, nie polecam takiego druciarstwa
kup np 15w50 motula 300V ( ja na takim jeżdżę ) i będzie ok a jak masz za małe ciśnienie to wymień panewki
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 22:11
Posty: 4

Postprzez radekkm » 17 lut 2010, 19:30

widziałem co się działo po zastosowaniu podkładek


co sie dzialo ??
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Fiveopac » 17 lut 2010, 19:53

radekkm napisał(a):moze sie przydac przy kreceniu do 8 tys po modyfikacji glowicy na przyklad


Seryjny silnik kreci sie do ilu? 7,4? 7,6? 8 tys to raczej nie wyzwanie dla ukladu smarowania. Poza tym nie bez przyczyny cisnienie rosnie tylko do pewnego poziomu (strzelam – ok 5 bar przy 3 tys) i pozniej jest utrzymywane na tym poziomie. I to nie tylko w mazdach tak wiec jest jakis dosyc istotny argument, ktory za tym stoi.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 17 lut 2010, 20:09

radekkm napisał(a):
widziałem co się działo po zastosowaniu podkładek


co sie dzialo ??


co najmniej puchnie filtr oleju .


Według mnie, jeżeli już modyfikować pompę oleju, to tak aby miała większą wydajność a nie ciśnienie.
Ale i to nie jest konieczne bo i tak wydajność pompy zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika.
A ewentualne problemy smarowania mogą być spowodowane przegrzaniem oleju i innymi zaburzeniami jego właściwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Enduro » 20 lut 2010, 12:18

Hazu napisał(a):Według mnie, jeżeli już modyfikować pompę oleju, to tak aby miała większą wydajność a nie ciśnienie.

chyba jedno z drugim jest powiązane...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hazu » 20 lut 2010, 19:39

Enduro napisał(a):
Hazu napisał(a):Według mnie, jeżeli już modyfikować pompę oleju, to tak aby miała większą wydajność a nie ciśnienie.

chyba jedno z drugim jest powiązane...
pozdr.
E.

zdecydowanie nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Enduro » 20 lut 2010, 21:05

wydajniejsza pompa skumuleje wyzsze cisnienie
a ono zalezne jest od wielkosci kanalow olejowych w sinikach spalinowych
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hazu » 20 lut 2010, 21:23

Jak może pompa "skumulować wyższe ciśnienie" ???

Ciśnienie oleju w układzie nie może być większe niż siła nacisku sprężyny pomnożona przez powierzchnie zaworka upustowego
i żadna pompa tego nie zmieni choćby nie wiem jak wydajna.

A jeżeli ciśnienie jest za małe to albo jest pompa zużyta albo silnik.
Ale jeżeli montujemy w aucie dodatkowe elementy smarowane (turbina), to wtedy należy pompę wymienić na wydajniejszą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Enduro » 21 lut 2010, 02:16

Hazu napisał(a):1.Jak może pompa "skumulować wyższe ciśnienie" ???
2.A jeżeli ciśnienie jest za małe to albo jest pompa zużyta albo silnik.
3.Ale jeżeli montujemy w aucie dodatkowe elementy smarowane (turbina), to wtedy należy pompę wymienić na wydajniejszą.

ad 1 . jesli wymienimy pompe na bardziej wydajną
a ta jest podlaczona do seryjnej rurki o niewielkiej srednicy
to spowoduje to zwiekszenie cisnienia
ad 2. absolutnie tak
ad 3. tez jestem tego zdania
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje