Wastegate (WG) zalety, wady, różnice

Postprzez mlody1921 » 9 lut 2010, 19:56

Witam mam pytanie czy ktoś kiedyś miał doczynienia z zaworem WG kopią HKS ??

1. Jak działają takowe kopie?

2. Jak sprawdzić przy jakim ciśnieniu wg sie otwiera? czy przez podpięcie kompresora sie da?

3. Jakie są zalety i wady WG 38mm, 44mm, 50mm, 60mm ?

4. Czy sa jakies wyznaczniki jaki montować pod dane turbo ?

5. jak spręzyna jest od 0,5 bara czy można zrobic coś zeby sie otwierał przy 0,3 ? czy miana sprężyny od innego WG jest mozliwa ?


z góry dziekuje i pozdrawiam forumowiczów na nowym forum :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Fiveopac » 10 lut 2010, 16:56

mlody1921 napisał(a):Witam mam pytanie czy ktoś kiedyś miał doczynienia z zaworem WG kopią HKS ??

1. Jak działają takowe kopie?

2. Jak sprawdzić przy jakim ciśnieniu wg sie otwiera? czy przez podpięcie kompresora sie da?

3. Jakie są zalety i wady WG 38mm, 44mm, 50mm, 60mm ?

4. Czy sa jakies wyznaczniki jaki montować pod dane turbo ?

5. jak spręzyna jest od 0,5 bara czy można zrobic coś zeby sie otwierał przy 0,3 ? czy miana sprężyny od innego WG jest mozliwa ?


z góry dziekuje i pozdrawiam forumowiczów na nowym forum :D


WG to najwazniejsze urzadzenie zapewniajace bezpieczenstwo doladowanego silnika poprzez precyzyjna i niezawodna kontrole przyrastajacego doladowania. Kopie HKS ciesza sie baaardzo zła slawa (pogoogluj, jest gdzies w necie temat z sekcja orginalnego wg hks i podrobki ). Nawet nie bralbym takiego rozwiazania pod uwage, wolalbym pojsc w uzywke.

1. Marnie i awaryjnie
2. kompresor i manometr
3. srednice dobierasz do zakladanej mocy, nei wiem w il celujesz ale 44 to zapewne bedzie juz na wyrost
4. j/w
5. nie, chyba ze wymienisz ja na bardziej miekką. Wymiana jest mozliwa i mozna dokupic sprezyny na dane doladowanie ale nie wiem czy jest cos takiego jak sprezyna na 0,3 bar. Musialbys dorobic.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pit » 12 lut 2010, 11:45

38mm w Twoim przypadku wystarczy. Ogólnie nie musisz przecież stosować zewnętrznego dla Twoich potrzeb. Nawet GT28RS ma wewnętrzny WG. Zewnętrzne zawory to już do konkretnych krów stuff :) Jeżeli już bardzo chcesz zewnętrzny (choć ja nie widzę potrzeby) to odpuść podróbki. Tial wyniesie Ciebie niecałe 1kzł.
LINK DO AUKCJI
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 13 lut 2010, 11:06

Zobaczymy co będzie bo widziałem turbine od rb25det GT28 ale strone gorąca ma T3, tylko żę z tego co mi wiadomo w nysce 0,5 bara miała już przy 2 tyś obr. czy takie wczesne wstawanie nie zaszkodzi korbowodom?

a jak nie to coś z KKK k27 i tam już zewnętrzne WG i to chyba okolice 40-44mm trzeba zacząć od małego doładowania i to mechanicznie a potem jakaś elektronika
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez torek » 18 paź 2018, 16:34

Odgrzebię kotleta :D
Muszę dobrać zewnętrzny wg. Turbo GTX2871R (ma ona wbudowany wg, ale przesadziłem z z powiększaniem otworu... i czasami haczy mi się klapka wewnętrzna <glupek2> <oczy>
Moc w jaką celuję 400KM+
Doładowanie – ~1,8b
Sterowanie 3 portowy ebc.
I teraz, moje dwa pytania.
Jaka średnica wg? 38mm wystarczy?
Jak dobrać sprężynę.. czy muszę szukać czegoś do 1.6b np, czy wystarczy sprężyna do 1b, bo i tak wg będzie sterowany przez ebc..
Będę wdzięczny za pomoc, bo nie wiem jak ugryźć ten temat <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje